Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αναμένεται φέτος μια πολύ καλή τουριστική σεζόν


Η ίδρυση του Co-Lab στη Ρόδο, που αποτελεί το πρώτο εργαστήριο συνεργασίας για τον επωφελή πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό ολόκληρης της αλυσίδας υπηρεσιών που συνδέονται με τον τουρισμό, ανακοινώθηκε σήμερα στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης που είχε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον διευθύνοντα Σύμβουλο του TUI Group, Fritz Joussen.

Αναμένουμε διπλασιασμό των αφίξεων στην Ελλάδα από την πλευρά του Ομίλου TUI το 2022 σε σύγκριση με πέρυσι

Με αφορμή την ανακοίνωση της συμφωνίας για τη σύσταση του Co-Lab, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι «αναμένουμε φέτος μια πολύ καλή τουριστική σεζόν από την έναρξή της», με τον κ. Joussen να τονίζει ότι αναμένει τον διπλασιασμό των αφίξεων από την πλευρά του Ομίλου TUI το 2022 σε σύγκριση με το περασμένο έτος, που σημαίνει ότι οι επισκέπτες που θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα μέσω του ομίλου θα ξεπεράσουν ακόμα και τα επίπεδα του 2019.

«Πέρυσι 1,5 εκατομμύριο πελάτες της TUI επισκέφτηκαν την Ελλάδα» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, προσθέτοντας ότι «ήδη για φέτος πιστεύουμε ότι θα υπερβούμε τα προ κρίσης επίπεδα. Άρα ο σχεδιασμός μας για το τρέχον έτος αφορά 3 εκατομμύρια πελάτες της TUI στην Ελλάδα».

Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα θα ξεπεράσει φέτος ακόμη και το επίπεδο του 2019

«Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα θα ξεπεράσει τα προ κρίσης επίπεδα και θα αποτελέσει έναν από τους κερδισμένους της υγειονομικής κρίσης» σημείωσε ο Fritz Joussen, ενώ υπογράμμισε ότι τα μέτρα προστασίας που κατάρτισε και ενεργοποίησε η Ελλάδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας αποτέλεσαν κρίσιμο στήριγμα για τον τουρισμό.

«Έχετε υπάρξει εξαιρετικοί στη διαχείριση της κρίσης και στη διαχείριση των πρωτοκόλλων για τους προορισμούς. Οι πελάτες αισθάνονταν ασφαλείς, που ήταν πολύ σημαντικό γι’ αυτούς. Πιστεύω ότι πρόκειται για μεγάλο επίτευγμα και επιτρέψτε μου να σας ευχαριστήσω για όλες τις προσπάθειές σας», είπε.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν από ελληνικής πλευράς ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος και ο δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης.

Κυρ. Μητσοτάκης: «Επιμένουμε σταθερά ότι το νέο μας τουριστικό μοντέλο πρέπει να είναι βιώσιμο»

Μιλώντας για τον χαρακτήρα της πρωτοβουλίας στη Ρόδο, σε συνέχεια της πρωτοβουλίας GR-eco Islands, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «θέλουμε να στρέψουμε το βλέμμα μας στο μέλλον και επιμένουμε σταθερά ότι το νέο μας τουριστικό μοντέλο πρέπει να είναι βιώσιμο». Επεσήμανε ακόμη ότι «η πράσινη μετάβαση είναι σημαντική και σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό Ταμείο για όλα τα νησιά του Αιγαίου ώστε να μπορούν οι τοπικές κοινωνίες και οι Δήμοι να συμμετάσχουν σε projects τα οποία θα εστιάζουν ιδιαίτερα σε ζητήματα βιωσιμότητας».

Παράλληλα σημείωσε ότι «η επέκταση της τουριστικής σεζόν είναι μια από τις βασικές προτεραιότητες στην μακροπρόθεσμη στρατηγική μας και πιστεύουμε ότι πολλοί από τους προορισμούς μας, συμπεριλαμβανομένης της Ρόδου, έχουν την ικανότητα να προσελκύσουν και επισκέπτες πέραν των καλοκαιρινών μηνών».

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μητσοτάκης: «Υπάρχει ένα γενικότερο αφήγημα που υπερβαίνει τον τουρισμό. Πιστεύω πως η Ελλάδα είναι ξεκάθαρα μια χώρα που γυρίζει σελίδα. Αφήνει πίσω της μια δεκαετία κρίσεων και πόνου και είναι μια χώρα που επιδιώκει πλέον να στραφεί στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του μέλλοντος».

Β. Κικίλιας: «Το 2022 ο ελληνικός τουρισμός θα είναι πρωταγωνιστής»

«Ο βιώσιμος τουρισμός αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ελληνικής κυβέρνησης. Και είναι σημαντική για εμάς η επιλογή της TUI να καταστεί η Ρόδος ο πρώτος βιώσιμος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως, χάρη στις εντατικές προσπάθειες που έχουμε κάνει με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο και τον Δήμαρχο Ρόδου Αντώνη Καμπουράκη», τόνισε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.

«Εργαζόμαστε σκληρά και μεθοδικά ώστε να είμαστε leaders στον Τουρισμό. Η δουλειά αποδίδει όπως φαίνεται από τα έως τώρα στοιχεία των προκρατήσεων και καλώς εχόντων των πραγμάτων, το 2022 ο ελληνικός τουρισμός θα είναι πρωταγωνιστής», επισήμανε ο κ. Κικίλιας.

Απευθυνόμενος προς τον διευθύνοντα Σύμβουλο του TUI Group, Fritz Joussen, ο κ. Κικίλιας επισήμανε ότι «βασιζόμαστε σε εσάς ως ισχυρούς εταίρους και θέλουμε να συνεργαστούμε με σταθερότητα και συνέπεια, για να πετύχουμε από κοινού την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Αναμένουμε καλές τιμές από εσάς και καλές προσφορές προς τους ξενοδόχους μας».

Ά. Σκέρτσος: Εξασφαλισμένοι πόροι για προγράμματα re-skilling και up-skilling

O υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος τόνισε τη σημασία που αποδίδει η κυβέρνηση στο ανθρώπινο δυναμικό και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων στις τουριστικές επιχειρήσεις. Σημείωσε ότι έχουν εξασφαλισθεί σημαντικοί κοινοτικοί και εθνικοί πόροι για προγράμματα re-skilling και up-skilling εργαζομένων και επισήμανε ότι η Ελλάδα είναι ανοιχτή στην ιδέα της συνεργασίας με τον Όμιλο TUI και στην τουριστική επαγγελματική εκπαίδευση, με στόχο την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και τις ευκαιρίες για επανεκπαίδευση εργαζομένων στον τουριστικό τομέα.

Γ. Χατζημάρκος: «Μεγάλη συμμαχία και ψήφος εμπιστοσύνης»

«Αυτή η μεγάλη συμμαχία με έναν ηγέτη της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, όπως ο Όμιλος TUI, πιστεύω ότι ξεπερνά τα στενά όρια της κοινής μας αφοσίωσης σε αυτό το εγχείρημα. Αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για τη Ρόδο, την Περιφέρειά μας και την Ελλάδα», τόνισε από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος.

«Δουλεύουμε λοιπόν για τα επόμενα χρόνια, για την επόμενη δεκαετία καθώς η βιωσιμότητα είναι το απαραίτητο στοιχείο που θα μας βοηθήσει να πάμε ακόμα πιο μακριά. Ένα νησί 2,5 εκατομμυρίων αφίξεων το χρόνο μπορεί να πετύχει πολλά περισσότερα μέσα από την κοινή προσπάθεια των πολιτών, του Δήμου και των επαγγελματιών» υπογράμμισε, για όσα κινητοποιεί το έργο στη Ρόδο, ο δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης.

Η ταυτότητα του πρώτου Co-Lab στη Ρόδο   

Η συμφωνία για την ίδρυση του πρώτου εργαστηρίου συνεργασίας Co-Lab αφορά την ανάπτυξη πολιτικών και προγραμμάτων που θα διασφαλίσουν τον βιώσιμο τουρισμό. Ανακοινώθηκε σήμερα από τον Όμιλο TUI και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σε τηλεδιάσκεψη με το Μέγαρο Μαξίμου, με τη στήριξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Όμιλος TUI αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παρόχους ταξιδιωτικών υπηρεσιών παγκοσμίως.

Το καινοτόμο Co-Lab θα συσταθεί στη Ρόδο, με στόχο να συμβάλλει στη μετατροπή του νησιού σε υπόδειγμα πράσινου και ψηφιακού μετασχηματισμού που θα αφορά ολόκληρη την αλυσίδα υπηρεσιών φιλοξενίας και εστίασης: από τα ξενοδοχεία και τα μέσα μεταφοράς έως τα μουσεία και τους χώρους ψυχαγωγίας.

Με τον τρόπο αυτό, το Νησί των Ιπποτών θα προσφέρει έναν απτό οδικό χάρτη που θα μπορούν να υιοθετήσουν τουριστικοί προορισμοί σε όλο τον κόσμο. Το νέο εργαστήριο θα αναζητήσει εφαρμόσιμες απαντήσεις σε σοβαρές προκλήσεις του 21ου αιώνα, όπως η μείωση του αντίκτυπου του τουρισμού στο περιβάλλον, αλλά με οφέλη για την ανάπτυξη των τοπικών οικονομικών και για την αγορά εργασίας, χωρίς αποκλεισμούς. Πυξίδα για τη δράση του Co-Lab θα είναι οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και η Πράσινη Συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Co-Lab θα αποτελέσει παράλληλα κόμβο για τη συστηματική συνεργασία ανάμεσα στην τοπική αυτοδιοίκηση, την επιχειρηματικότητα και την τοπική κοινωνία σε κάθε στάδιο της όλης διαδικασίας, ώστε οι λύσεις που θα υλοποιηθούν να έχουν ευρεία στήριξη, θα καλύπτουν τις ανάγκες του νησιού και να αποτελούν προϊόν σοβαρής διαβούλευσης όλων των εμπλεκόμενων πλευρών.

«Είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι στα Ηνωμένα Έθνη όταν μιλάμε για βιωσιμότητα, δεν μιλάμε μόνο για περιβαλλοντική, οικολογική βιωσιμότητα. Αλλά και στην κοινωνική και οικονομική βιωσιμότητα», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

«Χωρίς βιωσιμότητα στην οικονομία και την κοινωνία, δεν θα επιτευχθεί βιωσιμότητα στο πεδίο του περιβάλλοντος. Εάν οι πολίτες δεν γνωρίζουν πώς θα έχουν μερίδιο στον παγκόσμιο πλούτο, πώς θα εξασφαλίσουν τα προς το ζην για τα παιδιά τους, πώς θα έχουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα δεν θα μεριμνήσουν για το περιβάλλον», σημείωσε ο κ. Joussen.

Σημεία από τις παρεμβάσεις του πρωθυπουργού στην τηλεδιάσκεψη

Εισαγωγική τοποθέτηση

Αναμένουμε μια πολύ καλή τουριστική σεζόν φέτος, από την έναρξή της, γιατί θυμάστε πολύ καλά ότι πέρυσι δυσκολευτήκαμε τους πρώτους μήνες. Αλλά με χαροποιεί ιδιαίτερα ότι έχουμε αυτή τη συνάντηση και είμαι ενθουσιασμένος για την πρωτοβουλία που θα έχουμε την ευκαιρία να ανακοινώσουμε σε λίγο.

Ξέρετε πόσο εκτιμούμε, ως χώρα, τη σχέση μας με την TUI. Κοίταζα τους αριθμούς, σχεδόν 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες ταξίδεψαν στην Ελλάδα μέσω της TUI πέρυσι, από τους οποίους καταλαβαίνω ότι 600.000 είχαν προορισμό τη Ρόδο. Δουλέψαμε πολύ σκληρά για να σώσουμε την τουριστική μας σεζόν πέρυσι και νομίζω ότι κάναμε πολύ καλή δουλειά. Όπως γνωρίζετε, ήμασταν στην πρώτη γραμμή για την ενεργοποίηση του ψηφιακού πιστοποιητικού της ΕΕ, μια πρωτοβουλία που εξελίχθηκε σε τεράστια επιτυχία.

Θέλουμε όμως να στρέψουμε το βλέμμα μας στο μέλλον και ασφαλώς επιχειρηματολογούμε σταθερά ότι το νέο μας τουριστικό μοντέλο πρέπει να είναι βιώσιμο. Γνωρίζω πως και εσείς εστιάζετε ιδιαίτερα στο ζήτημα της βιωσιμότητας. Επομένως, με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένω περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτήν την πρωτοβουλία και το Co-Lab project που εγκαινιάζουμε σήμερα. Είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζεστε με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τον κ. Χατζημάρκο, και τον δήμαρχο Ρόδου κ. Καμπουράκη. Μπορώ να σας πω ότι ήταν στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας όσον αφορά το τουριστικό μας προϊόν και νομίζω ότι κατανοούν επίσης τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες κοιτάζοντας το μέλλον.

Όπως γνωρίζετε, έχουμε τη δυνατότητα να κινητοποιήσουμε σημαντικά δημόσια ευρωπαϊκά, αλλά και ιδιωτικά κεφάλαια για να ανακατευθύνουμε το τουριστικό προϊόν μας προς μια σαφώς πιο βιώσιμη κατεύθυνση. Έχουμε ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες σε μερικά μικρότερα νησιά μέσω της πρωτοβουλίας «Gr – Εco». Νομίζω ότι ειδικά στα μικρότερα νησιά έχουμε πραγματικά την ευκαιρία να κινηθούμε με τρόπο πολύ φιλόδοξο προς ένα περιβάλλον με ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπών άνθρακα. Και είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι αυτή η πρωτοβουλία είναι επίσης ευθυγραμμισμένη με αυτό που θα επιζητούν οι πελάτες σας, οι άνθρωποι που επιλέγουν την Ελλάδα ως τουρισμό προορισμό.

Πιστεύω λοιπόν ότι έχουμε να κάνουμε με μία πρόταση που είναι στραμμένη προς το μέλλον, η οποία αποτελεί μεν πρόκληση αλλά είναι ταυτόχρονα συναρπαστική. Θα έχει την πλήρη υποστήριξη της κυβέρνησης στο ανώτατο επίπεδο.

Αναφερόμενος στο Co-Lab και στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, ο πρωθυπουργός σημείωσε:

Έχω μελετήσει την παρουσίαση και επομένως γνωρίζω σε βάθος τι σχεδιάζετε να δημιουργήσετε. Θα ήθελα απλώς να εκφράσω μια πρώτη γνώμη για τα εύστοχα σχόλιά σας. Καταρχάς, είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι στα Ηνωμένα Έθνη όταν μιλάμε για βιωσιμότητα, δεν μιλάμε μόνο για περιβαλλοντική, οικολογική βιωσιμότητα. Αλλά και στην κοινωνική και οικονομική βιωσιμότητα. Στη δική μας περίπτωση, ο τουρισμός είναι ο πιο σημαντικός τομέας στη δημιουργία θέσεων εργασίας, αν δούμε τους τομείς στους οποίους η Ελλάδα μπορεί να είναι ανταγωνιστική.

Και σίγουρα αυτό ισχύει στα νησιά, και σίγουρα και στη Ρόδο. Και όντως σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε στον τουρισμό και να διασφαλίσουμε ότι θα δημιουργήσει καλές θέσεις εργασίας για την τοπική κοινότητα για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια του έτους. Θέλω να τονίσω ότι η επέκταση της τουριστικής σεζόν είναι μια από τις βασικές μας προτεραιότητες στην μακροπρόθεσμη στρατηγική μας. Και πιστεύουμε ότι πολλοί από τους προορισμούς μας, συμπεριλαμβανομένης της Ρόδου, έχουν την ικανότητα να προσελκύσουν και επισκέπτες πέραν των καλοκαιρινών μηνών.

Δεν θα πρέπει απλώς να είμαστε ένας προορισμός τον οποίο επισκέπτεται κάποιος μόνο το καλοκαίρι για να απολαύσει τις όμορφες παραλίες. Αυτή βεβαίως θα είναι πάντα μια σημαντική παράμετρος της στρατηγικής μας, αλλά θέλουμε πραγματικά να μειώσουμε την εξάρτηση από το τρίτο τρίμηνο όσον αφορά τα συνολικά έσοδά μας από τον τουρισμό. Επομένως, σε αυτή την περίπτωση, η δική σας συνδρομή με την έννοια ότι θα παρέχετε πρόσβαση στους τουριστικούς προορισμούς μας σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες που θα εργαστούν ώστε να διευρύνουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Και ένα νησί όπως η Ρόδος, που είναι μεγάλο νησί, έχει την ικανότητα να προσελκύσει επισκέπτες και πέραν των καλοκαιρινών μηνών. Υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που μπορεί να κάνει κανείς ακόμα και κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Υπάρχει πάντα το σκεπτικό «αν χτίσεις κάτι ο κόσμος θα έρθει». Ποιος όμως θα πρέπει να κάνει την πρώτη κίνηση; Πρέπει να είναι οι πτήσεις; Πρέπει να είναι τα ξενοδοχεία, τα οποία θα παραμείνουν ανοιχτά; Η απάντηση είναι ότι θα πρέπει να εργαστούμε από κοινού με τις τοπικές αρχές και να διασφαλίσουμε ότι θα προσφέρουμε ένα προϊόν το οποίο είναι ελκυστικό για τον κόσμο που επιθυμεί να έρθει στην Ελλάδα και πέραν των μηνών του καλοκαιριού.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό και βεβαίως δεν αφορά μόνο τη Ρόδο. Υπάρχουν πολλοί άλλοι προορισμοί στην Ελλάδα που μπορούν να προσφέρουν πρόσβαση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Μπορεί να είναι πόλεις που θα προσφέρουν στους επισκέπτες δυνατότητα για city breaks, διαλείμματα στην πόλη, ενώ η Ελλάδα μπορεί να γίνει και χειμερινός προορισμός.

Προσφάτως οι «New York Times» είχαν ένα ολοσέλιδο δημοσίευμα για τον καλύτερο προορισμό στον κόσμο για σκι την άνοιξη, και ο προορισμός αυτός ήταν η Κρήτη. Ήταν εντυπωσιακό. Το γνωρίζω γιατί κάνω σκι και πάντα αναρωτιόμουν πώς είναι δυνατό να μην έχουν ανακαλύψει αυτό το διαμάντι. Αλλά να μπορείς να πεις, για παράδειγμα, στους επισκέπτες σου ότι μπορούν να επισκεφθούν την Κρήτη τον Μάρτιο και να πάνε στο βουνό και στη θάλασσα την ίδια ημέρα, αυτό όντως προσφέρει μια ποικιλία στο προϊόν.

Και αν προσθέσει κανείς σε αυτό το στοιχείο τον πολιτισμό, τον βιώσιμο, οικολογικό τουρισμό και την ικανότητα να προσφέρεις πολυάριθμες και διαφορετικές εμπειρίες σε διάφορους προορισμούς, νομίζω ότι έχουμε το πακέτο για να είμαστε σε θέση να προωθήσουμε τη χώρα μας ως έναν προορισμό για ολόκληρο τον χρόνο και να συμπεριλάβουμε και το στοιχείο των πόλεων, τα λεγόμενα city breaks, όχι μόνο σε ό,τι αφορά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Μπορούμε, πιστεύω, να καταλάβουμε αυτή τη θέση και να συνεργαστούμε μαζί σας για να επεκτείνουμε το εύρος των προσφερόμενων υπηρεσιών που συνδέονται με το τουριστικό προϊόν στην Ελλάδα.

Θέλω να εκφράσω την αμέριστη εμπιστοσύνη μου στις περιφερειακές και τοπικές αρχές. Έχω συνεργαστεί με τον Γιώργο και τον Αντώνη, έχετε τους καλύτερους δυνατούς συνεργάτες για να μπορέσει να αποδώσει καρπούς η προσπάθεια. Και βεβαίως, όπως γνωρίζετε, οι Περιφέρειες θα έχουν σημαντικά περισσότερα κονδύλια την επόμενη προγραμματική περίοδο. Είμαστε χαρούμενοι για αυτό. Και εμείς συμβάλαμε προς αυτή την κατεύθυνση. Αλλά πάντα υπάρχει κατανομή των σημαντικών δημόσιων επενδύσεων και αυτό θα πρέπει να γίνει ασφαλώς με τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας.

Έχουμε, λοιπόν, σημαντικά κεφάλαια που είναι διαθέσιμα για να στηρίξουμε αυτό το εγχείρημα. Βεβαίως και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η πράσινη μετάβαση είναι σημαντική και σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό Ταμείο για όλα τα νησιά του Αιγαίου ώστε να μπορούν οι τοπικές κοινωνίες και οι Δήμοι να συμμετάσχουν σε projects τα οποία θα εστιάζουν ιδιαίτερα σε ζητήματα βιωσιμότητας.

Αλλά στην περίπτωση της Ρόδου, νιώθουμε τη σιγουριά ότι έχουμε περιφερειακές και τοπικές αρχές του υψηλότερου επιπέδου, αλλά έχουμε και ένα συνδυασμό καινοτόμων ιδιωτών επιχειρηματιών που με μεγάλη επιτυχία τοποθέτησαν το προϊόν της Ρόδου μπροστά σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές εντός Ελλάδας. Λέω συχνά στους φίλους μου στην Κρήτη «δείτε τι κάνουν στη Ρόδο». Είναι καλοδεχούμενος αυτός ο εγχώριος ανταγωνισμός ανάμεσα στις διάφορες περιοχές. Όλοι πρέπει να μάθουμε, ο ένας από τον άλλο.

Πιστεύω ότι αποδείξαμε ότι αν έχεις κανείς ικανούς ιθύνοντες χάραξης πολιτικών σε κεντρικό επίπεδο, που είναι σε θέση να λαμβάνουν γρήγορα σαφείς αποφάσεις οι οποίες ανταποκρίνονται στις εκάστοτε προκλήσεις και δεν στέλνουν μηνύματα που προκαλούν σύγχυση στην αγορά -κυρίως στους μεγάλους παίκτες- μπορεί κανείς να αντλήσει οφέλη από μια κρίση. Και θέλουμε και εσείς από τη δική σας πλευρά να αυξήσετε τη συνολική σας σχέση με την Ελλάδα. Δεν νομίζω πως θα είναι δύσκολο για εσάς να παρουσιάσετε το ελληνικό προϊόν στους πελάτες σας. Γιατί υπάρχει ένα γενικότερο αφήγημα που υπερβαίνει τον τουρισμό. Πιστεύω πως η Ελλάδα είναι ξεκάθαρα μια χώρα που γυρίζει σελίδα. Αφήνει πίσω της μια δεκαετία κρίσεων και πόνου και είναι μια χώρα που επιδιώκει πλέον να στραφεί στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του μέλλοντος.

Πάντα θέλουμε να συνεργαζόμαστε με παγκόσμιους ηγέτες από διάφορους τομείς που ενδιαφέρονται να κάνουν επενδύσεις στην Ελλάδα και να αναπτύξουν επιχειρηματικές δραστηριότητες στη χώρα. Και ήθελα να διασφαλίζω ότι μπορούμε να έχουμε αυτό το επίπεδο επικοινωνίας, όχι μόνο σε επίπεδο Υπουργείου αλλά και στο επίπεδο του δικού μου Γραφείου. Θα εργαστούμε σκληρά για να διασφαλίσουμε πως αυτό το project θα στεφθεί με επιτυχία.

ΑΠΕ ΜΠΕ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ