Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Κ. Πιερρακάκης: Έξι δισ. ευρώ θα εισρεύσουν στον τομέα της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών

Ως το «πρώτο σχέδιο Μάρσαλ» για τον τομέα της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα, χαρακτήρισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, τους πόρους συνολικού ύψους περίπου 6 δισ. ευρώ, που θα εισρεύσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια, αθροιστικά, από διάφορες πηγές, επισημαίνοντας ότι το πακέτο αυτό θα επιτρέψει να χρηματοδοτηθούν έργα, που όχι μόνο θα κλείσουν πληγές του παρελθόντος, αλλά και θα ανοίξουν πόρτες προς το μέλλον. Ο υπουργός επισήμανε ακόμα ότι για να αξιοποιηθεί η τεράστια ευκαιρία που δημιουργείται, οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες για τα έργα πρέπει να προχωρήσουν πάρα πολύ γρήγορα, ώστε αυτά να υλοποιηθούν σε εξαιρετικά σφιχτά χρονοδιαγράμματα, αλλά ταυτόχρονα εξέφρασε την αισιοδοξία ότι όλα θα γίνουν «στην ώρα τους».

«Ειδικά σε ό,τι αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης, η Κομισιόν είχε οριοθετήσει ότι περίπου το 20% (των πόρων) σε κάθε χώρα θα πρέπει να διοχετευτεί σε έργα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι περίπου 25% και από κοινού με τις υπόλοιπες χρηματοδοτικές δυνατότητες (ΕΣΠΑ, νέο ΕΣΠΑ, εθνικά κονδύλια και προσεγγίσεις έργων ΣΔΙΤ) δημιουργούν αθροιστικά μια πολύ μεγάλη χρηματοδοτική πηγή, που μας δίνει τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε όχι απλά το αναγκαία, αλλά και το επιθυμητό (…) Μιλάμε χονδρικά για περίπου 6 δισ. ευρώ για τον χώρο αυτό στα επόμενα χρόνια (…). Είμαι αισιόδοξος ότι αυτό το τεράστιο, μεγάλης δυσκολίας έργο θα επιτευχθεί και θα μπορέσουν όλοι οι διαγωνισμοί να βγουν στην ώρα τους» επισήμανε ο κ.Πιερρακάκης, κατά τον χαιρετισμό του σε συζήτηση -μέσα από τους χώρους της 85ης ΔΕΘ- της Κοινωνίας της Πληροφορίας ΑΕ (ΚτΠ ΑΕ), με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αγοράς πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, τους οποίους χαρακτήρισε ως την «Εθνική Ελλάδος του χώρου». Είναι ένα μεγάλο διακύβευμα, πρόσθεσε, «κι όλοι μαζί θα μπορέσουμε να φέρουμε αυτόν τον εθνικό στόχο εις πέρας για να περάσει η χώρα από την 3η στην 4η βιομηχανική επανάσταση».

Προκηρύσσονται 40 έργα μέχρι τέλους του 2021

Στην προκήρυξη 40 νέων έργων, προϋπολογισμού περίπου 500 εκατ. ευρώ, προγραμματίζει να προχωρήσει μέχρι το τέλος του 2021 η ΚτΠ ΑΕ, η οποία «μετράει» 70 προγραμματικές συμβάσεις, ύψους 2 δισ. ευρώ, μέσα σε δύο χρόνια, και 50 συμβασιοποιημένα έργα, προϋπολογισμού περίπου 600 εκατ. ευρώ, όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σταύρος Ασθενίδης. «Τέτοια νούμερα δεν έχουν ξανακουστεί για την πληροφορική στην Ελλάδα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα» είπε και πρόσθεσε πως επίκειται χιονοστιβάδα έργων. «Εκτός από τα νούμερα που ανέφερα, η ΚτΠ είναι προ των πυλών του να υλοποιήσει και έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, που όλα μαζί φτάνουν στα 2,5 δισ. ευρώ, πάνω από δύο φορές όλο το προηγούμενο επιχειρησιακό πρόγραμμα για την Κοινωνία της Πληροφορίας. Το ζήτημα είναι να δούμε πώς θα μπορέσουμε να κινητοποιήσουμε πόρους, για να παραδώσουμε τα έργα στον χρόνο που απαιτείται» τόνισε.

Τρεις προτάσεις για να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα ως προς την αξιοποίηση της μεγάλης αυτής ευκαιρίας κατέθεσε η πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Ελλάδος (ΣΕΠΕ), Γιώτα Παπαρίδου: πρώτον, να εξαιρεθεί η ΚτΠ ΑΕ από το καθεστώς των ΔΕΚΟ, ώστε να είναι ανεξάρτητη και να μπορεί να πληρώνει αναλόγως το ανθρώπινο δυναμικό της. Δεύτερον, να είναι αμειβόμενες οι Επιτροπές Αξιολόγησης και, τρίτον, να ληφθεί μέριμνα για το κομμάτι των πληρωμών προς τους αναδόχους των έργων, ώστε αυτές να γίνονται εγκαίρως. «Χωρίς αυτά, δεν θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε για να εκμεταλλευτούμε αυτή την ιδανική ευκαιρία για την Ελλάδα» εκτίμησε.

Την εκτίμηση ότι το θέμα του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την επίτευξη των στόχων σε αυτό το πεδίο, οι οποίοι έχουν εξαιρετικά «σφιχτά» χρονικά περιθώρια, διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Intrasoft, Αλέξανδρος Μάνος. Οι εξελίξεις, είπε, «δημιουργούν ελπίδα, γιατί πολλά κυλάνε, μπαίνουν σε σειρά και δείχνουν προϋποθέσεις υλοποίησης (…) Η ΚτΠ ΑΕ χρειάζεται να ενισχυθεί και να της δοθεί η ευκαιρία να προσλάβει τους κατάλληλους, ώστε τα έργα να παραδοθούν on time (στην ώρα τους), on quality (με τη σωστή ποιότητα) και on cost (χωρίς υπερβάσεις κόστους). Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι το θέμα του ανθρώπινου δυναμικού, πώς θα βρεθούν οι άνθρωποι που θα υλοποιήσουν (τους στόχους). Η ζήτηση για επαγγελματίες πληροφορικής έχει ανέβει πάρα πολύ, όλοι ανταγωνίζονται ποιος θα πάρει και θα κρατήσει τους καλύτερους και πρέπει να μπορούμε να ανταγωνιστούμε και μισθολογικά» επισήμανε.

Η Εσθονία του Νότου με «μπόλικο ψωμί για όλους»

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρόεδρος και managing director της Unisystems, Γιάννης Λουμάκης, ο οποίος επισήμανε τόσο την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού και την ανάγκη σωστής κοστολόγησης του «ανθρωποκόστους», όσο και την τεράστια πρόκληση για έγκαιρη ωρίμανση των έργων εντός πολύ «σφιχτών» χρονοδιαγραμμάτων. Ο κ.Λουμάκης σημείωσε ακόμα ότι «είναι ιστορική στιγμή για τη χώρα, για την αγορά της πληροφορικής στην Ελλάδα και για τον εκσυγχρονισμό του κράτους, καθώς από τη μια υπάρχει σημαντικότατη πολιτική βούληση για μεταρρυθμίσεις και μια κοσμογονία στις υπηρεσίες που προσφέρει το Δημόσιο κι από την άλλη τεράστιες χρηματοδοτήσεις, ένα εργαλείο που μπορεί να αλλάξει τη μορφή της χώρας. Ο κ.Λουμάκης επισήμανε ακόμα ότι τεράστιο θέμα είναι επίσης οι πληρωμές και οι τρόπος με τον οποίο αυτές γίνονται από το Δημόσιο. «Αν δεν καταφέραμε να γίνουμε η Δανία του Νότου, ας προσπαθήσουμε στα επόμενα έξι χρόνια να γίνουμε η Εσθονία του Νότου. Υπάρχει μπόλικο ψωμί για όλους, αρκεί να λειτουργήσουμε συνεργατικά και όχι ανταγωνιστικά, για να αξιοποιήσουμε την τεράστια αυτή ευκαιρία» είπε χαρακτηριστικά.

Ως μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις χαρακτήρισε την ανάγκη εκπαίδευσης των Ελλήνων επιστημόνων που θα υλοποιήσουν αυτά τα έργα και ο Πάνος Ξενάκης, διευθυντής πωλήσεων δημόσιου τομέα της Byte: «Οι κατάλληλοι επαγγελματίες στον χώρο της πληροφορικής είναι περιζήτητοι αλλά και δυσεύρετοι. Υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός έργων, που πρέπει να υλοποιηθούν σε μικρό διάστημα και πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για την εκπαίδευση των επιστημόνων, αλλά και για την επιστροφή όσων έχουν φύγει».

Την επιτακτική ανάγκη για συνέργειες επισήμανε ο γενικός διευθυντής της Cisco Hellas, Αντώνης Τσιμπούκης, ο οποίος έδωσε ακόμα έμφαση στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία στηρίζει την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και στο hub της στη Θεσσαλονίκη, ενώ για κλίμα αισιοδοξίας, που τροφοδοτείται από το γεγονός ότι πλέον υπάρχουν έργα, κονδύλια και θέληση, έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Space Hellas, Γιάννης Μερτζάνης.

Αλλαγή πίστας για την Ελλάδα

«Tην επόμενη πενταετία έχουμε να απορροφήσουμε 6 δισ. ευρώ» σημείωσε από την πλευρά του περιγράφοντας την εικόνα ο Γιάννης Κωνσταντινίδης, chief officer στρατηγικής μετασχηματισμού και παροχών του ομίλου ΟΤΕ, ο οποίος τόνισε ότι μπροστά μας έχουμε ένα μεγάλο διακύβευμα και ευκαιρία, καθώς αν τα καταφέρουμε, ουσιαστικά η χώρα αλλάζει πίστα.

Η Ελίνα Σβύρου, εμπορική διευθύντρια μεγάλων εταιρικών πελατών της Vodafone Business, αναφέρθηκε στο επενδυτικό πλάνο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που υλοποιεί η εταιρεία, αλλά και στην υλοποίηση πρότζεκτ του Δημοσίου, όπως το «Σύζευξις ΙΙ», αλλά και στη Vodafone Innovus, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο του Ιντερνετ των Πραγμάτων και υλοποιεί σημαντικά έργα στον τομέα του e-health.

Η αναβάθμιση του software και του hardware της Ελλάδας κι ένα ευχάριστο πρόβλημα

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι θέμα επιλογής αλλά επιβίωσης, και όποιος δεν μπορεί να ακολουθήσει μένει εκτός εποχής. Με το Ταμείο Ανάκαμψης μάς δίνεται η ευκαιρία για ένα update (αναβάθμιση) του λειτουργικού της χώρας, η δυνατότητα να αναβαθμίσουμε και το software και το hardware της» επισήμανε ο Αλέξανδρος Μπρέγιαννης, διευθυντής έργων δημόσιου τομέα της Wind. Κατά τον Αντώνη Οικονόμου, υπεύθυνο για τον δημόσιο τομέα στη Microsoft στην Ελλάδα, ο αμερικανικός κολοσσός απέδειξε έμπρακτα την εμπιστοσύνη του στη χώρα μας και την προοπτική της, μέσα από τρεις πυλώνες: τη δημιουργία υποδομών cloud (αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ), την υποστήριξη πελατών και συνεργατών της και τη δέσμευση για εκπαίδευση 100.000 ανθρώπων, που «τελικά νομίζω πως θα είναι πολύ περισσότεροι».

«Έχουμε μπροστά μας το ευχάριστο πρόβλημα να μην προλαβαίνει η ιδιωτική αγορά να υλοποιεί τα έργα που προκηρύσσει το δημόσιο» σημείωσε ο γενικός διευθυντής έργων της ΚτΠ ΑΕ, Δημήτρης Γιάντσης, υπενθυμίζοντας τι έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα, ενώ ο κ.Ασθενίδης υπογράμμισε ότι τα πρώτα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης για τις δράσεις ψηφιακής μέριμνας πληρώθηκαν ήδη.

Τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής του ΑΠΕ-ΜΠΕ, δημοσιογράφος Αιμίλιος Περδικάρης, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι «και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΑΠΕ-ΜΠΕ θα περάσει μέσα από προγραμματική σύμβαση που έχει συνάψει με την ΚτΠ και σύντομα θα αρχίσει να υλοποιείται».

Αλ.Γ
ΑΠΕ-ΜΠΕ.

ΔΙΕΘΝΗ

Στην άτυπη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στη Βουδαπέστη ο Κυρ. Μητσοτάκης

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται στη Βουδαπέστη όπου σήμερα Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί Σύνοδος του άτυπου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.

Διαβάστε επίσης: Κυρ. Μητσοτάκης: Πιστεύω ότι ήρθε η ώρα να «ξυπνήσουμε» από τη γεωπολιτική μας αφέλεια

Στην άτυπη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου – παρουσία της Κριστίν Λαγκάρντ και του Μάριο Ντράγκι – το θέμα συζήτησης στην ατζέντα είναι η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα με αφορμή την έκθεση Ντράγκι.

Είναι η πρώτη φορά που οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα συζητήσουν αναλυτικά για την έκθεση του κ. Ντράγκι και θα επιδιώξουν να καταλήξουν σε ένα κοινό κείμενο για τις προτεραιότητες της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας (Διακήρυξη της Βουδαπέστης).

Ο πρωθυπουργός, ο οποίος έχει ήδη μιλήσει για πολύ σημαντικό κείμενο, αναμένεται να τονίσει τη σημασία της κοινής ευρωπαϊκής χρηματοδότησης αγαθών κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, όπως η ενέργεια και η άμυνα, ενώ θα υπογραμμίσει ότι εκ των πραγμάτων η συζήτηση για την ανταγωνιστικότητα συνδέεται με το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ και τις ευρωατλαντικές σχέσεις.

Σε ό,τι αφορά την ενέργεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να τονίσει την ανάγκη για μεταρρύθμιση των αγορών ενέργειας και για προώθηση των διασυνδέσεων ηλεκτρικής ενέργειας – κάτι που τονίζει στην έκθεσή του ο κ. Ντράγκι . Τη διάσταση αυτή είχε τονίσει και στην επιστολή του προς την Πρόεδρο της Κομισιόν για τις διακυμάνσεις στις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας ως στρέβλωση της ενιαίας αγοράς, ο πρωθυπουργός.

Ταυτόχρονα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα τονίσει ότι οι φιλοδοξίες της Ευρώπης σε τομείς όπως η άμυνα, δεν πρέπει να είναι σε βάρος άλλων προτεραιοτήτων του προϋπολογισμού, όπως οι πόροι για τη Συνοχή. Με αφορμή μάλιστα τις φονικές πλημμύρες στην Ισπανία ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επαναλάβει την ανάγκη η Ευρώπη να κάνει περισσότερα στον τομέα της προσαρμογής (adaptation) στην κλιματική αλλαγή.

Ν. Αρμένης

ΦΩΤΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Oι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο Αθηνών

Η ΕΛΑΣ ανακοίνωσε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν το Σαββατοκύριακο 9-10 Νοεμβρίου λόγω της διεξαγωγής του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών και των αγώνων δρόμου 5, 10 & 1,2 χλμ., καθώς και τα τηλέφωνα που θα μπορούν να καλούν οι πολίτες για σχετικές πληροφορίες.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Το Σάββατο 9-11-2024 κατά τις ώρες 17.00 έως 20.25 θα διεξαχθούν δύο διαδοχικοί Αγώνες Δρόμου (5 χλμ. & 5km Universities Night Run) από Λ. Βασ. Αμαλίας (Σύνταγμα) προς Παναθηναϊκό Στάδιο, κατά μήκος της διαδρομής:

Λ. Βασ. Αμαλίας – Πανεπιστημίου – Ρήγα Φεραίου – δεξιά Ακαδημίας – αριστερά Λ. Βασ. Σοφίας – αναστροφή επί της Λ. Βασ. Σοφίας (διασταύρωση ΝΙΜΙΤΣ) – Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρώδου Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο.

Την Κυριακή 10-11-2024 θα διεξαχθεί ο 41ος Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθηνών κατά τις ώρες 09.00 έως 17.45, κατά μήκος της διαδρομής:

Μαραθώνας – Λ. Μαραθώνος – είσοδος στον Τύμβο (αριστερό ρεύμα) – έξοδος από Τύμβο (δεξίο ρεύμα) – Λ. Μαραθώνος – ανισόπεδος κόμβος Σταυρού – Λ. Μεσογείων – Μιχαλακοπούλου – Φειδιππίδου – κόμβος Κηφισίας/Αλεξάνδρας – Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρώδου Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο.

Παράλληλα, την ίδια ημέρα (10-11-2024) και κατά τις ώρες:

– 08.15- 10.20, θα διεξαχθεί Αγώνας Δρόμου 10 χλμ. από Λ. Βασ. Αμαλίας (Σύνταγμα) προς Παναθηναϊκό Στάδιο, κατά μήκος της διαδρομής:

Λ. Βασ. Αμαλίας – Πανεπιστημίου – Χαρ. Τρικούπη – δεξιά Ακαδημίας – αριστερά Λ. Βασ. Σοφίας – Φειδιππίδου – αριστερά Λ. Μεσογείων – αναστροφή (στο φανάρι της Σχολής Αστυνομίας) – Λ. Μεσογείων -Μιχαλακοπούλου – αριστερά Λ. Μεσογείων – Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρώδου Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο.

– 10.30- 10.37, θα διεξαχθεί Αγώνας Δρόμου 1.200 μέτρων Παιδιών κατά μήκος της διαδρομής: Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρ. Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο.

Λόγω των αναφερόμενων αγώνων, σταδιακά μέχρι και την Κυριακή 10-11-2024 θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω προσωρινές και σταδιακές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά μήκος της Μαραθώνιας διαδρομής, περιοχής των Δήμων Μαραθώνος, Ραφήνας -Πικερμίου, Παλλήνης – Γέρακα, Παιανίας – Γλυκών Νερών, Αγίας Παρασκευής, Παπάγου – Χολαργού, Χαλανδρίου, Φιλοθέης – Ψυχικού και Αθηναίων, ως εξής:

– ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8-11-2024:

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από τις 19.00 ώρα της Παρασκευής 8-11-2024 έως τις 22.00 ώρα της Κυριακής 10-11-2024:

– Λ. Βασ. Κων/νου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Όλγας και της οδού Ερατοσθένους, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ευαγγελισμό.

– Αρδηττού, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βουλιαγμένης και Βασ. Όλγας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ευαγγελισμό.

– Μ. Μουσούρου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– ΣΑΒΒΑΤΟ 9-11-2024:

– Απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων στην οδό Αρχιμήδους, στο τμήμα της μεταξύ της Πλ. Πλαστήρα και της οδού Μ. Μουσούρου, από τις 06.00 ώρα του Σαββάτου 9-11-2024 έως τις 18.30 της Κυριακής 10-11-2024.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της οδού Αρχιμήδους, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Π. Πλαστήρα έως Μουσούρου, από τις 08.00 έως τις 20.30 ώρα του Σαββάτου 9-11-2024.

– Απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων από τις 09.00 ώρα του Σαββάτου 9-11-2024 έως τις 18.30 της Κυριακής 10-11-2024:

– Λ. Μεσογείων, σε όλο το μήκος της.

– Λ. Βασ. Σοφίας, σε όλο το μήκος της.

– Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της.

– Αρδηττού, σε όλο το μήκος της.

– Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Μεσογείων και της οδού Φειδιππίδου.

– Φειδιππίδου, στο τμήμα της από τη Λ. Βασ. Σοφίας έως την οδό Μιχαλακοπούλου.

– Πλ. Παναθηναϊκού Σταδίου.

– Ευφορίωνος, σε όλο το μήκος της.

– Ερατοσθένους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ευτυχίδου.

– Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Αμαλίας και της οδού Αμβρ. Φραντζή.

– Αθανασίου Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα δύο -2- ρεύματα κυκλοφορίας.

– Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ. Σοφίας.

– Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της.

– Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της.

– Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της.

– Χαριλάου Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

– Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από τις 14.00 έως τις 21.00 ώρα του Σαββάτου 9-11-2024:

– Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Αρδηττού, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Λ. Βασ. Όλγας, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

– Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Αμαλίας και της Λ. Βασ. Κων/νου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λ. Βασ. Σοφίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

– Βασ. Γεωργίου Β΄, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ρηγίλλης και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Μελεάγρου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ησιόδου.

– Κλεάνθους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Βασ. Γεωργίου Β΄.

– Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Φραντζή και της Λ. Βασ. Αμαλίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Αθ. Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Ηλιουπόλεως, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Υμηττού και Καρέα, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Καρέα, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Σταδίου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Χαρ. Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

– Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της Λ. Βασ. Γεωργίου Α΄, σε όλο το μήκος της, από τις 14.00 έως τις 21.00 ώρα του Σαββάτου 9-11-2024.

– ΚΥΡΙΑΚΗ 10-11-2024:

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της Λ. Βασ. Γεωργίου Α΄, σε όλο το μήκος της, από τις 04.00 έως τις 13.00 ώρα της Κυριακής 10-11-2024.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της οδού Αρχιμήδους, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Π. Πλαστήρα έως Μουσούρου, από τις 05.00 έως τις 18.30 ώρα της Κυριακής 10-11-2024.

– Καθορισμός κατεύθυνσης κυκλοφορίας και ορίου ταχύτητας την Κυριακή 10-11-2024:

– Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μαραθωνομάχων και της Λ. Κάτω Σουλίου, κατά τις ώρες 05.00- 08.00:

– Καθορισμός της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα, ως λωρίδας αντίθετης ροής (αντιδρόμηση), για τα λεωφορεία μεταφοράς των αθλητών.

– Καθορισμός της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα, ως λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας οχημάτων διοργανωτών, διαπιστευμένων οχημάτων και οχημάτων εκτάκτου ανάγκης.

– Καθορισμός ανωτάτου ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας.

– Καθορισμός και των δύο λωρίδων κυκλοφορίας της Λ. Κάτω Σουλίου στο ρεύμα προς Λ. Μαραθώνος, ως αντιθέτου ροής με κατεύθυνση από Λ. Μαραθώνος προς και μέχρι την οδό Αγ. Μαρίνας, για τα λεωφορεία μεταφοράς των αθλητών, κατά τις ώρες 05.00 – 08.00.

– Καθορισμός της οδού Αγίας Παρασκευής στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αρχίας και Αγ. Παντελεήμονα, ως αντιθέτου ροής με κατεύθυνση προς την οδό Αγ. Παντελεήμονα.

– Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κίνηση των λεωφορείων και των Ι.Χ.Ε. οχημάτων μεταφοράς των αθλητών, θα πραγματοποιείται μέσω των κάτωθι οδικών διαδρομών:

– ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ:

Λ. Μαραθώνος – είσοδος στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα της Λ. Μαραθώνος – δεξιά Λ. Κάτω Σουλίου στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μαραθώνος – ΑΠΟΒΙΒΑΣΗ – συνέχεια Λ. Κάτω Σουλίου (στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μαραθώνος) – δεξιά Αγ. Μαρίνας – δεξιά Αρχίας – αριστερά Αγ. Παρασκευής (αντίθετη κίνηση) – αριστερά Αγ. Παντελεήμονα – δεξιά Φειδιππίδου – αριστερά Λ. Μαραθώνος.

 Ι.Χ.Ε. οχήματα:

Λ. Μαραθώνος – κίνηση στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Μαραθώνα – δεξιά Λ. Κάτω Σουλίου – δεξιά είσοδος στον χώρο στάθμευσης οχημάτων (parking) – ΑΠΟΒΙΒΑΣΗ – δεξιά Αγ. Μαρίνας – δεξιά Αρχίας – αριστερά Αγ. Παρασκευής (αντίθετη κίνηση) – αριστερά Αγ. Παντελεήμονα – δεξιά Φειδιππίδου – αριστερά Λ. Μαραθώνος.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων και απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης αυτών την Κυριακή 10-11-2024:

– Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ της αφετηρίας και της Λ. Κάτω Σουλίου (Αγία Μαρίνα) και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 05.00- 12.00.

– Αγ. Παρασκευής (πρώην Μαραθωνομάχων), στο τμήμα της μεταξύ του Τύμβου Μαραθώνα και της Λ. Μαραθώνος και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 05.00- 12.00.

– Λ. Κάτω Σουλίου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Αγ. Αθανασίου και της Λ. Μαραθώνος, κατά τις ώρες 05.00- 09.00.

– Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Κάτω Σουλίου και Διονύσου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 07.30 – 13.30.

– Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Διονύσου και Λαυρίου – Κλεισθένους (Σταυρός Αγίας Παρασκευής) και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.00 – 15.15.

– Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Λαυρίου – Κλεισθένους (Σταυρός Αγίας Παρασκευής) και Κατεχάκη και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.30 – 17.05.

– Κλάδος Εξόδου της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα, κατά τις ώρες 07.00- 13.30.

– Κλάδος Εξόδου της Αττικής Οδού, προς Παλλήνη, κατά τις ώρες 07.00- 15.00.

– Έξοδος 15 Αττικής Οδού (Λ. Μαραθώνος) και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.00-16.00.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από τις 05.00 έως τις 13.00 ώρα της Κυριακής 10-11-2024:

– Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Φραντζή και της Λ. Βασ. Αμαλίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Αθ. Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Ηλιουπόλεως, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Υμηττού και Καρέα, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Καρέα, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Σταδίου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Χαρ. Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

– Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από τις 05.00 έως τις 18.30 ώρα της Κυριακής 10.11.2024:

– Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Αρδηττού, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Λ. Βασ. Όλγας, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

– Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Αμαλίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Σοφίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

– Βασ. Γεωργίου Β΄, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ρηγίλλης και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Μελεάγρου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ησιόδου.

– Κλεάνθους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Βασ. Γεωργίου Β΄.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από τις 06.00 έως τις 18.30 ώρα της Κυριακής 10-11-2024:

– Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Κατεχάκη και του Πύργου Αθηνών και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Φειδιππίδου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μιχαλακοπούλου και της Λ. Κηφισίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Θηβών, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Μ. Ασίας και Λεβαδείας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μεσογείων.

– Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Ιλισίων και της Λ. Μεσογείων.

– Λ. Κηφισίας, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Πανόρμου και Λ. Αλεξάνδρας.

– Λ. Αλεξάνδρας, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Πανόρμου και Λ. Κηφισίας.

– Απαγόρευση της κάθετης διέλευσης των οχημάτων στη Μαραθώνια διαδρομή κατά τις ώρες, που τα τμήματα αυτής θα είναι αποκλεισμένα από την κυκλοφορία των οχημάτων εκτός των παρακάτω ελεγχόμενων κόμβων κάθετης διέλευσης:

– Λ. Μαραθώνος & Διονύσου (Δήμου Μαραθώνος – Ν. Μάκρης).

– Λ. Μαραθώνος – Αρτέμιδος – Φειδιππίδου (Δήμου Μαραθώνος – Ν. Μάκρης).

– Λ. Μαραθώνος & Αγ. Μαρίνας (Δήμου Μαραθώνος – Ν. Μάκρης).

– Λ. Μαραθώνος & Φλέμινγκ (Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου).

– Λ. Μαραθώνος & Πατριάρχου Γρηγορίου – Εθνικής Αντιστάσεως (Δήμου Παλλήνης – Γέρακα).

– Λ. Μαραθώνος & Έξοδος Αττικής Οδού (Δήμου Παλλήνης – Γέρακα).

– Λ. Μαραθώνος & Λ. Λαυρίου – Κλεισθένους – Κυκλάδων (Σταυρός Αγ. Παρασκευής – Δήμος Αγ. Παρασκευής).

– Λ. Μεσογείων & Αγ. Ιωάννου – Ελπίδος – Χαλανδρίου (Δήμου Αγ. Παρασκευής).

– Λ. Μεσογείων & 17ης Νοέμβρη – Ζωοδόχου Πηγής (Δήμων Χολαργού – Παπάγου & Χαλανδρίου).

– Λ. Μεσογείων & Αγ. Ιωάννου Θεολόγου – Παρίτση (Δήμου Χολαργού – Παπάγου & Ν. Ψυχικού).

– Λ. Μεσογείων & Λ. Κατεχάκη (Δήμος Αθηναίων).

– Λ. Μεσογείων – Μιχαλακοπούλου – Φωκίδος (Δήμος Αθηναίων).

– Λ. Βασ. Σοφίας – Παπαδιαμαντοπούλου (Δήμος Αθηναίων).

– Λ. Βασ. Κων/νου & Βασ. Γεωργίου Β΄ (Δήμος Αθηναίων), μόνο για τα οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος.

– ΠΕΖΟΙ, ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ και οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά οχήματα, όπως πατίνια (e-scooters), τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skateboards), αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα κ.λ.π.) ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να διασχίζουν ή να κινούνται στο οδόστρωμα κατά μήκος της Μαραθώνιας διαδρομής, κατά τις ώρες που διεξάγεται ο αγώνας.

– Επιπροσθέτως, τα οχήματα της διοργάνωσης υποχρεούνται να κινούνται με χαμηλή ταχύτητα.

Λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία οι οδηγοί μπορούν να ακολουθήσουν τα παρακάτω ενδεικτικά εναλλακτικά δρομολόγια:

– Από Κέντρο πόλεως Αθηνών προς Ζωγράφου – Παγκράτι – Καισαριανή – Βύρωνα:

Λ. Αλεξάνδρας – Πανόρμου – Λ. Κηφισίας – Κατεχάκη κ.λπ.

– Από Ζωγράφου – Παγκράτι – Καισαριανή – Βύρωνα προς Κέντρο πόλεως Αθηνών:

Ούλωφ Πάλμε – Κοκκινοπούλου – Κατεχάκη – Λ. Κηφισίας – Πανόρμου – Λ. Αλεξάνδρας κ.λπ.

– Από Κέντρο πόλεως Αθηνών προς Νότια Προάστια:

Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Λ. Συγγρού – Λ. Ποσειδώνος κ.λπ. ή Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Καλλιρόης – Λ. Βουλιαγμένης κ.λπ.

– Από Λιμάνι Ραφήνας προς Αθήνα, μέσω Αρτέμιδος (Λούτσας):

Λιμάνι Ραφήνας – αριστερά Χρ. Σμύρνης – δεξιά Λ. Καραμανλή – Λ. Σπάτων – δεξιά περιφερειακός Δημάρχου Χρ. Μπέκα – δεξιά Λ. Σπάτων – αριστερά Θεοτοκοπούλου (Ολυμπιονικών) και στη συνέχεια:

– Προς Χαλάνδρι, Βριλήσσια κ.λπ.:

Κόμβο Λεονταρίου – δεξιά Λ. Λαυρίου – κάθετη διέλευση Σταυρού – Κλεισθένους κ.λπ.

– Προς Αγ. Παρασκευή, Χολαργό, Παπάγου, Ηλιούπολη κ.λπ.:

Δεξιά Λ. Λαυρίου – αριστερά Τρικάλων (πριν Κόμβο Σταυρού) – δεξιά Γραβιάς – δεξιά Αγ. Ιωάννου – αριστερά Τασσοπούλου κ.λπ.

– Προς Νότια Προάστια:

Κόμβο Λεονταρίου – αριστερά Λ. Λαυρίου – δεξιά Λ. Κορωπίου / Βάρης κ.λπ.

– Από Μαραθώνα προς Βόρεια Προάστια – Λιμάνι Πειραιά και Παναθηναϊκό Στάδιο:

Μέσω οδού Δημοκρατίας – αριστερά Λ. Λίμνης Μαραθώνος – δεξιά Χελμού – αριστερά Κρυονερίου – αριστερά Ν.Ε.Ο.Α.Λ. – συνέχεια Λ. Κηφισού κ.λπ.

– Από Νέα Μάκρη προς Βόρεια Προάστια:

Μέσω Λ. Διονύσου – Αγίου Πέτρου.

Περισσότερες διευκρινίσεις/πληροφορίες θα παρέχονται το Σάββατο 9-11-2024 κατά τις ώρες 07.00 έως 22.00 και την Κυριακή 10-11-2024 κατά τις ώρες 06.00 έως 19.00, από το Κέντρο Επιχειρήσεων Μαραθωνίου στα τηλέφωνα:

– 210 8708 237,

– 210 8708 238,

– 210 8708 239.

Η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των οχημάτων, για την ομαλή διεξαγωγή των αγώνων και την αποτροπή κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν την κυκλοφορία και στάθμευση των οχημάτων τους στις ανωτέρω οδούς και Λεωφόρους και να ακολουθήσουν τις υποδείξεις των τροχονόμων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: 49χρονος με ηπατίτιδα χτύπησε και δάγκωσε στα χείλη αστυνομικό

Ένα απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε στη Θεσσαλονίκη, με «πρωταγωνιστή» έναν 49χρονο Γεωργιανό, ο οποίος κατηγορείται ότι χτύπησε και δάγκωσε έναν αστυνομικό, με τον ίδιο να υποστηρίζει ότι έχει ηπατίτιδα C.

Όλα ξεκίνησαν στην οδό Κολόμβου στη Θεσσαλονίκη, όταν αστυνομικοί επιχείρησαν να κάνουν στον άνδρα έναν τυπικό έλεγχο. Ωστόσο, ο Γεωργιανός εγκατέλειψε το σημείο, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει πεζή καταδίωξη.

Με τη βοήθεια των πολιτών ο άνδρας ακινητοποιήθηκε, ενώ στη συνέχεια οδηγήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής.

Εκεί, σύμφωνα με το Action24, και συγκεκριμένα μέσα στο ασανσέρ ο 49χρονος φέρεται να έδωσε κουτουλιά στον αστυνομικό που τον συνόδευε, ενώ στη συνέχεια του δάγκωσε τα χείλη.

Σύμφωνα πάντα με την ίδια πηγή, αμέσως μετά την επίθεση ο Γεωργιανός φέρεται να είπε στους αστυνομικούς ότι έχει ηπατίτιδα C.

 

Ο αστυνομικός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου και διαπιστώθηκε ότι είναι καλά στην υγεία του.

NEWSIT

Θεσσαλονίκη: 49χρονος με ηπατίτιδα χτύπησε και δάγκωσε στα χείλη αστυνομικό

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ