Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Από τα ζωντανά γυρίσματα στην εικονική πραγματικότητα– Η εμπειρία του «The Enforcer» και των «Expendables 4»

Όταν οι Θεσσαλονικείς πήραν τη θέση τους, πριν από λίγους μήνες, στις δύο άκρες της περιφερειακής οδού για να παρακολουθήσουν τα γυρίσματα του «Τhe Enforcer» με τον Αντόνιο Μπαντέρας, εξεπλάγησαν βλέποντας μπροστά τους μια νταλίκα να κινείται στον δρόμο έχοντας πάνω της το γνωστό Barracuda, το αυτοκίνητο του ηθοποιού, αλλά και κάμερες γύρω από το αυτοκίνητο που γύριζαν τη σκηνή. Έπειτα απ’ αυτή την πρώτη ένδειξη ότι κάτι έχει αλλάξει στον τρόπο που γυρίζονται οι κινηματογραφικές ταινίες, άκουσαν από τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, ότι τα γυρίσματα των «Expendables 4» θα γίνουν κατά βάση στον χώρο που θα κατασκευαστούν τα στούντιο της Millenium, στη Θέρμη, αλλά και σε κάποιους ακόμη ελεγχόμενους χώρους, ενώ δεν θα γίνουν γυρίσματα σε δημόσιους χώρους.

   Τα γυρίσματα των «Expendables» αναμένεται να είναι μια ζωντανή απόδειξη για την πόλη της Θεσσαλονίκης και την Κεντρική Μακεδονία ότι η εικονική παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών έχει πλέον αντικαταστήσει τα ζωντανά γυρίσματα και στην Ελλάδα, καθώς πια η τεχνολογία δίνει αυτή τη δυνατότητα και μπορεί να διευκολύνει κατά πολύ τις διαδικασίες, μειώνοντας τον χρόνο και το κόστος των γυρισμάτων.

   Με αφορμή τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Film Office της στη διεθνή έκθεση καινοτομίας Beyond 4.0, που πραγματοποιείται με την υποστήριξη της ΔΕΘ Helexpo, ο σκηνοθέτης και παραγωγός Ανδρέας Σιαδήμας δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το «The Enforcer» «ήταν μια καλή περίπτωση γιατί τουλάχιστον είδαμε γύρισμα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν γίνονται καν γυρίσματα και τα περισσότερα πλάνα συντίθενται στον υπολογιστή».

   Από την πλευρά του, ο βοηθός έρευνας στο Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Λευτέρης Αναστασοβίτης εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι μπορεί σε μια κινηματογραφική παραγωγή να γίνονται αρχικά λήψεις του φυσικού χώρου, του κόσμου, των ηθοποιών με τα παραδοσιακά μέσα, όμως από εκεί και πέρα χρησιμοποιούνται τεχνολογίες για τη μείξη της πραγματικότητας με τα συστήματα των ειδικών οπτικών εφέ και της εικονικής πραγματικότητας. Το τελικό αποτέλεσμα είναι εκείνο που βλέπει ο θεατής στην αίθουσα του κινηματογράφου ή στη συσκευή εικονικής πραγματικότητας (VR), όταν πρόκειται για κινηματογράφο εικονικής πραγματικότητας.

   Πώς γυρίζονται πλέον οι ταινίες

   Παρουσιάζοντας τον τρόπο με τον οποίο γυρίζονται πια οι ταινίες, ο κ. Σιαδήμας σχολιάζει ότι «έχει αλλάξει όλη η ροή εργασίας (work flow) της παραγωγής». Αναφέρει, μάλιστα, ότι «ενώ πριν από το 2000, τα τρία βασικά της στάδια, η προπαραγωγή (preproduction), η κυρίως παραγωγή (production) και η επεξεργασία της ταινίας (postproduction) γίνονταν αναλογικά, σιγά σιγά άρχισε η επεξεργασία να γίνεται με τη χρήση εικονικής πραγματικότητας και οι διαδικασίες αυτές να εισέρχονται και στα προηγούμενα δύο στάδια, καταλαμβάνοντας όλο και περισσότερο χώρο, μέχρι που όλα να γίνονται εικονικά».

   Αυτό, κατά τον ίδιο, σημαίνει ότι πολλές ειδικότητες έρχονται κοντά από την αρχή, όπως ο set designer, το μακιγιάζ, ο διευθυντής φωτογραφίας και ο σκηνοθέτης. Όλοι τους λαμβάνουν οδηγίες για το πώς θα είναι η ταινία, οι χώροι, το ύφος της ταινίας και συναποφασίζουν κάποια πράγματα. «Όμως, στη συνέχεια, υπάρχουν αλλαγές σε όλα τα στάδια και οι ηθοποιοί καλούνται να παίξουν σε έναν άδειο χώρο, έχοντας μια πράσινη οθόνη (green screen) πίσω τους ή ευρισκόμενοι οι ίδιοι σε αυτήν, με τις οδηγίες ότι εδώ είναι πέντε σκαλιά, ο δρόμος είναι εκεί και πρέπει κάποιος να διανύσει μια απόσταση και να παίξει το ρόλο του χωρίς να έχει καθόλου επαφή με το χώρο» προσθέτει.

   Ο σκηνοθέτης υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι οι ηθοποιοί φαίνεται πως έχουν προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες ενώ και οι σκηνοθέτες, παρά τις άμυνες που μπορεί να έχουν για το πώς γίνονται τα πράγματα, τελικά θέλουν να προσαρμοστούν γιατί οι αλλαγές αυτές επιτάσσονται από την παραγωγή και στο τέλος, «το μέσο καλείται να εξυπηρετήσει μια βαθύτερη ιδέα και αυτό που θέλει ο σκηνοθέτης και ο παραγωγός να επικοινωνήσει με την ταινία». Ακόμη και το κοινό, όπως λέει, είναι πια υποψιασμένο γιατί έχει πρόσβαση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μπορεί να δει πώς γυρίστηκε μια σκηνή από μία ταινία.

   Όσο για τους «Expendables 4», σημειώνει: «δεν νομίζω ότι θα δούμε πολλά γυρίσματα, αλλά και μόνο ότι κάποιος ξέρει ότι αυτή η ταινία έγινε τόσο δίπλα του, του δίνει μια αίσθηση οικειότητας».

   Ραγδαίες οι εξελίξεις στην εικονική πραγματικότητα -Είμαστε κοντά στη μεταφορά της αίσθησης της οσμής και της αφής

   Την ίδια στιγμή, οι εξελίξεις στον τομέα των τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας είναι ραγδαίες και όπως τονίζει ο κ. Αναστασοβίτης, «το βασικό τους προτέρημα είναι ότι ο χρήστης εμβυθίζεται μέσα στον εικονικό κόσμο που έχει δημιουργήσει η ομάδα των καλλιτεχνών ή των προγραμματιστών και ουσιαστικά μπορεί να λάβει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στον εικονικό κόσμο στον οποίο τον μεταφέρει».

   Ο ίδιος εξηγεί ότι η ακοή και η όραση γίνεται με τη χρήση της μάσκας εικονικής πραγματικότητας, ενώ με ειδικά χειριστήρια μπορούν να γίνουν πολύ ρεαλιστικές κινήσεις σε επίπεδο χεριών ακόμα και διαδράσεις απόλυτα φυσιολογικές στον εικονικό κόσμο. Το γεγονός αυτό δίνει μια πολύ καλή αίσθηση ικανοποίησης στον χρήστη κάθε ηλικίας. Σημειώνει, μάλιστα, ότι «δεν είμαστε πάρα πολύ μακριά από την ενσωμάτωση στην όλη εμπειρία τόσο της οσμής όσο και της αίσθησης της αφής».

   Ένας άλλος αναδυόμενος κλάδος που στηρίζεται στην εικονική πραγματικότητα, αλλά δανείζεται στοιχεία από τα βιντεοπαιχνίδια είναι και ο κινηματογράφος εικονικής πραγματικότητας, στον οποίο ο χρήστης, φορώντας τη μάσκα, λειτουργεί ο ίδιος ως σκηνοθέτης ή αντιλαμβάνεται την ταινία με έναν διαφορετικό τρόπο. Δεν είναι απλώς παθητικός θεατής αλλά έχει στη διάθεσή του πολλές δυνατότητες αλληλεπίδρασης με τον εικονικό κόσμο.

   Εκδηλώσεις με διακεκριμένους εισηγητές

   Τα θέματα αυτά θα συζητηθούν στις εκδηλώσεις που θα γίνουν σήμερα και αύριο, στο πλαίσιο της Beyond 4.0 με τη συμμετοχή του Ευάγγελου Λυμπουρίδη, επισκέπτη μελετητή στη Σχολή Κινηματογραφικών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας και της Πώλα Κρίκαρντ, μιας από τις πιο διακεκριμένες επαγγελματίες στην επεξεργασία ταινιών σε κινηματογραφικές παραγωγές ταινιών στούντιο. Η ίδια, άλλωστε, είναι υπεύθυνη για μια σειρά δημοφιλών ταινιών, όπως το «The Expendables».

   Π. Γιούλτση

φωτογραφία αρχείου από τα γυρίσματα του «Τhe Enforcer» με τον Αντόνιο Μπαντέρας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Η Αθηνά Λινού κατέθεσε μήνυση κατά του Παύλου Πολάκη

Στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας προσήλθε σήμερα η Αθήνα Λινού για να καταθέσει μήνυση για ψευδή καταμήνυση και συκοφαντική μήνυση κατά του Παύλου Πολάκη για όσα της έχει καταλογίσει για διασπάθιση δημοσίου χρήματος άνω των πέντε εκατομυρίων ευρώ από το ινστιτούτο πως όπως είπε η κυρία Λινού διατηρεί για 33χρόνια.

Η κυρία Λινού συνοδευόμενη από το δικηγόρο της, Χρήστο Μυλωνόπουλο πέρα από μήνυση της προσκόμισε και δεκάδες έγγραφα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, 20 κούτες με πάνω από 50.000 έγγραφα, προσήλθε σήμερα στην εισαγγελία πρωτοδικών της Αθήνας για να καταθέσει τη μήνυση ενώ προσκόμισε και πλήθος στοιχείων, σύμφωνα με πληροφορίες.

«Κατέθεσα μήνυση διότι έχει πει πολλά συκοφαντικά ψέματα κατά εμού και ινστιτούτων που ίδρυμα πριν 33 χρόνια το οποίο συνεχίζει να εργάζεται για το καλό της χώρας» είπε η κυρία Λινού.

«Έφερε παραπάνω από 55.000 έγγραφα και την έκθεση ελεγκτικής εταιρίας που δείχνουν ότι όσα λέει είναι ανυπόστατα» είπε ο κατηγορούμενος.

Η κυρία Λινού ρωτήθηκε και για την επόμενη ημέρα στον ΣΥΡΙΖΑ και είπε «έχει ο Θεός είμαι καλά ως ανεξάρτητη».

Υπενθυμίζεται ότι ο Παύλος Πολάκης είχε πει μετά την κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς στον Άρειο Πάγο τον περασμένο Σεπτέμβριο, πως η κυρία Λινού με το με το προκάλυμμα της φιλανθρωπίας καταναλώνει μεγάλα ποσά δημοσίου χρήματος από Περιφέρειες-Δήμους και προγράμματα και ζητούσε από την εισαγγελέα να πράξει τα δέοντα.

NEWSIT

«Έχει πει πολλά ψέματα» λέει η Αθηνά Λινού που μήνυσε τον Παύλο Πολάκη – «Όσα λέει είναι ανυπόστατα»

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ειρήνη Μουρτζούκου: Με το κινητό στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια

Ειρήνη Μουρτζούκου: Με το κινητό στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια

Με ένα κινητό τηλέφωνο στο χέρι προκειμένου να συνομιλεί με τη συνήγορό της και σε σχετικά ήρεμη κατάσταση πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια του τμήματος Νέας Φιλαδέλφειας η Ειρήνη Μουρτζούκου.

Η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά και την τελευταία μήνυση που κατετέθη σε βάρος της μεταφερόταν από χθες το μεσημέρι από τμήμα σε τμήμα για να καταλήξει τελικά στα γυναικεία κρατήρια του τμήματος Νέας Φιλαδέλφειας μέχρις ότου να δικαστεί στο αυτόφωρο για να δικαστεί για το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr, το χρονικό της σύλληψής της ξεκίνησε όταν χθες πήγε να καταθέσει μήνυση στο ΑΤ Αμπελοκήπων σε βάρος του δημοσιογράφου Πέτρου Κουσουλού για συκοφαντική δυσφήμηση. Περνώντας το κατώφλι της υπηρεσίας ήταν σε έξαλλη κατάσταση, φωνάζοντας ότι θέλει να μηνύσει τον δημοσιογράφο προκειμένου να συλληφθεί.

Όμως οι αστυνομικοί κοιτάζοντας τα σήματα είδαν ότι εκρεμούσε σε βάρος της σύλληψη καθώς την είχε μηνύσει ο πατριός της για τις κατηγορίες που εκτόξευσε σε βάρος του από τον τηλεοπτικό αέρα. Πρόκειται για την μήνυση η οποία έγινε στις 12:30 το μεσημέρι καθώς η προηγούμενη που είχε καταθέσει ο πατριός είχε λήξει μισή ώρα πριν.

Όταν οι αστυνομικοί την ενημέρωσαν για τη σύλληψη, η Ειρήνη Μουρτζούκου εκνευρίστηκε και άρχισε να φωνάζει λέγοντας ότι θέλει πρώτα να προλάβει να μηνύσει τον Πέτρο Κουσουλό για να συλληφθεί, ενώ παράλληλα καλούσε νευρικά από το κινητό της τηλέφωνο τη δικηγόρο της Βούλα Δημητριάδου, η οποία όμως ήταν σε τηλεοπτική εκπομπή.

Όταν την ενημέρωσαν ότι πρέπει να πάει στο ΑΤ Χαλανδρίου, καθώς εκεί είχε κάνει τη μήνυση ο πατριός της και έπρεπε εκεί να τη μεταφέρουν, έγινε έξαλλη. Όπως χαρακτηριστικά λένε οι αστυνομικοί, άρχισε για μια ακόμα φορά να εκρήγνυται γιατί νόμιζε ότι θα τη μεταφέρουν στο Ανθρωποκτονιών, όμως τελικά της εξήγησαν ότι πρέπει να τη μεταφέρουν στο Χαλάνδρι και ηρέμησε.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταφοράς της από το τμήμα των Αμπελοκήπων σε αυτό του Χαλανδρίου ήταν νευρική και όταν αποβιβάστηκε από το όχημα της αστυνομίας έλεγε στους αστυνομικούς ότι δεν ήθελε να της φορέσουν χειροπέδες. Και αυτός ήταν ο λόγος που έκρυβε τα χέρια της με το μπουφάν της. Ενώ στη θέα των δημοσιογράφων εκτόξευσε απειλές.

Η Ειρήνη Μουρτζούκου αν και αρχικά ήταν να μεταφερθεί στα κρατητήρια της ΓΑΔΑ, λόγω έλλειψης χώρου αποφασίστηκε τελικά να μεταφερθεί στο τμήμα της Νέας Φιλαδέλφειας.

Όπως λένε οι αστυνομικοί ήταν ήρεμη και δεν ζήτησε κάτι ιδιαίτερο, παρά μόνο το κινητό της τηλέφωνο, το οποίο της το έδιναν ανά διαστήματα, προεκειμένου να συνομιλεί με τη δικηγόρο της.

Σε λίγη ώρα αναμένεται να οδηγηθεί στον εισαγγελέα προκειμένου να δικαστεί για το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης.

Αυτό που κάνει εντύπωση στους αστυνομικούς είναι το γεγονός ότι παρόλο που πρόκειται για ένα αδίκημα πλημμεληματικής φύσεως, όπου συνήθως οι κατηγορούμενοι αφήνονται ελεύθεροι με προφορική εντολή εισαγγελέα και πάνε στη συνέχεια να δικαστούν, η Ειρήνη Μουρτζούκου με εντολή εισαγγελέα κρατήθηκε και πέρασε τη νύχτα στο τμήμα της Νέας Φιλαδέλφειας.

Σε ότι έχει να κάνει με τη μήνυση του Πέτρου Κουσουλού, που κατέθεσε η Ειρήνη Μουρτζούκου, ο εισαγγελέας ενημερώθηκε και ζήτησε να σχηματιστεί κανονικά δικογραφία για τον δημοσιογράφο πλην όμως τους είπε να μην προχωρήσουν στη σύλληψή του.

NEWSIT

Με το κινητό στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια η Ειρήνη Μουρτζούκου

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κυρ.Μητσοτάκης: Ακόμη περισσότερες ελαφρύνσεις στους μισθωτούς με μεσαία εισοδήματα έως το 2027

«Πιστεύω ότι τα στοιχεία της δημοσκόπησης της pulse επιβεβαιώνουν την ορθότητα της πολιτικής μας. Οι πολίτες είναι πάντα καχύποπτοι, πόσο μάλλον όταν είχαν ακούσει πολλές φορές στο παρελθόν για τη διασύνδεση των Pos με τις ταμειακές μηχανές. Μιλάμε για έσοδα που το κράτος θα έπρεπε να εισπράττει και δεν τα εισπράττει. Μια φορολογική διοίκηση, η οποία γίνεται πιο φιλική προς τον πολίτη και πιο αυστηρή στην επιβολή της νομιμότητας», απάντησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συζήτηση με την δημοσιογράφο Έλενα Λάσκαρη στην εκδήλωση του υπουργείου εθνικής οικονομίας και της ΑΑΔΕ για τον εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης και της εξυπηρέτησης του πολίτη.

Νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη

Ερωτηθείς για το πολιτικό κόστος, ο Πρωθυπουργός υπενθύμισε πως ο περιορισμός της φοροδιαφυγής ήταν κεντρική προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. «Πιστεύω ότι το ισοζύγιο, το οικονομικό και το πολιτικό, είναι θετικό για την κοινωνία. Τα πρόσθετα έσοδα, τα οποία μπορέσαμε και συγκεντρώσαμε από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, επιστρέφουν στην κοινωνία δημιουργώντας πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο για περαιτέρω μειώσεις φόρων. Τα πρόσθετα έσοδα ήρθαν από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και από την αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας. Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής. Όσο τα διαρθρωτικά αυτά μέτρα έχουν μόνιμο χαρακτήρα, τόσο μας δίνεται η δυνατότητα και μετά το 2025 να προγραμματίσουμε και άλλες μόνιμες μειώσεις φόρων και θα στρέψουμε την προσοχή μας στην περαιτέρω ανακούφιση της μεσαίας τάξης. Αυτή η πολιτική επιστρέφει το μέρισμα των πρόσθετων εσόδων πίσω στην κοινωνία», υπογράμμισε.

Σε ερώτηση αν μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερες μειώσεις φόρων ο κ. Μητσοτάκης θύμισε ότι στον προϋπολογισμό έχουμε ήδη 12 μειώσεις φόρων. Και πρόσθεσε: «Με την αλλαγή των δημοσιονομικών κανόνων η χώρα έχει πια οροφές δαπανών. Αν έχουμε σταθερή υπεραπόδοση από διαρθρωτικά μέτρα , ναι, μπορούμε να μειώσουμε τους φορολογικούς συντελεστές. Έχει σημασία να φανεί ότι αυτά τα διαρθρωτικά μέτρα ότι αποδίδουν μόνιμα. Η επιμονή μας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Όλες οι παρεμβάσεις από την ΑΑΔΕ είναι μέτρα που από τη μία διευκολύνουν και από την άλλη μας επιτρέπουν να εντοπίζουμε την πραγματική φορολογητέα ύλη. Σήμερα η Ελλάδα πετυχαίνει δημοσιονομικούς στόχους, μειώνει το χρέος, έχει τριπλάσια ανάπτυξη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και μειώνει τους φόρους». Ο κ. Μητσοτάκης είπε πως αυτό που έχουμε πετύχει είναι αρκετά ιδιαίτερο και θετικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα και είναι δικαίωση της φορολογικής πολιτικής και το 2027 το οικονομικό αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής θα είναι ορατό σε όλους. «Και στη μεσαία τάξη, οι μισθωτοί έχουν δει φορολογικές μειώσεις, αλλά μπορούμε να είμαστε ακόμα πιο προσηλωμένοι στην ελάφρυνσή τους μέχρι το 2027. Πρέπει να δούμε την εφαρμογή των μέτρων το 2025. Είναι μέτρα διαρθρωτικού χαρακτήρα. Έχουμε πάρει και έκτακτα μέτρα. Αυτή η κυβέρνηση δεν δίστασε να φορολογήσει τα υπερκέρδη στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας και να επιστρέψουμε τα χρήματα στους πολίτες. Η κυβέρνηση δεν δίστασε να φορολογήσει τα διυλιστήρια. Αυτά είναι έκτακτα μέτρα τα οποία δεν μας αρέσουν κατά κανόνα. Μας αρέσουν τα διαρθρωτικά».

Σε επόμενη ερώτηση για τον ΦΠΑ και αν έχει φύγει από το τραπέζι η μείωση των συντελεστών ο πρωθυπουργός ανέφερε πως «μια μονάδα μείωσης στο ΦΠΑ στοιχίζει περίπου 1,5 δις στα έσοδα και πως είμαστε μια χώρα σε αρκετές κατηγορίες σε χαμηλότερα ποσοστά ΦΠΑ».

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι «όσο έχουμε ευχάριστες εκπλήξεις τόσο περισσότερα περιθώρια ελιγμών θα έχουμε στα τελευταία δύο χρόνια της θητείας μας».

ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ