ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Τα αυξημένα έσοδα από τον τουρισμό στηρίζουν τους Έλληνες πολίτες – Ένα εκατομμύριο επισκέπτες την εβδομάδα θα υποδέχεται η Ελλάδα
“Φέτος ο τουρισμός φανέρωσε ότι αποτελεί όντως τη «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας και μπορεί όχι απλώς να ενισχύει την εθνική οικονομία αλλά και να της προσφέρει σημαντική στήριξη σε συνθήκες πολύ δύσκολες”. Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη του στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, ο οποίος τονίζει πως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την εξαιρετική πορεία που διαγράφει μέχρι αυτή τη στιγμή o τουρισμός στη χώρα μας.
Προς επίρρωση τούτου επισημαίνει ότι κάθε εβδομάδα που διανύουμε η Ελλάδα θα υποδέχεται 1 εκατομμύριο επισκέπτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιούλιο οι αφίξεις ξεπερνούσαν κάθε εβδομάδα τις 900.000, σύμφωνα με όσα αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. υπουργός.
Παραμένοντας στις πρωτόγνωρες επιδόσεις που σημειώνουν οι ελληνικοί προορισμοί εφέτος, ο Βασίλης Κικίλιας εστιάζει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αναφέροντας ότι τον Ιούλιο στην εν λόγω περιφέρεια καταγράφηκε αλματώδης αύξηση στις αφίξεις – +20% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του ’19 – με 17.500 διεθνείς πτήσεις και περισσότερους από 3 εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Με φόντο τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις απώλειες που είχε εφέτος η Ελλάδα από την Ρωσία και την Ουκρανία, ο κ. υπουργός υπογράμμισε ότι εφέτος, μετά την τεράστια κρίση που προκάλεσε τα προηγούμενα χρόνια η πανδημία στον τουρισμό, επέστρεψαν δυναμικά οι αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Σκανδιναβίας και άλλων χωρών.
Στο σημείο αυτό ο κ. υπουργός έκανε ειδική αναφορά στις αφίξεις από τις ΗΠΑ τονίζοντας ότι τον Ιούνιο αυτές ήσαν αυξημένες κατά 50% σε σχέση με το 2019, ενώ 32% αύξηση καταγράφηκε από την Αυστρία και 24% από το Ισραήλ. “Η Ελλάδα φέτος είναι νούμερο 1 προορισμός για τους ταξιδιώτες από τη Γαλλία, το Ισραήλ, πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών από τα Βαλκάνια, και στις 3 πρώτες θέσεις σε Γερμανία και Σκανδιναβία”, σημείωσε με νόημα ο κ. Κικίλιας.
Ένα από το μεγάλα στοιχήματα του ελληνικού τουρισμού παραμένει η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ερωτώμενος για αυτό το ζήτημα ο κ. Κικίλιας ανάφερε τα εξής: “υπάρχουν, όχι ενδείξεις, αλλά αποδείξεις ότι ήδη έχει επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος και, ναι, υπάρχουν και ενδείξεις ότι θα διευρυνθεί περαιτέρω”. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας εστιάζει μεταξύ άλλων και στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού αλλά και τους στόχους που θέτει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια στον δημοσιογράφο Κώστα Χαλκιαδάκη.
Ερ. Tι φανερώνει η πορεία του ελληνικού τουρισμού φέτος;
Νομίζω κύριε Χαλκιαδάκη ότι πλέον κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την εξαιρετική πορεία που διαγράφει μέχρι αυτή τη στιγμή o τουρισμός στη χώρα μας. Άλλωστε τα νούμερα των αφίξεων και των τουριστικών εσόδων το επιβεβαιώνουν. Και μόνο το γεγονός ότι τα στοιχεία αυτά συγκρίνονται με τα αντίστοιχα του 2019 αποδεικνύουν ότι οι προσπάθειες μας στο υπουργείο Τουρισμού έχουν αποδώσει τα μέγιστα. Γιατί το ‘19 ήταν, πράγματι, μια πάρα πολύ καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, αλλά ήταν μια χρονιά «ανέφελη», χωρίς προβλήματα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν το τουριστικό μας προϊόν. Αντιθέτως, το 2022 έχουμε πανδημία, πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, πληθωριστικές πιέσεις, ενεργειακή κρίση και απώλειες εκατομμύρια ταξιδιωτών που έρχονταν στο παρελθόν από Ρωσία, Ουκρανία αλλά και από την τεράστια αγορά της Κίνας που παραμένει κλειστή λόγω της πανδημίας. Ωστόσο, με σκληρή και ομαδική δουλειά, με στρατηγική, στοχευμένο σχεδιασμό αλλά και έγκαιρες παρεμβάσεις, προκειμένου να αντιμετωπίζουμε μια-μια όλες τις φετινές δυσκολίες, καταφέραμε να προσεγγίσουμε ή ακόμα και να ξεπεράσουμε σε κάποιους προορισμούς τις επιδόσεις του 2019. Αναφέρω, χαρακτηριστικά, την περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου όπου τον Ιούλιο καταγράφηκε αλματώδης αύξηση στις αφίξεις- +20% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του ’19- με 17.500 διεθνείς πτήσεις και περισσότερους από 3 εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Αυτή είναι η μέχρι στιγμής πορεία του τουρισμού στη χώρα, όμως ρωτήσατε και τι φανερώνει και αυτό είναι το πιο σημαντικό: Φέτος, λοιπόν, ο τουρισμός φανέρωσε ότι αποτελεί όντως τη «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας και μπορεί όχι απλώς να ενισχύει την εθνική οικονομία αλλά και να της προσφέρει σημαντική στήριξη σε συνθήκες πολύ δύσκολες όπως αυτές που έχουν, δυστυχώς, διαμορφωθεί σε όλη την Ευρώπη. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, όχι μόνο δεν αναγκάστηκε λόγω των πολλαπλών κρίσεων να κατεβάσει τον πήχη που είχε βάλει για τα τουριστικά έσοδα, αλλά αντιθέτως, βλέποντας το πολύ ισχυρό σήμα που έχει φέτος ο τουρισμός, αναθεώρησε τις αρχικές προβλέψεις του προς τα πάνω. Την Πέμπτη ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος ανακοίνωσε ότι τα έσοδα από τον τουρισμό δίνουν στο Κράτος τη δυνατότητα να στηρίξει περισσότερο την κοινωνία, και επιπλέον να έχει πολύτιμες εφεδρείες για τον χειμώνα που έρχεται. Αυτός ήταν και παραμένει ο στόχος μας στο Υπουργείο Τουρισμού, για αυτό τον σκοπό εργαστήκαμε και παλέψαμε. Για να στηρίξουμε την οικονομία, να ενισχύσουμε τη μέση ελληνική οικογένεια και για να μπορέσουμε να συμβάλλουμε όσο το δυνατόν περισσότερο στη συνολική προσπάθεια της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη να είναι δίπλα σε όλους τους πολίτες της χώρας, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά οποιαδήποτε κρίση.
Ερ. Ο φετινός Αύγουστος θα είναι ο καλύτερος στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού; Τι μηνύματα έχετε από τις εισερχόμενες αφίξεις;
Τον Ιούλιο οι αφίξεις ξεπερνούσαν κάθε εβδομάδα τις 900.000 ενώ την εβδομάδα που διανύουμε αναμένεται να ανέβουν στο 1 εκατομμύριο. Είναι πραγματικά εντυπωσιακοί οι αριθμοί, ωστόσο γνωρίζετε καλά- και από την περίοδο που ήμουν Υπουργός Υγείας- ότι έχω ως αρχή να μην κάνω προβλέψεις. Δεν έχει κανένα νόημα να κάνεις προβλέψεις όταν η κατάσταση είναι τόσο ρευστή σε παγκόσμιο επίπεδο και ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να ανατραπούν τα πάντα. Αυτό που έχει σημασία είναι να κάνουμε σκληρή και ομαδική δουλειά κρατώντας χαμηλούς τόνους, να είμαστε ευέλικτοι και να αναπροσαρμόζουμε τη στρατηγική μας ώστε να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά την κάθε δυσκολία που προκύπτει και να προσπαθούμε συνεχώς για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ακόμα, όμως, και όταν έρχονται οι καρποί των προσπαθειών μας είναι σημαντικό να μην επαναπαυόμαστε και να έχουμε ήδη αρχίσει να εργαζόμαστε για τον επόμενο στόχο.
Ερ. Ποιες αγορές πρωταγωνιστούν; Αναπληρώθηκαν οι απώλειες της ρωσικής και ουκρανικής αγοράς; Τι πληρότητα παρατηρείται στους ελληνικούς προορισμούς;
Φέτος, μετά την τεράστια κρίση που προκάλεσε τα προηγούμενα χρόνια η πανδημία στον τουρισμό, επέστρεψαν δυναμικά οι αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Σκανδιναβίας και άλλων χωρών. Το σημαντικό όμως είναι ότι με σειρά επαφών που προηγήθηκαν το φθινόπωρο και το χειμώνα και με την επίτευξη στρατηγικών συμφωνιών καταφέραμε όχι μόνο να ενισχύσουμε περαιτέρω το τουριστικό μας προϊόν σε αυτές τις αγορές αλλά και να προσθέσουμε και άλλους σημαντικούς παίκτες. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό των ΗΠΑ. Ήταν ένα τεράστιο στοίχημα να καταφέρουμε να φέρουμε από τις αρχές Μαρτίου τόσες χιλιάδες Αμερικανούς στη χώρα μας οι οποίοι είναι high spenders ταξιδιώτες, μένουν πολλές ημέρες στην Αθήνα και σε πολλούς προορισμούς όχι μόνο της νησιωτικής αλλά και της ηπειρωτικής χώρας, ξοδεύοντας πολλά χρήματα και ενισχύοντας σημαντικά τις τοπικές οικονομίες. Τον Ιούνιο οι αφίξεις από τις ΗΠΑ ήταν αυξημένες κατά 50% σε σχέση με το 2019, 32% αύξηση καταγράφηκε από την Αυστρία, 24% από το Ισραήλ. Η Ελλάδα φέτος είναι νούμερο 1 προορισμός για τους ταξιδιώτες από τη Γαλλία, το Ισραήλ, πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών από τα Βαλκάνια, και στις 3 πρώτες θέσεις σε Γερμανία και Σκανδιναβία.
Ερ. Υπάρχουν ενδείξεις για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;
Όπως γνωρίζετε κύριε Χαλκιαδάκη υπάρχουν, όχι ενδείξεις, αλλά αποδείξεις ότι ήδη έχει επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος και, ναι, υπάρχουν και ενδείξεις ότι θα διευρυνθεί περαιτέρω. Θέλω να πω ότι φέτος η σεζόν ξεκίνησε νωρίτερα- από τις αρχές του Μάρτη, όταν ξεκίνησαν και οι 63 απευθείας πτήσεις/ εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο Ελ. Βενιζέλος- ενώ νωρίς ξεκίνησε και η κρουαζιέρα η οποία έχει φτάσει πλέον στους 10 μήνες και καταβάλλουμε προσπάθειες ώστε να γίνει 12μηνη. Το γεγονός ότι οι επισκέψεις στην Ακρόπολη έχουν φτάσει στα επίπεδα του 2019 οφείλεται στο ότι καταφέραμε να φέρουμε νωρίτερα ταξιδιώτες στην Αθήνα. Επισκέφθηκα την Αίγινα και οι φορείς μού έλεγαν ότι είδαν για πρώτη φορά, μήνα Φεβρουάριο, να επισκέπτονται τουρίστες το νησί. Εμείς στο μεταξύ ήδη είχαμε ξεκινήσει να υλοποιούμε το σχεδιασμό μας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέχρι το τέλος του έτους και εδώ και καιρό μεγάλοι tour operators ζητούν ταξιδιωτικά πακέτα για Νοέμβριο ακόμα και Δεκέμβριο. Τώρα έχουμε αρχίσει να υλοποιούμε ένα φιλόδοξο σχέδιο για να φέρουμε στη χώρα μας όσο το δυνατόν περισσότερους ταξιδιώτες από τη βόρεια και κεντρική Ευρώπη το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Έχω ήδη ξεκινήσει τις επαφές με φορείς, tour operators, συναντήθηκα με τον Γερμανό Πρέσβη ενώ την περασμένη εβδομάδα είδα και τους Πρέσβεις της Αυστρίας, της Σουηδίας και της Νορβηγίας. Τον Σεπτέμβριο θα πραγματοποιήσω επισκέψεις σε αυτές τις χώρες, έτσι ώστε να «χτίσουμε» προσεκτικά και μεθοδικά αυτό το εγχείρημα. Οι Γερμανοί συνταξιούχοι- δεδομένου ότι δεν έχουν επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις- μπορούν να έρθουν στην Ελλάδα και να απολαύσουν ένα γλυκό χειμώνα σε πανέμορφες περιοχές όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, με τη διαμονή να τούς κοστίζει λιγότερο απ’ ότι αν έμεναν στα σπίτια τους όπου θα ήταν αναγκασμένοι να δαπανούν από νωρίς το φθινόπωρο υπέρογκα χρηματικά ποσά για τη θέρμανση λόγω της ενεργειακής κρίσης. Επιπλέον, από τις σκανδιναβικές χώρες υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τον τουρισμό που βασίζεται στην περιήγηση στα αρχαιολογικά μνημεία, στον πολιτισμό και στις τέχνες. Αυτό το είδος τουρισμού δεν έχει εποχή και νομίζω ότι δεν υπάρχει ιδανικότερος προορισμός από την Ελλάδα. Επίσης επενδύουμε στο city break ώστε οι πόλεις όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα να έχουν τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ερ. Έχετε ενδείξεις ότι φέτος υπάρχει διάχυση του τουριστικού ρεύματος σε περισσότερες περιοχές, πέραν των καθιερωμένων τουριστικών προορισμών;
Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους που έθεσα όταν ο Πρωθυπουργός μού εμπιστεύθηκε τη θέση του Υπουργού Τουρισμού ήταν αυτός ακριβώς: Να καταφέρουμε να «φωτίσουμε» προορισμούς που είναι λιγότερο δημοφιλείς αλλά εξίσου όμορφοι με άλλους που διαθέτουν ισχυρό brand. Η Ελλάδα είναι ένας ευλογημένος τόπος με μοναδικά τοπία, υψηλού επιπέδου γαστρονομία, και φυσικά την ελληνική φιλοξενία που όμοιά της δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα του κόσμου. Ενδεικτικά αναφέρω περιοχές που επισκέφθηκα πρόσφατα και είδα με μεγάλη χαρά ότι φέτος καταγράφουν πολύ υψηλά ποσοστά πληρότητας: Την Καστοριά που φιλοδοξούμε να γίνει σημείο αναφοράς και κύρια πηγή εσόδων της να είναι ο τουρισμός, τη Λήμνο στην οποία εγκαινιάσαμε αθλητικό ξενοδοχείο που θα λειτουργεί όλο τον χρόνο φιλοξενώντας το καλοκαίρι τουρίστες και τους υπόλοιπους μήνες αθλητές και ομάδες ολυμπιακού επιπέδου, τη Ναύπακτο με πληρότητα που ξεπερνά φέτος το 90%- τοποθετείται και αυτή στο χάρτη της τουριστικής ανάπτυξης-, την Αίγινα που αγγίζει αυτή την περίοδο το 100% .
Ερ. Τι μήνυμα στέλνετε στην ελληνική επιχειρηματικότητα που ποντάρει στον τουρισμό για την βιωσιμότητα της;
Καταρχάς θέλω να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου όλους τους επαγγελματίες του κλάδου. Γιατί χωρίς αυτούς δεν θα είχαμε καταφέρει τίποτα, η προσπάθεια πρέπει να είναι πάντα συλλογική για να φέρει αποτελέσματα. Έχουμε εξαιρετικούς επιχειρηματίες στην Ελλάδα που με κόπο, ευρηματικότητα και μεράκι έχουν καταφέρει να προσφέρουν στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται τη χώρα μας πολύ υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, αναβαθμίζοντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Δυστυχώς, όπως συμβαίνει σε όλους τους κλάδους, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Αυτοί οι λίγοι επαγγελματίες που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους θα πρέπει να αντιληφθούν ότι δεν έχουν μέλλον αν εξακολουθήσουν να λειτουργούν εκτός πλαισίου. Από την πλευρά του Κράτους, γίνονται έλεγχοι από τα μικτά κλιμάκια των συναρμόδιων Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Τουρισμού με τη συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας και υποβάλλονται αυστηρές κυρώσεις και πρόστιμα. Ωστόσο, επαναλαμβάνω, ότι αυτές οι περιπτώσεις είναι λίγες και ότι η προτεραιότητά μας στο Υπουργείο Τουρισμού είναι η ενδυνάμωση και η στήριξη όλων των επιχειρήσεων- ξενοδοχείων, καταλυμάτων, εστιατορίων, καφέ, εμπορικών καταστημάτων και φυσικά του πρωτογενή τομέα- με στόχο την ενίσχυση της μέσης ελληνικής οικογένειας.
Ερ. Πώς θα κινηθεί το υπουργείο Τουρισμού, μετά από μια επιτυχημένη χρονιά; Ποιοι οι επόμενοι στόχοι που θα τεθούν;
Ήδη γίνονται σημαντικά βήματα από την Ελληνική Κυβέρνηση αναφορικά με την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας έτσι ώστε την επόμενη χρονιά να εκκινήσουμε τη σεζόν με ένα νέο τουριστικό μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Είναι επιτακτική ανάγκη να υποστηριχθεί η οικολογία, να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα, να αναβαθμιστούν ενεργειακά τα κτίρια και να χτίσουμε μια οικολογική συνείδηση για τα παιδιά μας και τις επόμενες γενιές. Νομίζω ότι το 2023, το προπαιτούμενο για να επιλέξει ένας ταξιδιωτης τον προορισμό του για διακοπές θα είναι η χώρα να ακολουθεί πολιτικές φιλικές στο περιβάλλον.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος
Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές
Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.
https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή», οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο, σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού, να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.
Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.
Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.
Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ5 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Ο καιρός τύπου «Π» φέρνει βροχές, καταιγίδες και χιόνια στα ορεινά – Σε υψηλά επίπεδα η θερμοκρασία