Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι τρεις προκλήσεις για τον τουρισμό το 2022 – Στόχος να ξεκινήσει η σεζόν νωρίτερα, αν το επιτρέψει η πανδημία

Με την ευχή και την προσδοκία το 2022 να αποδειχθεί ως το έτος που η πανδημία θα μπει σε οριστική ύφεση, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης μεταφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τις προκλήσεις της νέας τουριστικής χρονιάς. Της τρίτης συνεχόμενης χρονιάς που η πανδημία συνεχίζει να πλήττει όλο τον κόσμο με τις νέες παραλλαγές και συνιστά την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού, σύμφωνα με τον κ. Φραγκάκη.
Υπό το πρίσμα αυτό, φορείς του κλάδου σημειώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τους παράγοντες που θα διαμορφώσουν τις τουριστικές εξελίξεις του 2022. Και φέτος όπως τονίζουν, ο παράγοντας της υγειονομικής ασφάλειας θα πρωταγωνιστήσει στον τρόπο με τον οποίο θα επιλέξουν οι υποψήφιοι ταξιδιώτες τις διακοπές τους.
Δ.Φραγκάκης: Εφόσον όλα πάνε καλά στο πεδίο της πανδημίας ο στόχος είναι να ξεκινήσει η σεζόν όσο πιο νωρίς γίνεται 
Το 2022 θα είναι η αρχή κι όχι το τέλος μιας μακρόχρονης και επίπονης προσπάθειας, αναφέρει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ και τονίζει ότι η κρίση λειτουργεί ήδη ως επιταχυντής των εξελίξεων προς την κατεύθυνση της παρέμβασης σε παθογένειες του τουρισμού. Για τον κ. Φραγκάκη τρεις είναι οι βασικές προκλήσεις της επόμενης μέρας στον ελληνικό τουρισμό.
Πρώτη προτεραιότητα είναι η προστασία των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος, στοιχεία άρρηκτα συνδεδεμένα με το τουριστικό προϊόν και συγκριτικό πλεονέκτημα εδώ και δεκαετίες, όπως αναφέρει και προσθέτει ότι η βιωσιμότητα θα αποτελέσει πυρήνα της τουριστικής πολιτικής και εθνικό στόχο έως το 2030.
Δεύτερη προτεραιότητα είναι η ενίσχυση των υποδομών στους τουριστικούς  προορισμούς, με τον κ. Φραγκάκη να κάνει λόγο για την ανάγκη να δοθεί έμφαση στις δημόσιες οδικές, λιμενικές και άλλες υποδομές αλλά και στις ιδιωτικές, ειδικά στους τομείς της φιλοξενίας και των μεταφορών. Βασικός στόχος παραμένει η ενεργειακή αναβάθμιση καταλυμάτων και η ενίσχυση του πράσινου στόλου μεταφορών.
Τρίτη προτεραιότητα πρέπει να αποτελέσει η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται στον τουρισμό, τονίζει ο κ. Φραγκάκης. “Η ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης, τα κίνητρα προς νέους εργαζόμενους στον κλάδο, η αντιμετώπιση της εποχικότητας αποτελούν μερικά από τα βασικά εργαλεία μας στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού”, σημειώνει.         
Αναφερόμενος στους στόχους της νέας τουριστικής σεζόν, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ εξηγεί ότι εφόσον όλα πάνε καλά στο πεδίο της πανδημίας ο στόχος είναι να ξεκινήσει η σεζόν όσο πιο νωρίς χρονικά γίνεται και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από σημαντικούς παίκτες για κάτι τέτοιο, όπως λέει.
Παράλληλα η στόχευση της πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού,  περιλαμβάνει αύξηση των εσόδων του 2021, επέκταση της τουριστικής περιόδου, αλλά και διατήρηση σημαντικών χαρακτηριστικών του τουρισμού, που φάνηκαν το 2021, όπως η υψηλή ταξιδιωτική δαπάνη, η αύξηση των μεμονωμένων ταξιδιωτών (individuals) αλλά και η ανάδειξη νέων προορισμών. 
Πρόεδρος ΠΟΞ: Η καλή υγειονομική κατάσταση της Ελλάδας τους επόμενους μήνες θα ξεκλειδώσει τις τουριστικές ροές του 2022- Έμφαση στους εμβολιασμούς
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος στην παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κάνει λόγο για 2 παράγοντες που θα διαμορφώσουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία των αφίξεων το 2022 στους ελληνικούς προορισμούς.
Ο κ. Τάσιος πρωτίστως εστιάζει στην υγειονομική εικόνα της Ελλάδας τους επόμενους 3-4 μήνες, σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς τουριστικούς προορισμούς. Μάλιστα  θεωρεί πολύ κρίσιμο οι εμβολιασμοί στην Ελλάδα να κινηθούν ακόμα και πιο ψηλά από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Αυτό θα είναι, όπως εξηγεί, ένα τουριστικό υγειονομικό διαβατήριο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα. 
Και φέτος άλλωστε η υγειονομική ασφάλεια των τουριστικών προορισμών θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στις επιλογές των επισκεπτών. Στο σημείο αυτό ο κ. Τάσιος θεωρεί ότι είναι θετικό ότι η τουριστική σεζόν στην Ελλάδα ανοίγει τον Απρίλιο ευελπιστώντας φυσικά ότι όλα θα έχουν εξελιχθεί ομαλά στο μέτωπο της πανδημίας μέχρι τότε.
Παράλληλα ο πρόεδρος της ΠΟΞ εκτιμά ότι η Τουρκία φέτος, με όπλο τις χαμηλές τιμές, θα έλξει σημαντικά μερίδια τουριστών αποτελώντας ισχυρό αντίπαλο για τον ελληνικό τουρισμό τονίζοντας τα εξής: “Η Τουρκία στα ξενοδοχεία των 4 και 5 αστέρων φέτος θα έχει απίστευτα χαμηλές τιμές. Ο επισκέπτης του μαζικού μοντέλου τουρισμού θα κάνει διακοπές, σε τιμές που δεν θα πίστευε ποτέ”.
Η “όμικρον” έφερε ακυρώσεις στα ξενοδοχεία – Zοφερό το πρώτο τρίμηνο του έτους
Δίνοντας το στίγμα του κλάδου της φιλοξενίας εν μέσω της πανδημίας, ο κ. Τάσιος τονίζει ότι η παραλλαγή “όμικρον” έφερε ακυρώσεις στην πιο δύσκολη στιγμή για την ξενοδοχεία. Όπως είπε το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα είναι πολύ δύσκολο για τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας, αφού έχουν ακυρωθεί εμπορικές εκθέσεις και ειδικά τα αστικού τύπου ξενοδοχεία δεν έχουν κρατήσεις, παρά μόνο ακυρώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Ιανουάριος στα ξενοδοχεία πόλης μπαίνει με πληρότητες 20%, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την βιωσιμότητα τους. Aντίστοιχη άσχημη είναι η εικόνα και για τα ξενοδοχεία του ορεινού όγκου, καθώς με τριήμερα και τετραήμερα δεν εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα τους, αναφέρει ο κ. Τάσιος. Φέτος για τον κ. Τάσιο, οι συνθήκες για τα ξενοδοχεία είναι χειρότερες, γιατί όπως εξήγησε, πέρυσι είχαν καλλιεργηθεί προσδοκίες με την επανέναρξη εκδηλώσεων, εμπορικών εκθέσεων κλπ, ενώ φέτος υπάρχουν μόνο ακυρώσεις, με την έλευση της “όμικρον”.
Με αφορμή την υφιστάμενη κατάσταση ο πρόεδρος της ΠΟΞ επισημαίνει ότι πανδημία φέρνει τον κλάδο σε πάρα πολύ δύσκολη θέση και θα χρειαστεί, όπως λέει, να “βάλλουν πλάτη” οι τράπεζες για αναδιάρθρωση δανείων, για όσες επιχειρήσεις έχουν δανεισμό. Μεταξύ άλλων ζητά την αρωγή της πολιτείας για το ενεργειακό κόστος των ξενοδοχείων, αλλά και επιτέλους, όπως σημειώνει, να λυθεί το ζήτημα της βραχυχρόνιας μίσθωσης και των συνθηκών του αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργεί.
Πρόεδρος FedHatta: Ο τουρισμός δεν είναι “τζόκερ”- “θα ζούμε με κορονοϊούς και στο μέλλον, ενώ θα εξαρτώμεθα από εμβόλια”. 
Ο τουρισμός δεν είναι “τζόκερ” σημειώνει στην παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ομοσπονδίας των τουριστικών πρακτόρων της Ελλάδας (FedHatta) Λύσανδρος Τσιλίδης και επισημαίνει ότι είναι κρίσιμο η τουριστική βιομηχανία να προσαρμοστεί στις δύσκολες συνθήκες, καθώς εκτιμά ότι “θα ζούμε με κορονοϊούς και στο μέλλον, ενώ παράλληλα θα εξαρτώμεθα από εμβόλια”. 
Αναφερόμενος στην παρούσα χρονική συγκυρία ο κ. Τσιλίδης τονίζει ότι οι διακινητές του τουρισμού εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα. Μάλιστα ζητά την στήριξη από πλευράς της πολιτείας, κυρίως σε ό,τι αφορά την διευκόλυνση της πορείας της επίλυσης κάποιων ζητημάτων που φαίνεται να κωλυσιεργούν λόγω συναρμοδιοτήτων των υπουργείων και πολυφωνίας επάνω σε ζητήματα που «καίνε» για τον ελληνικό οργανωμένο τουρισμό.
Σε κάθε περίπτωση, οι παρούσες συνθήκες δεν ευνοούν προβλέψεις για την εξέλιξη της τουριστικής χρονιάς του 2022. Ακόμα και σε συνθήκες κανονικότητας της τουριστικής δραστηριότητας, στις αρχές του χρόνου κανείς δεν μπορούσε με σαφήνεια να εκτιμήσει την εξέλιξη της. Καταλύτης των εξελίξεων για τρίτη συνεχή χρονιά είναι η πανδημία εντός και εκτός συνόρων. 
Το σίγουρο είναι ότι το ισχυρό brand του ελληνικού τουρισμού επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα έρευνας με θέμα «Tάσεις και προτιμήσεις για διεθνή ταξίδια στις αγορές της Ελλάδας σε Ευρώπη και ΗΠΑ» που διενήργησε η Censuswide για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ). 
Υπενθυμίζεται ότι η έρευνα έδειξε ότι η Ελλάδα είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός, αφού βρίσκεται στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών των υπό εξέταση αγορών. Η καλύτερη θέση της Ελλάδας είναι η 2η στην ιταλική αγορά, ενώ είναι 3η στις αγορές του Ην. Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας και 5η σε αυτήν της Αυστρίας.
Κ.Χαλκιαδάκης
 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ