AUTO
Από τις 6 Ιουλίου υποχρεωτικό το σύστημα αναγνώρισης ορίου ταχύτητας στα καινούργια αυτοκίνητα
Μετά τις 6 Ιουλίου όλα τα καινούριγα αυτοκίνητα θα πρέπει να διαθέτουν την τεχνολογία Intelligent Speed Assistance (ISA). Πρόκειται για το σύστημα αναγνώρισης ορίου ταχύτητας, το οποίο βασίζεται σε πληροφορίες από τη χαρτογράφηση GPS και την αναγνώριση οδικών πινακίδων. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της ΕΕ, το ISA θα είναι ενεργό από προεπιλογή, αν και οι οδηγοί θα μπορούν, προς το παρόν, να απενεργοποιούν τα συστήματα στην αρχή κάθε ταξιδιού.
Αναφορικά με τον νέο Γενικό Κανόνα Ασφάλειας της ΕΕ, οι κατασκευαστές μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο με τον οποίο θα προειδοποιούν τον οδηγό, ηχητικά ή με προειδοποιήσεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων ή με δονήσεις στο τιμόνι.
Πρόσφατα μηχανικοί της Ford στην Κολωνία, πήγαν το σύστημα ένα βήμα πιο πέρα. Το συγκεκριμένο σύστημα θα εμποδίζει τους οδηγούς να υπερβαίνουν την ταχύτητα σε προκαθορισμένες γεωγραφικές περιοχές με επέμβαση στον κινητήρα, ενώ παράλληλα θα αποτελεί και ένα βήμα πιο μπροστά προς την αυτόνομη οδήγηση.
Προς το παρόν, η τεχνολογία ISA θα ισχύει μόνο για τα ολοκαίνουργια μοντέλα που θα λανσαριστούν μετά τις 6 Ιουλίου. Τα νέα αυτοκίνητα που έχουν ήδη κυκλοφορήσει και βρίσκονται στις εκθέσεις θα πρέπει μέχρι τον Ιούλιο του 2024 να εξοπλιστούν με ISA.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), επισημαίνει ότι το συγκεκριμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού θα μειώσει τα ατυχήματα κατά 30% και τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα κατά 20%. Από την άλλη, η ΕΕ έχει στόχο μηδενικούς θανάτους από τροχαία ατυχήματα έως το 2050.
Το ISA, μαζί με άλλα μέτρα που έρχονται ταυτόχρονα, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (ΑΕΒ) θα μπορούσε να αποτρέψει 140.000 σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία μέχρι το 2038 στην Ευρώπη.
Ο Ανεξάρτητος Οργανισμός Δοκιμών EuroNCAP αναφέρει ότι η καλύτερη τήρηση των ορίων ταχύτητας θα αποτρέψει τα ατυχήματα και θα μετριάσει τις επιπτώσεις αυτών που συμβαίνουν στους δρόμους.
Ηδη σήμερα πολλά μοντέλα είναι εφοδιασμένα με το συγκεκριμένο σύστημα. Τα επόμενα βήματα είναι η σύνδεση με κάμερες αναγνώρισης σημάτων ταχύτητας, δορυφορικής πλοήγησης και έξυπνου λογισμικού, ώστε το αυτοκίνητο να αφήνει το στίγμα του για το που ακριβώς είναι, την ταχύτητα που έχει και το όριο ταχύτητας. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης το σύστημα θα μπορεί να περιορίσει την ισχύ του κινητήρα, ώστε να μην μπορεί να υπερβεί το όριο ταχύτητας. Δηλαδή θα είναι μια μορφή έξυπνου προσαρμοζόμενου cruise control που θα είναι πάντα ενεργοποιημένο.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ3 ημέρες ago
“Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής” – Ένα κωμικό μουσικό παραμύθι για μεγάλους στο Θέατρο Αθήναιον
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Σε 24ωρη απεργία όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Καιρός: Βροχές και ισχυροί άνεμοι από την Τετάρτη – Η πρόγνωση των επόμενων ημερών
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Η Μόσχα προειδοποιεί για «ριζική» αλλαγή εάν η Ουκρανία πλήξει με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς ρωσικά εδάφη
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Σε απεργιακό κλοιό σήμερα η χώρα
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
“Τα Κανόνια του… Μακαρόνε” του Κώστα Παπαπέτρου στο Θέατρο Αθήναιον