Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Βασίλης Κικίλιας: Κατά 250% αυξήθηκε η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη

Στη δυναμική πορεία της κρουαζιέρας αναφέρθηκε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και την εκπομπή Αταίριαστοι.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού, μόνο στη Ρόδο – δωδεκάμηνος προορισμός για την κρουαζιέρα – ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων θα προσεγγίσει τις 450 αφίξεις, η Μύκονος έχει φτάσει σε ιστορικό ρεκόρ, στο λιμάνι της Καβάλας οι αφίξεις ξεπερνούν – μέχρι στιγμής – τις 36 από μόλις τρεις που ήταν πέρυσι, ενώ στο λιμάνι του Πειραιά – όπου οι αφίξεις ξεκίνησαν από τον Μάρτιο, νωρίτερα δηλαδή από κάθε άλλη χρονιά – σημειώνεται αύξηση 130%.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία -όπως τόνισε ο κ. Κικίλιας- ειδικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με σχεδόν υπερτετραπλάσιες αφίξεις, σε σχέση με πέρυσι. «Τα στοιχεία που δημοσίευσε ο ΟΛΘ προχθές, είναι αναθεωρημένα προς τα επάνω. Από 180% που ήταν η αύξηση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων πριν από λίγες εβδομάδες, πλέον μιλάμε για αύξηση της τάξης του 250%», σημείωσε, προσθέτοντας: «H Ελλάδα είναι το 5ο τουριστικό brand στον κόσμο. Και αυτό δεν έχει γίνει τυχαία. Ταξιδέψαμε σε όλο τον κόσμο και κάναμε συμφωνίες με τους μεγαλύτερους tour operators, τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές εταιρείες, τις εταιρείες κρουαζιέρας. Γιατί; Γιατί, όπως έχω τονίσει επανειλημμένα, ο τουρισμός είναι η λαϊκή οικονομία της χώρας μας. Τα χρήματα από το τουριστικό μας προϊόν έρχονται απευθείας και καταλήγουν αδιαμεσολάβητα στη μέση ελληνική επιχείρηση, στη μέση ελληνική οικογένεια».

Ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε, επίσης, στις στοχευμένες πρωτοβουλίες όλων των προηγούμενων μηνών, προκειμένου να «φωτιστούν» όσο το δυνατόν περισσότεροι προορισμοί στη χώρα μας, αλλά και στο άνοιγμα σε νέες αγορές του εξωτερικού που έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει καρπούς.

«Από την αρχή της χρονιάς, επιλέξαμε να επενδύσουμε και σε εναλλακτικούς – λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς – σε όλη τη χώρα. Και βλέπουμε τη στρατηγική μας να αποδίδει. Για παράδειγμα, βλέπουμε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες – από τη Γαλλία και τη Γερμανία – να προσθέτουν καινούριες πτήσεις για τη Σκιάθο, διευκολύνοντας έτσι τους Γάλλους και τους Γερμανούς ταξιδιώτες που θέλουν να επισκεφθούν τη Σκόπελο και την Αλόννησο. Στη Θάσο, επίσης, βλέπουμε ότι τα περισσότερα τουριστικά φυλλάδια είναι στα ρουμανικά. Ούτε αυτό είναι τυχαίο. Γιατί; Γιατί η Ελλάδα είναι στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των Ρουμάνων ταξιδιωτών που επιλέγουν τον οδικό τουρισμό, οι οποίοι στη συνέχεια περνούν από την Καβάλα στη Θάσο», σημείωσε ο κ. Κικίλιας, υπογραμμίζοντας: «Ταμείο θα κάνουμε – όπως συνηθίζω να λέω – στο τέλος του 2022. Πάντως, σε μία χρονιά με τεράστια προβλήματα και πολλαπλές κρίσεις -πανδημία, έναν πόλεμο που μαίνεται στην καρδιά της Ευρώπης, ενεργειακή κρίση, πληθωρισμό και ακρίβεια, ο ελληνικός τουρισμός αποδεικνύει ότι είναι η αιχμή του δόρατος της ελληνικής οικονομίας».

Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε στο πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους», το οποίο από 1η Ιουλίου θα δώσει τη δυνατότητα σε χιλιάδες οικονομικά αδύναμες οικογένειες να κάνουν τις διακοπές τους, σε ταξιδιωτικούς προορισμούς όλης της χώρας. «Πέρυσι για το πρόγραμμα απορροφήθηκαν 20 εκατομμύρια ευρώ. Φέτος, με απόφαση του πρωθυπουργού το κονδύλι είναι αυξημένο κατά 10 εκατομμύρια ευρώ. Εύκολα, γρήγορα και χωρίς γραφειοκρατία, 200.000 δικαιούχοι – που βρίσκονται σε ανάγκη – θα μπορούν να κάνουν τις διακοπές τους, κάνοντας χρήση της άυλης ψηφιακής κάρτας την οποία και θα μπορούν να χρησιμοποιούν παντού: στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, στο ξενοδοχείο, στο ταβερνάκι. Γιατί, για εμάς πρώτα από όλα βρίσκεται ο Έλληνας πολίτης».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ