Connect with us

AUTO

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων κερδίζουν έδαφος στις πωλήσεις σε σχέση με τα μηχανικά που φθίνουν σταδιακά

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη βρίσκονται στο απόγειό τους και είναι αυτά που κερδίζουν συνεχώς έδαφος, σε σχέση με τα μηχανικά κιβώτια που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών φθίνουν σταδιακά.

Οι κατασκευαστές, πλέον, επενδύουν πάνω στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, όχι μόνο γιατί πραγματοποιούν πιο γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων αλλά γιατί προσφέρουν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, υψηλή αντοχή και μειωμένες ανάγκες συντήρησης. Από την άλλη πλευρά, η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων επισπεύδει τη μετάβαση και όλα δείχνουν ότι τα επόμενα χρόνια τα μηχανικά κιβώτια θα είναι είδος προς εξαφάνιση. Ο προγραμματισμός των αυτόματων κιβωτίων είναι τέτοιος που εκμεταλλεύονται στο έπακρο τη ροπή, ενώ ολοκληρώνουν τις αλλαγές στις καθορισμένες στροφές κρατώντας την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News Canada, η χαριστική βολή στα μηχανικά κιβώτια θα δοθεί στα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θεσπίσει, τα οποία θα ισχύουν από τον επόμενο χρόνο, με στόχο τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων. Ο λόγος είναι η λειτουργία του συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης που έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί καλύτερα με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων παρά με ένα μηχανικό.

Από την άλλη πλευρά, η διαρκής αύξηση της ζήτησης του αυτόματου κιβωτίου αναγκάζει τους κατασκευαστές να επενδύουν περισσότερο πάνω σε αυτήν την τεχνολογία. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν εταιρείες που συνεχίζουν να επενδύουν σε μηχανικά κιβώτια, καθώς θεωρούν αμεσότερη την οδήγηση ενός αυτοκινήτου με αυτόν τον τρόπο.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και το γεγονός ότι ο οδηγός, στην περίπτωση που θα επιλέξει αυτόματο κιβώτιο, θα μπορεί να πραγματοποιήσει και χειροκίνητες αλλαγές. Αναλυτές των πωλήσεων στον τομέα του αυτοκινήτου υποστηρίζουν ότι οι πολυτελείς μάρκες είναι αυτές που σημειώνουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις πωλήσεις σε αυτόματα κιβώτια. Μόνο το 10% των αυτοκινήτων που πούλησε η Volvo στο Ηνωμένο Βασίλειο το προηγούμενο διάστημα είχε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η Mercedes πουλούσε ήδη λιγότερα μηχανικά από οποιονδήποτε άλλον κατασκευαστή. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου για καθαρές μεταφορές (ICCT), το μερίδιο των πωλήσεων αυτόματων κιβωτίων ήταν εντυπωσιακό, καθώς αυτό εστιάστηκε στο 82% σε ολόκληρη την Ευρώπη το 2018, με τη Volvo να βρίσκεται στο 78%. Χώρες που παραδοσιακά πουλούσαν αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο, τώρα πουλούν με αυτόματο κιβώτιο. Στο Λουξεμβούργο, για παράδειγμα, το 90% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2018 ήταν αυτόματα, σύμφωνα με το ICCT, ενώ στην Ελβετία ήταν 74% και στη Σουηδία 73%.

Το ζήτημα είναι ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των περισσοτέρων κατασκευαστών να κρατήσουν τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, είναι αμφίβολο εάν θα το πετύχουν. Τα υβριδικά απαιτούν επιπλέον υψηλή τεχνολογία, όπως είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης. Ο τελευταίος είναι απαραίτητος για την εξασφάλιση ομαλών και ανεπαίσθητων αλλαγών μεταξύ της λειτουργίας του ηλεκτρικού και θερμικού κινητήρα. Στα αυτόματα σασμάν γίνεται ευκολότερα, σε αντίθεση με τα μηχανικά, που χρειάζεται εξέλιξη της τεχνολογίας, άρα και μεγαλύτερο κόστος.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Με εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα υπάρξει μείωση των ρύπων κατά 37%

Αν η παραγωγή των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται στην Ευρώπη, θα υπάρξει μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 37% της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε σχέση με την σημερινή παραγωγή η οποία γίνεται στην Κίνα. Αυτό αναφέρει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η οποία ανεβάζει το ποσοστό της μείωσης στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτός ο στόχος θα εξοικονομηθούν περίπου 133 Mt CO2 μεταξύ 2024 και 2030, γεγονός που ισοδυναμεί με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές ρύπων της Τσεχίας.

Η παραγωγή κυψελών μπαταρίας στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη παραγωγή στην Κίνα θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20-40% των εκπομπών άνθρακα. Οι πηγές νικελίου θα είναι 85-95% χαμηλότερες σε εκπομπές ρύπων από την περίπτωση που το μετάλλευμα έρθει από την Ινδονησία, ενώ το λίθιο θα έχει λιγότερες εκπομπές μέχρι και 50% σε σχέση με αυτό που έρχεται από την Κίνα.

Οι μπαταρίες και τα μέταλλα, πλέον, μπαίνουν στα πλάνα της Ευρώπης που θέλει να αυτονομηθεί πάνω σε αυτό τον τομέα. Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά την κατασκευή των συγκεκριμένων εργοστασίων. Στη Γαλλία, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στο Pas de Calais, ενώ τα εργοστάσια της Verkor στη Δουνκέρκη και της Northvolt στο Schleswig Holstein της Γερμανίας προχωρούν χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.

Η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν σήμερα αντίστοιχα εργοστάσια με μεγάλη παραγωγική ικανότητα. Όμως η εφοδιαστική αλυσίδα σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει το 56% της ζήτησης μπαταριών έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η περιοχή θα μπορούσε επίσης να καλύψει όλες τις ανάγκες της σε επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει μεταξύ 8% και 27% των ορυκτών μπαταριών από την ανακύκλωση στην Ευρώπη.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα της και να θέσει εταιρικούς στόχους για EV για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactory ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους», τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η Ευρώπη έχει αναπτύξει τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα της επεξεργασίας λιθίου, με την Γηραιά Ήπειρο να είναι μια από τις κορυφαίες ηπείρους στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών άμεσης εξαγωγής λιθίου και η πρώτη ήπειρος που στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της διύλισης νικελίου (στη Φινλανδία).

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Οι οδηγοί που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης

Οι οδηγοί αυτοκινήτων και φορτηγών που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης, μετά από αυστηρότερους κανόνες επιβολής προστίμων. To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και οι οποίες σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στόχος της αναθεωρημένης οδηγίας είναι να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μη μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κατά την οδήγηση σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρκεί να επισημάνουμε ότι το 2019, στο 40% των διασυνοριακών παραβάσεων ο δράστης είτε δεν εντοπίστηκε είτε δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, η Επιτροπή δεσμεύτηκε εκ νέου για τον φιλόδοξο στόχο να προσεγγίσει τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050 (Όραμα μηδενικών απωλειών), καθώς και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030. Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το επικίνδυνο προσπέρασμα, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους, οπότε οι νέοι κανόνες θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας αποσπώντας τον διάσημο τίτλο για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια.

Η ετήσια μελέτη «Most Admired Companies» μετρά περισσότερα από 30 χρόνια και επιβραβεύει τις καλύτερες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Η Bentley κατέκτησε την πρώτη θέση στην εκτεταμένη μελέτη 250 κορυφαίων βρετανικών επιχειρήσεων σε 25 τομείς. Τα στελέχη του κλάδου κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάμεσα σε 13 βασικά κριτήρια και η Bentley κατέλαβε την 1η θέση σε 8 από αυτές τις 13 κατηγορίες.

K.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ