Connect with us

AUTO

Το ολοκαίνουργιο Kia Sportage θέλει να δημιουργήσει ένα νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία των SUV στην Ευρώπη

Το ολοκαίνουργιο Kia Sportage έχει σχεδιασθεί και εξελιχθεί για να δημιουργήσει ένα νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία των SUV στην Ευρώπη. Είναι κομψό και μυώδη, με μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό και κορυφαίο εσωτερικό υψηλής ποιότητας. Εστιάζει κυρίως στις πωλήσεις στην Ευρώπη, προσφέροντας μεγάλες διαστάσεις που είναι ιδανικές για τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Τα υβριδικά συστήματα μετάδοσης ενισχύουν περαιτέρω τις δυνατότητες του, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών ρύπων και την οικονομία καυσίμου.

Ο σχεδιασμός των υβριδικών εκδόσεων δεν επηρεάζουν τους χώρους οι οποίοι είναι παρόμοιοι με αυτές των συμβατικών εκδόσεων, με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, με αποτέλεσμα ο χώρος των ποδιών να είναι ο ίδιος με εκείνον που συναντάμε στις συμβατικές εκδόσεις. Για το PHEV, η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται κεντρικά μεταξύ των δύο αξόνων εξασφαλίζοντας ισορροπημένη κατανομή βάρους και ανάλογα πρακτικούς, άνετους και ευέλικτους εσωτερικούς χώρους. Τα υβριδικά μοντέλα βασίζονται στον βραβευμένο κινητήρα 1.6 T-GDI της Kia. Η προηγμένη τετρακύλινδρη μονάδα διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού (CVVD), μια εξελιγμένη τεχνολογία που ελέγχει τη διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων για να βελτιώσει την απόδοση, την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Για το Sportage plug-in hybrid, ο κινητήρας συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 66,9 kW και μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Αυτός ο συνδυασμός αποδίδει συνολική ισχύ 265 ίππων, εκ των οποίων οι 180 ίπποι προέρχονται από τον κινητήρα T-GDI. Από την άλλη το HEV Sportage επωφελείται από τον κινητήρα της Kia 1.6 T-GDI. Συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 44,2 kW και μπαταρία λιθίου ιόντων 1,49 kWh. Η συνολική ισχύς του συστήματος του HEV Sportage είναι 230 ίπποι. Ο νέος κινητήρας 1.6 T-GDI διατίθεται στη νέα γενιά Sportage με 150 και 180 ίππους και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) που έχει εξελιχθεί για τη μείωση των εκπομπών. Επίσης, υπάρχει ένας εξαιρετικά αποδοτικός «καθαρός» κινητήρας ντίζελ 1,6 λίτρων, ο οποίος είναι διαθέσιμος με 115 και 136 ίππους.

Το νέο Sportage συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (MT) είναι επίσης διαθέσιμο, ενώ ένα έξυπνο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (iMT) προσφέρεται αποκλειστικά για τα μοντέλα 48V Hybrid. Τόσο το Sportage hybrid όσο και το Sportage plug-in hybrid είναι εξοπλισμένα με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (6AT) τελευταίας γενιάς. Για να ανταποκριθεί σε όλες τις απαιτήσεις των πελατών, το νέο Sportage διατίθεται είτε με τετρακίνηση (AWD) είτε με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD). Το Sportage plug-in hybrid προσφέρεται στάνταρ με την τεχνολογία AWD.

Το εσωτερικό του νέου Sportage συνδυάζει τον τολμηρό χαρακτήρα, με υλικά υψηλής ποιότητας και μοντέρνο στυλ. Στο επίκεντρο του σύγχρονου εσωτερικού βρίσκεται μια καμπύλη οθόνη με δυνατότητες αφής και σπορ αεραγωγοί με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σχεδίαση. Η υψηλής τεχνολογίας οθόνη αφής των 12,3 ιντσών και τα προηγμένα, πλήρως ενσωματωμένα στοιχεία ελέγχου, αποτελούν το κέντρο της διασύνδεσης οδηγού και επιβατών, της λειτουργικότητας και των αναγκών χρήσης. Το προηγμένο λογισμικό συνδεσιμότητας επιτρέπει στους χρήστες να συνδέονται με το αυτοκίνητό τους από απόσταση μέσω της εφαρμογής smartphone Kia Connect.

Οι μεγάλες διαστάσεις του, καθώς το μήκος του είναι 4,51μ, το πλάτος του 1,86μ και το ύψος του 1,64μ προσφέρουν άπλετο χώρο στην καμπίνα των επιβατών. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 591 λίτρα, που μπορεί να φθάσει με αναδιπλωμένα τα καθίσματα τα 1.780 λίτρα. Με την ασφάλεια να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα κατά τη φάση της εξέλιξης, το Sportage 5ης γενιάς είναι ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα της κατηγορίας του. Υπάρχει μια ενισχυμένη και με χαμηλό βάρος δομή αμαξώματος που έχει υψηλή στρεπτική ακαμψία, ενώ διαθέτει εξελιγμένα συστήματα συγκράτησης και δομής, όπως αερόσακο οδηγού – συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους κουρτίνας, κεντρικό αερόσακο μπροστινού καθίσματος και χαμηλούς πλευρικούς αερόσακους. Παράλληλα, διαθέτει όλη την ομπρέλα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού παρέχοντας απόλυτη οδηγική ασφάλεια.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Με εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα υπάρξει μείωση των ρύπων κατά 37%

Αν η παραγωγή των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται στην Ευρώπη, θα υπάρξει μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 37% της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε σχέση με την σημερινή παραγωγή η οποία γίνεται στην Κίνα. Αυτό αναφέρει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η οποία ανεβάζει το ποσοστό της μείωσης στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτός ο στόχος θα εξοικονομηθούν περίπου 133 Mt CO2 μεταξύ 2024 και 2030, γεγονός που ισοδυναμεί με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές ρύπων της Τσεχίας.

Η παραγωγή κυψελών μπαταρίας στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη παραγωγή στην Κίνα θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20-40% των εκπομπών άνθρακα. Οι πηγές νικελίου θα είναι 85-95% χαμηλότερες σε εκπομπές ρύπων από την περίπτωση που το μετάλλευμα έρθει από την Ινδονησία, ενώ το λίθιο θα έχει λιγότερες εκπομπές μέχρι και 50% σε σχέση με αυτό που έρχεται από την Κίνα.

Οι μπαταρίες και τα μέταλλα, πλέον, μπαίνουν στα πλάνα της Ευρώπης που θέλει να αυτονομηθεί πάνω σε αυτό τον τομέα. Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά την κατασκευή των συγκεκριμένων εργοστασίων. Στη Γαλλία, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στο Pas de Calais, ενώ τα εργοστάσια της Verkor στη Δουνκέρκη και της Northvolt στο Schleswig Holstein της Γερμανίας προχωρούν χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.

Η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν σήμερα αντίστοιχα εργοστάσια με μεγάλη παραγωγική ικανότητα. Όμως η εφοδιαστική αλυσίδα σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει το 56% της ζήτησης μπαταριών έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η περιοχή θα μπορούσε επίσης να καλύψει όλες τις ανάγκες της σε επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει μεταξύ 8% και 27% των ορυκτών μπαταριών από την ανακύκλωση στην Ευρώπη.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα της και να θέσει εταιρικούς στόχους για EV για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactory ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους», τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η Ευρώπη έχει αναπτύξει τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα της επεξεργασίας λιθίου, με την Γηραιά Ήπειρο να είναι μια από τις κορυφαίες ηπείρους στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών άμεσης εξαγωγής λιθίου και η πρώτη ήπειρος που στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της διύλισης νικελίου (στη Φινλανδία).

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Οι οδηγοί που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης

Οι οδηγοί αυτοκινήτων και φορτηγών που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης, μετά από αυστηρότερους κανόνες επιβολής προστίμων. To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και οι οποίες σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στόχος της αναθεωρημένης οδηγίας είναι να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μη μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κατά την οδήγηση σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρκεί να επισημάνουμε ότι το 2019, στο 40% των διασυνοριακών παραβάσεων ο δράστης είτε δεν εντοπίστηκε είτε δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, η Επιτροπή δεσμεύτηκε εκ νέου για τον φιλόδοξο στόχο να προσεγγίσει τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050 (Όραμα μηδενικών απωλειών), καθώς και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030. Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το επικίνδυνο προσπέρασμα, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους, οπότε οι νέοι κανόνες θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας αποσπώντας τον διάσημο τίτλο για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια.

Η ετήσια μελέτη «Most Admired Companies» μετρά περισσότερα από 30 χρόνια και επιβραβεύει τις καλύτερες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Η Bentley κατέκτησε την πρώτη θέση στην εκτεταμένη μελέτη 250 κορυφαίων βρετανικών επιχειρήσεων σε 25 τομείς. Τα στελέχη του κλάδου κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάμεσα σε 13 βασικά κριτήρια και η Bentley κατέλαβε την 1η θέση σε 8 από αυτές τις 13 κατηγορίες.

K.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ