AUTO
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αποτελούν το σημαντικότερο κόστος και όλη η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών έγκειται προς αυτήν την κατεύθυνση. Η μείωση της τιμής των μπαταριών θα σημάνει και τη μείωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η τεχνολογία των μπαταριών είναι αυτή που θα αυξήσει και την αυτονομία τους, δίνοντας περισσότερες λύσεις μετακίνησης.
Σήμερα, λίγοι τομείς στον κόσμο της καθαρής ενέργειας είναι τόσο δυναμικοί όσο ο τομέας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV). Πλέον, οι δημόσιες και οι ιδιωτικές δαπάνες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2020. Όλο και περισσότερες χώρες έχουν δεσμευτεί να καταργήσουν σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, έχοντας φιλόδοξους στόχους για την πορεία της ηλεκτροκίνησης.
Το 2021 η Κίνα αντιπροσώπευε το ήμισυ της ανάπτυξης της αγοράς EV, καθώς πωλήθηκαν συνολικά 3,3 εκατομμύρια οχήματα. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη συνέχισαν να αυξάνονται δυναμικά (αύξηση 65%) αγγίζοντας τις 2,3 εκατομμύρια μονάδες, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες η ηλεκτροκίνηση γνώρισε αύξηση σημειώνοντας 630.000 συνολικές πωλήσεις.
Η Κίνα παράγει περίπου το 66% όλων των μπαταριών ιόντων λιθίου παγκοσμίως και έχει τον πρώτο λόγο στην παραγωγή για καθόδους (70%) και με 85% για ανόδους. Από την άλλη πλευρά, η Ευρώπη είναι υπεύθυνη για πάνω από το 25% της παγκόσμιας συναρμολόγησης EV, αλλά διαθέτει πολύ μικρό ποσοστό στην εφοδιαστική αλυσίδα, εκτός από την επεξεργασία κοβαλτίου που βρίσκεται στο 20%. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ακόμη μικρότερο ρόλο στην παγκόσμια παραγωγή EV με μόνο το 10% της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και 7% της ικανότητας παραγωγής μπαταρίας. Η Κορέα και η Ιαπωνία έχουν σημαντικά μερίδια της αλυσίδας εφοδιασμού, δίνοντας έμφαση στην παραγωγή μπαταριών και στις τεχνικές παραγωγής καθόδου και ανόδου. Η Κορέα είναι υπεύθυνη για το 15% του παγκόσμιου υλικού καθόδου, ενώ η Ιαπωνία αντιπροσωπεύει το 14% της καθόδου και 11% της παραγωγής υλικών ανόδου.
Τα περισσότερα ορυκτά εξορύσσονται σε χώρες πλούσιες σε πόρους, όπως π.χ. Αυστραλία, Χιλή και Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Όμως, η παραγωγή θα πρέπει να επεκταθεί στο δεκαπλάσιο για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των κυβερνήσεων για αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ταχεία αύξηση των πωλήσεων EV κατά τη διάρκεια της πανδημίας δοκίμασε την ανθεκτικότητα των αλυσίδων εφοδιασμού μπαταριών και ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία επιδείνωσε περαιτέρω τα πράγματα με τις τιμές των πρώτων υλών (κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο). Τον Μάιο του 2022, οι τιμές του λιθίου ήταν επτά φορές υψηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες τιμές που επικρατούσαν στις αρχές του 2021. Εν τω μεταξύ, η Ρωσία προμηθεύει το 20% του παγκόσμιου νικελίου υψηλής καθαρότητας. Οι μέσες τιμές μπαταριών μειώθηκαν κατά 6% στα 132 δολάρια ανά κιλοβατώρα το 2021. Όμως, εάν οι τιμές μετάλλων το 2022 παραμείνουν τόσο υψηλές όσο στο πρώτο τρίμηνο, τα πακέτα μπαταριών θα γίνουν 15% πιο ακριβά από αυτά που ίσχυαν το 2021.
Η ζήτηση για μπαταρίες EV θα αυξηθεί από περίπου 340 GWh που είναι σήμερα σε πάνω από 3500 GWh έως το 2030. Τα στοιχεία των μπαταριών και η προσφορά τους θα πρέπει, επίσης, να αυξηθούν. Για να γίνει αυτό χρειάζονται πρόσθετες επενδύσεις και βραχυπρόθεσμα σχέδια, με την προσφορά ορισμένων ορυκτών, όπως το λίθιο, να πρέπει να αυξηθεί σημαντικά έως το 2030. Για παράδειγμα, η ζήτηση για λίθιο προβλέπεται να εξαπλασιαστεί σε 500 κιλοτόνους έως το 2030, ενώ υπάρχουν ανάλογες αυξήσεις και για τα υπόλοιπα ορυκτά.
Η ανακύκλωση μπορεί να δώσει λύσεις στην εξεύρεση βασικών μετάλλων. Όμως, μέχρι σήμερα η συμβολή της είναι μικρή, ενώ αναμένεται να γίνει μεγαλύτερη όταν υπάρξει καλύτερη οργάνωση. Ακόμη δεν υπάρχουν οργανωμένα εργοστάσια ανακύκλωσης μπαταριών και το ποσοστό σε ανακυκλωμένα μέταλλα είναι χαμηλό. Αν δεν υπάρξει έντονη δραστηριοποίηση πάνω σε αυτόν τον τομέα, η αναζήτηση ορυκτών θα αντιμετωπίσει στο μέλλον μεγάλο πρόβλημα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ2 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ4 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Σε 24ωρη απεργία όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη