Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Β. Κικίλιας: Δίνουμε έμφαση στο city break και τον high end τουρισμό και «φωτίζουμε» λιγότερο γνωστούς προορισμούς

Θετικά είναι τα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές για τη νέα τουριστική χρονιά, όπως τονίζει σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι για την επόμενη χρονιά ο στρατηγικός σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίησή του έχει ήδη ξεκινήσει. Μάλιστα νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, στα μέσα Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσει η νέα τουριστική περίοδος για την Ελλάδα, με τον υπουργό Τουρισμού να σημειώνει ότι έχει διαμηνύσει προς τους Έλληνες ξενοδόχους αλλά και στους δήμους και στις περιφέρειες, πως πρέπει να “είμαστε έτοιμοι” εκείνη την περίοδο.

Αυτή την περίοδο το υπουργείο Τουρισμού ετοιμάζεται για τη διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου, την WTM, με τον Βασίλη Κικίλια να εκφράζει την αισιοδοξία του, ότι θα υπάρξουν καλές συμφωνίες για την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, τονίζει ότι και στην WTM, όπως και σε όλες τις τουριστικές αγορές, θα δοθεί έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, όπως στα city breaks και τον high end τουρισμό, ενώ θα αναδειχθούν και οι λιγότερο γνωστοί προορισμοί.

Στη συνέντευξη του, ο υπουργός δίνει το στίγμα των δράσεων του υπουργείου για το ζήτημα της εποχικότητας του τουριστικού προϊόντος, αλλά και με ποιο τρόπο θα απαντηθούν οι προκλήσεις του βιώσιμου τουρισμού.

Ακολουθεί η συνέντευξη του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια στον Κώστα Χαλκιαδάκη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

Τι γεύση αφήνει η φετινή τουριστική χρονιά και ποια είναι τα μηνύματα για την επόμενη;

Τα αποτελέσματα δικαιώνουν τις προσδοκίες όλων μας, οπότε τα μηνύματα για την επόμενη χρονιά είναι αισιόδοξα. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 79,2% και οι εισπράξεις κατά 135,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020. Αν πάρουμε σαν χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό το 2019, βρισκόμαστε στο 50% των εισπράξεων συνολικά, αλλά με αυξητική τάση προς το τέλος. Δηλαδή τον Αύγουστο, οι εισπράξεις έφτασαν στο 75,8% εκείνων του Αυγούστου του 2019, τον Σεπτέμβριο η πληρότητα στα ξενοδοχεία πανελλαδικά ήταν πάνω από 65%, ενώ από τις κρατήσεις και τις συμφωνίες που κάνουμε -αυτήν την περίοδο- για ορισμένους δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι η Κρήτη και η Ρόδος, θα πάμε καλά και τον Νοέμβριο.

Πού θα κριθεί η μάχη του τουρισμού της επόμενης περιόδου, καθώς το 2022 όλοι οι ανταγωνιστικοί προορισμοί της Ελλάδας θα ριχτούν στην μάχη των αφίξεων;

Κύριε Χαλκιαδάκη, ο Τουρισμός δεν λειτουργεί στον αυτόματο πιλότο. Τα αποτελέσματά του, που είναι απολύτως μετρήσιμα, καθώς φέρνουν άμεσα ή έμμεσα το 25% του ΑΕΠ της χώρας, έρχονται μέσα από συστηματική και επαγγελματική προσπάθεια και σκληρή πολυπαραγοντική δουλειά.

Για την επόμενη χρονιά ο στρατηγικός σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίησή του έχει ήδη ξεκινήσει. Τα πρώτα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές είναι πολύ θετικά.

Ενδεικτικά σας αναφέρω τη Γαλλία, καθώς μετά από συμφωνία με την Transavia, η εταιρεία αυξάνει κατά 50% τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις σε σχέση με το 2019, με νέους προορισμούς, όπως η Σκιάθος, ενώ και η Air France θα αυξήσει κατά πολύ τις διαθέσιμες αεροπορικές της θέσεις.

Επίσης, έπειτα από συνεχείς συναντήσεις με Βρετανούς tour operators, ταξιδιωτικά γραφεία και αεροπορικές εταιρείες, θα έχουμε περισσότερες πτήσεις και νέους προορισμούς από τη Μεγάλη Βρετανία.

Παράλληλα, βρισκόμαστε σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με την άλλη άκρη του Ατλαντικού, αναφορικά με τις αεροπορικές συνδέσεις από τις ΗΠΑ, που φέτος αυξήθηκαν.

Στο πλαίσιο αυτό, έχω διαμηνύσει σαφώς προς τους Έλληνες ξενοδόχους αλλά και στους δήμους και στις περιφέρειες, πως πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τη νέα τουριστική σεζόν από τα μέσα Μαρτίου του 2022.

Πώς ετοιμάζεται η Ελλάδα στο πρώτο μεγάλο ραντεβού της διεθνούς τουριστικής σκηνής, την WTM στο Λονδίνο; Τι παρουσία θα έχουμε;

Η προετοιμασία μας είναι πολυεπίπεδη και στοχευμένη στις αγορές που απευθυνόμαστε.

Κοινή συνισταμένη, είναι η προβολή των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων, αλλά και η προβολή πολύ ελκυστικών προορισμών λιγότερο γνωστών στους ξένους επισκέπτες.

Έχουμε εκπληκτικές «κρυφές ομορφιές» όπως λέτε κι εσείς οι δημοσιογράφοι, πανέμορφα νησιά και παραλίες στην ηπειρωτική Ελλάδα, που τώρα πλέον είναι πολύ εύκολα προσβάσιμα.

Και χάρη στο κλίμα της, η Ελλάδα επεκτείνει τη σεζόν της από την άνοιξη έως και το φθινόπωρο, ενώ παράλληλα μπορεί να γίνει τουριστικός προορισμός 12 μηνών.

Δίνουμε, λοιπόν, έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, όπως στα city breaks και τον high end τουρισμό, προτάσσουμε την ποιότητα και την υψηλού επιπέδου φιλοξενία, «φωτίζουμε» όπως σας είπα, λιγότερο γνωστούς προορισμούς. Αυτά τα στοιχεία προβάλλουμε σε όλες τις αγορές του εξωτερικού και αυτό θα κάνουμε και στην WTM, που είναι μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις τουρισμού σε όλον τον κόσμο.

Να είστε σίγουρος, θα έχουμε καλές συμφωνίες για την Ελλάδα στο Λονδίνο.

Πώς σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε την εποχικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, αλλά και με ποιες πολιτικές θα επιτευχθεί μεγαλύτερη διάχυση των ωφελειών της τουριστικής οικονομίας στη μέση ελληνική οικογένεια;

H εποχικότητα είναι ένα γνωστό πρόβλημα για όλες τις ελκυστικές τουριστικά χώρες, όχι μόνο για την Ελλάδα. Μόνον οι πόλεις/προορισμοί όπως π.χ. η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Λονδίνο έχουν 12μηνη ροή ξένων επισκεπτών.

Ο ρεαλιστικός λοιπόν στόχος είναι διττός: Από τη μία να προωθήσουμε πόλεις μας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, στον χάρτη των δημοφιλών city break, καθώς ο επισκέπτης συνδυάζει πολιτιστικό τουρισμό, μουσεία, αξιοθέατα με εξαιρετικές υποδομές σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, υψηλού επιπέδου εμπορικά καταστήματα και malls, αλλά και μοναδικές εμπειρίες βραδινής διασκέδασης.

Από την άλλη πλευρά, εξίσου ρεαλιστικά, προσπαθούμε να προσελκύσουμε και να διευκολύνουμε μικρότερο μεν αριθμό, αλλά ξεχωριστούς ως προς τις αναζητήσεις τους επισκέπτες, που θα «ανακαλύψουν» την ομορφιά των παραδοσιακών ξενώνων σε έναν ορεινό προορισμό, τη μαγεία μιας μικρής πόλης δίπλα στη λίμνη, τα βυζαντινά μοναστήρια και τα ενετικά κάστρα…

Εκεί, όλοι, από τον ιδιοκτήτη τής ταβέρνας ως τον ιδιοκτήτη του μικρού ξενώνα, θα ωφεληθούν πολλαπλά.

Με ποια στρατηγική θα απαντήσει η Ελλάδα στις προκλήσεις της βιώσιμης φιλοξενίας; Τι περιλαμβάνει ο οδικός χάρτης του τουρισμού για τα επόμενα χρόνια;

Όπως έχει τονίσει και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπάρχουν προορισμοί που έχουν φτάσει στα απόλυτα όριά τους και αν θέλουμε να προστατεύσουμε τον πυρήνα του προϊόντος μας, θα πρέπει να ενεργήσουμε ανάλογα.

Όπως σας είπα ήδη, δόξα τω Θεώ, έχουμε τόσους πολλούς ελκυστικούς προορισμούς που το πρόβλημα δεν θα είναι ποτέ το «πού», αλλά το «πώς». Πώς θα συντονιστούμε ώστε δεκάδες νησιά να δέχονται επί περισσότερους μήνες τους επισκέπτες που δέχονται μόνον κάθε Αύγουστο. Πώς θα δημιουργήσουμε τις κατάλληλες φιλικές περιβαλλοντικά νέες υποδομές φιλοξενίας και πώς θα αναβαθμίσουμε τις παλιές, ώστε η τουριστική ανάπτυξη να είναι βιώσιμη. Πράσινη ενέργεια, πολιτικές υδάτινων πόρων, υποδομές διαχείρισης απορριμμάτων και λυμάτων.

Με δυο λόγια, δεν αρκεί η προσβασιμότητα σε έναν προορισμό, αλλά χρειάζονται σοβαρές υποδομές ώστε να υποδεχτεί και τώρα και στο μέλλον νέους επισκέπτες.

Τι μήνυμα στέλνετε στον ξενοδοχειακό κόσμο, που ζητά στοχευμένη στήριξη του κλάδου προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι παρενέργειες της πανδημίας;

Να αισθάνεται ότι δεν θα είναι μόνος στην προσπάθεια αυτή. Ότι πάντα θα έχει ένα στήριγμα και ότι εμείς στο υπουργείο Τουρισμού θα είμαστε στο πλευρό του, μόνιμοι συνεργάτες και αρωγοί των προσπαθειών του.

ΑΠΕ ΜΠΕ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ