Connect with us

AUTO

Λιγοστά παραμένουν τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα σε σχέση με τις χώρες της ΕΕ

Με την ηλεκτροκίνηση να κάνει άλματα προόδου τόσο τον τομέα της αυτονομίας και της ασφάλειας αλλά και στις πωλήσεις, το μεγαλύτερο πρόβλημα που πρέπει να λυθεί για να δοθεί η ανάλογη ώθηση είναι η δημιουργία περισσότερων σταθμών φόρτισης.

Σήμερα, από τα 224.237 σημεία φόρτισης που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σχεδόν το 30% των σταθμών φόρτισης βρίσκεται στην Ολλανδία με 66.665 σταθμούς, στη Γαλλία υπάρχουν 45.751 σταθμοί (20,4%) και στη Γερμανία 44.538 σταθμοί (19,9%). Αυτές οι τρεις πρωτοπόρες χώρες στον τομέα των σημείων φόρτισης καλύπτουν το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ, αλλά αντιπροσωπεύουν το 70% όλων των σημείων φόρτισης ECV στην ΕΕ. Το υπόλοιπο 30% της υποδομής είναι διάσπαρτο στο υπόλοιπο 77% της ΕΕ. Λίγο πιο πίσω βρίσκεται η Ιταλία με 13.073 σταθμούς (5,8%) αλλά με πολύ μεγάλη διαφορά από τη Γερμανία. Την πρώτη πεντάδα των χωρών με τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης ολοκληρώνει η Σουηδία (10.370 σταθμούς).

Από την άλλη πλευρά, μία τεράστια χώρα όπως η Ρουμανία, που είναι περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία, μετρά μόνο 493 σημεία φόρτισης ή το 0,2% του συνόλου της ΕΕ. Οι χώρες που έχουν τα λιγότερα επίσημα σημεία φόρτισης είναι η Κύπρος με 70 σημεία, η Μάλτα με 96, η Λιθουανία με 174, η Βουλγαρία με 194 και η Ελλάδα με 275 σημεία.

Επισημαίνεται, ότι υπάρχει σοβαρή έλλειψη σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA. Τα ευρήματα δείχνουν ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα βασικών δρόμων. Συγκεκριμένα, 18 κράτη-μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου.

Οι πέντε χώρες με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα είναι η Ολλανδία με 47,5 φορτιστές, το Λουξεμβούργο με 34,5, η Γερμανία με 19,4, η Πορτογαλία με 14,9 και η Αυστρία με 6,1 φορτιστές στα 100 χιλιόμετρα. Αντίθετα, οι χώρες με τους λιγότερους φορτιστές είναι η Λιθουανία και η Ελλάδα με 0,2 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα, η Πολωνία με 0,4, η Λετονία και η Ρουμανία με 0,5 φορτιστές ανά 200 χιλιόμετρα.

«Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να αλλάξουν οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων», προειδοποιεί ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema, ο οποίος τονίζει ότι «θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές, αλλά το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και άλλες χώρες που σήμερα βρίσκονται αρκετά πίσω».

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Με εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα υπάρξει μείωση των ρύπων κατά 37%

Αν η παραγωγή των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται στην Ευρώπη, θα υπάρξει μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 37% της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε σχέση με την σημερινή παραγωγή η οποία γίνεται στην Κίνα. Αυτό αναφέρει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η οποία ανεβάζει το ποσοστό της μείωσης στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτός ο στόχος θα εξοικονομηθούν περίπου 133 Mt CO2 μεταξύ 2024 και 2030, γεγονός που ισοδυναμεί με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές ρύπων της Τσεχίας.

Η παραγωγή κυψελών μπαταρίας στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη παραγωγή στην Κίνα θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20-40% των εκπομπών άνθρακα. Οι πηγές νικελίου θα είναι 85-95% χαμηλότερες σε εκπομπές ρύπων από την περίπτωση που το μετάλλευμα έρθει από την Ινδονησία, ενώ το λίθιο θα έχει λιγότερες εκπομπές μέχρι και 50% σε σχέση με αυτό που έρχεται από την Κίνα.

Οι μπαταρίες και τα μέταλλα, πλέον, μπαίνουν στα πλάνα της Ευρώπης που θέλει να αυτονομηθεί πάνω σε αυτό τον τομέα. Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά την κατασκευή των συγκεκριμένων εργοστασίων. Στη Γαλλία, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στο Pas de Calais, ενώ τα εργοστάσια της Verkor στη Δουνκέρκη και της Northvolt στο Schleswig Holstein της Γερμανίας προχωρούν χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.

Η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν σήμερα αντίστοιχα εργοστάσια με μεγάλη παραγωγική ικανότητα. Όμως η εφοδιαστική αλυσίδα σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει το 56% της ζήτησης μπαταριών έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η περιοχή θα μπορούσε επίσης να καλύψει όλες τις ανάγκες της σε επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει μεταξύ 8% και 27% των ορυκτών μπαταριών από την ανακύκλωση στην Ευρώπη.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα της και να θέσει εταιρικούς στόχους για EV για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactory ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους», τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η Ευρώπη έχει αναπτύξει τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα της επεξεργασίας λιθίου, με την Γηραιά Ήπειρο να είναι μια από τις κορυφαίες ηπείρους στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών άμεσης εξαγωγής λιθίου και η πρώτη ήπειρος που στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της διύλισης νικελίου (στη Φινλανδία).

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Οι οδηγοί που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης

Οι οδηγοί αυτοκινήτων και φορτηγών που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης, μετά από αυστηρότερους κανόνες επιβολής προστίμων. To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και οι οποίες σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στόχος της αναθεωρημένης οδηγίας είναι να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μη μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κατά την οδήγηση σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρκεί να επισημάνουμε ότι το 2019, στο 40% των διασυνοριακών παραβάσεων ο δράστης είτε δεν εντοπίστηκε είτε δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, η Επιτροπή δεσμεύτηκε εκ νέου για τον φιλόδοξο στόχο να προσεγγίσει τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050 (Όραμα μηδενικών απωλειών), καθώς και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030. Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το επικίνδυνο προσπέρασμα, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους, οπότε οι νέοι κανόνες θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας αποσπώντας τον διάσημο τίτλο για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια.

Η ετήσια μελέτη «Most Admired Companies» μετρά περισσότερα από 30 χρόνια και επιβραβεύει τις καλύτερες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Η Bentley κατέκτησε την πρώτη θέση στην εκτεταμένη μελέτη 250 κορυφαίων βρετανικών επιχειρήσεων σε 25 τομείς. Τα στελέχη του κλάδου κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάμεσα σε 13 βασικά κριτήρια και η Bentley κατέλαβε την 1η θέση σε 8 από αυτές τις 13 κατηγορίες.

K.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ