Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ενέργεια και πρώτες ύλες” ροκανίζουν” τις ταμειακές ροές των ξενοδοχείων φέτος

Τη “μέγγενη” του ενεργειακού κόστους και την αβεβαιότητα των προβλέψεων που γέννησε ο πόλεμος στην Ουκρανία αγωνίζεται να υπερκεράσσει η ξενοδοχειακή βιομηχανία στην Ελλάδα στη φετινή τουριστική χρονιά. Μπορεί οι προβλέψεις για τoν ελληνικό τουρισμό το 2022, να εξακολουθούν, να είναι ακόμα και τώρα αισιόδοξες, ωστόσο το διακύβευμα για τα περισσότερα ξενοδοχεία θα είναι η βιωσιμότητα τους, αφού οι αύξησεις των  τιμών στα καύσιμα αλλά και των πρώτων υλών θα ροκανίσουν τις ταμειακές ροές τους σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ φορείς του κλάδου.


Με τιμές του 2019 θα προσπαθήσουν τα ξενοδοχεία να ξεπεράσουν το ενεργειακό κόστος


Πρόκειται για μια “ισορροπία τρόμου” στα οικονομικά  των ξενοδοχείων καθώς, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, το κόστος λειτουργίας φαίνεται να είναι 25% με 30% αυξημένο σε συγκριση με το 2021, με την ενέργεια να πρωταγωνιστεί  σε αυτή την εξίσωση το 2022.  Είναι χακτηριστικό, συνεχίζει ο κ. Τάσιος, ότι τα ξενοδοχεία που βασίζονται στο μαζικό μοντέλο προσέλκυσης πελατών (τα περισσότερα δηλαδή)  έχουν υπογράψει συμβόλαια με τους Tour Operetor’s (οργανωτές ταξιδών), τα οποία φέρουν κλειδωμένες τιμές του 2019.
Τα “κλειδωμένα” συμβόλαια, τα υπογράφουν οι ξενοδοχεικακές επιχειρήσεις ένα χρόνο πριν την έναρξη της νέας τουριστικής χρόνιας και φυσικά δεν χωρούν καμία αύξηση εκπρόθεσμα. Τιμές ανεβάζει ο κλάδος της βραχυχρόνιας μίσθωσης, συμπληρώνει ο κ. Τάσιος. Στο μεταξύ τα δυο προηγούμενα χρόνια, συμπληρώνει ο κ. Τάσιος, δεν έγιναν αυξήσεις τιμών στα συμβόλαια λόγω της πανδημίας και της προσπάθειας να παραμείνει ανταγωνιστικό το τουριστικό πακέτο. “Ο τουρισμός και το ξενοδοχειακό πακέτο δεν είναι πακέτο που το βρίσκεις στο ράφι. Η τιμή του πακέτου στο ράφι αυξάνει, όποτε αυτό πρέπει να γίνει. Στον αντίποδα οι ξενοδόχοι δεν έχουν αυτή την πολυτέλεια, γιατί κλείνουν συμφωνίες ένα χρόνο πριν την έναρξη της χρονιάς”, αναφέρει

χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΟΞ.


Παραμένοντας στο πεδίο των λειτουργικών εξόδων, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων Κωνσταντίνα Σβήνου τονίζει ότι πλέον το 40% του τζίρου ενός ξενοδοχείου κατευθύνεται σε δαπάνες ενέργειας. Μάλιστα συμπληρώνει ότι το μεγάλο πλήγμα το φέρουν τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας, που με ελάχιστες πληρότητες προσπαθούν να τα καταφέρουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι ξενοδοχείο της Αθήνας με χαμηλές πληρότητες σπαταλά σε ενέργεια το 70% του τζίρου του. “Με αυτούς τους όρους δεν είναι βιώσιμο το ξενοδοχείο”, σημειώνει η κυρία Σβήνου. 
Πρόεδρος ΙΤΕΠ: “Με αυτούς τους όρους δεν είναι βιώσιμο το ξενοδοχείο”


Με δεδομένο ότι το 70% των ξενοδοχείων που είναι 1,2,3 αστέρια και δεν μπορoύν να προβούν σε αλλαγές τιμών προς τα πάνω, το βέβαιο είναι ότι ο κλάδος της ξενοδοχίας θα δουλέψει για το κόστος της ενέργειας το 2022, όπως λέει. Πάντως όποια πρόθεση για αύξηση των τιμών στις υφιστάμενες μονάδες αναβάλλεται για το 2023 και πάντα με γνώμονα την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού πακέτου. Μάλιστα φέτος το τουριστικό πακέτο για τον υποψήφιο τουρίστα θα επιβαρυνθεί από το μεταφορικό κόστος και όχι από τα ξενοδοχεία, με τον κ. Τάσιο να υπογραμμίζει ότι μόνο το αεροπορικό εισιτήριο θα αυξηθεί από 50 ευρώ εως 100 ευρώ λόγω του καυσίμου. Φυσικά ο προβληματισμός μετακυλείεται και στο κόστος της μετακίνησης με αυτοκίνητο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους οδικούς προορισμούς της χώρας.


Ένας σημαντικός οδικός προορισμός είναι και η Πελοπόννησος,  με τον Δημήτρη Πολλάλη πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Λακωνίας, να εκφράζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ την αισιοδοξία του, ότι ακόμα και με αυτές τις δύσκολες συνθήκες, οι διακοπές με αυτοκίνητο μπορούν να είναι σωσίβιο για μια τετραμελή οικογένεια. Και ακόμα περισσότερο, όταν οι τιμές θα είναι ελκυστικές για τον εγχώριο και διεθνή τουρίστα.


Παράταση των δανειακών υποχρεώσεων ζητά ο κλάδος


Στην ερώτηση τι ζητά ο κλάδος της ξενοδοχίας για την αντιμετώπιση της παρούσας κατάστασης, ο πρόεδρος της ΠΟΞ ζητά να ληφθούν αποφάσεις σε διατραπεζικό  επίπεδο, ώστε  τα δάνεια του ΕΤΕΑΜ, που δόθηκαν λόγω του Covid, να πάνε από τα 5 χρόνια στα 7 με  10 χρόνια, καθώς  είναι και απόφαση της ΕΕ. Παράλληλα ζητά να υπάρξει και η δυνατότητα οριζόντιας ρύθμισης για άλλες υποχρεώσεις, με εξόφληση ακόμα και τις 100 δόσεις. Από την πλευρά της η κυρία Σβήνου, επεσήμανε ότι θα πρέπει να μην δίδονται οριζόντια οι ενισχύσεις αλλά στοχευμένα εκεί που χρειάζεται.
Αναφορικά τώρα πως κινούνται εν μέσω πολέμου οι κρατήσεις για Ελλάδα, η κυρία Σβήνου εκφράζει την αισιοδοξία της ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά εφέτος, καθώς μέχρι τώρα δεν παρατηρούνται ακυρώσεις, αλλά ούτε φυσικά υπάρχει ροή νέων κρατήσεων. Στη σημείο αυτό ο κ. Τάσιος συπμπληρώνει ότι η  αγορά θέλει ασφάλεια για να κινηθεί. Μάλιστα, μετά από ειρήνευση στην Ουκρανία  θα χρειαστούν 15 και 30 ημέρες για να φανεί η αλλαγή στο σκέλος των κρατήσεων, σημειώνει. Βέβαια το μεγάλο ερώτημα παραμένει πότε θα ξεκινήσει δυναμικά ο ελληνικός τουρισμός, με την ελπίδα να μετατίθεται μάλλον για τον Μάιο, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο.
Από τον Απριλιο εκκίνηση για τα Resort στην Κρήτη
Σε κάθε περίπτωση οι ξενοδόχοι της χώρας θα είναι έτοιμοι πολύ νωρίτερα, με τον Ανδρέα Μεταξά, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Metaxa Hospitality Group, να τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι μονάδες του ομίλου στην Κρήτη θα ανοίξουν από Απρίλιο. Συγκεκριμένα το Creta Maris θα ανοίξει 2 Απριλίου, το Candia Maris στις 9 Απριλίου, ενώ στη Σαντορίνη το  Santo Maris Oia θα ανοίξει στις 20 Απριλίου. Σε αυτό το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον ο κ. Μεταξάς υπογραμμίζει ότι ο όμιλος δεν πρόκειται να περιορίσει δαπάνες που αφορούν το προσωπικό, αφού όπως σημειώνει οι άνθρωποι είναι αυτοί που δίνουν αξία στις επιχειρήσεις. Μάλιστα επισημαίνει ότι τώρα περισσότερο από ποτέ φαίνεται πόσο σημαντική είναι η επένδυση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στο ψηφιακό περιβάλλον και στις κρατήσεις που δεν περνούν από τα μονοπάτια των Tour Operetor’s.
Κ. Χαλκιαδάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ