Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Υπερδιπλάσιες οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που επιβεβαίωσε για το 2022 η ΟΛΘ ΑΕ

Υπερδιπλάσιες καταγράφονται ήδη οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη, που έχει επιβεβαιώσει για το 2022 η ΟΛΘ ΑΕ. Από 17 φέτος, οι επιβεβαιωμένες αφίξεις διαμορφώνονται σε τουλάχιστον 49 για την επόμενη χρονιά, όπως επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.

«Για το 2022 έχουν ήδη επιβεβαιωθεί 49 αφίξεις από 10 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας με 12 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, οι οποίες είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν στις 6 Μαρτίου 2022, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά» επισήμανε ο κ.Λιάγκος, προσθέτοντας ότι «το 60% των αφίξεων κρουαζιέρας του 2022, θα είναι τύπου “home port” και αυτό θα συνεχιστεί με αυξημένο ρυθμό και το 2023». Σύμφωνα με τον αναρτημένο πίνακα της εταιρείας στην ιστοσελίδα της, το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που θα «δέσει» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2022 θα είναι το Celestyal Crystal, στις 18/12.

Ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, με την πανδημία του κορονοϊού να είναι ένα μεγάλο και διαρκές εμπόδιο, «έχουμε καθήκον να αγκαλιάσουμε την κάθε εταιρεία κρουαζιέρας και τον κάθε έναν από τους επιβάτες, ώστε η φιλοξενία να είναι τέτοια, που να τους δημιουργήσουμε το συναίσθημα δεσίματος με την πόλη και την περιοχή μας», σημείωσε ο κ. Λιάγκος και πρόσθεσε: «Στόχος είναι οι επιβάτες κρουαζιέρας, που καταπλέουν στη Θεσσαλονίκη να θέλουν να επιστρέψουν ξανά στην πόλη μας για διακοπές».

Home port φέτος, μετά από 15 χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Φέτος, μετά από 15 χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχοντας εφαρμόσει όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης για την υγεία και την ασφάλεια και έχοντας ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις συστάσεις των εθνικών και περιφερειακών αρχών υγείας και πολιτικής προστασίας, συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των λιμένων home port. Με άλλα λόγια, χαρακτηρίστηκε ως λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών.

Έτσι, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί λιμάνι επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών επί κρουαζιερόπλοιων, όχι μόνο για τους ντόπιους επιβάτες, αλλά και για εκείνους που προέρχονται από το εξωτερικό, τόσο από τις κοντινές γειτονικές χώρες, όσο και από κάθε χώρα, που διαθέτει απευθείας αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, και οι οποίοι επιθυμούν να αξιοποιήσουν το νέο αεροδρόμιο και τις ξενοδοχειακές υποδομές της πόλης.

Μετά από ένα «δύσκολο» 2020, οπότε και λόγω της πανδημίας του κορονοϊού στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έδεσε μόνο ένα κρουαζιερόπλοιο, φέτος οι αφίξεις ξεκίνησαν στις 29 Ιουνίου. «Η πληρότητα δε, ξεπερνά το 80% στο σύνολο των προγραμματισμένων 17 αφίξεων μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους» επισήμανε ο κ. Λιάγκος. Υπενθυμίζεται ότι για φέτος απομένει η έλευση του «Viking Venus» στις 7.30 το πρωί της 15ης Δεκεμβρίου, το οποίο και αναμένεται να δέσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προερχόμενο από τον Βόλο, και να αναχωρήσει στις 10 το βράδυ για το Κουσάντασι της Τουρκίας. Η πολυβραβευμένη εταιρεία κρουαζιέρας «Viking Cruises» έκανε φέτος το ντεμπούτο της στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον κ. Λιάγκο, η ΟΛΘ ΑΕ εξελέγη για πρώτη φορά το 2020 μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου «MedCruise», στα 25 χρόνια λειτουργίας της Ένωσης. Η Μedcruise προωθεί τη βιομηχανία κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και τις παρακείμενες θάλασσες της, μέσω 74 λιμένων-μελών, που εκπροσωπούν 140 λιμάνια κρουαζιέρας σε 21 χώρες, τα οποία και βρίσκονται σε τρεις διαφορετικές ηπείρους: Αφρική, Ασία και Ευρώπη. Πριν από την πανδημία, στα 140 λιμάνια κρουαζιέρας αντιστοιχούσαν 31 εκατομμύρια αφίξεις/αναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας, και πάνω από 13.500 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε ετήσια βάση.

Η κρουαζιέρα μοχλός τουριστικής ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή

«Το 2021, χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας κατέφτασαν στο λιμάνι της πόλης και επισκέφθηκαν την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή», τόνισε ο κ. Λιάγκος, υπενθυμίζοντας ότι σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας, πριν από την πανδημία, ένας στους τέσσερις επιβάτες κρουαζιέρας με θετική εμπειρία επέλεξε να επιστρέψει για διακοπές στον προορισμό με την καλύτερη εμπειρία.

Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια μελέτη της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας προ κορονοϊού, ο transit επιβάτης κρουαζιερόπλοιου, που θα βρεθεί στην πόλη για την ημέρα, ξοδεύει κατά μέσο όρο 100 ευρώ την ημέρα της επίσκεψης, ενώ ο επιβάτης homeporting, «αφήνει» στην τοπική οικονομία σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερα, «καθώς συνήθως έρχεται πριν από την ημέρα του προγραμματισμένου ταξιδιού, για να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της περιοχής». Όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απασχολούνται εργαζόμενοι από 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ. καταστήματα και εστιατόρια, ξενοδοχεία, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.), «επομένως ο κοινωνικοοικονομικός αντίκτυπος είναι πολύ σημαντικός» τόνισε ο κ. Λιάγκος.

«Στην ΟΛΘ Α.Ε. αναβαθμίζουμε διαρκώς το φάσμα και την ποιότητα των υπηρεσιών μας, χτίζοντας περαιτέρω σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τις εταιρείες κρουαζιέρας για την προώθηση και προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στον λιμένα με σκοπό να υποστηρίξουμε την οικονομία και την κοινωνία, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση», τόνισε και πρόσθεσε «σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τους προορισμούς, τις εμπειρίες (παράδοση, πολιτισμό, γαστρονομία) και τις ποικίλες ευκαιρίες γνωριμίας της ευρύτερης περιοχής. Δημιουργούμε υπεραξίες».

Στο πλαίσιο αυτό, υπενθύμισε ότι η ΟΛΘ Α.Ε. ξεκίνησε μεγάλη εκστρατεία συνεννόησης, συνεργασίας και συνεργειών με τοπικούς φορείς, όπως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, οι δήμοι, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και άλλες ενώσεις και οργανισμοί, με στόχο την ανάδειξη του τόπου, τον πλούτο τοποθεσιών και εμπειριών που προσφέρει η περιοχή, την πληθώρα επιλογών για τον επιβάτη. Μεταξύ αυτών, τα Μετέωρα, η Χαλκιδική, ο τάφος του Φιλίππου, η Πύδνα, το Δίον, τα μουσεία (η πόλη της Θεσσαλονίκης μόνο διαθέτει πάνω από 30 μουσεία και 15 τόπους χαρακτηρισμένους από την UNESCO ως Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς), το ιστορικό κέντρο της πόλης και το Άγιο Όρος.

Η ΟΛΘ Α.Ε. συμμετέχει ενεργά σε τοπικές, εθνικές και διεθνείς διοργανώσεις και εκθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, προωθώντας τη Θεσσαλονίκη ως ιδανικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια και επιβάτες κρουαζιέρας στη Βόρεια Ελλάδα. «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μπει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας και δικαίως, διότι βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση, δεδομένου ότι είναι από τα ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως που η αφετηρία της κρουαζιέρας είναι στην καρδιά της πόλης και η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από πολύ σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία της Β. Ελλάδας» τόνισε ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ.

Έλενα Αλεξιάδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη. 


    H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.


    Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Crete Sense the Αuthentic»: Η καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης για τη νέα τουριστική περίοδο

Με κεντρικό μήνυμα «Crete Sense the Αuthentic» η Περιφέρεια Κρήτης χτίζει μια καμπάνια που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, με την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη. 
«Η Κρήτη ανοίγει την καρδιά της και είναι έτοιμη για ακόμα μια χρονιά να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει με τρόπο μοναδικό και αυθεντικό τα εκατομμύρια των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ένα νησί, μια ολόκληρη ήπειρος, όπως με συναίσθημα και όμορφες εικόνες στις βαλίτσες της επιστροφής, δηλώνουν χαρακτηριστικά, οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας. Η Περιφέρεια Κρήτης, με διακηρυγμένους και ρεαλιστικούς στόχους, συνεχίζει την υλοποίηση της πετυχημένης και πολλές φορές διακεκριμένης καμπάνιας τουριστικής προβολής», σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δήλωσή του. 

https://youtube.com/watch?v=azEz6vCgV74%3Ffeature%3Doembed


«Το μήνυμά μας φτάνει παντού. Στις πέντε ηπείρους, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. “Φιλοξενία, άνθρωποι, ομορφιά, φύση ελευθερία, χαρά, χαμόγελα, γεύσεις, αρώματα. Σαν να κάνεις το γύρο του κόσμου σε ένα μέρος”, αυτός είναι ο τόπος που αυτές τις ημέρες με μεγάλες προσδοκίες εισέρχεται στη νέα τουριστική περίοδο.
Σε όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, τους χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την καθιέρωση της Κρήτης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, στους συνεπείς και υπεύθυνους επιχειρηματίες του κλάδου ευχόμαστε μια καλή και επιτυχημένη τουριστική περίοδο», τονίζει ο Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας πως «και το 2024 οι επισκέπτες του νησιού μας θα αισθανθούν την αυθεντικότητα». 

το βίντεο:

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ