Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Β. Κικίλιας: Στρατηγική μας στόχευση η τουριστική ανάπτυξη όλων των περιφερειών προς όφελος της ελληνικής οικογένειας

 «Η πολιτική στόχευση και η στρατηγική μας είναι να δώσουμε τη δυνατότητα και τα εργαλεία έτσι ώστε όλες οι περιφέρειες, όλοι οι δήμοι και όλα τα μοναδικού κάλλους γεωγραφικά σημεία της χώρας μας, να αναπτύξουν το τουριστικό τους προϊόν», ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, με αφορμή το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και συνέχισε: «Το νομοσχέδιο αυτό δεν είναι πεδίο πολιτικών ή μικροπολιτικών αντιπαραθέσεων, γιατί έχει κάτι το οποίο θεωρώ ότι υπηρετούμε όλοι: Το τουριστικό μοντέλο το οποίο εξελίσσεται και στο οποίο προσθέτουμε νέα εργαλεία, αποτελεί ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, καθώς το 25% του ΑΕΠ της χώρας έμμεσα ή άμεσα προέρχεται από τον τουρισμό».  
           Με τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού θα προσελκύουμε ταξιδιώτες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου προς όφελος της ελληνικής οικογένειας, σημείωσε ο υπουργός και συμπλήρωσε ότι το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα να δημιουργηθούν πρότυποι τουριστικοί προορισμοί ολοκληρωμένης διαχείρισης, δηλαδή οργανισμοί διαχείρισης και προώθησης του προορισμού και να υπάρξουν και παρατηρητήρια βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.  
Η στρατηγική του νομοσχεδίου είναι να επιστρέψει ο πλούτος, να επιστρέψει το κέρδος από την προσπάθεια αυτή στην ελληνική οικογένεια, στην ελληνική κοινωνία, υπογράμμισε και πρόσθεσε τα εξής: «Θα χρησιμοποιήσουμε τις βέλτιστες πρακτικές που μπορούμε να έχουμε, προκειμένου αυτοί οι προορισμοί να προβληθούν. Και αυτά είναι εργαλεία τα οποία μπορούν να ενώσουν και να συνθέσουν τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα Επιμελητήρια, τα ξενοδοχεία, τον ιδιωτικό τομέα, τους τουριστικούς πράκτορες, τα tour operators, τις αεροπορικές εταιρίες, όλους τους φορείς οι οποίοι ενδιαφέρονται πραγματικά και εμπλέκονται στο τουριστικό προϊόν, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και το εμπόριο που είναι σημαντικό, αναπόσπαστο κομμάτι του τουριστικού προϊόντος».  
   Αναφορικά με τις ιαματικές πηγές, τόνισε ότι ανάπτυξη τους συνδέεται με την ευεξία, τον υγιεινό τρόπο ζωής και το wellness και στάθηκε στη σύσταση ανώνυμης εταιρίας τονίζοντας τα εξής: «Δεν παίρνουμε τις ιαματικές πηγές από τους δήμους. Οι δήμοι πρέπει να μπορέσουν να τις αναπτύξουν, αλλιώς, πάλι με μετοχολόγιο το οποίο ανήκει 100% στο ελληνικό κράτος και στους δήμους, να περάσουν τις ιαματικές πηγές σε αυτή την ανώνυμη εταιρεία. Η εταιρεία έγινε έπειτα από διαβούλευση με την ΚΕΔΕ και συμφώνησαν όλοι οι δήμοι προκειμένου να τις εκμεταλλευτούν. Το ζητούν και πάρα πολλοί εγχώριοι και εξωχώριοι επενδυτές που θα ήθελαν να επιστρέψουν τις επενδύσεις τους στην τοπική κοινωνία».  
Το σχέδιο, όπως είπε, εντάσσεται σε μία οριζόντια στρατηγική ανάπτυξης για να έρθει να επικαθίσει πάνω σε αυτό, όπως έχει προβλέψει η ελληνική κυβέρνηση, το Ταμείο Ανάκαμψης, το RRF, με 320 εκατ. ευρώ που θα επενδυθούν σε μαρίνες, λιμάνια, χιονοδρομικά κέντρα, ιαματικές πηγές, πρόσβαση των ΑμεΑ σε παραλίες και κέντρα, ψηφιοποίηση των βασικών δομών του τουρισμού, όπως του ΕΟΤ.  
   Τέλος, αναφερόμενος στην περιοχή του ναυαγίου στη Ζάκυνθο σημείωσε ότι σε άμεσο χρονικό διάστημα θα λυθεί το μεγάλο πρόβλημα και θα καταστεί βιώσιμο, υψηλής ποιότητας τουριστικό προϊόν. «Θα κάνω ό,τι ανθρωπίνως μπορεί να γίνει και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μου, νομοθετώντας έτσι ώστε να διασφαλιστεί η πρόσβαση στη συγκεκριμένη περιοχή του ναυαγίου και να μην κινδυνεύει κανένας συμπολίτης μας, ούτε ταξιδιώτης. Να είναι το ναυάγιο τουριστικό προϊόν βιώσιμο και πολύ υψηλής ποιότητας», είπε ο κ. Κικίλιας.  
   

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ