Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: 25 χρόνια χωρίς τον σύγχρονο Καζανόβα, τον ιδανικό για Ντόλτσε Βίτα

Τα είχε όλα! Ήταν ένας από τους πιο γοητευτικούς άνδρες, ο ορισμός του ιδανικού λατίνου εραστή, που δεν χρειαζόταν να κάνει τίποτα για να σκλαβώσει από ερωτικό πάθος μια καρδιά, πέρα από μία ματιά, πάνω από μία εφημερίδα ή ένα φλιτζάνι καφέ. Και συνάμα μοντέλο καλαισθησίας, αλλά και περιφρόνησης της ματαιοδοξίας, παρότι ένας εκ των κορυφαίων Ευρωπαίων ηθοποιών, που τα κατάφερε με το πηγαίο υποκριτικό του ταλέντο. Έγινε είδωλο, μέτρο σύγκρισης και φυσικά επηρέασε όσο λίγοι τον όρο “ζεν πρεμιέ”, καταφέρνοντας να τον κάνει κομμάτια και να τον ανασυνθέσει με τον δικό του ξεχωριστό ευφυή τρόπο. Ο αθεόφοβος, μπήκε στην αρένα, έπαιξε μόνος του απέναντι στο θηρίο του Χόλιγουντ και το έκανε να ψάχνει έστω και απομιμήσεις του. Και όσο το Χόλιγουντ έβρισκε απομιμήσεις, αυτός υπονόμευε το είδωλο του λατίνου εραστή, όπως στο “Μπελ Αντόνιο” και έβγαινε ακόμη πιο δυνατός, ακόμη πιο ελκυστικός…

   Ναι, δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον αξέχαστο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, που χάσαμε πριν 25 χρόνια (19 Δεκεμβρίου 1996), τον τεράστιο ηθοποιό, που έπαιξε πραγματικά τα πάντα, εκτός από γουέστερν, συνεργάστηκε με όλα τα θηρία της σκηνοθεσίας στην Ιταλία και την Ευρώπη, γυρίζοντας περίπου 150 ταινίες, ένα ρεκόρ για πρωταγωνιστή του δικού του μεγέθους. Ήταν, όμως, για πολλούς και το άλτερ έγκο του Φεντερίκο Φελίνι, που του προσέφερε εμβληματικούς ρόλους στη μεγάλη οθόνη, αλλά και ο ηθοποιός που μπορούσε να προσαρμοστεί σε οποιεσδήποτε απαιτήσεις, συνθήκες και ιδιομορφίες ρόλων, που σε συνδυασμό με το δικό του έμφυτο ταλέντο, έβαλε τη δική του σφραγίδα στον κινηματογράφο.

      Από το ναζιστικό στρατόπεδο στο σανίδι

   Όλα ξεκίνησαν λίγο έξω από τη Ρώμη, στο χωριό Φοντάνα Λίρι, στις 28 Σεπτεμβρίου του 1924, όταν η Ίντα και ο Οτόνε Μαστρογιάνι, ξυλουργός στο επάγγελμα, απέκτησαν το πρώτο παιδί τους, τον Μαρτσέλο Βιντσέντσο Ντομένικο, που είχε θείο τον γνωστό γλύπτη Ουμπέρτο Μαστρογιάννι. Τα μαύρα εκείνα χρόνια με τον Μουσολίνι να σέρνει την Ιταλία στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Μαστρογιάνι, θα τα βρει δύσκολα και θα συλληφθεί από τους ναζί, ως κρατούμενος σε ένα γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης, όταν η Ιταλία προσχώρησε στις συμμαχικές δυνάμεις. Θα δραπετεύσει και θα κρυφτεί στη Βενετία. Μετά τον Πόλεμο, θα γραφτεί στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης, ξεκινώντας παράλληλα να παίζει ερασιτεχνικά στο θέατρο, ενώ το 1948 θα μπει για τα καλά στο χώρο του θεάματος, παίζοντας σε επαγγελματικούς θιάσους.

      Πρωταγωνιστής

   Ο Μαστρογιάνι, που το 1948 πρωταγωνίστησε στο θέατρο, δίπλα, μάλιστα, στη σύζυγο του Φελίνι, Τζουλιέτα Μαζίνα, στο έργο “Αντζέλικα”, θα εμφανιστεί για πρώτη φορά ως ηθοποιός στο σινεμά στην ταινία του Ρικάρντο Φρέντα “Οι Άθλιοι”, ενώ στη συνέχεια θα του δοθούν αρκετοί μικροί ρόλοι σε αρκετές ταινίες μέχρι το 1956. Γιατί εκείνο το διάστημα τον ανακαλύπτει ένας βοηθός του Λουκίνο Βισκόντι, ο οποίος θα του δώσει τη μεγάλη του ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στις “Λευκές Νύχτες”, ένα έργο βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι, έχοντας δίπλα του την Μαρία Σελ και τον φημισμένο γόη Ζαν Μαρέ.

      Κλέψας του Κλέψαντος

   Αμέσως καθιερώνεται ως αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής και τον επόμενο χρόνο θα έρθει και η τεράστια επιτυχία, η αθάνατη κλασική κωμωδία του Μάριο Μονιτσέλι “Ο Κλέψας, του Κλέψαντος”, εντασσόμενος σε μία αθάνατη “συμμορία” κωμικών, κερδίζοντας το στοίχημα της απαιτητικής κωμωδίας. Για οποιονδήποτε ηθοποιό θα ήταν κατόρθωμα, καθώς είχε να συναγωνιστεί ιερά τέρατα όπως ο Τοτό, ο Βιτόριο Γκάσμαν, ο Ρενάτο Σαλβατόρι, αλλά και τους όχι τόσο γνωστούς, αλλά αξιοθαύμαστους καρατερίστες όπως οι Μέμο Καροτενούτο, Κάρλο Πισακάνε και Τιμπέριο Μούρτζα.

      Γλυκιά Ζωή

   Η δεκαετία του ’60 θα ξεκινήσει θριαμβευτικά. Θα γίνει παγκόσμια γνωστός, καθώς θα πρωταγωνιστήσει στο περίφημο “Dolce Vita” του Φεντερίκο Φελίνι. Μαζί όμως θα αρχίσει και μια μεγάλη φιλία, που θα συνεχιστεί κι εκτός των κινηματογραφικών πλατό και θα τον καταστήσει ως τον εμβληματικό πρωταγωνιστή του maestro. Ο Φελίνι είχε πει: «Είχα ανάγκη από έναν Ιταλό, από έναν φίλο που να δέχεται σεμνά και ταπεινά να είναι η σκιά μου, που να μη φυτρώνει εκεί που δεν τον σπέρνουν. Έτσι πήρα τον Μαστρογιάνι, τον ήξερα ήδη, ήταν καταπληκτικός: αφαιρετικός, διακριτικός, συμπαθής, αντιπαθής, τρυφερός, αλαζόνας. Έτσι κι αλλιώς, ήταν τέλειος». Στη “Γλυκιά Ζωή”, μια μυθική ταινία για την αθάνατη γοητεία της Ρώμης, αλλά και για την προφητική ικανότητα του Φελίνι να αποτυπώσει, με άψογη βιτριολική κομψότητα, την αβάσταχτη λάμψη της μπουρζουαζίας, ο Μαστρογιάνι, στον ρόλο του ξεναγού, πνιγμένου στις καταχρήσεις, είναι ο ορισμός μιας γλυκιάς μελαγχολίας, παρατηρώντας έναν κόσμο που δεν κοιτά παρά μόνο την επιφάνεια.

      Περιζήτητος

   Με τον Μαστρογιάνι, ο Φελίνι θα συνεργαστεί σε αρκετά φιλμ, με σημαντικότερο σίγουρα το αριστουργηματικό “8 1/2 “, όπου ο maestro αυτοψυχαναλύεται με τον πιο ιδιοφυή και σπαρακτικό τρόπο, μέσα από τη μορφή του πρωταγωνιστή του. Μετά από αυτόν τον ρόλο, το όνομα του Μαστρογιάνι δένει συνειρμικά με εκείνο του Φελίνι και το αντίθετο. Έτσι, ο Μαστρογιάνι, ο πιο «ωραίος άνδρας της Ιταλίας», καθίσταται και ο πιο περιζήτητος ηθοποιός του σινεμά.

      Παγκόσμια αναγνώριση

   Γιατί ο Μαστρογιάνι, παρά την τεράστια επιτυχία του με τον Φελίνι και την παγκόσμια αναγνώρισή του, θα συνεχίζει να δουλεύει πυρετωδώς με πολλούς σημαντικούς Ιταλούς και Ευρωπαίους σκηνοθέτες, παρά την εμφανή έμφυτη οκνηρία του. Σε αυτό οφείλεται ίσως και η αδυναμία του να αρνηθεί δουλειές, αλλά και στα χρήματα που θα του έδιναν την ευκαιρία να ζει τη ζωή του. Θα κάνει σπουδαίες ταινίες με μέγιστους Ιταλούς σκηνοθέτες όπως οι Βιτόριο ντε Σίκα, Λουκίνο Βισκόντι, Μάριο Μονιτσέλι, Ντίνο Ρίζι, Μάουρο Μπολονίνι, Ετόρε Σκόλα, Μικελάντζελο Αντονιόνι, Μάρκο Φερέρι, Πιέτρο Τζέρμι, αδελφούς Ταβιάνι και πολλούς άλλους. Με τους Γάλλους Λουί Μαλ, Ζακ Ντεμί, Ανιές Βαρντά και ακόμη τους Ρομάν Πολάνσκι, Ζιλ Ντασέν, Τζον Μπούρμαν, Νικίτα Μιχάλκοφ, Ρόμπερτ Άλτμαν, Θόδωρο Αγγελόπουλο.

      Χθες, Σήμερα, Αύριο, για… πάντα

   Ο κατάλογος δύσκολα κλείνει, όπως και οι αθάνατες επιτυχίες του σε ταινίες όπως “Χθες, Σήμερα, Αύριο”, ιδανικό ζευγάρι σε τρεις διαφορετικές ιστορίες με τη Σοφία Λόρεν, “Μια Ξεχωριστή Μέρα”, υποδυόμενος τον ομοφυλόφιλο επί Μουσολίνι και πάλι με τη εκπληκτική Σοφία, “Μπελ Αντόνιο”, με την Κλάουντια Καρντινάλε, “Οι Σύντροφοι”, “Η Νύχτα”, με την Ζαν Μορό, “Δράμα Ζηλοτυπίας”, με την Μόνικα Βίτι, “Διαζύγιο αλά Ιταλικά”, με την Στεφανία Σαντρέλι, “Η Ταράτσα”, με τους Βιτόριο Γκάσμαν, Ούγκο Τονιάτσι, Ζαν Λουί Τρεντινιάν, “Η Εκρηκτική Λοποδύτρια”, με την Σοφία Λόρεν, “Το Μεγάλο Φαγοπότι” με την πιο αυτοκτονική γκουρμέ παρέα των Μισέλ Πικολί, Ούγκο Τονιάτσι, Φιλίπ Νουαρέ, “Τα Μαύρα Μάτια”, “Είναι Όλοι τους Καλά”, “Το Δέρμα” με Μπαρτ Λάνκαστερ και Καρντινάλε, “Αλλοζανφάν”…

    Σύγχρονος Καζανόβα

   Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, παρά ταύτα, έβρισκε πάντα χρόνο για ερωτικές περιπέτειες, αν και παντρεμένος από το 1950 με την ηθοποιό Φλόρα Καραμπέλα, με την οποία απέκτησε την πρώτη του κόρη Μπάρμπαρα. Η Καραμπέλα δεν του έδωσε ποτέ διαζύγιο, παρότι πέρα από τις εφήμερες ερωτικές του σχέσεις, θα έχει και μεγάλους και σοβαρούς δεσμούς, όπως με την Φέι Ντάναγουεϊ, η οποία τον εγκατέλειψε μετά από τρία χρόνια, περιμένοντας ματαίως να πάρει διαζύγιο από τη σύζυγό του. Όπως συνέβη και με την Κατρίν Ντενέβ, με την οποία απέκτησαν την, μετέπειτα ηθοποιό, Κιάρα Μαστρογιάνι. Επίσης, ορισμένες από τις ερωτικές του περιπέτειες που τροφοδότησαν τις “κοσμικές σελίδες” και έδωσαν καλό μεροκάματο στους αγαπημένους του παπαράτσι ήταν με τις διάσημες και πανέμορφες Κλάουντια Καρντινάλε, Ανούκ Εμέ, Ούρσουλα Άντρες, Λόρεν Χάτον, ενώ στα μέσα της δεκαετίας του ’70 συνδέθηκε με την βρετανίδα σκηνοθέτιδα Άννα Μαρία Τατό, με την οποία έζησε μαζί της μέχρι το θάνατό του.

    Ο θάνατός θα έρθει στις 19 Δεκεμβρίου του 1996, ενώ ζει πλέον στο Παρίσι. Ο καρκίνος στο πάγκρεας θα τον χτυπήσει, αλλά, μέχρι να τον κερδίσει ολοκληρωτικά, αυτός θα συνεχίσει να δουλεύει κανονικά. Ίσως γιατί πάντα πίστευε ότι «το επάγγελμα του ηθοποιού, είναι το επάγγελμα ενός ψεύτη, το οποίο σου επιτρέπει να εξακολουθείς να παραμένεις παιδί σε όλη σου τη ζωή». Αυτό άλλωστε ήταν ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι σε όλη του τη ζωή. Ένα παιδί, ευαίσθητο, γενναιόδωρο, χαρισματικό, που ήταν πανέμορφο και εσωτερικά, του άρεσε το αλήτικο, οι γυναίκες, τα ωραία ψέματα, η ντόλτσε βίτα,…

*Φωτογραφία από την ταινία “8 1/2 “

      Χάρης Αναγνωστάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πρόγραμμα Προβολών Σινέ Αθήναιον Θεσσαλονίκης (17/10 ως 23/10/2024)

Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ ΜΟΥ | MY SUNSHINE

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 20:15
Δευτέρα στις 20:15
Τρίτη στις 20:15
Τετάρτη στις 20:15

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Πέμπτη στις 20:15
Σάββατο στις 20:15
Κυριακή στις 20:15

THE APPRENTICE

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμπτη στις 22:00
Σάββατο στις 22:00
Κυριακή στις 22:00
Παρασκευή στις 21:30
Δευτέρα στις 21:30
Τρίτη στις 21:30
Τετάρτη στις 21:30

Η ΠΛΕΞΟΥΔΑ 

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμπτη στις 19:00
Σάββατο στις 19:30

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παρασκευή στις 19:30
Δευτέρα στις 19:30
Τρίτη στις 19:30
Τετάρτη στις 19:30

ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ | ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμπτη στις 21:15

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παρασκευή στις 18:00
Σάββατο στις 18:45
Κυριακή στις 18:15
Δευτέρα στις 18:00
Τρίτη στις 18:00
Τετάρτη στις 18:00

LEE

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 22:00
Δευτέρα στις 22:00
Τρίτη στις 22:00
Τετάρτη στις 22:00

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 18:30
Σάββατο στις 21:30
Δευτέρα στις 18:30
Τρίτη στις 18:30
Τετάρτη στις 18:30

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Πέμπτη στις 18:30

PEPPA’S CINEMA PARTY

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Σάββατο στις 14:30

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Κυριακή στις 14:30

200% ΛΥΚΟΣ | 200% WOLF

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 17:00
Σάββατο στις 15:00 και 18:00

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Κυριακή στις 16:30

BUFFALO KIDS – ΜΙΚΡΟΙ ΗΡΩΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Σάββατο στις 16:30

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Κυριακή στις 15:00

Κινηματοθέατρο Αθήναιον
(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη)

Πληροφορίες και κρατήσεις:
6906467283

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής” – Ένα κωμικό μουσικό παραμύθι για μεγάλους στο Θέατρο Αθήναιον

Στη σκηνή ένας τραγουδιστής που παίζει, μια ηθοποιός που τραγουδάει, μια συγγραφοηθοποιός και μια σκηνογράφος – ενδυματολόγος που επεμβαίνει… μα… σε όλα;

Και τι σχέση μπορεί να έχουν ένας λογοθεραπευτής, ένας ψυχίατρος, ένας ψυχολόγος και μία λουλουδού;

Ερωτική ιστορία… τρέλα… παραλογισμός… και πολλή μουσική;

Τί θα μας σερβίρουν τελικά οι “Ομιλούσες Νότες”;

Λέμε όλοι «Ήμαρτον» και πάμε στο Αθήναιον της Θεσσαλονίκης για να δούμε με τα ματάκια μας, να ακούσουμε με τα αυτιά μας και να γελάσουμε με την ψυχή μας….

Θα γίνει το έλα να δεις…

Πάρτε το ποτό σας από το μπαρ και μπείτε να διασκεδάσετε με την ψυχή σας!

Συντελεστές της παράστασης:
Κείμενα & Στίχοι: Μαρία Δεμίσογλου
Μουσική: Ιωάννης Λάκης, Αλέξανδρος Τσακιρίδης
Σκηνοθεσία: Νικόλας Παπάζογλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Αντωνία Δροσινάκη
Κίνηση: Νικόλας Παπάζογλου, Βίκυ Γιαννακού
Επικοινωνία: Έρη Χριστοφορίδου

Ερμηνεύουν:
Ιωάννης: Ιωάννης Λάκης
Μαριάνθη: Βίκυ Γιαννακού
Μαμά: Μαρία Δεμίσογλου

Στο πιάνο ο Αλέξανδρος Τσακιρίδης

Συμμετέχουν επίσης: Ένας λογοθεραπευτής, ένας ψυχίατρος, ένας ψυχολόγος, μία λουλουδού

Πληροφορίες:
Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής
Πρεμιέρα:
Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024, 21:00
Κινηματοθέατρο Αθήναιον 
(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη, ΤΚ 54641)
Πληροφορίες και κρατήσεις:
6906467283 και 2310  690 646
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Κυριακή 24 Νοεμβρίου,  21:00
Κυριακή 01 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 08 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 15 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, 21:00
Διάρκεια:
90 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: €15.00
Μειωμένο: €12.00
Early Bird έως τις 10 Νοεμβρίου: €10.00
https://www.more.com/theater/traulos-ithopoios-faltsos-tragoudistis/
Ειδικές τιμές για συλλόγους και γκρουπ άνω των 20 ατόμων.
Προπώληση εισιτηρίων: Στο ταμείο του θεάτρου, στο more.com και στη goldmall.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ανδρέας Καρακότας «Λαϊκές Μελωδίες στο Φως της Σκηνής»

Αυτόν το χειμώνα ο Ανδρέας Καρακότας ενώνει τις δυνάμεις του με τέσσερις σπουδαίους μουσικούς για να παρουσιάσει μία μοναδική μουσική εμπειρία στη Μικρή Σκηνή. Με κοινό όραμα και απόλυτη αφοσίωση, οι καλλιτέχνες δημιουργούν μια παράσταση γεμάτη ένταση και μελωδία, με στόχο την βαθιά σύνδεση με το κοινό μέσω των κορυφαίων λαϊκών τραγουδιών.

Μουσικοί:
Σάκης Λάιος:
 πιάνο πνευστά
Κώστας Ματσίγκος: Κιθάρα
Λευτέρης Τσικουρίδης: μπουζούκι, έγχορδα
Γιώργος Τσιατσούλης: κοντραμπάσο, ακορντεόν.

Συμμετέχει η Αιμιλία Χαλκιά στο τραγούδι ενώ την σκηνοθεσία και την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει ο Θωμάς Βελισσάρης 

Παραστάσεις

Κάθε Σάββατο από τις 12 Οκτωβρίου 2024 στις 22:00

Στην «Μικρή Σκηνή»
Επταλόφου 14
Κάτω Τούμπα
Τηλ: 6944503542
Γραφιστικά: CreatADV, Ανδρέας Βούλγαρης, Αρετή Γκάκη

Ανδρέας Καρακότας
Ο Ανδρέας Καρακότας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Η συνάντησή του με το Μάνο Χατζιδάκι έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην πορεία του.

Από το 1987 τραγουδά σε συναυλίες και παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ συμμετείχε σε 15 διεθνείς διοργανώσεις (1996-2017).

Έχει δισκογραφήσει 38 δίσκους, με σημαντικούς Έλληνες δημιουργούς και Πρώτες εκτελέσεις εκτός των άλλων με Μάνο Χατζιδάκι, Απόστολο Καλδάρα, Νίκο Μαμαγκάκη και Γιώργο Καζαντζή.

Συνεργάστηκε σε συναυλίες, παραστάσεις και τηλεοπτικές παραγωγές με τους σημαντικότερους συνθέτες της εποχής του, όπως: Μάνο Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρο Ξαρχάκο, Νίκο Μαμαγκάκη, Σταύρο Κουγιουμτζή, Γιάννη Σπανό, Μανώλη Ρασούλη κ.α., και τους μουσικούς: Γρηγόρη Μπιθικώτση, Μαρία Φαραντούρη, Γιώργο Νταλάρα, Δημήτρη Μητροπάνο, Δήμητρα Γαλάνη, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα, κ.α.

Στο θέατρο έχει πρωταγωνιστήσει σε παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη(«Ιχνευτές» του Σοφοκλή και «Πέρσες» του    Αισχύλου), όπως και «Ωδή στον Αλέκο Παναγούλη» σε κείμενο του Δ.  Αβδελιώδη (2010- 2014).

Στο χορόδραμα έχει πρωταγωνιστήσει στην παράσταση του Δημήτρη Παπαιωάννου «Ενός λεπτού σιγή», με την «Ομάδα Εδάφους», τη Ζουζού Νικολούδη και την Αγγελική Στελλάτου (1994).

Για τις συναυλίες και τις μουσικές παραστάσεις του, υπάρχει πλήθος αναφoρών στον τύπο από το 1987, ενώ συμμετείχε σε πλήθος ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών Εκπομπών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σάκης Λάιος
Ο Σάκης Λάιος γεννήθηκε στη Βέροια το 1975 και σπούδασε πιάνο, κλαρινέτο και φούγκα σε ωδεία της Θεσσαλονίκης. Έχει πτυχία από το Α.Π.Θ. (Μουσικών Σπουδών), το City University του Λονδίνου (Master στη Μουσικολογία) και M.Sc. στα Προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών.

Έχει επαγγελματική εμπειρία ως μουσικός, ενορχηστρωτής, επιμελητής μουσικών εκδόσεων και καθηγητής στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Διδάσκει πιάνο, ρυθμική πρακτική, κρουστά και ινδική ρυθμολογία.

Μελετά συστηματικά την λόγια μουσική της Βόρειας Ινδίας από το 2000, ενώ συνεργάστηκε με το Banaras Hindu University για τη δημιουργία λεξικού μουσικών όρων. Διατηρεί ιστότοπο με υλικό και έρευνες για την Ινδική μουσική.

Κώστας Ματσίγκος
Ο κορυφαίος Έλληνας δεξιοτέχνης της λαϊκής κλασικής κιθάρας γεννήθηκε στη Νιγρίτα Σερρών. Μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη και είναι Διπλωματούχος Κλασικής Κιθάρας και Ανώτερων Θεωρητικών. Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Τούμπας Κ. Ματσίγκου.

Έχει μεγάλη δράση στη δισκογραφία και έχει συνεργαστεί σε συναυλίες με σπουδαίους συνθέτες, στιχουργούς, ερμηνευτές και με την Συμφωνική Ορχήστρα Κρατική και Δημοτική Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως εκτελεστής κιθάρας-μπάσου-μαντολίνου και άλλα και ως ενορχηστρωτής.

Διετέλεσε Μαέστρος και συνεργάτης των Σταύρου Κουγιουμτζή και Γιώργου Νταλάρα, ενώ ενδεικτικά συνεργάστηκε και με τους Roland Dyens, Γιώργος Καζαντζής, Νίκος Παπάζογλου, Μανώλης Ρασούλης, Αντώνης Καλογιάννης, Βασίλης Λέκκας κ.α.

Γιώργος Τσιατούλης
Ο Γιώργος Τσιατσούλης, γεννημένος στην Αθήνα το 1975, παίζει ακορντεόν από 8 ετών και έχει σπουδάσει κλασική μουσική, jazz και ελληνική λαϊκή μουσική. Απέκτησε πτυχίο ακορντεόν το 1994, συνέχισε με σπουδές πιάνου και αρμονίας, και σήμερα παρακολουθεί μαθήματα Ανατολικής μουσικής.

Από το 1995 εργάζεται ως επαγγελματίας μουσικός, συμμετέχοντας σε ηχογραφήσεις με καλλιτέχνες όπως ο Παντελής Θαλασσινός και ο Σταύρος Ξαρχάκος.

Το 2006 δημιούργησε το GoJam Group και κυκλοφόρησε το πρώτο του album ως συνθέτης. Από το 2012 είναι μέλος των Gadjo Dilo, με τους οποίους ηχογράφησε δύο album gypsy jazz.

Παίζει επίσης κοντραμπάσο σε παραστάσεις και διδάσκει ακορντεόν και θεωρητικά από το 2010. Το 2017 παρέδωσε σεμινάρια jazz για ακορντεόν στο Φεστιβάλ Σύρου.

Λευτέρης Τσικουρίδης 
Γεννήθηκε στη Δράμα. Από μικρός παρακολούθησε μαθήματα ελληνικών παραδοσιακών χορών, λίγα χρόνια αργότερα μαθήματα μπουζουκιού και έπειτα έκανε ωδειακές σπουδές (θεωρία και κλασσικό βιολί), καθώς και μαθήματα στο ούτι. Τις πανεπιστημιακές του σπουδές ολοκλήρωσε στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Σήμερα ζει στη Θεσσαλονίκη και εργάζεται ως Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπου διδάσκει στην Κατεύθυνση Παραδοσιακής Μουσικής Ηχογεωλογικά Τοπία του Ελληνικού Χώρου, Ερμηνεία και Εκτέλεση, καθώς επίσης και τις Ειδικεύσεις Τρίχορδο Μπουζούκι και Ταμπουρά.

Αιμιλία Χαλκιά
H Αιμιλία Χαλκιά γεννήθηκε το 1999 στην Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο οποίο φοίτησε με εξειδίκευση στο Δημοτικό Τραγούδι και με υπεύθυνο καθηγητή τον Ανδρέα Καρακότα.

Άρχισε να ασχολείται με το τραγούδι επαγγελματικά από το 2017, κάνοντας εμφανίσεις σε διάφορες μουσικές σκηνές της Θεσσαλονίκης. Έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους και διεθνώς αναγνωρισμένους μουσικούς όπως ο Πετρολούκας Χαλκιάς, ο Σωκράτης Σινόπουλος, ο Βασίλης Κώστας, ο Λουδοβίκος των Ανωγείων κ.α. Από το 2022 μέχρι σήμερα έχει επισκεφτεί αρκετές φορές τις ΗΠΑ, δίνοντας συναυλίες αφιερωμένες στην Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική.

Από το 2023 είναι μέλος του Επίλεκτου Ηπειρωτικού Ensemble, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Μητρόπολης Ιωαννίνων, στα πλαίσια του οποίου της απονεμήθηκε υποτροφία για σπουδές στο Berklee College of Music των ΗΠΑ.

Τέλος, για αρκετά χρόνια ήταν διδάσκουσα στο Baby Artist, το πρώτο Πρόγραμμα Μουσικής Ανάπτυξης Βρεφών και Νηπίων στην Ελλάδα.

Θωμάς Βελισσάρης
Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής ομάδων από το 2000.

Αποφοίτησε από την Ανωτέρα Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου το 1999. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Τέχνης “Ακτίς Αελίου” (βραβείο καλύτερου Περιφερειακού Θεάτρου 2006). Το 2007 ήταν υποψήφιος για το βραβείο καλύτερου Νέου Δημιουργού της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και το 2011 υποψήφιος για το βραβείο Κάρολος Κουν καλύτερου ηθοποιού σε νεοελληνικό έργο.

Εργάστηκε ως δάσκαλος υποκριτικής και διευθυντής Σπουδών σε Δραματικές Σχολές της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας και την Ακαδημαϊκή χρονιά 2022-2023 δίδαξε υποκριτική και κίνηση στο Πανεπιστήμιο ΝΟΒΙΑ στην πόλη Γιάκομπστατ της Φινλανδίας στο πρόγραμμα Θεατροπαιδαγωγικής.

Τελείωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές πάνω στην Εκπαίδευση, στην Παιδαγωγική της Υποκριτικής και στην Πολιτιστική Επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο του Όουλου και στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών στο Ελσίνικι, στην Φινλανδία όπου έζησε και εργάστηκε για τρία χρόνια δουλεύοντας σε παιδαγωγικά πρότζεκτ συνδυάζοντας την (μιμική) υποκριτική  και το χτίσιμο πολυπολιτισμικών κοινοτήτων.

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ