AUTO
Οι βασικές αιτίες για την μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης καινούριων αυτοκινήτων
Από το προηγούμενο καλοκαίρι, όταν η αγορά άρχισε να βρίσκει το δρόμο της, μετά τα συνεχόμενα lockdown και με τις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων να ανεβαίνουν διαρκώς, άρχισε να διαφαίνεται ότι θα υπάρξει πρόβλημα με τις παραδόσεις τους. Τότε η αναμονή ήταν 2 ή 3 μήνες και μόνο σε κάποιες εταιρείες, που είχαν υψηλή ζήτηση, αυτή ήταν παραπάνω.
Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και η αναμονή 6 ίσως και περισσοτέρων μηνών είναι σίγουρη. Οι άμεσες παραδόσεις με τις 15 ημέρες αναμονής που ίσχυαν πριν λίγα χρόνια έχουν περάσει και πλέον θα χρειαστεί αρκετός καιρός για να μπορέσουν οι εταιρείες να ξαναμπούν στον ίδιο ρυθμό. Ήδη αρκετές αντιπροσωπείες θέτουν περιορισμούς στις παραγγελίες και στη δυνατότητα επιπλέον στοιχείων στο αυτοκίνητο, ενώ άλλες φθάνουν να επισημαίνουν ότι δεν είναι διαθέσιμα ακόμη και κάποια χρώματα. Ηλιοροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι και κοτσαδόρος είναι απαγορευτικά στις παραγγελίες, γιατί θα αυξήσουν περαιτέρω την αναμονή.
Ένα επίσης πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι πελάτες είναι η τιμή του αυτοκινήτου τους. Οι συνεχόμενες αυξήσεις, σε σχέση με την καθυστέρηση παράδοσης δημιουργεί ένα μεγάλο κενό στην τελική τιμή του μοντέλου που κανείς δεν γνωρίζει αν τους επόμενους 6 μήνες θα είναι ίδια.
Η πανδημία έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα. Στην Ασία πολλές χώρες αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την εξάπλωση του ιού. Μόνο στην Μαλαισία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, καταγράφηκαν μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου πάνω από 2 εκατομμύρια κρούσματα και πάνω από 23.000 θάνατοι. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες χώρες της Ασίας, όπου κατασκευάζονται οι ημιαγωγοί. Τα εργοστάσια που κλείνουν λόγω της πανδημίας αυξάνουν τους χρόνους παράδοσης των ημιαγωγών και γιγαντώνουν το πρόβλημα. Αυτά τα εργοστάσια δουλεύουν σήμερα στο 100%, έχουν κάνει εκ νέου επενδύσεις, όμως είναι δύσκολο να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση, με την πανδημία να βάζει σε καραντίνα χιλιάδες εργαζόμενους.
Επομένως, αν τα μικρά αυτά εξαρτήματα δεν φθάσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν θα μπορέσουν να παραχθούν καινούρια αυτοκίνητα. Η μεγάλη αναμονή αναγκάζει πολλούς καταναλωτές να ακυρώσουν τις παραγγελίες τους ή να μην σκεφτούν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο μέχρι να ομαλοποιηθεί η αγορά.
Η έλλειψη των ημιαγωγών αποτυπώνεται και στις πτώσεις των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Οι αναλυτές της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners προβλέπουν μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 7,7 εκατομμύρια φέτος με κόστος 210 δισ. δολάρια. Ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που αναφέρουν ότι η κατάσταση θα αρχίσει να ομαλοποιείται τους πρώτους μήνες του 2023.
Η γενικευμένη κατάσταση επηρεάζει και τις εταιρείες μίσθωσης. Αυτές δεν μπορούν να ανανεώσουν τον στόλο τους, με αποτέλεσμα να επεκτείνουν τις συμβάσεις με τους πελάτες τους για αρκετούς μήνες, ίσως και για χρόνια αργότερα. Οι επιπτώσεις αυτές επηρεάζουν και τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Έχουν ανέβει και αυτές, καθώς η ζήτηση είναι αυξημένη και η προσφορά αρκετά περιορισμένη.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ6 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Σε 24ωρη απεργία όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη