Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση του ΕΦΚΑ το 2022

Μέχρι πρότινος, η εμπειρία των πολιτών από τον ΕΦΚΑ είχε συνδεθεί με το «κακό» πρόσωπο της δημόσιας διοίκησης: με τη γραφειοκρατία, την αδυναμία επικοινωνίας, την ταλαιπωρία και τον εκνευρισμό. Σήμερα, η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά. 

Τους τελευταίους μήνες ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει μια σειρά από δράσεις, με στόχο την οριστική αντιμετώπιση προβλημάτων που υποβαθμίζουν την εξυπηρέτηση του πολίτη. Στο επίκεντρό τους βρίσκεται η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, για την παροχή πάνω από 50 ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ραντεβού, την υπηρεσία myEFKAlive κ.ά. 

Καθοριστικό, επίσης, ρόλο στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών έχει η λειτουργία του 1555, του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής. Μέχρι τώρα, το νέο τηλεφωνικό κέντρο έχει δεχθεί περίπου 400.000 κλήσεις πολιτών, από τις οποίες έχει εξυπηρετηθεί το 96%.

Η προσπάθεια, όμως, για τον οργανωτικό και ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΦΚΑ είναι συνεχής. Εντός του 2022, στον ΕΦΚΑ υλοποιούνται νέες, ή επεκτείνονται υφιστάμενες δράσεις, οι οποίες ενισχύουν περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ του οργανισμού και αναβαθμίζουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών. Ειδικότερα, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι εξής δράσεις:

  • Καταργείται σταδιακά η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας με φυσικά υποκαταστήματα, καθώς το σύνολο της εξυπηρέτησης των πολιτών θα γίνεται μέσω του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555. 
  • Αναπτύσσονται 15 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες θα μειώσουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για φυσική παρουσία και αναμονή στα υποκαταστήματα του φορέα. Ήδη κάθε μήνα πραγματοποιούνται περίπου 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις και περιορίζοντας δραστικά την ταλαιπωρία των πολιτών. 
  • Ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2021 η συγχώνευση των φυσικών υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ, με σκοπό να δημιουργηθεί σε κάθε νομό μια ενιαία διεύθυνση. Έτσι αποφεύγονται οι περιττές μετακινήσεις, η σύγχυση και η ταλαιπωρία των πολιτών, ενώ βελτιώνεται και ο συντονισμός μεταξύ των υπαλλήλων. 
  • Καταργούνται σταδιακά οι επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα για υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθούν ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών που χρειάζεται να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, αλλά και την καθημερινότητα των εργαζομένων του ΕΦΚΑ.
  • Επεκτείνεται παντού η υπηρεσία myefkalive, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, με τηλεδιάσκεψη ή βιντεοκλήση. Η υπηρεσία ξεκίνησε καλύπτοντας αρχικά τους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Σήμερα έχει επεκταθεί και στα νησιά του Ιονίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ σταδιακά θα προστεθούν όλες οι περιοχές της Ελλάδας.  
  • Μονιμοποιείται η υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού, για τις υποθέσεις όπου είναι απαραίτητη η επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 860.000 ηλεκτρονικά ραντεβού, ενώ από τον Ιούλιο του 2021 τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν επεκταθεί από τις δύο εβδομάδες στις πέντε.

Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του, παραμένει προτεραιότητα για τον ΕΦΚΑ η επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών συντάξεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχει τεθεί σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου, για την παρακολούθηση της πορείας των αιτημάτων συνταξιοδότησης σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εντός του Νοεμβρίου ανέλαβαν σε πρώτη φάση δράση 179 πιστοποιημένοι ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές, προκειμένου να βοηθήσουν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.

Είναι αλήθεια ότι ο ΕΦΚΑ καλείται να φέρει σε πέρας μια τεράστια και δύσκολη αποστολή, που δυσχεραίνεται από οργανωτικές παθογένειες και κακές νοοτροπίες του παρελθόντος. Τα προβλήματα αυτά, προφανώς, δεν μπορούν να λυθούν αυτόματα. Όμως, η αρχή έχει γίνει και ο ΕΦΚΑ σταδιακά μετατρέπεται, από εστία ταλαιπωρίας, σε έναν οργανισμό που σέβεται και υπηρετεί τον πολίτη. 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 27χρονου για σεξουαλική παρενόχληση 16χρονης στη μέση του δρόμου

Ο 27χρονος συνελήφθη για σεξουαλική παρενόχληση, μετά την καταγγελία της 16χρονης στη Θεσσαλονίκη. Η ανήλικη τον αναγνώρισε σε αστυνομικό τμήμα…

Στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης παραπέμφθηκε να δικαστεί με την αυτόφωρη διαδικασία ένας 27χρονος, ο οποίος καταγγέλθηκε από 16χρονη ότι την παρενόχλησε σεξουαλικά, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Μετά την καταγγελία της ανήλικης, αστυνομικοί τον συνέλαβαν, ενώ εις βάρος του ασκήθηκε ποινική δίωξη για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και εξύβριση.

Σύμφωνα με τη δικογραφία, ο 27χρονος προσέγγισε αιφνιδιαστικά την ανήλικη, καθώς αυτή περπατούσε επί της οδού Δημ. Γούναρη, και την θώπευσε στο στήθος. Στη συνέχεια, ο ίδιος φέρεται να την εξύβρισε, με την 16χρονη να καλεί σε βοήθεια.

Αρχικά ο κατηγορούμενος απομακρύνθηκε από το σημείο, αλλά εντοπίστηκε κατόπιν αστυνομικών αναζητήσεων και οδηγήθηκε στο Α.Τ. Λευκού Πύργου, όπου αναγνωρίστηκε από την καταγγέλλουσα.

NEWSIT

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Μάτι: Παραγγελία Αδειλίνη για αυτεπάγγελτη άσκηση έφεσης στην απόφαση

Με παρέμβαση της η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Γεωργία Αδειλίνη, ζητάει την άσκηση έφεσης για την απόφαση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι από την Εισαγγελία Εφετών.

Συγκεκριμένα η κυρία Αδειλίνη απέστειλε σήμερα παραγγελία στη Διευθύνουσα της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών στην οποία αναφέρει: «Παρακαλούμε να διερευνηθεί η αυτεπάγγελτη εκ μέρους σας άσκηση του ενδίκου μέσου της εφέσεως ως προς τους αθωωθέντες με την απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών για το Μάτι, καθώς και ως προς την αναγνώριση ελαφρυντικών περιστάσεων στους καταδικασθέντες με την ίδια ως άνω απόφαση, τις επιμέρους ποινές που επιβλήθηκαν σ’ αυτούς και τον τρόπο έκτισης εν γένει των ποινών».

Σημειώνεται πως σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου αθωώθηκαν συνολικά 15 άτομα και καταδικάστηκαν συνολικά έξι άτομα για την τραγωδία στο Μάτι. Πρόκειται για πέντε πρώην στελέχη της Πυροσβεστικής, οι 4 καταδικάστηκαν σε 111 χρόνια ο καθένας, με εκτιτέα είναι μόνο πέντε χρόνια.

Το δικαστήριο όρισε δε, ότι οι ποινές μετατρέπονται σε χρηματικές, με τα ποσά να κυμαίνονται γύρω στις 40 χιλιάδες ευρώ στον καθένα.

Παράλληλα καταδικάστηκε και ακόμα ένας κάτοικος Πεντέλης, ο οποίος φέρεται να έβαλε τη φωτιά που οδήγησε στην τραγωδία στο Μάτι. 

NEWSIT

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Τέσσερις συλλήψεις με άρωμα «greek mafia» για την έκρηξη βόμβας σε βενζινάδικο στον Πειραιά και σε κάβα στην Καλλιθέα

Στο προσκήνιο επανέρχεται η υπόθεση της ισχυρής έκρηξης σε πάρκινγκ δίπλα σε βενζινάδικο στον Πειραιά, που σημειώθηκε τον περασμένο Μάρτιο και από την οποία προκλήθηκαν πολύ σοβαρές καταστροφές σε αυτοκίνητα και σπίτια, που βρίσκονταν κοντά στο σημείο. 

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, συνελήφθησαν δύο άτομα για την έκρηξη της βόμβας κοντά στο βενζινάδικο στον Πειραιά στις 8 Μαρτίου, αφότου ταυτοποιήθηκαν και προσήχθησαν.

Σημειώνεται πως στο παρελθόν το συγκεκριμένο πρατήριο υγρών καυσίμων ανήκε σε άτομο που εμπλεκόταν με την greek mafia και πλέον έχει δολοφονηθεί.

Την ίδια ώρα, συνελήφθησαν άλλα δύο άτομα για την έκρηξη σε κάβα στην Καλλιθέα στις 12 Μαρτίου, μόλις 4 ημέρες μετά την έκρηξη στον Πειραιά. Το περιστατικό σημειώθηκε λίγο μετά τις 3 τα ξημερώματα προκαλώντας μεγάλες υλικές καταστροφές στο κατάστημα, ενώ από το οστικό κύμα ζημιές προκλήθηκαν και σε παρακείμενα σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Όλοι οι συλληφθέντες κατηγορούνται για – κατά περίπτωση – αντίσταση, παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων και ναρκωτικών και για καταδικαστικές αποφάσεις.

Στο πλαίσιο των ερευνών συνελήφθη ακόμη ένα άτομο για παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων, ενώ όλοι οδηγούνται στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές.

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ