Connect with us

AUTO

Πώς επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία ο πόλεμος στην Ουκρανία

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει διακοπές σε εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων και ώθησε τις εταιρείες να αναστείλουν τις αποστολές στη Ρωσία και προκαλεί μεγάλα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η Hyundai δεν είναι βέβαιη πότε θα ξαναρχίσει η ρωσική παραγωγή. Δεν έχει αποφασίσει πότε θα αρχίσει να λειτουργεί στο εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, επικαλούμενη τα συνεχιζόμενα προβλήματα με την παράδοση εξαρτημάτων.

Η Audi θα μειώσει τη γερμανική παραγωγή λόγω της κρίσης στην Ουκρανία. Η παραγωγή των μοντέλων Α4 και Α5 στο εργοστάσιο της Audi στο Ίνγκολστατ της Γερμανίας, αναστέλλεται από τις 7 έως τις 11 Μαρτίου. Στο Neckarsulm, η παραγωγή των μοντέλων Α6 και Α7 σταμάτησε από τις 7 έως τις 18 Μαρτίου. Περαιτέρω περικοπές παραγωγής είναι πιθανό να ακολουθήσουν, ανακοίνωσε η Audi.

Η Mercedes-Benz αναγκάζεται να μειώσει τις βάρδιες στα ευρωπαϊκά εργοστάσια της. Η Mercedes-Benz αναμένει να μειώσει την παραγωγή σε ορισμένα ευρωπαϊκά εργοστάσιά της, καθώς οι προμήθειες ανταλλακτικών που παράγονται στην Ουκρανία είναι περιορισμένες. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι θα προσαρμόσει τον προγραμματισμό των βαρδιών της σε μεμονωμένα εργοστάσια και πως έχει στόχο να αποφύγει τις πλήρεις στάσεις παραγωγής.

Οι εξαγωγές VW, Porsche, Bentley στη Ρωσία σταμάτησαν λόγω κυρώσεων. Ο Όμιλος Volkswagen προσχώρησε στην έξοδο των εταιρειών του από τη Ρωσία, αναστέλλοντας τις εξαγωγές και την τοπική παραγωγή στη χώρα ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία. Η κίνηση επηρεάζει τα δύο εργοστάσια της VW στη Ρωσία που παράγουν μοντέλα της μάρκας Volkswagen και της Skoda, δήλωσε η εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων και των πολυτελών αυτοκίνητων Porsche, Lamborghini και Bentley, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην ελίτ της Ρωσίας.

Η VW προειδοποιεί για περισσότερες περικοπές παραγωγής καθώς η κρίση στην Ουκρανία πλήττει τους προμηθευτές της. Η Volkswagen αναμένει να αδρανοποιήσει προσωρινά περισσότερα εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένου του κύριου εργοστασίου της στο Βόλφσμπουργκ, καθώς οι επιπτώσεις από τις ελλείψεις βασικών ανταλλακτικών από προμηθευτές στην Ουκρανία αυξάνονται.

Η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη καταρρέει καθώς η ροή των καλωδίων σταματάει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, η BMW και η Porsche, προσπαθούν να αποκτήσουν καίριες καλωδιώσεις για την κατασκευή των αυτοκινήτων τους, καθώς οι προμηθευτές στη δυτική Ουκρανία έχουν κλείσει λόγω της ρωσικής εισβολής στη χώρα. Η έλλειψη σε καλώδια έχει σαν αποτέλεσμα να σταματήσει η παραγωγή σε εργοστάσια αυτοκινήτων στη Γερμανία.

Η Volkswagen θα σταματήσει την παραγωγή αυτή την εβδομάδα σε δύο εργοστάσια ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που έπληξε τις παραδόσεις εξαρτημάτων. Η παραγωγή συμπαγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία VW, Audi και Cupra που κατασκευάζονται στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου VW θα επηρεαστεί.

Η Porsche αναστέλλει την παραγωγή Macan, Panamera λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Η Porsche διακόπτει την παραγωγή της στο εργοστάσιό της στη Λειψία, η οποία κατασκευάζει τα Macan και Panamera καθώς η σύγκρουση στην Ουκρανία διακόπτει την αλυσίδα εφοδιασμού της.

Η Nissan αναστέλλει τις εξαγωγές οχημάτων στη Ρωσία και αναμένει στάσεις στη παραγωγή της. Η Nissan ανέστειλε τις εξαγωγές οχημάτων προς τη Ρωσία λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα που σχετίζονται με τη σύγκρουση στην Ουκρανία. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πούλησε 53.000 οχήματα στη Ρωσία πέρυσι, αναμένει «περαιτέρω προκλήσεις» που θα οδηγήσουν σε διακοπές της τοπικής παραγωγής.

Εν τω μεταξύ, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας, η AvtoVAZ, θα σταματήσει την λειτουργία των εργοστασίων της στο Togliatti και στο Izhevsk από τις 9 έως τις 11 Μαρτίου, καθώς αντιμετωπίζει ελλείψεις στις προμήθειες ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν για περισσότερες επιπτώσεις στην παραγωγή από την κρίση στην Ουκρανία

Η ένωση γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών VDA δήλωσε ότι οι συνέπειες από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία διαταράσσουν τις μεταφορες καθώς και τις οικονομικές συναλλαγές και ότι προετοιμάζεται για ελλείψεις σε μια σειρά πρώτων υλών. Ανέφερε ότι ο αντίκτυπος από τη σύγκρουση στη ναυτιλία, τις σιδηροδρομικές και αεροπορικές μεταφορές επιδεινώνει τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού σε μια εποχή που τα επίπεδα αποθεμάτων ήταν ήδη χαμηλά.

Η Toyota αναστέλλει την παραγωγή και τις εισαγωγές οχημάτων στη Ρωσία. Η Toyota θα σταμάτησε την παραγωγή στο ρωσικό εργοστάσιό της από την Παρασκευή, ενώ οι εισαγωγές οχημάτων στη χώρα έχουν επίσης σταματήσει επ’ αόριστον λόγω διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η Toyota είναι η κορυφαία ιαπωνική μάρκα της Ρωσίας, παράγει περίπου 80.000 οχήματα στο εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη, το οποίο απασχολεί 2.000.

Η Honda ανέστειλε τις πωλήσεις οχημάτων στη Ρωσία. Η Honda Motor Co σταματά τις εξαγωγές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στη Ρωσία και ενσωματώνεται στην αυξανόμενη λίστα παγκόσμιων εταιρειών που επιλέγουν να μην δραστηριοποιηθούν στη χώρα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Η Ford ανέστειλε τις ρωσικές επιχειρήσεις μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Η Ford Motor, ως απάντηση στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, είπε ότι ενημέρωσε τον εταίρο της κοινοπραξίας Sollers ότι αναστέλλει αμέσως τις δραστηριότητές της στη Ρωσία μέχρι νεωτέρας.

Οι μετοχές της Renault συντρίβονται από τις ανησυχίες για την έκθεση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Ρωσία. Οι μετοχές της Renault, της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι περισσότερο εκτεθειμένη στη Ρωσία, υποχώρησαν στο χαμηλότερο κλείσιμό τους από τον Νοέμβριο του 2020, καθώς χώρες σε όλο τον κόσμο κλιμακώνουν τα μέτρα τιμωρίας του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν για την εισβολή στην Ουκρανία.

Οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Jaguar Land Rover και Aston Martin διέκοψαν τις αποστολές οχημάτων στη Ρωσία, καθώς οι κυρώσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία είχαν δημιουργήσει αυξανόμενα εμπορικά εμπόδια για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Stellantis, συγκροτεί ομάδες εργασίας καθώς εντείνονται οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ουκρανία στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Stellantis έχει δημιουργήσει δύο ομάδες εργασίας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Μία από τις ομάδες εργασίας έχει αναλάβει τη παρακολούθηση των κυρώσεων που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ και τους δυτικούς συμμάχους τους στη Ρωσία και πώς η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμμορφωθεί με αυτές. Η άλλη παρακολουθεί το προσωπικό της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ουκρανία. Οι εργαζόμενοι ήταν ασφαλείς από την τελευταία ενημέρωση.

Οι Volvo, GM, VW, Daimler Truck ανέστειλαν τις αποστολές στη Ρωσία. Η Volvo ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει τις αποστολές αυτοκινήτων στη ρωσική αγορά μέχρι νεωτέρας, ενώ η Volkswagen ανέστειλε προσωρινά τις παραδόσεις σε τοπικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που βρίσκονται ήδη στη Ρωσία. Η Daimler Truck δήλωσε επίσης ότι θα παγώσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες στη Ρωσία με άμεση ισχύ, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας της με τη ρωσική εταιρεία κατασκευής φορτηγών Kamaz.

Ο προμηθευτής τεχνολογίας αυτοκινήτων Aptiv μετέφερε την παραγωγή μεγάλου όγκου από την Ουκρανία. Η Aptiv μετέφερε την παραγωγή μεγάλου όγκου ανταλλακτικών για οχήματα εκτός Ουκρανίας τους τελευταίους δύο μήνες πριν από τις εχθροπραξίες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Kevin Clark.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ