Connect with us

AUTO

Οι οδηγοί ηλικίας 16-24 ετών έχουν διπλάσιες έως τριπλάσιες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς

Οι οδηγοί ηλικίας 16-24 ετών έχουν διπλάσιο έως τριπλάσιο κίνδυνο να εμπλακούν σε ατύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς. Όταν σε αυτά τα ατυχήματα χάνει τη ζωή του ένας νέος οδηγός, σκοτώνονται περίπου 1,3 άτομα που βρίσκονται εκείνη την στιγμή είτε μέσα στο αυτοκίνητο, είτε σε άλλο όχημα, είτε στο σημείο του ατυχήματος. Τα ατυχήματα των νεαρών οδηγών διαφέρουν από αυτά των πιο έμπειρων οδηγών, καθώς αυτά συμβαίνουν τη νύχτα με ή χωρίς την εμπλοκή άλλου οχήματος και προέρχονται καθαρά από έλλειψη εμπειρίας.

Αυτό αναφέρει έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει γίνει στις χώρες του ΟΑΣΑ, ενώ τα στοιχεία αυτά δεν διαφέρουν και στις χώρες εκτός ΟΑΣΑ. Τα σημαντικότερα αίτια των ατυχημάτων είναι η έλλειψη ελέγχου του αυτοκινήτου και οι υψηλές ταχύτητες. Ακόμη η κατανάλωση αλκοόλ σε μικρές ποσότητες έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στους νέους, παρά στους έμπειρους οδηγούς. Και φυσικά να επισημάνουμε ότι τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την σημαντικότερη αιτία θανάτου ατόμων ηλικίας 15 έως 24 ετών στις χώρες του ΟΟΣΑ.

Οι βασικοί παράγοντες που εκθέτουν τους νέους οδηγούς σε αυτόν τον κίνδυνο είναι η οδηγική ανωριμότητα, η έλλειψη εμπειρίας, κάποια προβλήματα υγείας των οδηγών, αλλά και ο τρόπος ζωής που σχετίζεται με την ηλικία και το φύλο των νέων οδηγών, όπως για παράδειγμα το ξενύχτι και η σωματική κούραση. Από την άλλη ένα αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι οι νέοι άνδρες έχουν συχνά υπερβολική αυτοπεποίθηση για τις οδηγικές τους ικανότητες.

Η βιολογική έρευνα δείχνει ότι στην ηλικία των 18 ετών περιοχές του ανθρώπινου εγκεφάλου, που είναι υπεύθυνες για την ενσωμάτωση των πληροφοριών και τον έλεγχο των παρορμήσεων, εξακολουθούν να αναπτύσσονται. Αυτό έχει ως απόρροια τη βιολογική ανάπτυξή τους, αλλά και σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό την κοινωνική τους ανάπτυξη. Ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι συνήθως σε αυτή την ηλικία απομακρύνονται από τις επιρροές των γονιών τους και αποκτούν μεγαλύτερη ανεξαρτησία. Ως εκ τούτου οι συνομήλικοι γίνονται ολοένα και πιο σημαντικοί για αυτούς, ιδιαίτερα στις επιλογές που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής.

Οι νεαροί οδηγοί οδηγούν συχνά σε ώρες υψηλού κινδύνου και σε συνθήκες υψηλού κινδύνου. Έτσι οδηγούν το βράδυ, έχουν αυξημένη ταχύτητα, δεν φορούν ζώνες ασφαλείας και οδηγούν παλιά αυτοκίνητα που διαθέτουν λιγότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Φυσικά το να μάθεις να οδηγείς απαιτεί πολλή εξάσκηση πριν φτάσεις σε υψηλά επίπεδα. Συγκριτικά οι δεξιότητες χειρισμού οχημάτων είναι σχετικά εύκολο να κατακτηθούν μέσα σε λίγες μόνο ώρες, όμως οι δεξιότητες όπως η πρόβλεψη δυνητικά επικίνδυνων καταστάσεων κυκλοφορίας απαιτούν χρόνια εξάσκησης. Οι απαιτήσεις του οδικού περιβάλλοντος είναι μεγάλες και θα πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός της διαδρομής και τροποποιήσεις ανάλογα με τα δεδομένα και τις καταστάσεις. Ωστόσο, η πολυπλοκότητα της οδήγησης παραμένει υπό τον έλεγχο του οδηγού και των προσωπικών του επιλογών σχετικά με τις ταχύτητες οδήγησης, τις αποστάσεις και τη θέση. Αυτές οι επιλογές μπορεί να οδηγήσουν σε μικρά ή μεγάλα περιθώρια ασφάλειας και βασίζονται στις προσωπικές του εκτιμήσεις σχετικά με την ικανότητα να χειρίζεται αυτές τις κυκλοφοριακές καταστάσεις.

Αρχικά οι άπειροι οδηγοί πρέπει να στοχεύουν σε μεγαλύτερα περιθώρια ασφάλειας, προκειμένου να αντισταθμίσουν την έλλειψη εμπειρίας τους. Στην πραγματικότητα, όμως, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο και οι νέοι συνήθως επιλέγουν μικρά περιθώρια ασφάλειας, συνέπεια του γεγονότος ότι αυτή η ηλικιακή ομάδα τείνει να υπερεκτιμά τις δεξιότητές της και να υποτιμά την πολυπλοκότητα της κυκλοφοριακής κατάστασης.

Οι νέοι αρχάριοι οδηγοί συχνά παρουσιάζουν προβλήματα κατά την οδήγηση, απόρροια της χρήσης αλκοόλ και ναρκωτικών, της κούρασης και της απόσπασης της προσοχής. Σε σύγκριση με έμπειρους οδηγούς, το αλκοόλ επιδεινώνει σε μεγαλύτερο βαθμό την απόδοση των οδηγικών καθηκόντων του νεαρού οδηγού. Η χρήση ναρκωτικών αυξάνεται σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, με αποτέλεσμα την αύξηση του κινδύνου ατυχήματος. Ειδικότερα, η συνδυασμένη χρήση ναρκωτικών και αλκοόλ οδηγεί σε εξαιρετικά υψηλούς κινδύνους ατυχημάτων. Οι νέοι επηρεάζονται, επίσης, έντονα από την απώλεια ύπνου, τη διάρκεια της εργασίας και όταν οδηγούν κατά τις ώρες ύπνου. Αυτοί οι τρεις παράγοντες οδηγούν σε αυξημένη κόπωση, που μπορεί να αναγνωριστεί ως απώλεια ενέργειας, μειωμένη αντίδραση και αύξηση των πιθανοτήτων να αποκοιμηθεί στο τιμόνι. Η απόσπαση της προσοχής, ως αιτία οδηγικών λαθών είναι πιο εμφανής στους αρχάριους παρά στους πιο έμπειρους. Επιπλέον, οι νέοι συχνά κάνουν χρήση του κινητού τηλεφώνου, κάτι που μειώνει την προσοχή τους στην οδήγηση.

Τα αντίμετρα της ανωριμότητας και της απειρίας θα πρέπει να παρθούν από τους ίδιους. Η αποφυγή της χρήσης οινοπνεύματος, όπως και η μικρή ταχύτητα είναι το πρώτο που θα πρέπει να έχουν κατά νου. Εκτός από αυτά τα γενικά μέτρα, απαιτούνται ειδικά μέτρα για αρχάριους οδηγούς, όπως να αυξηθεί η εποπτευόμενη οδήγηση.

Δυνατότητες για βελτιώσεις μπορούν να επισημανθούν στην εκπαίδευση του οδηγού και να εφαρμοστούν προσομοιωτές, όπου θα επισημαίνονται τα κακώς κείμενα των καταστάσεων. Επίσης κατά τη διάρκεια της μάθησης οδήγησης θα πρέπει εκτός από τον έλεγχο του οχήματος, οι εκπαιδευτές να στραφούν στην επισήμανση των κινδύνων και στην αποφυγή τους.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Με εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα υπάρξει μείωση των ρύπων κατά 37%

Αν η παραγωγή των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται στην Ευρώπη, θα υπάρξει μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 37% της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε σχέση με την σημερινή παραγωγή η οποία γίνεται στην Κίνα. Αυτό αναφέρει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η οποία ανεβάζει το ποσοστό της μείωσης στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτός ο στόχος θα εξοικονομηθούν περίπου 133 Mt CO2 μεταξύ 2024 και 2030, γεγονός που ισοδυναμεί με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές ρύπων της Τσεχίας.

Η παραγωγή κυψελών μπαταρίας στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη παραγωγή στην Κίνα θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20-40% των εκπομπών άνθρακα. Οι πηγές νικελίου θα είναι 85-95% χαμηλότερες σε εκπομπές ρύπων από την περίπτωση που το μετάλλευμα έρθει από την Ινδονησία, ενώ το λίθιο θα έχει λιγότερες εκπομπές μέχρι και 50% σε σχέση με αυτό που έρχεται από την Κίνα.

Οι μπαταρίες και τα μέταλλα, πλέον, μπαίνουν στα πλάνα της Ευρώπης που θέλει να αυτονομηθεί πάνω σε αυτό τον τομέα. Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά την κατασκευή των συγκεκριμένων εργοστασίων. Στη Γαλλία, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στο Pas de Calais, ενώ τα εργοστάσια της Verkor στη Δουνκέρκη και της Northvolt στο Schleswig Holstein της Γερμανίας προχωρούν χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.

Η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν σήμερα αντίστοιχα εργοστάσια με μεγάλη παραγωγική ικανότητα. Όμως η εφοδιαστική αλυσίδα σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει το 56% της ζήτησης μπαταριών έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η περιοχή θα μπορούσε επίσης να καλύψει όλες τις ανάγκες της σε επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει μεταξύ 8% και 27% των ορυκτών μπαταριών από την ανακύκλωση στην Ευρώπη.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα της και να θέσει εταιρικούς στόχους για EV για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactory ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους», τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η Ευρώπη έχει αναπτύξει τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα της επεξεργασίας λιθίου, με την Γηραιά Ήπειρο να είναι μια από τις κορυφαίες ηπείρους στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών άμεσης εξαγωγής λιθίου και η πρώτη ήπειρος που στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της διύλισης νικελίου (στη Φινλανδία).

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Οι οδηγοί που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης

Οι οδηγοί αυτοκινήτων και φορτηγών που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης, μετά από αυστηρότερους κανόνες επιβολής προστίμων. To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και οι οποίες σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στόχος της αναθεωρημένης οδηγίας είναι να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μη μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κατά την οδήγηση σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρκεί να επισημάνουμε ότι το 2019, στο 40% των διασυνοριακών παραβάσεων ο δράστης είτε δεν εντοπίστηκε είτε δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, η Επιτροπή δεσμεύτηκε εκ νέου για τον φιλόδοξο στόχο να προσεγγίσει τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050 (Όραμα μηδενικών απωλειών), καθώς και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030. Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το επικίνδυνο προσπέρασμα, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους, οπότε οι νέοι κανόνες θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας αποσπώντας τον διάσημο τίτλο για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια.

Η ετήσια μελέτη «Most Admired Companies» μετρά περισσότερα από 30 χρόνια και επιβραβεύει τις καλύτερες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Η Bentley κατέκτησε την πρώτη θέση στην εκτεταμένη μελέτη 250 κορυφαίων βρετανικών επιχειρήσεων σε 25 τομείς. Τα στελέχη του κλάδου κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάμεσα σε 13 βασικά κριτήρια και η Bentley κατέλαβε την 1η θέση σε 8 από αυτές τις 13 κατηγορίες.

K.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ