AUTO
Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές των ασφαλίστρων στα αυτοκίνητα
Τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων δεν παραμένουν σταθερά στη διάρκεια των χρόνων, αλλά έχουν άμεση σχέση με το πλήθος και τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων και κατ’ επέκταση με την κατανάλωση καυσίμων και την κίνηση στους δρόμους. Αν υπάρχουν περισσότερα οχήματα στον δρόμο, τότε είναι λογικό να αυξάνονται οι πιθανότητες για τροχαία ατυχήματα.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λόγω της σημαντικής μείωσης στην κατανάλωση καυσίμων και στις νέες ταξινομήσεις, παρατηρήθηκε μία μεγάλη μείωση στα τροχαία. Αυτό είχε ως φυσικό αποτέλεσμα τη μείωση των ασφαλίστρων.
Τώρα, όμως, παρατηρείται ξανά αύξηση στις μετακινήσεις, άρα και μεγάλη αύξηση στα τροχαία ατυχήματα. Ένας σημαντικός παράγοντας που επιβαρύνει τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων είναι και το αυξημένο κόστος επισκευών. Τα αυξημένα κόστη επισκευών οδηγούν σε αύξηση των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες και επακόλουθα στην αύξηση των ασφαλίστρων. Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση στις τιμές των ανταλλακτικών των αυτοκινήτων, οι οποίες σημειώνουν άνοδο 6% σε σχέση με το 2020 και 44% σε σχέση με το 2013, σύμφωνα με έρευνα από τον Οργανισμό Ασφάλισης της Γερμανίας (GDV).
Ακόμη ένας παράγοντας που επηρεάζει τις τιμές είναι ότι οι τεχνολογίες των οχημάτων έχουν γίνει πιο περίπλοκες και τα υλικά που χρειάζονται είναι πιο ακριβά. Ενδεικτικά, οι τιμές αντικατάστασης του πορτμπαγκάζ έχουν αυξηθεί κατά 60%, ενώ ακόμα περισσότερο έχουν αυξηθεί οι τιμές για φωτιστικά σώματα (67%).
Η ασφάλεια αυτοκινήτου είναι απαραίτητη για όλα τα οχήματα που βρίσκονται σε κίνηση. Αν συμβεί κάποιο ατύχημα ή βλάβη, αν υπάρξει κλοπή του οχήματος ή αν προκύψει κάποια φυσική καταστροφή, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου θα πρέπει να αποζημιωθεί.
Στη διαμόρφωση του τελικού ασφαλίστρου σημαντικό ρόλο παίζει η ηλικία του οδηγού, που είναι από τα πιο σημαντικά κριτήρια στη διαμόρφωση του ασφαλιστικού προγράμματος. Ένας νέος οδηγός, πέρα από το επασφάλιστρο που πληρώνει, είναι πιο επιρρεπής σε ατυχήματα. Γι’ αυτόν τον λόγο οι πιο νέοι και άπειροι οδηγοί πληρώνουν μεγαλύτερα ασφάλιστρα έναντι ενός έμπειρου οδηγού 40 ετών.
Εάν ο οδηγός έχει το δίπλωμα για λιγότερο από ένα έτος, πληρώνει επασφάλιστρο μέχρι να συμπληρώσει τα 23 έτη του.
Ο τόπος διαμονής είναι άλλος ένας βασικός παράγοντας. Αυτό συμβαίνει καθώς οι ασφαλιστικές γνωρίζουν ποιες περιοχές έχουν περισσότερα ατυχήματα. Έτσι, αντίστοιχα, υπάρχουν αυξημένες τιμές στην ασφάλεια αυτοκινήτου. Συνήθως, τα μεγάλα αστικά κέντρα έχουν υψηλότερες τιμές, σε αντίθεση με την επαρχία που απολαμβάνει χαμηλότερες τιμές στην ασφάλιση λόγω μικρότερου ρίσκου.
Τα κυβικά και ο τύπος οχήματος επηρεάζουν τις τιμές ασφάλισης και το τελικός κόστος του ασφαλίστρου. Τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα, καθώς και τα sport, πληρώνουν συνήθως υψηλότερα ασφάλιστρα καθώς θεωρούνται υψηλότερου κινδύνου.
Τέλος, όσο μικρότερη είναι η διάρκεια ασφάλισης τόσο υψηλότερα θα είναι τα ασφάλιστρα. Μία ετήσια ασφάλεια προσφέρει εξοικονόμηση έως και περίπου 40% σε σχέση με μία μηναία ασφάλιση και περίπου 20% σε σχέση με την εξάμηνη ασφάλιση.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ2 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ4 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Σε 24ωρη απεργία όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη