Connect with us

AUTO

Η Ferrari ταχύτερη στο τεστ του Άμπου Ντάμπι

Ολοκληρώθηκε χτες (22/11) η… δράση στη Φόρμουλα Ένα για το 2022, με το τεστ μετά το τέλος της σεζόν, το οποίο διεξήχθη στο Άμπου Ντάμπι και στο οποίο πολλοί οδηγοί -συμπεριλαμβανομένων των Φερνάντο Αλόνσο και Πιέρ Γκασλί- έκαναν… ντεμπούτο με τη νέα ομάδα τους. Στο διάρκειας εννέα ωρών μονοήμερο τεστ, το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Γιάς Μαρίνα, δύο ημέρες μετά τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, οι 10 ομάδες μπορούσαν να «κατεβάσουν» δύο μονοθέσια. Το ένα χρησίμευε στο να δοκιμαστούν οι νέες γόμες των ελαστικών της Pirelli για το 2023 και το άλλο στο τεστάρισμα ενός «ρούκι» οδηγού, ο οποίος μπορούσε να χρησιμοποιήσει τόσο τα εφετινά ελαστικά, όσο και αυτά της επόμενης χρονιάς. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα συνολικά 24 «πιλότοι» να λάβουν μέρος στο τεστ και τη Ferrari να σημειώσει τους τρεις καλύτερους χρόνους στη διαδικασία.

Ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ ήταν ο ταχύτερος με 1:25.245, με τον Ισπανό να είναι περίπου 1,5 δέκατο πιο γρήγορος από τον «ομόσταυλό» του, Σαρλ Λεκλέρκ. Ο Μονεγάσκος οδήγησε το πρωί και ο Σάινθ το απόγευμα, ενώ ο Ρόμπερτ Σβάρτσμαν εκτέλεσε χρέη «ρούκι» οδηγού. Με έναν γρήγορο γύρο προς το τέλος της διαδικασίας, ο 23χρονος Ρώσος, ο οποίος είναι οδηγός δοκιμών στη «σκουντερία», «σκαρφάλωσε» στην τρίτη θέση της κατάταξης, καθώς ήταν 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργός από τον ταχύτερο χρονο του Λεκλέρκ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κάτοχος του τίτλου οδηγών (και δις παγκόσμιος πρωταθλητής), Μαξ Φερστάπεν, «διαδέχθηκε» το απόγευμα τον Σέρχιο Πέρες και «έγραψε» τον πέμπτο καλύτερο χρόνο. Από την πλευρά του, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον, πήρε το απόγευμα τη… σκυτάλη από τον Τζορτζ Ράσελ και κατετάγη 17ος.

Τα αποτελέσματα του σημερινού τεστ στο Άμπου Ντάμπι:

    ΟΔΗΓΟΣ/ΟΜΑΔΑ                                   ΧΡΟΝΟΣ     ΓΥΡΟΙ

 1. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari)       1:25.245      65

 2. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari)                 1:25.383      56

 3. Ρόμπερτ Σβάρτσμαν (Ρωσία/Ferrari)             1:25.400     116

 4. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/Alpine)                   1:25.689     130

 5. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull)             1:25.845      76

 6. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams)          1:25.959     118

 7. Λόγκαν Σάρτζεντ (ΗΠΑ/Williams)                1:26.063      82

 8. Νικ ντε Φρις (Ολλανδία/AlphaTauri)            1:26.111     151

 9. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin)             1:26.263      70

10. Λίαμ Λόσον (Νέα Ζηλανδία/Red Bull)            1:26.281     111

11. Τζακ Ντούχαν (Αυστραλία/Alpine)               1:26.297     111

12. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Aston Martin)        1:26.312      97

13. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull)                1:26.333      88

14. Όσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren)             1:26.340     123

15. Φελίπε Ντρούγκοβιτς (Βραζιλία/Aston Martin)   1:26.595     106

16. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo)         1:26.709     129

17. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes)        1:26.750      67

18. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren)             1:26.890     115

19. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Haas)            1:27.000     110

20. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri)         1:27.123     135

21. Πιέτρο Φιτιπάλντι (Βραζιλία/Haas)             1:27.172      99

22. Φρέντερικ Βέστι (Δανία/Mercedes)              1:27.216     124

23. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes)           1:27.240      73

24. Τεό Πουρσέρ (Γαλλία/Alfa Romeo)               1:27.591     106

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ