AUTO
Το ολοκαίνουργιο Kia Sportage θέλει να δημιουργήσει ένα νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία των SUV στην Ευρώπη
Το ολοκαίνουργιο Kia Sportage έχει σχεδιασθεί και εξελιχθεί για να δημιουργήσει ένα νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία των SUV στην Ευρώπη. Είναι κομψό και μυώδη, με μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό και κορυφαίο εσωτερικό υψηλής ποιότητας. Εστιάζει κυρίως στις πωλήσεις στην Ευρώπη, προσφέροντας μεγάλες διαστάσεις που είναι ιδανικές για τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Τα υβριδικά συστήματα μετάδοσης ενισχύουν περαιτέρω τις δυνατότητες του, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών ρύπων και την οικονομία καυσίμου.
Ο σχεδιασμός των υβριδικών εκδόσεων δεν επηρεάζουν τους χώρους οι οποίοι είναι παρόμοιοι με αυτές των συμβατικών εκδόσεων, με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, με αποτέλεσμα ο χώρος των ποδιών να είναι ο ίδιος με εκείνον που συναντάμε στις συμβατικές εκδόσεις. Για το PHEV, η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται κεντρικά μεταξύ των δύο αξόνων εξασφαλίζοντας ισορροπημένη κατανομή βάρους και ανάλογα πρακτικούς, άνετους και ευέλικτους εσωτερικούς χώρους. Τα υβριδικά μοντέλα βασίζονται στον βραβευμένο κινητήρα 1.6 T-GDI της Kia. Η προηγμένη τετρακύλινδρη μονάδα διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού (CVVD), μια εξελιγμένη τεχνολογία που ελέγχει τη διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων για να βελτιώσει την απόδοση, την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Για το Sportage plug-in hybrid, ο κινητήρας συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 66,9 kW και μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Αυτός ο συνδυασμός αποδίδει συνολική ισχύ 265 ίππων, εκ των οποίων οι 180 ίπποι προέρχονται από τον κινητήρα T-GDI. Από την άλλη το HEV Sportage επωφελείται από τον κινητήρα της Kia 1.6 T-GDI. Συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 44,2 kW και μπαταρία λιθίου ιόντων 1,49 kWh. Η συνολική ισχύς του συστήματος του HEV Sportage είναι 230 ίπποι. Ο νέος κινητήρας 1.6 T-GDI διατίθεται στη νέα γενιά Sportage με 150 και 180 ίππους και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) που έχει εξελιχθεί για τη μείωση των εκπομπών. Επίσης, υπάρχει ένας εξαιρετικά αποδοτικός «καθαρός» κινητήρας ντίζελ 1,6 λίτρων, ο οποίος είναι διαθέσιμος με 115 και 136 ίππους.
Το νέο Sportage συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (MT) είναι επίσης διαθέσιμο, ενώ ένα έξυπνο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (iMT) προσφέρεται αποκλειστικά για τα μοντέλα 48V Hybrid. Τόσο το Sportage hybrid όσο και το Sportage plug-in hybrid είναι εξοπλισμένα με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (6AT) τελευταίας γενιάς. Για να ανταποκριθεί σε όλες τις απαιτήσεις των πελατών, το νέο Sportage διατίθεται είτε με τετρακίνηση (AWD) είτε με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD). Το Sportage plug-in hybrid προσφέρεται στάνταρ με την τεχνολογία AWD.
Το εσωτερικό του νέου Sportage συνδυάζει τον τολμηρό χαρακτήρα, με υλικά υψηλής ποιότητας και μοντέρνο στυλ. Στο επίκεντρο του σύγχρονου εσωτερικού βρίσκεται μια καμπύλη οθόνη με δυνατότητες αφής και σπορ αεραγωγοί με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σχεδίαση. Η υψηλής τεχνολογίας οθόνη αφής των 12,3 ιντσών και τα προηγμένα, πλήρως ενσωματωμένα στοιχεία ελέγχου, αποτελούν το κέντρο της διασύνδεσης οδηγού και επιβατών, της λειτουργικότητας και των αναγκών χρήσης. Το προηγμένο λογισμικό συνδεσιμότητας επιτρέπει στους χρήστες να συνδέονται με το αυτοκίνητό τους από απόσταση μέσω της εφαρμογής smartphone Kia Connect.
Οι μεγάλες διαστάσεις του, καθώς το μήκος του είναι 4,51μ, το πλάτος του 1,86μ και το ύψος του 1,64μ προσφέρουν άπλετο χώρο στην καμπίνα των επιβατών. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 591 λίτρα, που μπορεί να φθάσει με αναδιπλωμένα τα καθίσματα τα 1.780 λίτρα. Με την ασφάλεια να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα κατά τη φάση της εξέλιξης, το Sportage 5ης γενιάς είναι ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα της κατηγορίας του. Υπάρχει μια ενισχυμένη και με χαμηλό βάρος δομή αμαξώματος που έχει υψηλή στρεπτική ακαμψία, ενώ διαθέτει εξελιγμένα συστήματα συγκράτησης και δομής, όπως αερόσακο οδηγού – συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους κουρτίνας, κεντρικό αερόσακο μπροστινού καθίσματος και χαμηλούς πλευρικούς αερόσακους. Παράλληλα, διαθέτει όλη την ομπρέλα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού παρέχοντας απόλυτη οδηγική ασφάλεια.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ2 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ4 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Σε 24ωρη απεργία όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη