Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο λόγος στη Βουλή για την ισότητα στον πολιτικό γάμο

Στη μια το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί η έναρξη της πρώτης ανάγνωσης του σχεδίου νόμου «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις».

Οι τιθέμενες διατάξεις θα συζητηθούν ενώπιον τριών επιτροπών: της Διαρκούς επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Στόχος της κυβέρνησης είναι το νομοσχέδιο να ψηφιστεί στην Ολομέλεια στις 15 Φεβρουαρίου. Στην περίπτωση που υποβληθεί στην Ολομέλεια αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας, όπου καταγράφεται η ατομική ψήφος, πρέπει το νομοσχέδιο να εξασφαλίσει την πλειοψηφία των παρόντων, αλλά να μην είναι πλειοψηφία μικρότερη των 75 ψήφων. Η κοινοβουλευτική συζήτηση που αρχίζει σήμερα, θα αποτελέσει ένα σημαντικό ιστορικό στοιχείο που θα διευκολύνει και την ερμηνεία του νόμου, στο μέλλον. Το εύρος της πλειοψηφίας που θα εξασφαλίσει εν τέλει το νομοσχέδιο, θα αφήσει το δικό του πολιτικό αποτύπωμα. Επισπεύδων υπουργός είναι ο Άκης Σκέρτσος. Το βάρος της εισήγησης της συμπολίτευσης θα σηκώσει η γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας Μαρία Συρεγγέλα. Και τα δύο αυτά στοιχεία φέρουν ιδιαίτερο συμβολισμό, για τη σημασία που αποδίδει η κυβέρνηση στην ισότητα στο γάμο.Οι ηγεσίες του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ, της Νέας Αριστεράς και της Πλεύσης Ελευθερίας προσέρχονται στη συζήτηση με θετική προαίρεση. Στο δημόσιο διάλογο ωστόσο αρκετοί βουλευτές, κατά κύριο λόγο από τη Νέα Δημοκρατία, έχουν διαφοροποιηθεί και είτε θα καταψηφίσουν είτε θα απέχουν από την ψηφοφορία.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καταθέσει την δική του πρόταση νόμου, η οποία δεν αποκλείει το δικαίωμα των ομόφυλων ζευγαριών να αποκτήσουν παιδί μέσω παρένθετης μητέρας. Κατά συνέπεια ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί την δική του πρόταση πληρέστερη από το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης και είναι ένα ερώτημα αν η ψήφος του θα είναι «ναι» σε όλα (και επί της αρχής και στα άρθρα).

Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, που η συζήτησή του αρχίζει σήμερα, θεσμοθετεί στην ελληνική έννομη τάξη τον γάμο μεταξύ δύο προσώπων ανεξάρτητα από το φύλο τους, προκειμένου να επιτευχθούν η ισότητα στον γάμο και η νομική προστασία οικογενειών. Η θεσμοθέτηση της ισότητας στον γάμο δημιουργεί και ισότητα στα δικαιώματα παιδιών ομόφυλων ζευγαριών που ήδη υπάρχουν.

Η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι «η προβλεπόμενη επέκταση του δικαιώματος σύναψης γάμου αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατεύθυνση της εμπέδωσης της ισότητας και της άρσης του κοινωνικού αποκλεισμού και των διακρίσεων σε βάρος των ομόφυλων ζευγαριών και εντάσσεται στo ευρύτερο πλαίσιο της δημιουργίας μιας κοινωνίας χωρίς διακρίσεις. Έτσι η χώρα μας προστίθεται στον μακρύ κατάλογο των χωρών που αναγνωρίζουν την ισότητα στον γάμο, από μακρού χρόνου, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, ο Καναδάς, η Σουηδία, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Αργεντινή, η Δανία, η Γαλλία, η Βραζιλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, ή πιο πρόσφατα, όπως η Φινλανδία, το Λουξεμβούργο, η Ιρλανδία, η Εσθονία, η Γερμανία, η Μάλτα, η Αυστραλία, η Ελβετία και οι ΗΠΑ (συνολικά 36 χώρες στον κόσμο)».

Το σχέδιο νόμου, η σύνταξη του οποίου βασίστηκε και στη νομοθετική πρακτική που ακολουθήθηκε σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν ήδη καθιερώσει την ισότητα στον γάμο (Γαλλία, Γερμανία κ.ά), στοχεύει με ελάχιστες παρεμβάσεις στον Αστικό Κώδικα και τη λοιπή νομοθεσία να κατοχυρώσει τη δυνατότητα των ομόφυλων ζευγαριών να συνάπτουν γάμο, συμπεριλαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες σχετικές μεταβατικές διατάξεις που συνδέονται με αυτόν, καθώς και ρυθμίσεις σχέσεων συγγένειας με στοιχεία αλλοδαπότητας. Επίσης γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για ίση πρόσβαση των ομόφυλων ζευγαριών σε δικαιώματα της εργατικής νομοθεσίας. Το νομοσχέδιο ενισχύει επίσης την προστασία από διακρίσεις, επεκτείνοντας την αρχή της ίσης μεταχείρισης και στους τομείς της κοινωνικής προστασίας, της εκπαίδευσης και της πρόσβασης στην παροχή υπηρεσιών.

Με τις τιθέμενες διατάξεις, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, προβλέπεται η δυνατότητα να συνάπτουν γάμο άτομα του ιδίου ή διαφορετικού φύλου. Η κεντρική μεταρρύθμιση του νομοσχεδίου για την ισότητα στον γάμο είναι η τροποποίηση του άρθρου 1350 του Αστικού Κώδικα, με την ρητή πια πρόβλεψη ότι οι μελλόνυμφοι μπορεί να είναι και του ιδίου φύλου. «Το Σχέδιο Νόμου δεν επεμβαίνει στις διατάξεις των άρθρων 1542 επ. Αστικού Κώδικα για την υιοθεσία, η εφαρμογή των οποίων αποτελεί αυτόθροη και αυτονόητη συνέπεια της επέκτασης του γάμου και στα ομόφυλα ζευγάρια», όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση. Με άλλα λόγια, μετά την ψήφιση του νόμου, και τη δυνατότητα να τελέσουν πολιτικό γάμο ομόφυλα ζευγάρια, θα μπορεί ο ένας να υιοθετήσει το παιδί του άλλου ή να υιοθετήσουν, από κοινού, ένα παιδί.

Περιλαμβάνονται όμως στο νομοσχέδιο διατάξεις για την αναγνώριση των γάμων και των οικογενειών που έχουν δημιουργηθεί στο εξωτερικό. Άλλωστε και το Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου έχει πει ότι κριτήριο για την υιοθεσία δεν μπορεί να είναι ο σεξουαλικός προσανατολισμός του υποψήφιου θετού γονέα. Στην Ελλάδα σήμερα το Σύμφωνο Συμβίωσης δεν επιτρέπει την υιοθεσία. Το Σύμφωνο Συμβίωσης επιτρέπει μόνο την αναδοχή.

Η μεταρρύθμιση για την ισότητα στο γάμο δεν θα έπρεπε να αιφνιδιάσει κανέναν. Το 2020-2021, μετά από πρωτοβουλία του πρωθυπουργού, συστήθηκε η Επιτροπή για την εθνική στρατηγική για την ισότητα των ατόμων ΛΟΑΤΚΙ+, και υπό την προεδρία του Αλέξανδρου Σισιλιάνου, πρώην προέδρου του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), συμπεριέλαβε στην έκθεσή της το κεφάλαιο για τα ζητήματα οικογενειακού δικαίου όπου ανέφερε ότι «καμία στρατηγική για την ισότητα ΛΟΑΤΚΙ+ δεν θα μπορούσε να μην θέτει το ζήτημα της ισότητας στον πολιτικό γάμο».

Με την προαναγγελία κιόλας της κατάθεσης του νομοσχεδίου αναπτύχθηκε μια «πολεμική» σε σχέση με την παρένθετη μητρότητα και την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή. Όμως αυτό δεν είναι θέμα που έχει να κάνει με το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομοφύλων. Το νομοσχέδιο δεν αλλάζει τίποτε, σε σχέση με την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.

Η θεσμοθέτηση της ισότητας στον γάμο δημιουργεί και ισότητα στα δικαιώματα παιδιών ομόφυλων ζευγαριών που ήδη ζουν και ανατρέφονται από ομόφυλους γονείς. Το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων που δημιουργούνται από τη μη αναγνώριση της συγγένειας των παιδιών αυτών με τον ένα γονέα τους, η οποία έχει ως συνέπεια να αποστερούνται μια σειρά δικαιωμάτων (γονική μέριμνα, διατροφή, κληρονομικό δικαίωμα) και να προσβάλλεται το δικαίωμά τους στην οικογενειακή ζωή. Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει «γονέας 1» και «γονέας 2». Οι μητέρες θα συνεχίζουν να λέγονται μητέρες και οι πατέρες θα λέγονται πατέρες.

Οι σχετικές ρυθμίσεις αποσκοπούν στην τήρηση των υποχρεώσεων της χώρας μας που απορρέουν από το πρωτογενές, κυρίως τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και δευτερογενές ενωσιακό δίκαιο, όπως αυτό έχει ερμηνευτεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου.

Η επιτροπή που είχε επωμιστεί το βάρος της προπαρασκευής του σχεδίου νόμου, για την ισότητα στον γάμο, είχε επεξεργαστεί και διατάξεις για τη δυνατότητα των παντρεμένων ομόφυλων ζευγαριών να αποκτούν παιδιά, όχι μόνο με υιοθεσία, αλλά και με ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή. Έτσι πρότεινε επεμβάσεις στο δίκαιο της ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, με τις οποίες θα επεκτείνονταν όσα ισχύουν για τα ετερόφυλα ζευγάρια και στα ομόφυλα ζεύγη. Η κυβέρνηση όμως αποφάσισε να αφαιρεθούν οι διατάξεις που αφορούσαν την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, από το σχέδιο νόμου.

Η απαγόρευση, σήμερα, του πολιτικού γάμου για τα ομόφυλα ζευγάρια, είναι μια απαγόρευση σύναψης μιας σύμβασης του αστικού δικαίου εξαιτίας του φύλου. Υπό την έννοια αυτή συνιστά διάκριση λόγω φύλου, αναφέρουν οι υποστηρικτές του σχεδίου νόμου. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε πρόσφατα, συνέδεσε τη σημερινή μεταρρύθμιση με εκείνη του 1983, η οποία συνιστούσε το πρώτο μεγάλο βήμα ισότητας των φύλων, δηλαδή της εξίσωσης άνδρα και γυναίκας. Τώρα ακολουθεί το δεύτερο βήμα δηλαδή η απαγόρευση δυσμενών διακρίσεων λόγω φύλου, στον γάμο, με την δυνατότητα αυτός να συνάπτεται και από άτομα του ιδίου φύλου.

Το νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο, έρχεται 41 χρόνια μετά τη μεταρρύθμιση του 1983, όταν έγινε αναμόρφωση, εκ βάθρων, του οικογενειακού δικαίου, την οποία έφερε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και είχε κεντρικούς άξονες την ισονομία ανδρών και γυναικών στο γάμο, την φιλελευθεροποίηση του διαζυγίου, την προστασία του παιδιού. Είχαν προηγηθεί το 1982 η καθιέρωση του πολιτικού γάμου και η αποποινικοποίηση της μοιχείας. Και εκείνες οι μεταρρυθμίσεις είχαν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις. Σήμερα, το οικογενειακό δίκαιο εισέρχεται σε νέα φάση και εξελίσσεται αφού προηγουμένως το 2002, εισήχθη το νομοθετικό πλαίσιο για την παρένθετη κυοφορία, το 2008 εισήχθη το Σύμφωνο Συμβίωσης για τα ετερόφυλα ζευγάρια και το 2015 καθιερώθηκε το Σύμφωνο Συμβίωσης και για τα ομόφυλα ζευγάρια.

Σε λίγες ημέρες οι ρυθμίσεις για την ισότητα στον γάμο θα ψηφιστούν από την Ολομέλεια. Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει διατυπώσει την κάθετη αντίθεσή της. Η κυβέρνηση έχει όμως καταστήσει σαφές ότι σέβεται μεν την άποψη της Εκκλησίας, αλλά η έννομη τάξη έχει τις δικές της προτεραιότητες.

Εθνική Στρατηγική για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+

Πως όμως φτάσαμε ως τη σημερινή μεταρρύθμιση; Στις 17 Μαρτίου του 2021 με απόφαση του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη συστήθηκε επιτροπή με σκοπό τη σύνταξη της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+. Πρόεδρος της Επιτροπής ορίστηκε ο καθηγητής Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ και πρώην πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), κ. Λίνος-Αλέξανδρος Σισιλιάνος. Η επιτροπή αυτή μελέτησε τόσο την Στρατηγική για την Ισότητα ΛΟΑΤΚΙ της Ε.Ε. καθώς και την εμπειρία άλλων χωρών στο πεδίο αυτό. Ζήτησε και έλαβε υπόψη της υπομνήματα που κατέθεσαν ενδιαφερόμενοι της κοινωνίας των πολιτών και ιδιαίτερα ΛΟΑΤΚΙ+ οργανώσεις. Διοργάνωσε επίσης ακροάσεις σειράς φορέων και θεσμών. Απευθύνθηκε στο Συμβούλιο της Ευρώπης (COE-SOGI), την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας (ECRI), τον Συνήγορο του Πολίτη, την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) και τον Εθνικό Εισηγητή για την καταπολέμηση Εμπορίας Ανθρώπων. Με βάση όλα τα σχετικά στοιχεία και εισηγήσεις που συνέλεξε, η επιτροπή κατέληξε σε σειρά κατευθυντηρίων γραμμών και προτάσεων που διαπνέονται από την αρχή της ισότητας και την απαγόρευση των διακρίσεων με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα, τα χαρακτηριστικά και την έκφραση φύλου. Πρόκειται για θεμελιώδη αρχή και αξία που αντανακλάται στο άρθρο 4 του Συντάγματος, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, το Ενωσιακό Δίκαιο και τη Διεθνή Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Κεφάλαιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ ήταν και τα ζητήματα πολιτικού γάμου.

«Το 1983 η ελληνική έννομη τάξη και ειδικότερα το οικογενειακό μας δίκαιο συντάχθηκε με τις πιο προοδευτικές αντιλήψεις περί οικογένειας, οι οποίες επικρατούσαν τότε στη Δυτική Ευρώπη. Απομακρυνόμενο από ένα αμιγώς ανδροκρατικό πρότυπο, το ελληνικό οικογενειακό δίκαιο βασίστηκε στη συνταγματική αρχή της ισότητας των φύλων προκειμένου να οικοδομήσει ένα πρότυπο οικογένειας που θεμελιωνόταν στην ισοτιμία των συζύγων. Από τότε έχουν περάσει σχεδόν 40 χρόνια. Η έννοια της οικογένειας έχει μετεξελιχθεί σημαντικά έκτοτε, ιδίως στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και γενικότερα στον λεγόμενο Δυτικό Κόσμο. Οι δύο μεγάλοι ευρωπαϊκοί δικαστικοί θεσμοί, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο σημείο αυτό», ανέφερε στην έκθεση της η επιτροπή και τόνιζε ότι «καμία στρατηγική για την ισότητα ΛΟΑΤΚΙ+ δεν θα μπορούσε να μην θέτει το ζήτημα της ισότητας στον πολιτικό γάμο, λαμβάνοντας υπόψιν και την Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Ισότητα ΛOATKI 2020-2025. Πολλές άλλες πολιτικές ισότητας απορρέουν -έμμεσα ή άμεσα- από αυτή τη μορφή ισότητας».

Ζήτημα που θα πρέπει να διευθετηθεί, αναφέρεται στο ίδιο κείμενο, είναι αυτό των τέκνων που ήδη μεγαλώνουν με ΛΟΑΤΚΙ+ γονείς, αλλά η Πολιτεία δεν αναγνωρίζει γονεϊκά δικαιώματα στον μη βιολογικό γονέα. Αυτό δημιουργεί σειρά σοβαρών προβλημάτων, ιδίως σε ανήλικα τέκνα. Για παράδειγμα, ο μη νομικά αναγνωρισμένος γονέας δεν μπορεί να λάβει αποφάσεις για το παιδί του, όπως για παράδειγμα, για σχολικά ζητήματα ή σε περίπτωση που αυτό νοσηλευθεί σε νοσοκομείο. Στην περίπτωση που πεθάνει ο βιολογικός και νομικά αναγνωρισμένος γονέας, τα παιδιά του ενδέχεται να καταλήξουν σε κάποιον μακρινό συγγενή ή ακόμη και σε ίδρυμα. Αντίστοιχα, αν πεθάνει ο μη νομικά αναγνωρισμένος γονέας, τα παιδιά του στερούνται των κληρονομικών δικαιωμάτων τους. Επίσης, αν οι δύο γονείς χωρίσουν, ο μη νομικά αναγνωρισμένος γονέας δεν μπορεί να διεκδικήσει συμμετοχή στην άσκηση της γονικής μέριμνας. Τέτοιου είδους προβλήματα αντιμετωπίζουν σήμερα στην Ελλάδα πολλά παιδιά που μεγαλώνουν με ΛΟΑΤΚΙ+ γονείς και υπολογίζονται ανεπισήμως σε μερικές εκατοντάδες, «συνεπώς, για αυτό το ειδικό ζήτημα προτείνεται η θεσμοθέτηση μεταβατικής διάταξης που θα ρυθμίζει το πρόβλημα αναγνωρίζοντας τον δεύτερο γονέα του παιδιού».

«Ως προς το θέμα της ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (ΙΥΑ), μία πρόταση για ευρύτερη αναθεώρηση του πλαισίου που θα περιλάμβανε και ετερόφυλα και ομόφυλα ζευγάρια, θα υπερέβαινε ενδεχομένως την εντολή που έχει λάβει η παρούσα επιτροπή. Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι στο πλαίσιο μίας συμπεριληπτικής πολιτικής βασιζόμενης στην αρχή της ισότητας, η διασταλτική ερμηνεία της προϋπόθεσης της αδυναμίας φυσικής αναπαραγωγής -προϋπόθεση που διέπει την εν γένει ρύθμιση του ζητήματος θα κάλυπτε και τα πρόσωπα που βρίσκονται σε ομόφυλη σχέση. Επισημαίνεται, τέλος, ότι η ενδεχόμενη θεσμοθέτηση του γάμου ομοφύλων θα επιφέρει λύση και σε ειδικότερα ζητήματα που σχετίζονται με την αναγνώριση αλλοδαπών ληξιαρχικών πράξεων για παιδιά ομοφύλων Ελλήνων τα οποία έχουν γεννηθεί στο εξωτερικό, την εκ μέρους τους απόκτηση ελληνικής ιθαγένειας και την αναγνώριση συναφών γονεϊκών δικαιωμάτων», σημειώνεται στην Εθνική Στρατηγική για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη δημιουργία Στρατιωτικού Διαδρόμου Κινητικότητας προχωρούν Ελλάδα – Βουλγαρία – Ρουμανία

Ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας, Νίκος Δένδιας, συνυπέγραψε χθες το βράδυ, επιστολή προθέσεων (LoI), για τη δημιουργία Εναρμονισμένου Στρατιωτικού Διαδρόμου Κινητικότητας, με τους υπουργούς ‘Αμυνας της Ρουμανίας, Angel Tilvar και της Βουλγαρίας, Atanas Zaprianov.

‘Οπως ανακοινώθηκε, η υπογραφή έλαβε χώρα στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Ουάσιγκτον, στις εργασίες της οποίας συμμετέχει ο κ. Δένδιας, συνοδεύοντας τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.   

 Με την υπογραφή της επιστολής επισημαίνεται το ενδιαφέρον των τριών χωρών για τη δημιουργία διαδρόμου στρατιωτικής κινητικότητας ο οποίος, μεταξύ άλλων, αποσκοπεί στην προώθηση της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, στο πλαίσιο του κοινού δικτύου υποστήριξης Διοικητικής Μέριμνας του ΝΑΤΟ, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

 Η επιστολή προθέσεων αναφέρεται σε οδικούς και σιδηροδρομικούς διαδρόμους και στην αναβάθμιση των υποδομών και των δικτύων σε περιοχές όπως η Θεσσαλονίκη και η Αλεξανδρούπολη.

 Η υποστήριξη αποβλέπει στην απρόσκοπτη και έγκαιρη ανάπτυξη των συμμαχικών στρατιωτικών δυνάμεων, με την εφαρμογή παράλληλα ενιαίων κανονισμών και διαδικασιών προς διευκόλυνση της διασυνοριακής στρατιωτικής συνεργασίας στις μετακινήσεις, προστίθεται στην ανακοίνωση.

 Η επιστολή προθέσεων αποσκοπεί επίσης στον συντονισμό των  ενεργειών των συμβαλλομένων κρατών όσον αφορά τη Στρατιωτική Κινητικότητα και τη δημιουργία δικτύου διαδρομών μεταξύ των συμμετεχόντων με εναρμόνιση τους σε τέσσερα πεδία: 

 1. Διασυνοριακή μετακίνηση.

2. Συντονισμός των χρησιμοποιούμενων μέσων μετακίνησης.

3. Διαλειτουργικότητα και πληροφορίες. 

4. Ανάπτυξη υποδομών.

 Η σημασία της Στρατιωτικής Κινητικότητας (Military Mobility) υπογραμμίζεται και στην Κοινή Διακήρυξη (Joint Declaration) των πρωθυπουργών Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας που υπεγράφη την 9η Οκτωβρίου του 2023 στο Euxinograd, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

 Η δημιουργία του διαδρόμου έρχεται επίσης σε συνέχεια της υπογραφής της επιστολής προθέσεων για την επέκταση του Δικτύου Αγωγών του ΝΑΤΟ προς την Ανατολική Πτέρυγα της Συμμαχίας, από τους υπουργούς ‘Αμυνας Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, τον Οκτώβριο του 2023.

 Συμβάλλει ακόμη στην ενδυνάμωση της αποτρεπτικής ικανότητας της ανατολικής πτέρυγας της Συμμαχίας και προστίθεται σε μια σειρά ενεργειών που αναβαθμίζουν τον ρόλο περιοχών, όπως η Θράκη, για τη διατήρηση της σταθερότητας και της ειρήνης στην περιοχή, τονίζεται στην ανακοίνωση.

 Μετά από πρόταση του κ. Δένδια, οι τρεις υπουργοί ‘Αμυνας θα πραγματοποιήσουν τριμερή συνάντηση το προσεχές φθινόπωρο στην Αλεξανδρούπολη, κατά την οποία θα συζητηθούν οι βέλτιστοι τρόποι εφαρμογής και υλοποίησης των προβλεφθέντων στην επιστολή προθέσεων.

Επίσης, τις πρώτες πρωινές ώρες Ελλάδος σήμερα, Πέμπτη 11 Ιουλίου, ο κ. Δένδιας παρέστη στο δείπνο το οποίο παρέθεσε ο υπουργός ‘Αμυνας των ΗΠΑ, Lloyd J. Austin III,  στους υπουργούς ‘Αμυνας των κρατών – μελών της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας, οι οποίοι συμμετέχουν στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Ουάσιγκτον. 

ΦΩΤΟ  ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΥΠΕΘΑ/STR

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Την αλλαγή όλων των σχολικών βιβλίων προανήγγειλε ο Κυρ. Πιερρακάκης

Την αλλαγή όλων των βιβλίων και την εισαγωγή στην σχολική εκπαίδευση του «πολλαπλού βιβλίου, ως δυνατότητα επιλογής από περισσότερα του ενός βιβλία» ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο MEGA. .

«Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στην σχολική εκπαίδευση. Θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή η δυνατότητα ενός καθηγητή να επιλέγει από ένα κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξει το μάθημα, επιλογή ενταγμένη βεβαίως στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Η πιλοτική έναρξη θα γίνει από την έναρξη του σχολικού έτους 2025 και η έγχαρτη μορφή τους θα εισαχθεί στην εκπαίδευση από το 2026» τόνισε ο κ. Πιερρακάκης.

Ο υπουργός Παιδείας μιλώντας για τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών αναφέρθηκε στην ιδιαιτερότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τους «αναπληρωτές εκπαιδευτικούς», επανέλαβε την κυβερνητική πρόθεση «η σχέση μόνιμων εκπαιδευτικών με αναπληρωτές να μειωθεί στο 50%, όπως και ο πρωθυπουργός δήλωσε» και υπεραμύνθηκε της προτεραιότητας των διορισμών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση για φέτος τονίζοντας πως «στην επόμενη περίοδο προτεραιότητα θα έχει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση».

«Δεν μπορεί κανείς να λύσει οριστικά το πρόβλημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μπορεί να προσπαθήσει να μειώσει τον αριθμό τους στο ελάχιστο και να αντιμετωπίζει πολύ γρήγορα τα κενά που δημιουργούνται για διάφορους υπαρκτούς λόγους» ανέφερε ο κ.Πιερρακάκης.

«Οι αλλαγές στην εκπαίδευση θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και θα ξεκινήσουν από το Νηπιαγωγείο για να καταλήξουν στο Λύκειο» σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, επιμένοντας «στην ανάγκη να συνδυαστούν αυτές με βελτιώσεις στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς όμως να καταργεί κανείς το κεκτημένο τόσων ετών και κυρίως τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους».

Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε πως οι αλλαγές στα σχολεία θα ακολουθήσουν τις προτροπές του ΟΟΣΑ, ώστε η ελληνική εκπαίδευση να συμπορευτεί με τις παγκόσμιες σταθερές και επανέλαβε τις παρεμβάσεις που έχουν ήδη γίνει στο ψηφιακό φροντιστήριο και αυτές που αναμένονται από τον Σεπτέμβριο με την εισαγωγή στο Λύκειο του «ζωντανού φροντιστηρίου με ερωτήσεις και διδάσκοντες καθηγητές που θα είναι αποσπασμένοι στο υπουργείο Παιδείας».

Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης έκανε ειδική αναφορά σε θέματα υποδομών, αναφέροντας πως «σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών αναζητούμε χρηματοδότηση για να βοηθήσουμε τους Δήμους να βελτιώσουν τις υποδομές των σχολείων, γιατί δεν γίνεται τεχνολογικά η εκπαίδευση να βαδίζει στο 2025 με διαδραστικούς πίνακες και άλλες αλλαγές και δίπλα να υπάρχει η απειλή του ετοιμόρροπου σοβά».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νάντια Γιαννακοπούλου: «Θα είμαι υποψήφια πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ»

Την υποψηφιότητά της για πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ έκανε γνωστή η βουλευτής του κόμματος Νάντια Γιαννακοπούλου

Η υποψηφιότητα της Νάντιας Γιαννακοπούλου για την προεδρεία του ΠΑΣΟΚ είναι η έκτη κατά σειρά μετά από αυτές των Νίκου Ανδρουλάκη, Χάρη Δούκα, Παύλου Γερουλάνου, Μιχάλη Κατρίνη και Μιλένας Αποστολάκη.

Στην δήλωσή της με την οποία η Νάντια Γιαννακοπούλου ανακοινώνει ότι θα διεκδικήσει την ηγεσία του κόμματος κάνει λόγο για πορεία επανεκκίνησης και δυναμικής επιστροφής του ΠΑΣΟΚ υποστηρίζοντας ότι μπορούν να κερδίσουν τη Νέα Δημοκρατία. 

«Από τις γειτονιές της Δυτικής Αθήνας. Από τις γειτονιές των λαϊκών στρωμάτων και των μη προνομιούχων ξεκίνησε το ταξίδι του το ΠΑΣΟΚ φέρνοντας την Αλλαγή στις ζωές όλων.

Και από εδώ θα ξεκινήσουμε την πορεία επανεκκίνησης και δυναμικής επιστροφής του.

Μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Μπορούμε να νικήσουμε την ΝΔ του κ. Μητσοτάκη.

Να φέρουμε τη Νέα Αλλαγή.

Με ένα άλλο μοντέλο διακυβέρνησης.

Δεν υπάρχουν μονόδρομοι.

Αλλάζοντας το κόμμα μας ριζικά, για να αλλάξουμε και τη χώρα. Προβάλλοντας σαφείς και καθαρές προτάσεις για τη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων.

Για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, της ανασφάλειας, της υποβάθμισης του Ε.Σ.Υ και της δημόσιας παιδείας, της καθημερινότητας.

Με θετικό, δημιουργικό λόγο και όχι απλή διαμαρτυρία.

Να απευθυνθούμε στους νέους που αναζητούν ευκαιρίες και προοπτική, τους μη προνομιούχους της εποχής μας, σ΄ όσους που θέλουν να δημιουργήσουν και δεν μπορούν σε μια Ελλάδα χωρίς κίνητρα και ανοιχτούς ορίζοντες.

Θα το ανεβάσουμε το ΠΑΣΟΚ! Όλοι μαζί!

https://youtube.com/watch?v=yTn8ATrcDYM%3Ffeature%3Doembed

Σ΄ αυτή την προσπάθεια θα είμαι μπροστά, θα είμαι υποψήφια Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και ζητώ την στήριξή σας!

Για να δημιουργήσουμε όλοι μαζί μια μεγάλη σύγχρονη, προοδευτική παράταξη που θα αλλάξει τη χώρα!»

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ