AUTO
Οι ελλείψεις των ημιαγωγών, οι αργές παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων και η αύξηση των τιμών, θα συνεχίσουν να προβληματίζουν και το 2022
Οι μεγάλες ελλείψεις των ημιαγωγών, αλλά και η μείωση των ωραρίων σε πολλά εργοστάσια παραγωγής, ήταν τα δύο βασικά προβλήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας που άλλαξαν τα δεδομένα των πωλήσεων σε όλο τον πλανήτη για την χρονιά που μας πέρασε. Σίγουρα ήταν μια δύσκολη χρονιά, καθώς οι περισσότερες αντιπροσωπείες είχαν στις βιτρίνες τους ελάχιστα αυτοκίνητα και μεγάλους χρόνους παράδοσης. Αντίθετα, υπήρξε αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων που δεν πτοήθηκε από την πανδημία, αλλά και μια τάση αγοράς SUV όλων των κατηγοριών.
Το 2022 ουσιαστικά ξεκινάει με τα ίδια προβλήματα, καθώς οι ελλείψεις συνεχίζουν να κάνουν τους αντιπροσώπους να αγωνίζονται για να βρουν αυτοκίνητα για να τα διαθέσουν στους πελάτες τους, ενώ οι πάγιες υποχρεώσεις των καταστημάτων ακολουθούν ανοδική πορεία.
Παράλληλα, η πανδημία έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα πωλήσεων. Ο κλάδος έχασε περίπου 210 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα το 2021, σύμφωνα με την εταιρεία διαχείρισης επιχειρήσεων, AlixPartners. Ενώ οι προμήθειες τσιπ αρχίζουν να αυξάνονται, βελτιώνοντας σημαντικά την ροή τους στα εργοστάσια, η κατάσταση απέχει πολύ από το να επιστρέψουν οι κατασκευαστές σε προ πανδημίας εποχή. Πλέον, η βιομηχανία αντιμετωπίζει και άλλες ελλείψεις, όπως ελαστικά, πλαστικά εσωτερικού χώρου και αφρούς καθισμάτων.
Συνολικά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο παρήγαγαν περίπου 8 εκατομμύρια λιγότερα οχήματα από τον προγραμματισμό τους. Ακόμη και αν η παραγωγή ανακάμψει, οι εμπλεκόμενοι στο τομέα της αυτοκίνησης δεν θα μπορέσουν να δημιουργήσουν ξανά αποθέματα μέσα στο 2022, σύμφωνα με τον αναλυτή της JD Power, Tyson Jominy.
Αυτό έχει ως συνέπεια την αύξηση των τιμών ενός αυτοκινήτου. Η ανοδική πορεία των ανταλλακτικών και η έλλειψή τους οδηγεί σε διαρκείς ανατιμήσεις.
Ωστόσο, η πανδημία άνοιξε νέες προοπτικές πωλήσεων. Αυξήθηκαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων μέσω διαδικτύου. Ακόμη και μετά το άνοιγμα της αγοράς όλο και περισσότεροι πελάτες συνεχίζουν να αγοράζουν διαδικτυακά τα αυτοκίνητά τους. Αυτό κατά κάποιο τρόπο βολεύει τους αντιπροσώπους που εν μέσω της έλλειψης καινούριων αυτοκινήτων, μπορούν να τα παρουσιάσουν διαδικτυακά.
Το παρήγορο στην όλη κατάσταση είναι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οι αναλυτές προβλέπουν ότι ο αριθμός των μοντέλων με μεγαλύτερη αυτονομία, θα έχουν ακόμη καλύτερες πωλήσεις. Βέβαια το μεγαλύτερο πρόβλημα, παραμένουν οι σταθμοί φόρτισης οι οποίοι δεν μπορούν να καλύψουν γεωγραφικά μεγάλες περιοχές πολλών χωρών.
Η νεοφερμένη Tesla έδειξε ότι μπορεί όχι μόνο να μπει, αλλά και να πάρει μεγάλο μερίδιο από την αγορά, σπάζοντας τα μέχρι τώρα δεδομένα στον χώρο της αυτοκίνησης. Φυσικά υπάρχουν και άλλες εταιρείες όπως η Rivian, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων και δηλώνει έτοιμη να επαναλάβει αυτό που πέτυχε η Tesla. Το νέο έτος για την Tesla αναμένεται να είναι καλό, έχοντας βάλει ως στόχο νέο ρεκόρ πωλήσεων.
Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αν και είχαν υποσχεθεί ότι το 2020 θα είχαν μια πολύ καλή παρουσία στην αυτόνομη οδήγηση, εντούτοις διαψεύστηκαν. Όμως κάποιες δηλώνουν έτοιμες να ολοκληρώσουν τα πλάνα τους, που είναι η παρουσίαση μοντέλων τους στην αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3.
Τέλος, η Κίνα που είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, θέλει να κάνει την επίθεσή της στο χώρο της αυτοκίνησης. Οι εταιρείες Geely και Great Wall θέλουν να δημιουργήσουν βάσεις σε κομβικά σημεία κρατών και το σίγουρο είναι ότι το 2022 θα είναι μια χρονιά που θα προσπαθήσουν να θέσουν τις βάσεις για την ανάπτυξή τους τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ2 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ4 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Σε 24ωρη απεργία όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη