Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Hellenic Train: 24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη

Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν την Πέμπτη (26.9.24) οι εργαζόμενοι στα τρένα (σωματεία ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ζητώντας, μεταξύ άλλων, άμεσες προσλήψεις, αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων καθώς και ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Με ανακοίνωσή τους για την απεργία, οι εργαζόμενοι στα τρένα επισημαίνουν πως «το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψή του από την πλευρά της πολιτείας».

«Τα σωματεία της Hellenic Τrain πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει», αναφέρουν στην ανακοίνωση.

Και προσθέτουν: «Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας».

Η ανακοίνωση των εργαζόμενων

«Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψη του από την πλευρά της πολιτείας.

Άλλωστε και η κυβέρνηση παραδέχθηκε ότι στην χώρα μας τα σιδηροδρομικά έργα και τα συστήματα που αφορούν στην ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, καθυστέρησαν σημαντικά (σύμβαση 717 κλπ) λόγω των συνεχών αλλαγών, παρατάσεων και κυβερνητικών παρεμβάσεων.

Δυστυχώς όμως λίγο πριν την ολοκλήρωση της τοποθέτησης και λειτουργίας αυτών των συστημάτων ασφαλείας (Σηματοδότηση- τηλεδιοίκηση- επικοινωνία) βιώσαμε την καταστροφική κακοκαιρία του Daniel, η οποία διέλυσε μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, δημιουργώντας παράλληλα πολλαπλά προβλήματα στην διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της Hellenic train, με τους εργαζόμενους να σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος από αυτό που τους αναλογούσε.

Προβλήματα που μετά από ενάμιση χρόνο της αποφράδος ημέρας του δυστυχήματος και της φυσικής καταστροφής παραμένουν, ενώ πολλά από αυτά, που αφορούν τον ΟΣΕ και την Hellenic train, διαιωνίζονται και βαλτώνουν.

Η μη ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραμμής στην Αθήνα έπειτα από 17 χρόνια, η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων στον σταθμό Λαρίσης, η παντελής έλλειψη σύγχρονων μέσων αντιμετώπισης των παραβατικών επιβατών, η τραγική κατάσταση των εγκαταστάσεων των μηχανεργοστασίων, η έλλειψη αξιόλογου σύγχρονου τροχαίου υλικού και κυρίως η ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, αναδεικνύουν την απουσία σχεδιασμού στην λειτουργία των εταιρειών, την απουσία κυβερνητικού σχεδίου, την διαχρονική εγκατάλειψη του Σιδηροδρόμου, τις ανερμάτιστες και εκ του προχείρου αλλαγές όλων των κυβερνήσεων, οι οποίες ευθύνονται για το αλαλούμ της ασυνεννοησίας, καθώς και το κλείσιμο του 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου, έφεραν τον σιδηρόδρομο στην τραγική κατάσταση που βιώνουμε όσοι εργαζόμαστε σε αυτόν και φυσικά την απαξίωση του τρένου στο επιβατικό κοινό.

Η ιδιωτικοποίηση δε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατόπιν της ΕΕΣΣΤΥ έναντι πολύ μικρού τιμήματος, που δήθεν θα λειτουργούσε ευεργετικά, αποδείχθηκε στην πράξη άλλη μια λανθασμένη πολιτική επιλογή, τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού.

Γερασμένο τροχαίο υλικό, έλλειψη ανταλλακτικών, υποστελέχωση της τεχνικής βάσης, έλλειψη σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις και μια σειρά άλλων προβλημάτων συνηγορούν στην δική μας εκτίμηση.

Παρά τα 65 εκατ. ευρώ/έτος κρατικής επιχορήγησης, οι εργαζόμενοι και κυρίως οι πολίτες-επιβάτες του μέσου δεν απολαμβάνουν σύγχρονες ευρωπαϊκού επιπέδου μεταφορές.

Οι ευθύνες όμως για την τραγική αυτή κατάσταση, καταλογίζονται και βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις και τις διορισμένες διοικήσεις που διαχειρίστηκαν τις τύχες της χώρας και του σιδηροδρόμου, που παρά τα δισεκατομμύρια ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων, η αξιοπιστία του στις μεταφορές, βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο από την έναρξη λειτουργίας του.

Σήμερα, αφενός αναγνωρίζουμε την προσπάθεια του ΟΣΕ να επισπεύσει τις εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής και λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας, όπως αναγνωρίζουμε και τις καλές προθέσεις της νέας διοίκησης της Hellenic train για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που της κληροδότησαν οι προκάτοχοί της, αφετέρου όμως, διαπιστώνουμε ότι η επιλογή παραχώρησης εργασιών με εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) όπως ο καθαρισμός των δένδρων και άλλων υλικών επί γραμμής από τον ΟΣΕ, καθώς και η παραχώρηση τεχνικών εργασιών λόγω ελλείψεως προσωπικού από την Hellenic train, δεν αποκατέστησε ούτε κατ’ ελάχιστο τα προβλήματα και την αξιοπιστία των εταιρειών απέναντι στο επιβατικό κοινό.

Με λίγα λόγια οι καλές προθέσεις από μόνες τους δεν είναι ικανές να λύσουν τα ζητήματα αξιοπιστίας και ασφαλείας… Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, σοβαρές επενδύσεις σε προσωπικό και τροχαίο υλικό!

Άλλωστε όλοι μας γνωρίζουμε πολύ καλά ότι “ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις”!!!

Τα σωματεία της Hellenic train πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει.

Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας.

Κατόπιν όλων των παραπάνω που αναφέρουμε και έπειτα από τα συμβάντα των τελευταίων ημερών, τα σωματεία μας, σε έκτακτη συνεδρίαση των Διοικητικών τους Συμβουλίων, αποφάσισαν ΟΜΟΦΩΝΑ την προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής Σιδηροδρομικής απεργίας την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου με τα κάτωθι αιτήματα: α)Άμεσες προσλήψεις προσωπικού ώστε να σταματήσει η εντατικοποίηση της εργασίας

β)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων

γ)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την αντιμετώπιση των παραβατικών συμπεριφορών επί των αμαξοστοιχιών καθώς και στους σταθμούς

δ)Αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων-Οι επιβάτες μας αξίζουν το καλύτερο!

ε)Να δοθούν άμεσα τα Μ.Α.Π.(Μέσα ατομικής προστασίας)

στ)Να προχωρήσει η εκπαίδευση των μηχανοδηγών και των τεχνιτών στο σύνολο του τροχαίου υλικού

ζ)Να θεσπιστεί η συνεχής εκπαίδευση των τεχνιτών και των συνοδών αμαξοστοιχιών

η)Άμεσες ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτωνστα μηχανεργοστάσια

θ)Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Για όλα τα παραπάνω αιτήματα απαιτούμε σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Αγαπητοί επιβάτες, συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Αυτή η κινητοποίηση μας αφορά ΟΛΟΥΣ, σας αφορά ΟΛΟΥΣ!

Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων είναι για εμάς πάνω από όλα!».

NEWSIT

24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη – «Τα προβλήματα παραμένουν» λένε οι εργαζόμενοι

 

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Κυρ.Μητσοτάκης: Ακόμη περισσότερες ελαφρύνσεις στους μισθωτούς με μεσαία εισοδήματα έως το 2027

«Πιστεύω ότι τα στοιχεία της δημοσκόπησης της pulse επιβεβαιώνουν την ορθότητα της πολιτικής μας. Οι πολίτες είναι πάντα καχύποπτοι, πόσο μάλλον όταν είχαν ακούσει πολλές φορές στο παρελθόν για τη διασύνδεση των Pos με τις ταμειακές μηχανές. Μιλάμε για έσοδα που το κράτος θα έπρεπε να εισπράττει και δεν τα εισπράττει. Μια φορολογική διοίκηση, η οποία γίνεται πιο φιλική προς τον πολίτη και πιο αυστηρή στην επιβολή της νομιμότητας», απάντησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συζήτηση με την δημοσιογράφο Έλενα Λάσκαρη στην εκδήλωση του υπουργείου εθνικής οικονομίας και της ΑΑΔΕ για τον εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης και της εξυπηρέτησης του πολίτη.

Νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη

Ερωτηθείς για το πολιτικό κόστος, ο Πρωθυπουργός υπενθύμισε πως ο περιορισμός της φοροδιαφυγής ήταν κεντρική προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. «Πιστεύω ότι το ισοζύγιο, το οικονομικό και το πολιτικό, είναι θετικό για την κοινωνία. Τα πρόσθετα έσοδα, τα οποία μπορέσαμε και συγκεντρώσαμε από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, επιστρέφουν στην κοινωνία δημιουργώντας πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο για περαιτέρω μειώσεις φόρων. Τα πρόσθετα έσοδα ήρθαν από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και από την αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας. Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής. Όσο τα διαρθρωτικά αυτά μέτρα έχουν μόνιμο χαρακτήρα, τόσο μας δίνεται η δυνατότητα και μετά το 2025 να προγραμματίσουμε και άλλες μόνιμες μειώσεις φόρων και θα στρέψουμε την προσοχή μας στην περαιτέρω ανακούφιση της μεσαίας τάξης. Αυτή η πολιτική επιστρέφει το μέρισμα των πρόσθετων εσόδων πίσω στην κοινωνία», υπογράμμισε.

Σε ερώτηση αν μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερες μειώσεις φόρων ο κ. Μητσοτάκης θύμισε ότι στον προϋπολογισμό έχουμε ήδη 12 μειώσεις φόρων. Και πρόσθεσε: «Με την αλλαγή των δημοσιονομικών κανόνων η χώρα έχει πια οροφές δαπανών. Αν έχουμε σταθερή υπεραπόδοση από διαρθρωτικά μέτρα , ναι, μπορούμε να μειώσουμε τους φορολογικούς συντελεστές. Έχει σημασία να φανεί ότι αυτά τα διαρθρωτικά μέτρα ότι αποδίδουν μόνιμα. Η επιμονή μας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Όλες οι παρεμβάσεις από την ΑΑΔΕ είναι μέτρα που από τη μία διευκολύνουν και από την άλλη μας επιτρέπουν να εντοπίζουμε την πραγματική φορολογητέα ύλη. Σήμερα η Ελλάδα πετυχαίνει δημοσιονομικούς στόχους, μειώνει το χρέος, έχει τριπλάσια ανάπτυξη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και μειώνει τους φόρους». Ο κ. Μητσοτάκης είπε πως αυτό που έχουμε πετύχει είναι αρκετά ιδιαίτερο και θετικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα και είναι δικαίωση της φορολογικής πολιτικής και το 2027 το οικονομικό αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής θα είναι ορατό σε όλους. «Και στη μεσαία τάξη, οι μισθωτοί έχουν δει φορολογικές μειώσεις, αλλά μπορούμε να είμαστε ακόμα πιο προσηλωμένοι στην ελάφρυνσή τους μέχρι το 2027. Πρέπει να δούμε την εφαρμογή των μέτρων το 2025. Είναι μέτρα διαρθρωτικού χαρακτήρα. Έχουμε πάρει και έκτακτα μέτρα. Αυτή η κυβέρνηση δεν δίστασε να φορολογήσει τα υπερκέρδη στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας και να επιστρέψουμε τα χρήματα στους πολίτες. Η κυβέρνηση δεν δίστασε να φορολογήσει τα διυλιστήρια. Αυτά είναι έκτακτα μέτρα τα οποία δεν μας αρέσουν κατά κανόνα. Μας αρέσουν τα διαρθρωτικά».

Σε επόμενη ερώτηση για τον ΦΠΑ και αν έχει φύγει από το τραπέζι η μείωση των συντελεστών ο πρωθυπουργός ανέφερε πως «μια μονάδα μείωσης στο ΦΠΑ στοιχίζει περίπου 1,5 δις στα έσοδα και πως είμαστε μια χώρα σε αρκετές κατηγορίες σε χαμηλότερα ποσοστά ΦΠΑ».

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι «όσο έχουμε ευχάριστες εκπλήξεις τόσο περισσότερα περιθώρια ελιγμών θα έχουμε στα τελευταία δύο χρόνια της θητείας μας».

ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Παγκράτι: Ψάχνουν τον ενοικιαστή του 2008 για την αποθήκη «γιάφκα»

Παγκράτι: Ψάχνουν τον ενοικιαστή του 2008 για την αποθήκη «γιάφκα»

Στο μικροσκόπιο των Αντιτρομοκρατικής έχει μπει η αποθήκη της πολυκατοικίας στο Παγκράτι, όπου μέσα βρέθηκαν όπλα, χειροβομβίδες και εκρηκτικά, ενώ οι Αρχές ελέγχουν κατά πόσο η γιάφκα στη γειτονιά του Παγκρατίου μπορεί να σχετίζεται με την έκρηξη στους Αμπελόκηπους.

Οι έρευνες της Αντιτρομοκρατικής εστιάζουν στον ενοικιαστή της αποθήκης στο Παγκράτι, που το 2008 είχε νοικιάσει τον χώρο από τον απόστρατο στρατιωτικό. Σημειώνεται πως οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν πως ο ιδιοκτήτης δεν θυμόταν σε ποιον είχε νοικιάσει τον χώρο στο υπόγειο της πολυκατοικίας.

Αξίζει να σημειωθεί, πως όλα αποκαλύφθηκαν όταν ο ιδιοκτήτης αποφάσισε να νοικιάσει εκ νέου την αποθήκη στο Παγκράτι. Ο ίδιος έφτασε στην πολυκατοικία μαζί με την σύζυγό του και αφού έσπασαν την κλειδαριά με αλυσοπρίονο διαπίστωσαν ότι ήταν γεμάτη όπλα και εκρηκτικά.

Οι αστυνομικοί αναλύουν το οπλοστάσιο που βρέθηκε στην αποθήκη με τις εκρηκτικές ύλες να παραπέμπουν σε τρομοκρατικές οργανώσεις από τα παλιά.

Οι έρευνες της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας επικεντρώνονται στην ανάλυση των ψηφιακών πειστηρίων καθώς στην γιάφκα έχει βρεθεί ένα laptop που εξετάζεται προκειμένου οι Αρχές να αποκτήσουν πρόσβαση στα αρχεία. Εικάζεται ότι ο υπολογιστής ανήκει σε μέλη τρομοκρατικής οργάνωσης που είχαν μισθώσει την αποθήκη από το 2008.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, τα ευρήματα ξυπνούν μνήμες από τρομοκρατικά χτυπήματα που είχαν γίνει από οργανώσεις που είτε έχουν «απενεργοποιηθεί», είτε έχουν εξαρθρωθεί όπως ο Επαναστατικός Αγώνας, η Ομάδα Λαϊκών Αγωνιστών και η Συνομωσία Πυρήνων της Φωτιάς.

Σε αυτή την κατεύθυνση των ερευνών οδηγούν τα 37 κιλά νιτρικής αμμωνίας, ενός βασικού συστατικού για τη δημιουργία ενός εκρηκτικού που έχει χρησιμοποιηθεί σε μεγάλα χτυπήματα. Ανάλογο συστατικό περιείχε και η βόμβα που εξερράγη στο διαμέρισμα των Αμπελοκήπων όπου έχασε τη ζωή του ένας 36χρονος άνδρας και τραυματίστηκε σοβαρά μια κοπέλα.

Τέλος, οι Αρχές κάνουν βαλλιστικό έλεγχο στα όπλα που είναι πλήρως λειτουργικά και εξετάζουν αν έχουν χρησιμοποιηθεί σε κάποια εγκληματική ενέργεια.

Οι αστυνομικοί εικάζουν ότι η αποθήκη γιάφκα αφορούσε σε προηγούμενη γενιά τρομοκρατών και δεν αποκλείεται κάποιος από αυτούς να έχουν αναλάβει ρόλο καθοδηγητή στη νέα γενιά.

NEWSIT

Ψάχνουν τον ενοικιαστή του 2008 για την αποθήκη «γιάφκα» στο Παγκράτι

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Συνελήφθη μια 73χρονη γυναίκα για εξαπάτηση δύο ηλικιωμένων

Συνελήφθη χθες, σε περιοχή της Θεσσαλονίκης, μια 73χρονη γυναίκα για εξαπάτηση δύο ηλικιωμένων γυναικών. Συγκεκριμένα, συνεργός της τηλεφώνησε στις ηλικιωμένες (που διαμένουν στη Θεσσαλονίκη και στις Σέρρες) προσποιούμενος τον γιατρό και ισχυρίστηκε ότι συγγενικά τους πρόσωπα έχουν τραυματιστεί. Στη συνέχεια ζήτησε χρήματα για να υποβληθούν δήθεν σε επείγουσα χειρουργική επέμβαση. Με τον τρόπο αυτό οι δράστες κατάφεραν να αποσπάσουν από τις ηλικιωμένες γυναίκες το χρηματικό ποσό των 34.700 ευρώ συνολικά.

Σημειώνεται ότι στις Σέρρες η 75χρονη ηλικιωμένη που έπεσε θύμα εξαπάτησης πέταξε από το μπαλκόνι τριάντα χιλιάδες ευρώ ενώ η ηλικιωμένη που εξαπατήθηκε στη Θεσσαλονίκη παρέδωσε 4.700 ευρώ. Η γυναίκα που συνελήφθη ήταν εκείνη που παραλάμβανε τα χρήματα.

Η έρευνα των αστυνομικών συνεχίζεται τόσο για την ταυτοποίηση των συνεργών της γυναίκας που συνελήφθη, όσο και για τη διερεύνηση της τυχόν συμμετοχής τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ