Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Tο FSRU αναμένεται να προσεγγίσει τη θέση πρόσδεσης στον θαλάσσιο χώρο της Αλεξανδρούπολης τον Νοέμβριο του 2023

Στο ναυπηγείο Keppel στη Σιγκαπούρη, ανάμεσα σε δύο ωκεανούς, οι εργασίες για τη μεταμόρφωση του πλοίου με τελικό προορισμό την Ελλάδα, μήκους περίπου 300 μέτρων, θα ξεκινήσουν αμέσως μόλις ολοκληρωθεί ο τεχνικός σχεδιασμός του έργου -μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το καράβι θα «δέσει» στα εξειδικευμένα σιγκαπουριανά ναυπηγεία ως πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Όταν, όμως, το φθινόπωρο του 2023 θα ταξιδέψει αυτοπροωθούμενο από τον Ινδικό Ωκεανό προς τη Μεσόγειο, με πιθανότερο όνομα στην κόκκινη πλώρη του το συνδεδεμένο με τη Θράκη «Orfeas», θα είναι πλέον κάτι πολύ διαφορετικό: ένας πλωτός σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης αερίου (FSRU), που θα αγκυροβολήσει μόνιμα στη βόρεια Ελλάδα, σε απόσταση 17,6 χιλιομέτρων νοτιοδυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, εκεί όπου η θάλασσα έχει βάθος 40 μέτρων, συνδεόμενος με την ακτή με έναν αγωγό μήκους 28 χιλιομέτρων.

«Το FSRU θα προσεγγίσει τη θέση πρόσδεσης στον θαλάσσιο χώρο της Αλεξανδρούπολης τον Νοέμβριο του 2023», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade AE Κωνσταντίνος Σιφναίος, διευκρινίζοντας ότι το πλοίο, που θα έχει μετασκευαστεί σε FSRU με την προσθήκη των αεριοποιητών LNG και όλων των απαραίτητων συστημάτων για την αποδοτική και ασφαλή λειτουργία του, θα καταφθάσει στην Ελλάδα έτοιμο και πλήρως λειτουργικό -αφού όλες οι εργασίες μετασκευής θα έχουν πραγματοποιηθεί στο ναυπηγείο της Σιγκαπούρης (σ.σ. το ναυπηγείο Keppel θεωρείται ως το πλέον εξειδικευμένο παγκοσμίως για τέτοιες μετατροπές).

Στη θέση πρόσδεσής του, προσθέτει, θα γίνουν μόνο οι απαραίτητες εργασίες σύνδεσης με το υπόλοιπο σύστημα του ΑΣΦΑ (Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου), δηλαδή με το αγκυροβόλιο και με τον υποθαλάσσιο αγωγό μέσω της PLEM (πολλαπλή εξαγωγή τέρματος αγωγού). Για το σύνολο των κατασκευαστικών εργασιών για το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης, συμπληρώνει, αναμένεται να απασχοληθεί στα εργοτάξια της Ελλάδας μεγάλος αριθμός εργαζομένων.

Το ταξίδι από τη Σιγκαπούρη στην Αλεξανδρούπολη και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πρώτου FSRU στην Ελλάδα

Για το δε ταξίδι χιλιάδων ναυτικών μιλίων του FSRU από τη Σιγκαπούρη στην Αλεξανδρούπολη, μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ, δεν θα χρειαστεί ειδική συνοδεία, ούτε πρόσθετα μέτρα, αφού το πλοίο θα κινείται με δικά του μέσα, όπως όταν λειτουργούσε ως LNG carrier. Φυσικά, πριν από τον απόπλου του από τη Σιγκαπούρη, θα έχει λάβει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά, που προβλέπονται από τον νηογνώμονα και τις διεθνείς συνθήκες για την ασφάλεια στη θάλασσα.

Ως προς το ποια θα είναι τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά του μετασκευασμένου πλοίου, ο κ. Σιφναίος ξεκαθαρίζει ότι περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν στο μέλλον από την Gastrade.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG FSRU) και έναν υποθαλάσσιο αγωγό μεταφοράς του καυσίμου, συνολικού μήκους 28 χιλιομέτρων (24 χλμ υποθαλάσσιος και τέσσερα χερσαίος). Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η αποθηκευτική ικανότητα LNG της μονάδας θα είναι 153.500 κυβικά μέτρα.

«Πρόκειται για το πρώτο FSRU που θα λειτουργήσει στον ελληνικό χώρο. Μέχρι τώρα, στην Ελλάδα γίνεται αεριοποίηση του LNG μόνο στον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας, από τον ΔΕΣΦΑ, που είναι ένας από τους πέντε μετόχους της Gastrade. Η μεταφορά φορτίων LNG θα ξεκινήσει μόλις το FSRU συνδεθεί μέσω του αγωγού του στο σύστημα του ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου) και τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2023», υπενθυμίζει ο κ. Σιφναίος.

Με ρυμουλκά θα προσεγγίζουν το FSRU τα πλοία μεταφοράς LNG, ένα ανά δύο εβδομάδες

Πόσα LNG carriers (πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου) θα προσεγγίζουν κάθε χρόνο το FSRU και πώς θα γίνεται η προσέγγισή τους; Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade AE, το FSRU θα δέχεται ένα πλοίο μεταφοράς LNG ανά δύο εβδομάδες. Η χωρητικότητα αυτών των πλοίων θα είναι 145.000-180.000 κυβικών LNG (σ.σ. το φυσικό αέριο διατηρείται σε υγρή μορφή στους μείον 160 βαθμούς Κελσίου) και παρόμοιων διαστάσεων με το FSRU. Τα πλοία αυτά θα προσεγγίζουν side-to-side (πλευρά με πλευρά) το FSRU με τη βοήθεια ρυμουλκών. Στη συνέχεια, το LNG θα μεταγγίζεται από τις δεξαμενές του πλοίου μεταφοράς μέσω εύκαμπτων σωλήνων (hoses) στις δεξαμενές του FSRU. Η όλη διαδικασία, διαβεβαιώνει ο κ. Σιφναίος, «θα είναι απόλυτα φιλική προς το περιβάλλον και το οικοσύστημα της περιοχής».

Δυνατότητα μεταφόρτωσης σε φορτηγίδες και μεταφοράς με φορτηγά σε πελάτες εκτός δικτύου

Προβλέπεται η δυνατότητα μεταφόρτωσης του καυσίμου από τις υποδομές της ακτής σε τρένα και φορτηγά, για τροφοδοσία πιο τοπικού χαρακτήρα; «Το FSRU θα μπορεί να μεταφορτώσει LNG σε μικρότερα πλοιάρια (barges) αποθηκευτικής ικανότητας 3000 – 20.000 κυβικών μέτρων. Αυτά, με τη σειρά τους, θα προσεγγίζουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και από εκεί θα προμηθεύουν LNG σε φορτηγά (truck loading) για τη μεταφορά του LNG σε πελάτες εκτός δικτύου (οι οποίοι θα διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές αποθήκευσης και αεριοποίησης). Η μεταφορά LNG μέσω τρένου, επειδή ο σιδηρόδρομος φθάνει μέχρι και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, είναι κάτι που θα μπορούσε να γίνει με παρόμοιο τρόπο», διευκρινίζει ο κ. Σιφναίος.

Ποια εξοικονόμηση κόστους εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί με τη λειτουργία του FSRU, σε σχέση με την «παραδοσιακή» μεταφορά του αερίου σήμερα; Η σύγκριση αγωγών και τερματικών σταθμών LNG, σημειώνει ο αντιπρόεδρος της Gastrade, αφορά κυρίως στην ευελιξία που προσφέρουν τα τερματικά LNG, με τη δυνατότητα υποδοχής και αποθήκευσης φορτίων από πολλαπλές πηγές αερίου και όχι από μόνο μία πηγή, σε αντίθεση με τους «σταθερούς» αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου. «Αυτή η δυνατότητα, εκ των πραγμάτων ενισχύει τον ενεργειακό ανταγωνισμό προς όφελος του τελικού καταναλωτή και ενισχύει τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού hub σε ολόκληρη την Νοτιοανατολική Ευρώπη», λέει.

Από πού θα προέρχεται στο αέριο που φτάνει στο FSRU;

Από πού θα προέρχεται το αέριο που θα καταλήγει στο FSRU και πώς μπορεί να «δέσει» η λειτουργία του με την Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) στη Νότια Καβάλα, όταν αυτή δημιουργηθεί; «Το αέριο που θα μεταφέρεται στο FSRU μπορεί να προέρχεται από οποιαδήποτε χώρα παραγωγής LNG, όπως για παράδειγμα οι ΗΠΑ, η Αίγυπτος, το Κατάρ, η Αλγερία κ.α. Είναι αυτή η διάσταση του έργου που ενισχύει την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού, αφού διαφοροποιεί τις ενεργειακές οδούς», εξηγεί ο κ. Σιφναίος και προσθέτει: «Είμαστε πραγματικά περήφανοι για αυτό το επίτευγμα και σίγουροι πως το ανθρώπινο δυναμικό της Gastrade με την τεχνογνωσία και την υποστήριξη των μετόχων της, θα κάνουν πραγματικότητα το όραμα για μια νέα, πρωτοποριακή ενεργειακή πύλη στη χώρα μας».

Η δε ΥΑΦΑ μπορεί κατά τη λειτουργία της να αποθηκεύσει φυσικό αέριο, που θα έχει φτάσει από κάποια πηγή στο FSRU και θα έχει μεταφερθεί ως την Καβάλα μέσω του υφιστάμενου δικτύου του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.

Τα επόμενα στάδια στο πρότζεκτ μετά την Τελική Επενδυτική Απόφαση

Η Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) για το FSRU ελήφθη στις 28 Ιανουαρίου, ανοίγοντας τον δρόμο για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών. Ποια είναι τα επόμενα στάδια στο πρότζεκτ, μετά την FID και ποιο το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμά τους;

«Τα επόμενα στάδια για το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης αφορούν κυρίως στον σχεδιασμό και τις κατασκευαστικές εργασίες, με τις συμβάσεις για την κατασκευή του έργου με τους αναδόχους που έχουν ήδη υπογραφεί. Ταυτόχρονα, η Gastrade δέχεται νέα αιτήματα ενδιαφερόμενων χρηστών για απόκτηση δυναμικότητας αεριοποίησης στο τερματικό, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας του σταθμού. Το ΑΣΦΑ αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2023», καταλήγει ο κ. Σιφναίος.

Το FSRU της Αλεξανδρούπολης με μια ματιά

*Το FSRU, το πρώτο στην Ελλάδα, αναμένεται να προσεγγίσει τη θέση πρόσδεσης στην Αλεξανδρούπολη τον Νοέμβριο του 2023, αφού μετασκευαστεί σε εξειδικευμένο ναυπηγείο της Σιγκαπούρης.

*Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ, με τη στήριξη της Ε.Ε. Το έργο είχε συμπεριληφθεί σε όλες τις λίστες PCI (έργα κοινού ενδιαφέροντος) από το 2013 ως το 2021.

*Η μέγιστη ετήσια τεχνική δυναμικότητα αεριοποίησης του FSRU ανέρχεται σε 5,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως (bcm/έτος) και η χωρητικότητα αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου φτάνει στα 153.500 κυβικά.

*Η σύνδεση του FSRU με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου θα γίνεται μέσω αγωγού μήκους 28 χιλιομέτρων (24 χιλιόμετρα υποθαλάσσιος αγωγός και 4 χιλιόμετρα χερσαίος)

*Με βάση τα σημερινά δεδομένα, το FSRU θα δέχεται ένα πλοίο μεταφοράς LNG ανά δύο εβδομάδες. Η χωρητικότητα αυτών των πλοίων θα είναι 145.000-180.000 κυβικών LNG. Το αέριο που θα μεταφέρεται στο FSRU μπορεί να προέρχεται από οποιαδήποτε χώρα παραγωγής LNG, εξασφαλίζοντας διαφοροποίηση ενεργειακού εφοδιασμού.

*Το FSRU θα μπορεί να μεταφορτώσει LNG σε μικρότερα πλοιάρια (barges) αποθηκευτικής ικανότητας 3.000 – 20.000 κυβικών μέτρων. Αυτά, με τη σειρά τους, θα προσεγγίζουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και από εκεί θα προμηθεύουν LNG σε φορτηγά (truck loading) για τη μεταφορά του LNG σε πελάτες εκτός δικτύου. Αντίστοιχα μπορεί να λειτουργήσει η μεταφόρτωση σε τρένα.

*Ο τερματικός σταθμός αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2023, με τη συμβολαιοποιημένη δυναμικότητα αεριοποίησης να φθάνει ήδη μέχρι και το 50% της τεχνικής δυναμικότητας των 5,5 δισ. κυβικών ετησίως.

Αλεξάνδρα Γούτα

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Η Αθηνά Λινού κατέθεσε μήνυση κατά του Παύλου Πολάκη

Στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας προσήλθε σήμερα η Αθήνα Λινού για να καταθέσει μήνυση για ψευδή καταμήνυση και συκοφαντική μήνυση κατά του Παύλου Πολάκη για όσα της έχει καταλογίσει για διασπάθιση δημοσίου χρήματος άνω των πέντε εκατομυρίων ευρώ από το ινστιτούτο πως όπως είπε η κυρία Λινού διατηρεί για 33χρόνια.

Η κυρία Λινού συνοδευόμενη από το δικηγόρο της, Χρήστο Μυλωνόπουλο πέρα από μήνυση της προσκόμισε και δεκάδες έγγραφα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, 20 κούτες με πάνω από 50.000 έγγραφα, προσήλθε σήμερα στην εισαγγελία πρωτοδικών της Αθήνας για να καταθέσει τη μήνυση ενώ προσκόμισε και πλήθος στοιχείων, σύμφωνα με πληροφορίες.

«Κατέθεσα μήνυση διότι έχει πει πολλά συκοφαντικά ψέματα κατά εμού και ινστιτούτων που ίδρυμα πριν 33 χρόνια το οποίο συνεχίζει να εργάζεται για το καλό της χώρας» είπε η κυρία Λινού.

«Έφερε παραπάνω από 55.000 έγγραφα και την έκθεση ελεγκτικής εταιρίας που δείχνουν ότι όσα λέει είναι ανυπόστατα» είπε ο κατηγορούμενος.

Η κυρία Λινού ρωτήθηκε και για την επόμενη ημέρα στον ΣΥΡΙΖΑ και είπε «έχει ο Θεός είμαι καλά ως ανεξάρτητη».

Υπενθυμίζεται ότι ο Παύλος Πολάκης είχε πει μετά την κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς στον Άρειο Πάγο τον περασμένο Σεπτέμβριο, πως η κυρία Λινού με το με το προκάλυμμα της φιλανθρωπίας καταναλώνει μεγάλα ποσά δημοσίου χρήματος από Περιφέρειες-Δήμους και προγράμματα και ζητούσε από την εισαγγελέα να πράξει τα δέοντα.

NEWSIT

«Έχει πει πολλά ψέματα» λέει η Αθηνά Λινού που μήνυσε τον Παύλο Πολάκη – «Όσα λέει είναι ανυπόστατα»

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ειρήνη Μουρτζούκου: Με το κινητό στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια

Ειρήνη Μουρτζούκου: Με το κινητό στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια

Με ένα κινητό τηλέφωνο στο χέρι προκειμένου να συνομιλεί με τη συνήγορό της και σε σχετικά ήρεμη κατάσταση πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια του τμήματος Νέας Φιλαδέλφειας η Ειρήνη Μουρτζούκου.

Η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά και την τελευταία μήνυση που κατετέθη σε βάρος της μεταφερόταν από χθες το μεσημέρι από τμήμα σε τμήμα για να καταλήξει τελικά στα γυναικεία κρατήρια του τμήματος Νέας Φιλαδέλφειας μέχρις ότου να δικαστεί στο αυτόφωρο για να δικαστεί για το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr, το χρονικό της σύλληψής της ξεκίνησε όταν χθες πήγε να καταθέσει μήνυση στο ΑΤ Αμπελοκήπων σε βάρος του δημοσιογράφου Πέτρου Κουσουλού για συκοφαντική δυσφήμηση. Περνώντας το κατώφλι της υπηρεσίας ήταν σε έξαλλη κατάσταση, φωνάζοντας ότι θέλει να μηνύσει τον δημοσιογράφο προκειμένου να συλληφθεί.

Όμως οι αστυνομικοί κοιτάζοντας τα σήματα είδαν ότι εκρεμούσε σε βάρος της σύλληψη καθώς την είχε μηνύσει ο πατριός της για τις κατηγορίες που εκτόξευσε σε βάρος του από τον τηλεοπτικό αέρα. Πρόκειται για την μήνυση η οποία έγινε στις 12:30 το μεσημέρι καθώς η προηγούμενη που είχε καταθέσει ο πατριός είχε λήξει μισή ώρα πριν.

Όταν οι αστυνομικοί την ενημέρωσαν για τη σύλληψη, η Ειρήνη Μουρτζούκου εκνευρίστηκε και άρχισε να φωνάζει λέγοντας ότι θέλει πρώτα να προλάβει να μηνύσει τον Πέτρο Κουσουλό για να συλληφθεί, ενώ παράλληλα καλούσε νευρικά από το κινητό της τηλέφωνο τη δικηγόρο της Βούλα Δημητριάδου, η οποία όμως ήταν σε τηλεοπτική εκπομπή.

Όταν την ενημέρωσαν ότι πρέπει να πάει στο ΑΤ Χαλανδρίου, καθώς εκεί είχε κάνει τη μήνυση ο πατριός της και έπρεπε εκεί να τη μεταφέρουν, έγινε έξαλλη. Όπως χαρακτηριστικά λένε οι αστυνομικοί, άρχισε για μια ακόμα φορά να εκρήγνυται γιατί νόμιζε ότι θα τη μεταφέρουν στο Ανθρωποκτονιών, όμως τελικά της εξήγησαν ότι πρέπει να τη μεταφέρουν στο Χαλάνδρι και ηρέμησε.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταφοράς της από το τμήμα των Αμπελοκήπων σε αυτό του Χαλανδρίου ήταν νευρική και όταν αποβιβάστηκε από το όχημα της αστυνομίας έλεγε στους αστυνομικούς ότι δεν ήθελε να της φορέσουν χειροπέδες. Και αυτός ήταν ο λόγος που έκρυβε τα χέρια της με το μπουφάν της. Ενώ στη θέα των δημοσιογράφων εκτόξευσε απειλές.

Η Ειρήνη Μουρτζούκου αν και αρχικά ήταν να μεταφερθεί στα κρατητήρια της ΓΑΔΑ, λόγω έλλειψης χώρου αποφασίστηκε τελικά να μεταφερθεί στο τμήμα της Νέας Φιλαδέλφειας.

Όπως λένε οι αστυνομικοί ήταν ήρεμη και δεν ζήτησε κάτι ιδιαίτερο, παρά μόνο το κινητό της τηλέφωνο, το οποίο της το έδιναν ανά διαστήματα, προεκειμένου να συνομιλεί με τη δικηγόρο της.

Σε λίγη ώρα αναμένεται να οδηγηθεί στον εισαγγελέα προκειμένου να δικαστεί για το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης.

Αυτό που κάνει εντύπωση στους αστυνομικούς είναι το γεγονός ότι παρόλο που πρόκειται για ένα αδίκημα πλημμεληματικής φύσεως, όπου συνήθως οι κατηγορούμενοι αφήνονται ελεύθεροι με προφορική εντολή εισαγγελέα και πάνε στη συνέχεια να δικαστούν, η Ειρήνη Μουρτζούκου με εντολή εισαγγελέα κρατήθηκε και πέρασε τη νύχτα στο τμήμα της Νέας Φιλαδέλφειας.

Σε ότι έχει να κάνει με τη μήνυση του Πέτρου Κουσουλού, που κατέθεσε η Ειρήνη Μουρτζούκου, ο εισαγγελέας ενημερώθηκε και ζήτησε να σχηματιστεί κανονικά δικογραφία για τον δημοσιογράφο πλην όμως τους είπε να μην προχωρήσουν στη σύλληψή του.

NEWSIT

Με το κινητό στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια η Ειρήνη Μουρτζούκου

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κυρ.Μητσοτάκης: Ακόμη περισσότερες ελαφρύνσεις στους μισθωτούς με μεσαία εισοδήματα έως το 2027

«Πιστεύω ότι τα στοιχεία της δημοσκόπησης της pulse επιβεβαιώνουν την ορθότητα της πολιτικής μας. Οι πολίτες είναι πάντα καχύποπτοι, πόσο μάλλον όταν είχαν ακούσει πολλές φορές στο παρελθόν για τη διασύνδεση των Pos με τις ταμειακές μηχανές. Μιλάμε για έσοδα που το κράτος θα έπρεπε να εισπράττει και δεν τα εισπράττει. Μια φορολογική διοίκηση, η οποία γίνεται πιο φιλική προς τον πολίτη και πιο αυστηρή στην επιβολή της νομιμότητας», απάντησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συζήτηση με την δημοσιογράφο Έλενα Λάσκαρη στην εκδήλωση του υπουργείου εθνικής οικονομίας και της ΑΑΔΕ για τον εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης και της εξυπηρέτησης του πολίτη.

Νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη

Ερωτηθείς για το πολιτικό κόστος, ο Πρωθυπουργός υπενθύμισε πως ο περιορισμός της φοροδιαφυγής ήταν κεντρική προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. «Πιστεύω ότι το ισοζύγιο, το οικονομικό και το πολιτικό, είναι θετικό για την κοινωνία. Τα πρόσθετα έσοδα, τα οποία μπορέσαμε και συγκεντρώσαμε από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, επιστρέφουν στην κοινωνία δημιουργώντας πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο για περαιτέρω μειώσεις φόρων. Τα πρόσθετα έσοδα ήρθαν από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και από την αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας. Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής. Όσο τα διαρθρωτικά αυτά μέτρα έχουν μόνιμο χαρακτήρα, τόσο μας δίνεται η δυνατότητα και μετά το 2025 να προγραμματίσουμε και άλλες μόνιμες μειώσεις φόρων και θα στρέψουμε την προσοχή μας στην περαιτέρω ανακούφιση της μεσαίας τάξης. Αυτή η πολιτική επιστρέφει το μέρισμα των πρόσθετων εσόδων πίσω στην κοινωνία», υπογράμμισε.

Σε ερώτηση αν μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερες μειώσεις φόρων ο κ. Μητσοτάκης θύμισε ότι στον προϋπολογισμό έχουμε ήδη 12 μειώσεις φόρων. Και πρόσθεσε: «Με την αλλαγή των δημοσιονομικών κανόνων η χώρα έχει πια οροφές δαπανών. Αν έχουμε σταθερή υπεραπόδοση από διαρθρωτικά μέτρα , ναι, μπορούμε να μειώσουμε τους φορολογικούς συντελεστές. Έχει σημασία να φανεί ότι αυτά τα διαρθρωτικά μέτρα ότι αποδίδουν μόνιμα. Η επιμονή μας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Όλες οι παρεμβάσεις από την ΑΑΔΕ είναι μέτρα που από τη μία διευκολύνουν και από την άλλη μας επιτρέπουν να εντοπίζουμε την πραγματική φορολογητέα ύλη. Σήμερα η Ελλάδα πετυχαίνει δημοσιονομικούς στόχους, μειώνει το χρέος, έχει τριπλάσια ανάπτυξη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και μειώνει τους φόρους». Ο κ. Μητσοτάκης είπε πως αυτό που έχουμε πετύχει είναι αρκετά ιδιαίτερο και θετικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα και είναι δικαίωση της φορολογικής πολιτικής και το 2027 το οικονομικό αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής θα είναι ορατό σε όλους. «Και στη μεσαία τάξη, οι μισθωτοί έχουν δει φορολογικές μειώσεις, αλλά μπορούμε να είμαστε ακόμα πιο προσηλωμένοι στην ελάφρυνσή τους μέχρι το 2027. Πρέπει να δούμε την εφαρμογή των μέτρων το 2025. Είναι μέτρα διαρθρωτικού χαρακτήρα. Έχουμε πάρει και έκτακτα μέτρα. Αυτή η κυβέρνηση δεν δίστασε να φορολογήσει τα υπερκέρδη στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας και να επιστρέψουμε τα χρήματα στους πολίτες. Η κυβέρνηση δεν δίστασε να φορολογήσει τα διυλιστήρια. Αυτά είναι έκτακτα μέτρα τα οποία δεν μας αρέσουν κατά κανόνα. Μας αρέσουν τα διαρθρωτικά».

Σε επόμενη ερώτηση για τον ΦΠΑ και αν έχει φύγει από το τραπέζι η μείωση των συντελεστών ο πρωθυπουργός ανέφερε πως «μια μονάδα μείωσης στο ΦΠΑ στοιχίζει περίπου 1,5 δις στα έσοδα και πως είμαστε μια χώρα σε αρκετές κατηγορίες σε χαμηλότερα ποσοστά ΦΠΑ».

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι «όσο έχουμε ευχάριστες εκπλήξεις τόσο περισσότερα περιθώρια ελιγμών θα έχουμε στα τελευταία δύο χρόνια της θητείας μας».

ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ