Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Διεθνής αποθέωση για τη «Φόνισσα» του Γιώργου Κουμεντάκη

«Η Φόνισσα ή ο θρίαμβος της ελληνικής όπερας», «Ένα δυνατό αριστούργημα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που στοιχειώνει τον θεατή», «Από το ατομικό στο οικουμενικό»: Αυτοί είναι ορισμένοι μόνο από τους τίτλους των διεθνών ΜΜΕ τα οποία υποδέχτηκαν με διθυραμβικές κριτικές την «Φόνισσα» του Γιώργου Κουμεντάκη, η οποία μετά την πρεμιέρα στην Εθνική Λυρική Σκηνή στις 3 Δεκέμβρη, έκανε παγκόσμια τηλεοπτική πρεμιέρα στις 12 Δεκεμβρίου στο MEZZO Live HD, το κορυφαίο τηλεοπτικό δίκτυο για την κλασική μουσική, την όπερα και τον χορό, το οποίο μεταδίδεται σε πάνω από 80 χώρες σε όλο τον κόσμο και έχει περισσότερους από 60 εκατομμύρια συνδρομητές.

«Το διεθνές ενδιαφέρον και οι θετικές κριτικές του ξένου τύπου για τη Φόνισσα φανερώνουν τη μεγάλη ανάγκη για τη σύνθεση και παρουσίαση νέων έργων όπερας, σε παγκόσμιο επίπεδο. Η τέχνη της όπερας, όπως και κάθε ζωντανή τέχνη, έχει ανάγκη τη νέα δημιουργία» δηλώνει στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργος Κουμεντάκης και προσθέτει: «Ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής χαίρομαι ιδιαιτέρως για μια ακόμα επιτυχία του οργανισμού μας και εύχομαι να μπορέσουμε να την αξιοποιήσουμε για να εξαγάγουμε τον ελληνικό πολιτισμό εκτός συνόρων. Ως συνθέτης αισθάνομαι δικαιωμένος από το γεγονός ότι τόσο τα ελληνικά στοιχεία του έργου όσο και ταυτοχρόνως η προσωπική μου συνθετική γλώσσα έχουν καταφέρει να αγγίξουν, να συγκινήσουν και να συνομιλήσουν με το διεθνές κοινό. Η επιτυχία της παραγωγής μας δείχνει πόσο σπουδαία δουλειά μπορούν να κάνουν οι Έλληνες καλλιτέχνες και τα σύνολα της ΕΛΣ».

«Ένα έργο τεράστιας δύναμης και βαθιάς συμπόνιας»

Αποθεωτική είναι η κριτική του Thierry Hilleriteau στην γαλλική εφημερίδα Le Figaro: «Μια μουσική τόσο ιδιότυπη όσο και οικουμενική, με επιρροές από τη δυτική λόγια μουσική, από την επανεφευρεθείσα ελληνική παραδοσιακή μουσική, ακόμη και από την ορθόδοξη λειτουργία. Πληθώρα χορωδιών (συμπεριλαμβανομένων των παιδικών φωνών, που σπάνια αναδεικνύονται τόσο στην όπερα). Ορχηστρική γραφή που ξεχειλίζει από έκφραση και χρώματα. Όλα αυτά μαζί με διακριτικές μινιμαλιστικές πινελιές. Αυτή είναι η Φόνισσα του Γιώργου Κουμεντάκη».

«(…) Από αυτόν τον χαρακτήρα αντάξιο μιας ελληνικής τραγωδίας, ο Κουμεντάκης δημιουργεί μια ηρωίδα της όπερας, η οποία είναι βαθιά συγκλονιστική στην κάθοδό της στην ψυχική κόλαση. Την ερμηνεύει με μια μοναδική σκηνική και φωνητική ένταση η μεσόφωνος Μαίρη Έλεν Νέζη. Η σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ευκλείδη είναι γεμάτη από οπτική και ηχητική καθετότητα, με διαβαθμίσεις του μπλε που θυμίζουν το Αιγαίο Πέλαγος και γκρι σπάνιας κομψότητας, που περιβάλλουν αυτή τη σκοτεινή ιστορία με ένα σωτήριο φως. Το μοναδικό και αρμονικό αρχαϊκό σκηνικό (σ.σ. του Πέτρου Τουλούδη), του οποίου το κέντρο περιστρέφεται για να αποκαλύψει μια δεξαμενή ή μια κατοικία τρωγλοδύτη, αποτελεί βασικό στοιχείο της δραματουργίας. Το ίδιο και οι τέσσερις πανταχού παρούσες χορωδίες. Επικαλύπτονται μουσικά χωρίς καμία σκηνική επαφή, για να απεικονιστεί καλύτερα η καθημερινή ζωή μιας κοινότητας όπου κυριαρχούν οι ανισότητες. Ανδρική, γυναικεία χορωδία, αλλά και παιδική χορωδία με παιδιά από 7 ετών (χαιρετίζουμε το έργο της διευθύντριας της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ Κωνσταντίνας Πιτσιάκου). Και ακόμη ένα παραδοσιακό πολυφωνικό κουαρτέτο, το οποίο παίζει το ρόλο των μοιρολογιστρών και της χορωδίας αρχαίας τραγωδίας: τα μελίσματα, απολαυστικές λαϊκές πινελιές, ενσωματώνονται με σπάνια λεπτότητα στον ορχηστρικό ιστό που σχεδίασε ο μαέστρος Βασίλης Χριστόπουλος» καταλήγει ο Hilleriteau.

«Ένα δυνατό αριστούργημα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που στοιχειώνει τον θεατή» είναι ο τίτλος του κορυφαίου βρετανικού περιοδικού όπερας, Opera Now για την αναβίωση της όπερας του Γιώργου Κουμεντάκη που παρουσιάζεται σε μουσική διεύθυνση Βασίλη Χριστόπουλου, σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη, σκηνικά Πέτρου Τουλούδη και με τη Μαίρη-Έλεν Νέζη στον ρόλο του τίτλου. Επτά χρόνια μετά την πρώτη της παρουσίαση, η «Φόνισσα» του Γ. Κουμεντάκη, επέστρεψε φέτος τον Δεκέμβριο στην ΕΛΣ και συγκίνησε το κοινό με την ορμητική μουσική της, την «εσωτερική αναβίωση» του ψυχογραφήματος της Φραγκογιαννούς, καθώς και με το ιδιαίτερο πάντρεμα της φύσης, της ελληνικής μουσικής παράδοσης και του σύγχρονου μουσικού ιδιώματος του συνθέτη. Το λιμπρέτο του Γιάννη Σβώλου ακολούθησε τη δομή και τον λόγο του αριστουργήματος του Παπαδιαμάντη, συμπυκνώνοντας την ιστορία της Φόνισσας στα ουσιώδη.

«Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας δύναμης και βαθιάς συμπόνιας. Επί τρία χρόνια, ενώ συνέθετε αυτό το έργο στον τόπο κατοικίας του στο νησί του Αιγαίου, την Τήνο (“δεν μπορώ να φανταστώ αυτό το έργο να υπάρχει χωριστά από τη φύση”), ο Κουμεντάκης έζησε, ανέπνευσε και πάλεψε με τη Φραγκογιαννού, αυτή τη “πολυσύνθετη, περίεργη και δύσκολη προσωπικότητα” και κατέληξε να νιώθει “άπειρη συμπάθεια γι’ αυτό το φοβερό τέρας”» επισημαίνει στην κριτική της στο Opera Now , η Helena Matheopoulos και συμπληρώνει: «Δεν θα έλεγα το ίδιο – αλλά λαχταρώ να ξαναδώ αυτή την υπέροχη όπερα στο τέλος του μήνα. Εκτός από το Ahkenaten και το Satyagraha του Philip Glass, δεν έχω νιώσει ποτέ έτσι για καμία σύγχρονη όπερα…».

«Η Φόνισσα ανοίγει τον δρόμο προς το οικουμενικό»

Ο Maurice Salles στην κριτική του στο σημαντικότερο γαλλικό σάιτ για την όπερα www.forumopera.com αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οι θεατές που θα παρακολουθήσουν την μετάδοση της Φόνισσας στο Mezzo θα μπορέσουν να καταλάβουν αυτό που τα φτωχά μας λόγια δεν μπορούν να αποδώσουν, όπως την κομψότητα αυτής της γραφής στην οποία γίνονται αντιληπτές μνήμες από άλλους τόπους. Η γραφή του Γιώργου Κουμεντάκη αποτελεί συμπύκνωμα του ελληνικού πολιτισμού, όπως και η ιστορία της Ελλάδας, η οποία είναι ένα χωνευτήρι επιρροών. Ο συνθέτης έχει αφομοιώσει τις επιρροές αυτές και το αποτέλεσμα είναι μια σύνθεση απείρου ευλυγισίας, όπου οι ήχοι μοιάζουν φολκλορικοί αλλά δεν είναι, και όπου η διαφάνεια της ενορχήστρωσης επιτρέπει την πολυμορφία, αλλά χωρίς αυτή η δεξιοτεχνία να αποτελεί αυτοσκοπό. Αυτή είναι μάλλον η σταθερά στο έργο του συνθέτη: να αποφεύγει το αναμενόμενο, να ξεφεύγει από τις συμβατικές φόρμες για να αρθρώσει τη δική του φωνή. Μας έχει σαγηνεύσει βαθιά».

Σε άλλο σημείο σημειώνει : «Ο Γιώργος Κουμεντάκης έχει εμμονή με το να είναι ο εαυτός του, βάσει των κρητικών του ριζών. Αυτή ήταν και η εμμονή του Μονταίν, του οποίου το τόσο προσωπικό έργο είναι ένα άνοιγμα στο οικουμενικό. Ας το πούμε χωρίς περιστροφές: η όπερα αυτή ανοίγει τον δρόμο προς το οικουμενικό και επεκτείνει έτσι την αποστολή των Ελλήνων καλλιτεχνών να είναι οικουμενικοί όντας μοναδικοί. Ένα έργο σύγχρονο, εύκολα προσβάσιμο, χωρίς καμία έκπτωση στην γραφή και που δεν αντιμετωπίζει τον ακροατή σαν ανήλικο που χρειάζεται ειδική παιδεία..».

Στο σημαντικό αμερικάνικο site www.musicalamerica.com ο Clive Paget επισημαίνει μεταξύ άλλων: «Ο Κουμεντάκης τιμά και το παρελθόν και το παρόν με μια σύνθεση που συνδυάζει αιχμηρά μοντερνιστικά στοιχεία με τα είδη των διατονικών αρμονιών και των μελισματικών μελωδιών που συναντώνται στην ελληνορθόδοξη ψαλτική και στη παραδοσιακή μουσική της Μικράς Ασίας. (..) Η σίγουρη σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ευκλείδη αποτυπώνει καλά τον τρόπο με τον οποίο το μυθιστόρημα αποδίδει την αντίθεση ανάμεσα στην κοινωνία και το απομονωμένο άτομο μέσω της επιδέξιας τοποθέτησης του μεγάλου καστ, που περιλαμβάνει χορωδίες ενηλίκων και παιδιών. Οι βουβές εμφανίσεις της Φραγκογιαννούς, ως νεαρής νύφης, που φαινομενικά υπνοβατεί προς τη γαμήλια ένωση, και ως μιας φιγούρας απόκοσμης, καλυμμένης με φύκια που ανασύρεται από τη θάλασσα τονίζουν τον ανελέητο κύκλο της γέννησης, του γάμου και του θανάτου. (…) Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, η Καναδο-Ελληνίδα μεσόφωνος Μαίρη-Έλεν Νέζη είναι υπέροχη. Με μινιμαλιστικές χειρονομίες και ένα αδιάλλακτο βλέμμα, μεταφέρει την ατσάλινη αποφασιστικότητα και την εσωτερική σύγκρουση της Φραγκογιαννούς».

Sold out στην Αθήνα

Οι δύο τελευταίες παραστάσεις της Φόνισσας, θα παρουσιαστούν στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στις 28 και 30 Δεκεμβρίου. Τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί. Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Νάντια Μπακοπούλου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πρόγραμμα Προβολών Σινέ Αθήναιον Θεσσαλονίκης (17/10 ως 23/10/2024)

Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ ΜΟΥ | MY SUNSHINE

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 20:15
Δευτέρα στις 20:15
Τρίτη στις 20:15
Τετάρτη στις 20:15

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Πέμπτη στις 20:15
Σάββατο στις 20:15
Κυριακή στις 20:15

THE APPRENTICE

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμπτη στις 22:00
Σάββατο στις 22:00
Κυριακή στις 22:00
Παρασκευή στις 21:30
Δευτέρα στις 21:30
Τρίτη στις 21:30
Τετάρτη στις 21:30

Η ΠΛΕΞΟΥΔΑ 

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμπτη στις 19:00
Σάββατο στις 19:30

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παρασκευή στις 19:30
Δευτέρα στις 19:30
Τρίτη στις 19:30
Τετάρτη στις 19:30

ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ | ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμπτη στις 21:15

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παρασκευή στις 18:00
Σάββατο στις 18:45
Κυριακή στις 18:15
Δευτέρα στις 18:00
Τρίτη στις 18:00
Τετάρτη στις 18:00

LEE

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 22:00
Δευτέρα στις 22:00
Τρίτη στις 22:00
Τετάρτη στις 22:00

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 18:30
Σάββατο στις 21:30
Δευτέρα στις 18:30
Τρίτη στις 18:30
Τετάρτη στις 18:30

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Πέμπτη στις 18:30

PEPPA’S CINEMA PARTY

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Σάββατο στις 14:30

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Κυριακή στις 14:30

200% ΛΥΚΟΣ | 200% WOLF

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 17:00
Σάββατο στις 15:00 και 18:00

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Κυριακή στις 16:30

BUFFALO KIDS – ΜΙΚΡΟΙ ΗΡΩΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Σάββατο στις 16:30

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Κυριακή στις 15:00

Κινηματοθέατρο Αθήναιον
(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη)

Πληροφορίες και κρατήσεις:
6906467283

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής” – Ένα κωμικό μουσικό παραμύθι για μεγάλους στο Θέατρο Αθήναιον

Στη σκηνή ένας τραγουδιστής που παίζει, μια ηθοποιός που τραγουδάει, μια συγγραφοηθοποιός και μια σκηνογράφος – ενδυματολόγος που επεμβαίνει… μα… σε όλα;

Και τι σχέση μπορεί να έχουν ένας λογοθεραπευτής, ένας ψυχίατρος, ένας ψυχολόγος και μία λουλουδού;

Ερωτική ιστορία… τρέλα… παραλογισμός… και πολλή μουσική;

Τί θα μας σερβίρουν τελικά οι “Ομιλούσες Νότες”;

Λέμε όλοι «Ήμαρτον» και πάμε στο Αθήναιον της Θεσσαλονίκης για να δούμε με τα ματάκια μας, να ακούσουμε με τα αυτιά μας και να γελάσουμε με την ψυχή μας….

Θα γίνει το έλα να δεις…

Πάρτε το ποτό σας από το μπαρ και μπείτε να διασκεδάσετε με την ψυχή σας!

Συντελεστές της παράστασης:
Κείμενα & Στίχοι: Μαρία Δεμίσογλου
Μουσική: Ιωάννης Λάκης, Αλέξανδρος Τσακιρίδης
Σκηνοθεσία: Νικόλας Παπάζογλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Αντωνία Δροσινάκη
Κίνηση: Νικόλας Παπάζογλου, Βίκυ Γιαννακού
Επικοινωνία: Έρη Χριστοφορίδου

Ερμηνεύουν:
Ιωάννης: Ιωάννης Λάκης
Μαριάνθη: Βίκυ Γιαννακού
Μαμά: Μαρία Δεμίσογλου

Στο πιάνο ο Αλέξανδρος Τσακιρίδης

Συμμετέχουν επίσης: Ένας λογοθεραπευτής, ένας ψυχίατρος, ένας ψυχολόγος, μία λουλουδού

Πληροφορίες:
Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής
Πρεμιέρα:
Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024, 21:00
Κινηματοθέατρο Αθήναιον 
(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη, ΤΚ 54641)
Πληροφορίες και κρατήσεις:
6906467283 και 2310  690 646
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Κυριακή 24 Νοεμβρίου,  21:00
Κυριακή 01 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 08 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 15 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, 21:00
Διάρκεια:
90 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: €15.00
Μειωμένο: €12.00
Early Bird έως τις 10 Νοεμβρίου: €10.00
https://www.more.com/theater/traulos-ithopoios-faltsos-tragoudistis/
Ειδικές τιμές για συλλόγους και γκρουπ άνω των 20 ατόμων.
Προπώληση εισιτηρίων: Στο ταμείο του θεάτρου, στο more.com και στη goldmall.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ανδρέας Καρακότας «Λαϊκές Μελωδίες στο Φως της Σκηνής»

Αυτόν το χειμώνα ο Ανδρέας Καρακότας ενώνει τις δυνάμεις του με τέσσερις σπουδαίους μουσικούς για να παρουσιάσει μία μοναδική μουσική εμπειρία στη Μικρή Σκηνή. Με κοινό όραμα και απόλυτη αφοσίωση, οι καλλιτέχνες δημιουργούν μια παράσταση γεμάτη ένταση και μελωδία, με στόχο την βαθιά σύνδεση με το κοινό μέσω των κορυφαίων λαϊκών τραγουδιών.

Μουσικοί:
Σάκης Λάιος:
 πιάνο πνευστά
Κώστας Ματσίγκος: Κιθάρα
Λευτέρης Τσικουρίδης: μπουζούκι, έγχορδα
Γιώργος Τσιατσούλης: κοντραμπάσο, ακορντεόν.

Συμμετέχει η Αιμιλία Χαλκιά στο τραγούδι ενώ την σκηνοθεσία και την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει ο Θωμάς Βελισσάρης 

Παραστάσεις

Κάθε Σάββατο από τις 12 Οκτωβρίου 2024 στις 22:00

Στην «Μικρή Σκηνή»
Επταλόφου 14
Κάτω Τούμπα
Τηλ: 6944503542
Γραφιστικά: CreatADV, Ανδρέας Βούλγαρης, Αρετή Γκάκη

Ανδρέας Καρακότας
Ο Ανδρέας Καρακότας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Η συνάντησή του με το Μάνο Χατζιδάκι έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην πορεία του.

Από το 1987 τραγουδά σε συναυλίες και παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ συμμετείχε σε 15 διεθνείς διοργανώσεις (1996-2017).

Έχει δισκογραφήσει 38 δίσκους, με σημαντικούς Έλληνες δημιουργούς και Πρώτες εκτελέσεις εκτός των άλλων με Μάνο Χατζιδάκι, Απόστολο Καλδάρα, Νίκο Μαμαγκάκη και Γιώργο Καζαντζή.

Συνεργάστηκε σε συναυλίες, παραστάσεις και τηλεοπτικές παραγωγές με τους σημαντικότερους συνθέτες της εποχής του, όπως: Μάνο Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρο Ξαρχάκο, Νίκο Μαμαγκάκη, Σταύρο Κουγιουμτζή, Γιάννη Σπανό, Μανώλη Ρασούλη κ.α., και τους μουσικούς: Γρηγόρη Μπιθικώτση, Μαρία Φαραντούρη, Γιώργο Νταλάρα, Δημήτρη Μητροπάνο, Δήμητρα Γαλάνη, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα, κ.α.

Στο θέατρο έχει πρωταγωνιστήσει σε παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη(«Ιχνευτές» του Σοφοκλή και «Πέρσες» του    Αισχύλου), όπως και «Ωδή στον Αλέκο Παναγούλη» σε κείμενο του Δ.  Αβδελιώδη (2010- 2014).

Στο χορόδραμα έχει πρωταγωνιστήσει στην παράσταση του Δημήτρη Παπαιωάννου «Ενός λεπτού σιγή», με την «Ομάδα Εδάφους», τη Ζουζού Νικολούδη και την Αγγελική Στελλάτου (1994).

Για τις συναυλίες και τις μουσικές παραστάσεις του, υπάρχει πλήθος αναφoρών στον τύπο από το 1987, ενώ συμμετείχε σε πλήθος ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών Εκπομπών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σάκης Λάιος
Ο Σάκης Λάιος γεννήθηκε στη Βέροια το 1975 και σπούδασε πιάνο, κλαρινέτο και φούγκα σε ωδεία της Θεσσαλονίκης. Έχει πτυχία από το Α.Π.Θ. (Μουσικών Σπουδών), το City University του Λονδίνου (Master στη Μουσικολογία) και M.Sc. στα Προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών.

Έχει επαγγελματική εμπειρία ως μουσικός, ενορχηστρωτής, επιμελητής μουσικών εκδόσεων και καθηγητής στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Διδάσκει πιάνο, ρυθμική πρακτική, κρουστά και ινδική ρυθμολογία.

Μελετά συστηματικά την λόγια μουσική της Βόρειας Ινδίας από το 2000, ενώ συνεργάστηκε με το Banaras Hindu University για τη δημιουργία λεξικού μουσικών όρων. Διατηρεί ιστότοπο με υλικό και έρευνες για την Ινδική μουσική.

Κώστας Ματσίγκος
Ο κορυφαίος Έλληνας δεξιοτέχνης της λαϊκής κλασικής κιθάρας γεννήθηκε στη Νιγρίτα Σερρών. Μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη και είναι Διπλωματούχος Κλασικής Κιθάρας και Ανώτερων Θεωρητικών. Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Τούμπας Κ. Ματσίγκου.

Έχει μεγάλη δράση στη δισκογραφία και έχει συνεργαστεί σε συναυλίες με σπουδαίους συνθέτες, στιχουργούς, ερμηνευτές και με την Συμφωνική Ορχήστρα Κρατική και Δημοτική Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως εκτελεστής κιθάρας-μπάσου-μαντολίνου και άλλα και ως ενορχηστρωτής.

Διετέλεσε Μαέστρος και συνεργάτης των Σταύρου Κουγιουμτζή και Γιώργου Νταλάρα, ενώ ενδεικτικά συνεργάστηκε και με τους Roland Dyens, Γιώργος Καζαντζής, Νίκος Παπάζογλου, Μανώλης Ρασούλης, Αντώνης Καλογιάννης, Βασίλης Λέκκας κ.α.

Γιώργος Τσιατούλης
Ο Γιώργος Τσιατσούλης, γεννημένος στην Αθήνα το 1975, παίζει ακορντεόν από 8 ετών και έχει σπουδάσει κλασική μουσική, jazz και ελληνική λαϊκή μουσική. Απέκτησε πτυχίο ακορντεόν το 1994, συνέχισε με σπουδές πιάνου και αρμονίας, και σήμερα παρακολουθεί μαθήματα Ανατολικής μουσικής.

Από το 1995 εργάζεται ως επαγγελματίας μουσικός, συμμετέχοντας σε ηχογραφήσεις με καλλιτέχνες όπως ο Παντελής Θαλασσινός και ο Σταύρος Ξαρχάκος.

Το 2006 δημιούργησε το GoJam Group και κυκλοφόρησε το πρώτο του album ως συνθέτης. Από το 2012 είναι μέλος των Gadjo Dilo, με τους οποίους ηχογράφησε δύο album gypsy jazz.

Παίζει επίσης κοντραμπάσο σε παραστάσεις και διδάσκει ακορντεόν και θεωρητικά από το 2010. Το 2017 παρέδωσε σεμινάρια jazz για ακορντεόν στο Φεστιβάλ Σύρου.

Λευτέρης Τσικουρίδης 
Γεννήθηκε στη Δράμα. Από μικρός παρακολούθησε μαθήματα ελληνικών παραδοσιακών χορών, λίγα χρόνια αργότερα μαθήματα μπουζουκιού και έπειτα έκανε ωδειακές σπουδές (θεωρία και κλασσικό βιολί), καθώς και μαθήματα στο ούτι. Τις πανεπιστημιακές του σπουδές ολοκλήρωσε στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Σήμερα ζει στη Θεσσαλονίκη και εργάζεται ως Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπου διδάσκει στην Κατεύθυνση Παραδοσιακής Μουσικής Ηχογεωλογικά Τοπία του Ελληνικού Χώρου, Ερμηνεία και Εκτέλεση, καθώς επίσης και τις Ειδικεύσεις Τρίχορδο Μπουζούκι και Ταμπουρά.

Αιμιλία Χαλκιά
H Αιμιλία Χαλκιά γεννήθηκε το 1999 στην Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο οποίο φοίτησε με εξειδίκευση στο Δημοτικό Τραγούδι και με υπεύθυνο καθηγητή τον Ανδρέα Καρακότα.

Άρχισε να ασχολείται με το τραγούδι επαγγελματικά από το 2017, κάνοντας εμφανίσεις σε διάφορες μουσικές σκηνές της Θεσσαλονίκης. Έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους και διεθνώς αναγνωρισμένους μουσικούς όπως ο Πετρολούκας Χαλκιάς, ο Σωκράτης Σινόπουλος, ο Βασίλης Κώστας, ο Λουδοβίκος των Ανωγείων κ.α. Από το 2022 μέχρι σήμερα έχει επισκεφτεί αρκετές φορές τις ΗΠΑ, δίνοντας συναυλίες αφιερωμένες στην Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική.

Από το 2023 είναι μέλος του Επίλεκτου Ηπειρωτικού Ensemble, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Μητρόπολης Ιωαννίνων, στα πλαίσια του οποίου της απονεμήθηκε υποτροφία για σπουδές στο Berklee College of Music των ΗΠΑ.

Τέλος, για αρκετά χρόνια ήταν διδάσκουσα στο Baby Artist, το πρώτο Πρόγραμμα Μουσικής Ανάπτυξης Βρεφών και Νηπίων στην Ελλάδα.

Θωμάς Βελισσάρης
Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής ομάδων από το 2000.

Αποφοίτησε από την Ανωτέρα Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου το 1999. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Τέχνης “Ακτίς Αελίου” (βραβείο καλύτερου Περιφερειακού Θεάτρου 2006). Το 2007 ήταν υποψήφιος για το βραβείο καλύτερου Νέου Δημιουργού της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και το 2011 υποψήφιος για το βραβείο Κάρολος Κουν καλύτερου ηθοποιού σε νεοελληνικό έργο.

Εργάστηκε ως δάσκαλος υποκριτικής και διευθυντής Σπουδών σε Δραματικές Σχολές της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας και την Ακαδημαϊκή χρονιά 2022-2023 δίδαξε υποκριτική και κίνηση στο Πανεπιστήμιο ΝΟΒΙΑ στην πόλη Γιάκομπστατ της Φινλανδίας στο πρόγραμμα Θεατροπαιδαγωγικής.

Τελείωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές πάνω στην Εκπαίδευση, στην Παιδαγωγική της Υποκριτικής και στην Πολιτιστική Επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο του Όουλου και στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών στο Ελσίνικι, στην Φινλανδία όπου έζησε και εργάστηκε για τρία χρόνια δουλεύοντας σε παιδαγωγικά πρότζεκτ συνδυάζοντας την (μιμική) υποκριτική  και το χτίσιμο πολυπολιτισμικών κοινοτήτων.

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ