Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Υπερδιπλάσιες οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που επιβεβαίωσε για το 2022 η ΟΛΘ ΑΕ

Υπερδιπλάσιες καταγράφονται ήδη οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη, που έχει επιβεβαιώσει για το 2022 η ΟΛΘ ΑΕ. Από 17 φέτος, οι επιβεβαιωμένες αφίξεις διαμορφώνονται σε τουλάχιστον 49 για την επόμενη χρονιά, όπως επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.

«Για το 2022 έχουν ήδη επιβεβαιωθεί 49 αφίξεις από 10 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας με 12 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, οι οποίες είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν στις 6 Μαρτίου 2022, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά» επισήμανε ο κ.Λιάγκος, προσθέτοντας ότι «το 60% των αφίξεων κρουαζιέρας του 2022, θα είναι τύπου “home port” και αυτό θα συνεχιστεί με αυξημένο ρυθμό και το 2023». Σύμφωνα με τον αναρτημένο πίνακα της εταιρείας στην ιστοσελίδα της, το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που θα «δέσει» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2022 θα είναι το Celestyal Crystal, στις 18/12.

Ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, με την πανδημία του κορονοϊού να είναι ένα μεγάλο και διαρκές εμπόδιο, «έχουμε καθήκον να αγκαλιάσουμε την κάθε εταιρεία κρουαζιέρας και τον κάθε έναν από τους επιβάτες, ώστε η φιλοξενία να είναι τέτοια, που να τους δημιουργήσουμε το συναίσθημα δεσίματος με την πόλη και την περιοχή μας», σημείωσε ο κ. Λιάγκος και πρόσθεσε: «Στόχος είναι οι επιβάτες κρουαζιέρας, που καταπλέουν στη Θεσσαλονίκη να θέλουν να επιστρέψουν ξανά στην πόλη μας για διακοπές».

Home port φέτος, μετά από 15 χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Φέτος, μετά από 15 χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχοντας εφαρμόσει όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης για την υγεία και την ασφάλεια και έχοντας ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις συστάσεις των εθνικών και περιφερειακών αρχών υγείας και πολιτικής προστασίας, συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των λιμένων home port. Με άλλα λόγια, χαρακτηρίστηκε ως λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών.

Έτσι, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί λιμάνι επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών επί κρουαζιερόπλοιων, όχι μόνο για τους ντόπιους επιβάτες, αλλά και για εκείνους που προέρχονται από το εξωτερικό, τόσο από τις κοντινές γειτονικές χώρες, όσο και από κάθε χώρα, που διαθέτει απευθείας αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, και οι οποίοι επιθυμούν να αξιοποιήσουν το νέο αεροδρόμιο και τις ξενοδοχειακές υποδομές της πόλης.

Μετά από ένα «δύσκολο» 2020, οπότε και λόγω της πανδημίας του κορονοϊού στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έδεσε μόνο ένα κρουαζιερόπλοιο, φέτος οι αφίξεις ξεκίνησαν στις 29 Ιουνίου. «Η πληρότητα δε, ξεπερνά το 80% στο σύνολο των προγραμματισμένων 17 αφίξεων μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους» επισήμανε ο κ. Λιάγκος. Υπενθυμίζεται ότι για φέτος απομένει η έλευση του «Viking Venus» στις 7.30 το πρωί της 15ης Δεκεμβρίου, το οποίο και αναμένεται να δέσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προερχόμενο από τον Βόλο, και να αναχωρήσει στις 10 το βράδυ για το Κουσάντασι της Τουρκίας. Η πολυβραβευμένη εταιρεία κρουαζιέρας «Viking Cruises» έκανε φέτος το ντεμπούτο της στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον κ. Λιάγκο, η ΟΛΘ ΑΕ εξελέγη για πρώτη φορά το 2020 μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου «MedCruise», στα 25 χρόνια λειτουργίας της Ένωσης. Η Μedcruise προωθεί τη βιομηχανία κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και τις παρακείμενες θάλασσες της, μέσω 74 λιμένων-μελών, που εκπροσωπούν 140 λιμάνια κρουαζιέρας σε 21 χώρες, τα οποία και βρίσκονται σε τρεις διαφορετικές ηπείρους: Αφρική, Ασία και Ευρώπη. Πριν από την πανδημία, στα 140 λιμάνια κρουαζιέρας αντιστοιχούσαν 31 εκατομμύρια αφίξεις/αναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας, και πάνω από 13.500 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε ετήσια βάση.

Η κρουαζιέρα μοχλός τουριστικής ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή

«Το 2021, χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας κατέφτασαν στο λιμάνι της πόλης και επισκέφθηκαν την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή», τόνισε ο κ. Λιάγκος, υπενθυμίζοντας ότι σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας, πριν από την πανδημία, ένας στους τέσσερις επιβάτες κρουαζιέρας με θετική εμπειρία επέλεξε να επιστρέψει για διακοπές στον προορισμό με την καλύτερη εμπειρία.

Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια μελέτη της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας προ κορονοϊού, ο transit επιβάτης κρουαζιερόπλοιου, που θα βρεθεί στην πόλη για την ημέρα, ξοδεύει κατά μέσο όρο 100 ευρώ την ημέρα της επίσκεψης, ενώ ο επιβάτης homeporting, «αφήνει» στην τοπική οικονομία σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερα, «καθώς συνήθως έρχεται πριν από την ημέρα του προγραμματισμένου ταξιδιού, για να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της περιοχής». Όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απασχολούνται εργαζόμενοι από 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ. καταστήματα και εστιατόρια, ξενοδοχεία, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.), «επομένως ο κοινωνικοοικονομικός αντίκτυπος είναι πολύ σημαντικός» τόνισε ο κ. Λιάγκος.

«Στην ΟΛΘ Α.Ε. αναβαθμίζουμε διαρκώς το φάσμα και την ποιότητα των υπηρεσιών μας, χτίζοντας περαιτέρω σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τις εταιρείες κρουαζιέρας για την προώθηση και προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στον λιμένα με σκοπό να υποστηρίξουμε την οικονομία και την κοινωνία, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση», τόνισε και πρόσθεσε «σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τους προορισμούς, τις εμπειρίες (παράδοση, πολιτισμό, γαστρονομία) και τις ποικίλες ευκαιρίες γνωριμίας της ευρύτερης περιοχής. Δημιουργούμε υπεραξίες».

Στο πλαίσιο αυτό, υπενθύμισε ότι η ΟΛΘ Α.Ε. ξεκίνησε μεγάλη εκστρατεία συνεννόησης, συνεργασίας και συνεργειών με τοπικούς φορείς, όπως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, οι δήμοι, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και άλλες ενώσεις και οργανισμοί, με στόχο την ανάδειξη του τόπου, τον πλούτο τοποθεσιών και εμπειριών που προσφέρει η περιοχή, την πληθώρα επιλογών για τον επιβάτη. Μεταξύ αυτών, τα Μετέωρα, η Χαλκιδική, ο τάφος του Φιλίππου, η Πύδνα, το Δίον, τα μουσεία (η πόλη της Θεσσαλονίκης μόνο διαθέτει πάνω από 30 μουσεία και 15 τόπους χαρακτηρισμένους από την UNESCO ως Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς), το ιστορικό κέντρο της πόλης και το Άγιο Όρος.

Η ΟΛΘ Α.Ε. συμμετέχει ενεργά σε τοπικές, εθνικές και διεθνείς διοργανώσεις και εκθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, προωθώντας τη Θεσσαλονίκη ως ιδανικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια και επιβάτες κρουαζιέρας στη Βόρεια Ελλάδα. «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μπει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας και δικαίως, διότι βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση, δεδομένου ότι είναι από τα ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως που η αφετηρία της κρουαζιέρας είναι στην καρδιά της πόλης και η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από πολύ σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία της Β. Ελλάδας» τόνισε ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ.

Έλενα Αλεξιάδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ