Connect with us

AUTO

Οι οδηγοί ηλικίας 16-24 ετών έχουν διπλάσιες έως τριπλάσιες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς

Οι οδηγοί ηλικίας 16-24 ετών έχουν διπλάσιο έως τριπλάσιο κίνδυνο να εμπλακούν σε ατύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς. Όταν σε αυτά τα ατυχήματα χάνει τη ζωή του ένας νέος οδηγός, σκοτώνονται περίπου 1,3 άτομα που βρίσκονται εκείνη την στιγμή είτε μέσα στο αυτοκίνητο, είτε σε άλλο όχημα, είτε στο σημείο του ατυχήματος. Τα ατυχήματα των νεαρών οδηγών διαφέρουν από αυτά των πιο έμπειρων οδηγών, καθώς αυτά συμβαίνουν τη νύχτα με ή χωρίς την εμπλοκή άλλου οχήματος και προέρχονται καθαρά από έλλειψη εμπειρίας.

Αυτό αναφέρει έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει γίνει στις χώρες του ΟΑΣΑ, ενώ τα στοιχεία αυτά δεν διαφέρουν και στις χώρες εκτός ΟΑΣΑ. Τα σημαντικότερα αίτια των ατυχημάτων είναι η έλλειψη ελέγχου του αυτοκινήτου και οι υψηλές ταχύτητες. Ακόμη η κατανάλωση αλκοόλ σε μικρές ποσότητες έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στους νέους, παρά στους έμπειρους οδηγούς. Και φυσικά να επισημάνουμε ότι τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την σημαντικότερη αιτία θανάτου ατόμων ηλικίας 15 έως 24 ετών στις χώρες του ΟΟΣΑ.

Οι βασικοί παράγοντες που εκθέτουν τους νέους οδηγούς σε αυτόν τον κίνδυνο είναι η οδηγική ανωριμότητα, η έλλειψη εμπειρίας, κάποια προβλήματα υγείας των οδηγών, αλλά και ο τρόπος ζωής που σχετίζεται με την ηλικία και το φύλο των νέων οδηγών, όπως για παράδειγμα το ξενύχτι και η σωματική κούραση. Από την άλλη ένα αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι οι νέοι άνδρες έχουν συχνά υπερβολική αυτοπεποίθηση για τις οδηγικές τους ικανότητες.

Η βιολογική έρευνα δείχνει ότι στην ηλικία των 18 ετών περιοχές του ανθρώπινου εγκεφάλου, που είναι υπεύθυνες για την ενσωμάτωση των πληροφοριών και τον έλεγχο των παρορμήσεων, εξακολουθούν να αναπτύσσονται. Αυτό έχει ως απόρροια τη βιολογική ανάπτυξή τους, αλλά και σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό την κοινωνική τους ανάπτυξη. Ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι συνήθως σε αυτή την ηλικία απομακρύνονται από τις επιρροές των γονιών τους και αποκτούν μεγαλύτερη ανεξαρτησία. Ως εκ τούτου οι συνομήλικοι γίνονται ολοένα και πιο σημαντικοί για αυτούς, ιδιαίτερα στις επιλογές που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής.

Οι νεαροί οδηγοί οδηγούν συχνά σε ώρες υψηλού κινδύνου και σε συνθήκες υψηλού κινδύνου. Έτσι οδηγούν το βράδυ, έχουν αυξημένη ταχύτητα, δεν φορούν ζώνες ασφαλείας και οδηγούν παλιά αυτοκίνητα που διαθέτουν λιγότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Φυσικά το να μάθεις να οδηγείς απαιτεί πολλή εξάσκηση πριν φτάσεις σε υψηλά επίπεδα. Συγκριτικά οι δεξιότητες χειρισμού οχημάτων είναι σχετικά εύκολο να κατακτηθούν μέσα σε λίγες μόνο ώρες, όμως οι δεξιότητες όπως η πρόβλεψη δυνητικά επικίνδυνων καταστάσεων κυκλοφορίας απαιτούν χρόνια εξάσκησης. Οι απαιτήσεις του οδικού περιβάλλοντος είναι μεγάλες και θα πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός της διαδρομής και τροποποιήσεις ανάλογα με τα δεδομένα και τις καταστάσεις. Ωστόσο, η πολυπλοκότητα της οδήγησης παραμένει υπό τον έλεγχο του οδηγού και των προσωπικών του επιλογών σχετικά με τις ταχύτητες οδήγησης, τις αποστάσεις και τη θέση. Αυτές οι επιλογές μπορεί να οδηγήσουν σε μικρά ή μεγάλα περιθώρια ασφάλειας και βασίζονται στις προσωπικές του εκτιμήσεις σχετικά με την ικανότητα να χειρίζεται αυτές τις κυκλοφοριακές καταστάσεις.

Αρχικά οι άπειροι οδηγοί πρέπει να στοχεύουν σε μεγαλύτερα περιθώρια ασφάλειας, προκειμένου να αντισταθμίσουν την έλλειψη εμπειρίας τους. Στην πραγματικότητα, όμως, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο και οι νέοι συνήθως επιλέγουν μικρά περιθώρια ασφάλειας, συνέπεια του γεγονότος ότι αυτή η ηλικιακή ομάδα τείνει να υπερεκτιμά τις δεξιότητές της και να υποτιμά την πολυπλοκότητα της κυκλοφοριακής κατάστασης.

Οι νέοι αρχάριοι οδηγοί συχνά παρουσιάζουν προβλήματα κατά την οδήγηση, απόρροια της χρήσης αλκοόλ και ναρκωτικών, της κούρασης και της απόσπασης της προσοχής. Σε σύγκριση με έμπειρους οδηγούς, το αλκοόλ επιδεινώνει σε μεγαλύτερο βαθμό την απόδοση των οδηγικών καθηκόντων του νεαρού οδηγού. Η χρήση ναρκωτικών αυξάνεται σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, με αποτέλεσμα την αύξηση του κινδύνου ατυχήματος. Ειδικότερα, η συνδυασμένη χρήση ναρκωτικών και αλκοόλ οδηγεί σε εξαιρετικά υψηλούς κινδύνους ατυχημάτων. Οι νέοι επηρεάζονται, επίσης, έντονα από την απώλεια ύπνου, τη διάρκεια της εργασίας και όταν οδηγούν κατά τις ώρες ύπνου. Αυτοί οι τρεις παράγοντες οδηγούν σε αυξημένη κόπωση, που μπορεί να αναγνωριστεί ως απώλεια ενέργειας, μειωμένη αντίδραση και αύξηση των πιθανοτήτων να αποκοιμηθεί στο τιμόνι. Η απόσπαση της προσοχής, ως αιτία οδηγικών λαθών είναι πιο εμφανής στους αρχάριους παρά στους πιο έμπειρους. Επιπλέον, οι νέοι συχνά κάνουν χρήση του κινητού τηλεφώνου, κάτι που μειώνει την προσοχή τους στην οδήγηση.

Τα αντίμετρα της ανωριμότητας και της απειρίας θα πρέπει να παρθούν από τους ίδιους. Η αποφυγή της χρήσης οινοπνεύματος, όπως και η μικρή ταχύτητα είναι το πρώτο που θα πρέπει να έχουν κατά νου. Εκτός από αυτά τα γενικά μέτρα, απαιτούνται ειδικά μέτρα για αρχάριους οδηγούς, όπως να αυξηθεί η εποπτευόμενη οδήγηση.

Δυνατότητες για βελτιώσεις μπορούν να επισημανθούν στην εκπαίδευση του οδηγού και να εφαρμοστούν προσομοιωτές, όπου θα επισημαίνονται τα κακώς κείμενα των καταστάσεων. Επίσης κατά τη διάρκεια της μάθησης οδήγησης θα πρέπει εκτός από τον έλεγχο του οχήματος, οι εκπαιδευτές να στραφούν στην επισήμανση των κινδύνων και στην αποφυγή τους.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ