ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
Ποσειδώνια 2024: Πλέοντας σε αχαρτογράφητα νερά εν όψει παγκόσμιων προκλήσεων

–Η Ελληνική Ναυτιλία στο κέντρο της φετινής διοργάνωσης, εν μέσω του εξελισσόμενου μετασχηματισμού του κλάδου
Όλα είναι έτοιμα φέτος για τα μεγαλύτερα Ποσειδώνια στη μακρά ιστορία της κορυφαίας ναυτιλιακής έκθεσης στον κόσμο, σε κρίσιμη χρονιά όπου τα θέματα της ασφάλειας και βιωσιμότητας αποκτούν για τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς η βιομηχανία έχει να διαχειριστεί ένα περίπλοκο περιβάλλον συνεχιζόμενων γεωπολιτικών συγκρούσεων και την ταυτόχρονη εισαγωγή νέων περιβαλλοντικών κανονισμών στη ναυτιλία.
Τα Ποσειδώνια 2024, που θα φιλοξενήσουν περισσότερους από 2.000 εκθέτες και 40.000 συμμετέχοντες στο Metropolitan Expo Centre της Αθήνας, από τις 3 έως τις 7 Ιουνίου, αποτελούν για την παγκόσμια ναυτιλία την ιδανική πλατφόρμα προώθησης του κρίσιμου διαλόγου για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και τη διαμόρφωση του μέλλοντος του θαλάσσιου εμπορίου. Η διαρκής εξέλιξη του κλάδου αλλά και της έκθεσης αντικατοπτρίζεται στους περίπου 45 νεοεισερχόμενους εκθέτες στα φετινά Ποσειδώνια, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν τόσο προϊόντα λογισμικού και εξοπλισμού όσο και κρατικούς φορείς από όλο τον κόσμο.
Ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε: «Η χρονική συγκυρία διεξαγωγής των φετινών Ποσειδωνίων είναι ιδανική, καθώς την περίοδο αυτή πρέπει να συζητηθούν πολλές παράμετροι που επηρεάζουν τη ναυτιλία και να αναληφθούν νέες πρωτοβουλίες. Τα τελευταία δύο χρόνια υπήρξαν σημαντικές γεωπολιτικές προκλήσεις, με νέες κρίσεις να ξεσπούν σε όλο τον κόσμο και την ναυτιλία να καλείται να προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα και απαιτήσεις κάθε έξι μήνες. Οι πόλεμοι στην Ουκρανία και την Γάζα, το προσωρινό κλείσιμο της διόδου της Ερυθράς Θάλασσας, οι περιορισμοί στην Διώρυγα του Παναμά και άλλες εξελίξεις, έχουν επηρεάσει τον σχεδιασμό και τη λειτουργία ολόκληρης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Επιπρόσθετα σε όλα τα παραπάνω, οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και η προσπάθεια του κλάδου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις βιωσιμότητας, αποτέλεσαν τον καταλύτη για τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο. Στα φετινά Ποσειδώνια θα παρουσιαστούν οι νέες τεχνολογίες και θα συζητηθούν οι επιλογές εναλλακτικών καυσίμων, καθώς η ναυτιλία σπεύδει να εκπληρώσει τους περιβαλλοντικούς στόχους για το 2030 και το 2050. Αυτή η αλληλεπίδραση μεταξύ των υπεύθυνων χάραξης πολιτικής και της βιομηχανίας, τόσο στον χώρο της έκθεσης όσο και στις αίθουσες συνεδρίων και παράλληλων εκδηλώσεων, δημιουργεί γόνιμο διάλογο και δημιουργεί τις συνθήκες που θα επιτρέψουν στη ναυτιλία να επιτύχει όλους τους στόχους βιωσιμότητας στα χρονικά περιθώρια που έχουν τεθεί».
Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές άνθρακα και οι τρόποι επίτευξης του στόχου αυτού θα είναι στο επίκεντρο των συζητήσεων. Λογισμικά βελτιστοποίησης πορείας (route optimisation) και πρόβλεψης καιρού (weather prediction), κυλινδρικά ιστία (rotor sails) που αξιοποιούν την ισχύ του ανέμου, προηγμένα συστήματα επίστρωσης κύτους (hull coating systems) και λίπανσης αέρα (air lubrication) που μειώνουν την αντίσταση και επομένως την κατανάλωση καυσίμου, ηλιακά πάνελ σε πλοία, κινητήρες που λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα ή προσαρμοσμένοι στο slow steaming και πολλές άλλες εξελίξεις θα ξεχωρίσουν και θα αναδειχθούν στον εκθεσιακό χώρο των Ποσειδωνίων 2024.
Καθώς η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) ανέλαβε πρωταγωνιστικό ρόλο στη Σύνοδο Κορυφής «Shaping the Future of Shipping: Delivering a Net Zero World», που διοργανώθηκε στο περιθώριο της COP 28 από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), γίνεται εμφανές ότι αυτό το καλοκαίρι η ελληνική ναυτιλία θα πρωτοστατήσει στην αντιμετώπιση των ζητημάτων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία.
Η Πρόεδρος της ΕΕΕ κα Μελίνα Τραυλού ανέδειξε το κεντρικό ζήτημα της ναυτιλίας για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα: την επιτακτική ανάγκη για συνεργασία και συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων μερών στην αλυσίδα μεταφορών, για την επίτευξη των στόχων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO). Η ίδια υπογράμμισε τη σημασία μιας ενιαίας προσέγγισης μεταξύ των κυβερνήσεων, των ρυθμιστικών αρχών και των εμπλεκόμενων, καλώντας όλα τα κράτη να υποστηρίξουν τον ΙΜΟ στο φιλόδοξο έργο του.
«O χρόνος περνά, με τις μεγάλες προκλήσεις να παραμένουν και νέες να αναδύονται. Ωστόσο, εάν καταφέρουμε να συνεργαστούμε για την επίτευξη των κοινών μας στόχων, η επιβράβευση θα είναι μεγαλύτερη από την «πράσινη» ναυτιλία, γιατί θα αφορά στην πράσινη μετάβαση του συνόλου των βιομηχανιών. Δεν μπορούμε καν να συζητήσουμε, πόσο μάλλον να πετύχουμε, μια παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση χωρίς τη ναυτιλία και τον ρόλο της ως καταλύτη σε κάθε πτυχή της κοινωνικοοικονομικής αλλαγής και προόδου. Η ναυτιλία οδηγούσε πάντα τις εξελίξεις. Συνέβαλε στην παγκόσμια αλλαγή με αποφασιστικότητα και όραμα. Τώρα, καλούμαστε να εμπνεύσουμε και να ηγηθούμε, για άλλη μια φορά. Η ναυτιλία ανέκαθεν έχτιζε γέφυρες για ανάπτυξη και ευημερία. Αυτός είναι ο σκοπός μας, το καθήκον μας και η δέσμευσή μας στον κόσμο».
Καθώς η τεχνολογία αποκτά πλέον κρίσιμο ρόλο, οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι οι πρώτες που υιοθετούν και επενδύουν άμεσα σε νέες τεχνολογίες. Τα τελευταία χρόνια, η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει κάνει τεράστια βήματα προς την ψηφιοποίηση της λειτουργίας της και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών σε όλους τους τομείς δραστηριότητας. Στα φετινά Ποσειδώνια θα παρουσιαστούν όλες οι νέες τεχνολογίες, δίνοντας τη δυνατότητα στη ναυτιλιακή βιομηχανία να εξοικειωθεί με προϊόντα και υπηρεσίες που θα φέρουν επανάσταση στον τρόπο λειτουργίας της τα επόμενα χρόνια.
Το εκτεταμένο Πρόγραμμα Συνεδρίων και Σεμιναρίων των Ποσειδωνίων 2024 θα καλύψει όλα τα κρίσιμα ζητήματα του κλάδου, περιλαμβάνοντας συναντήσεις και φόρουμ όπως το Tradewinds Shipowners Forum και το συνέδριο της HELMEPA, που προσελκύουν τους κορυφαίους πλοιοκτήτες από όλο τον κόσμο.
Η προσθήκη στο φετινό πρόγραμμα του Greener Shipping Summit, που διοργανώνει η Naftiliaki/Newsfront υπό την αιγίδα της MARTECMA, της ένωσης των τεχνικών διευθυντών των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών της Ελλάδας, εστιάζει στην αξιολόγηση των νέων τεχνολογιών και των δυνατοτήτων χρήσης τους από ναυτιλιακές εταιρείες. Αλλά καθώς τα Ποσειδώνια μεγαλώνουν, μια εβδομάδα για να συζητηθούν όλα τα θέματα δεν είναι αρκετή. Για τον λόγο αυτόν, το συνεδριακό πρόγραμμα ξεκινά μία εβδομάδα νωρίτερα από την Έκθεση, με το Συνέδριο Marine Insurance Greece. Αυτή η μονοήμερη εκδήλωση θα επικεντρωθεί στο να φέρει κοντά μεσίτες, ασφαλιστές και άλλους ενδιαφερόμενους στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, για να συζητήσουν όλες τις πτυχές της ναυτικής ασφάλισης, η οποία πρέπει να προσαρμοστεί σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον.
Τα Ποσειδώνια παραμένουν σταθερά προσηλωμένα στην προσέλκυση της νεότερης γενιάς στη ναυτιλιακή βιομηχανία, όπως φαίνεται από την έναρξη του διαδικτυακού μαθήματος Posidonia Masterclass in Shipping. Η συνεργασία με την πλατφόρμα YES Forum (Young Executives in Shipping) και το Isalos.net στοχεύει να μυήσει την επόμενη γενιά στον κλάδο, να παρουσιάσει ευκαιρίες καριέρας και να καλλιεργήσει το ενδιαφέρον τους για αυτόν τον δυναμικό τομέα.
Η επέκταση του εύρους και της διάρκειας των Ποσειδωνίων αποτυπώνεται φέτος και στα Posidonia Games, με αθλητικές δράσεις όπως το Posidonia Cup Sailing Race, το Posidonia Running Event, το Posidonia Shipsoccer Tournament, το Posidonia Golf Tournament και το Posidonia 3×3 Basketball Tournament. Καθώς περισσότεροι από 4.000 επαγγελματίες της ναυτιλίας αναμένεται να συμμετάσχουν στο αθλητικό πρόγραμμα, οι αγώνες αυτοί συνδιαμορφώνουν τη μοναδική ατμόσφαιρα των Ποσειδωνίων, παρέχοντας άφθονες ευκαιρίες δικτύωσης.
Τα Ποσειδώνια 2024 διοργανώνονται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Επιτροπής Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
Makis Fish & Food – Μια νέα αναπτυσσόμενη εταιρία!

Η Makis Fish & Food είναι μια νέα αναπτυσσόμενη εταιρία με σκοπό τη συσκευασία, διαλογή και εξαγωγή νωπών αλιευμάτων και καρκινοειδών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Τα προϊόντα μας είναι αλιευμένα τις λίμνες της Ελλάδας (FAO:05) και τη θάλασσα του Αιγαίου (FAO:37)
Η συλλογή των αλιευμάτων γίνεται από τοπικούς αλιείς και μεταφέρονται προς την εταιρία με ιδιόκτητα πιστοποιημένα φορτηγά – ψυγεία.
Η διαλογή και συσκευασία γίνεται στις εγκαταστάσεις μας και η αποθήκευσή τους σε θερμοκρασία συντήρησης 0ο
Στη συνέχεια εταφέρονται στους πελάτες μας ανά την Ευρώπη.
Τα προϊόντα μας:
Ψάρια γλυκού νερού όπως: Γριβάδι (Cyprinus Caprio), Πεταλούδα (Carassius Gibelio), Τούρνα (Εsox Lucius)
Θαλασσινά και Καρκινοειδή: Kέφαλος (Mugil Cephalus), Μπλέ καβούρι (Callinectus Sapidus)
Καραβίδα γλυκού νερού: (Αstacus Leptodactylus)
Στοιχεία επικοινωνίας:
Makis Fish & Food – Κολοκυνθού Καστοριάς
Tηλ.: 6986.064.150
E-mail: makistsompanos@yahoo.com
ΑΡ. ΓΕΜΗ: 161858332000
Entertainment
Xiaomi: Στην Ελλάδα η σειρά Redmi Note 14

Τη διαθεσιμότητα της νέας σειράς smartphones Redmi Note 14 στην ελληνική αγορά, καθώς και νέων προϊόντων του οικοσυστήματός της, ανακοίνωσε η Xiaomi.
Η σειρά περιλαμβάνει πέντε μοντέλα: Redmi Note 14 Pro+ 5G, Redmi Note 14 Pro 5G, Redmi Note 14 Pro, Redmi Note 14 5G και Redmi Note 14, προσφέροντας αναβαθμίσεις σε επίπεδο κάμερας, ανθεκτικότητας και συνολικής εμπειρίας χρήσης. Όπως σημειώθηκε και στη διάρκεια της παρουσίασης σε ευρωπαϊκό επίπεδο στην Πράγα, η σειρά αυτή εξασφαλίζει υψηλή τεχνολογία και δυνατότητες που υπάρχουν σε ακριβά κινητά σε πολύ πιο χαμηλες τιμες, με αποτέλεσμα να είναι προσιτά στο ευρύ κοινό.
Εκτός από τα smartphones, η Xiaomi παρουσίασε και νέα προϊόντα τεχνολογίας όπως τα Redmi Buds 6, Redmi Buds 6 Pro και το Redmi Watch 5. Οι συσκευές αυτές είναι σχεδιασμένες για να βελτιώσουν την καθημερινότητα των χρηστών, προσφέροντας λειτουργίες που συνήθως συναντώνται σε premium κατηγορίες προϊόντων.
Στο πλαίσιο των early bird προσφορών, η αγορά συγκεκριμένων μοντέλων Redmi Note 14 συνοδεύεται από δώρα, όπως το Redmi Watch 5 Active ή το Redmi Watch 5 Lite, ενώ παρέχονται επίσης δωρεάν συνδρομές στις υπηρεσίες Spotify Premium, Google One Cloud και YouTube Premium. Επιπλέον, η Xiaomi προσφέρει εγγύηση για σπασμένη οθόνη εντός έξι μηνών και μία δωρεάν επισκευή εκτός εγγύησης εντός δώδεκα μηνών από την αγορά.
Τα νέα προϊόντα είναι διαθέσιμα από την Info Quest Technologies, επίσημο διανομέα της Xiaomi σε Ελλάδα και Κύπρο, με τις early bird προσφορές να ισχύουν έως τις 2 Φεβρουαρίου ή μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
Ρωμάνος: Πώς το άνοιγμα του Εμπορικού Λιμένα Πατρών έφερε νέες μεγάλες προοπτικές

Το σφρίγος, η μακρά εμπειρία και η αξιοπιστία στη ναυτιλιακή αγορά αποδείχθηκαν όπλα ικανά , ώστε η Romanos να συμβάλει μοναδικά σε κάτι που φάνταζε σχεδόν αδύνατον: Να ανοίξει το Εμπορικό Τμήμα στο Νέο Λιμένα Πατρών και μάλιστα με μια νέα γραμμή που σύντομα συμπληρώνει τέσσερα χρόνια ζωής.
Η Romanos Ναυτιλιακά Πρακτορεία στην ουσία ξεκινά το 1947 με τον Ανδρέα Ρωμάνο. Ο Ανδρέας Ρωμάνος μιλώντας δυο γλώσσες και με παιδεία, κέρδισε τον καθολικό σεβασμό στον χώρο. Έγινε ένας μικρός μύθος αφού ξεκίνησε ως office boy για εξελίχθηκε σε έναν δάσκαλο στη ναυτιλιακή πρακτόρευση με δικό του Γραφείο. Όλα αυτά σε ένα Λιμάνι με έντονη εξαγωγική – εμπορική δραστηριότητα.
Ο Ανδρέας Ρωμάνος έμελλε να δει τον υιό του Σπύρο να συνεχίζει ότι οραματίστηκε. Το Ναυτιλιακό Γραφείο πορεύεται από το 1986 με τον Σπύρο Ρωμάνο στο τιμόνι. Η εταιρεία γίνεται γρήγορα η πλέον εξειδικευμένη στην διαχείριση δεξαμενοπλοίων. Μέχρι και σήμερα είναι ο κυρίαρχος της σχετικής δραστηριότητας. Παράλληλα μέσα από την ποιότητα των υπηρεσιών, τις υγιείς συμφωνίες και την φρεσκάδα στην λειτουργία της, κερδίζει μόνιμες συνεργασίες – εκπροσωπήσεις, όπως με την Τσαβλίρης Ναυτιλιακή, μια κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στις διασώσεις πλοίων και στην ρυμούλκηση τους.
Κορυφαία στιγμή και ένδειξη της δυναμικής της Romanos είναι το άνοιγμα του Εμπορικού Τμήματος στο Νέο Λιμένα Πατρών το 2018. Η εταιρεία εργαζόταν συστηματικά στο παλαιό Λιμάνι εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια, συμβατικά πλοία και δεξαμενόπλοια. δεν υπήρχε όμως η δυνατότητα για εξυπηρέτηση γραμμής κοντέινερς.
Χρειάστηκαν 18 ολόκληροι μήνες στενής συνεργασίας της Romαnos με τα στελέχη του ΟΛΠΑ και κατάθεση πλήθους προτάσεων που έλυναν γραφειοκρατικά και άλλα προβλήματα, για να φτάσουμε στις 24 Ιουλίου να έχουμε την πρώτη άφιξη πλοίου με κοντέινερ στο νέο Λιμάνι. Ακόμη εξαιρετική υπήρξε η συνεργασία με τον Σύλλογο Φορτοεκφορτωτών.
Η Romanos θα καταφέρει:
α) Να ανοίξει για πρώτη φορά γραμμή με την Τουρκία (και στη συνέχεια προς και από Ευρώπη).
β) Να οργανωθεί υπερσύγχρονος χώρος εντός του Λιμένα (ενοικιαζόμενος από την Romanos), με σύγχρονα μηχανήματα, Τελωνείο, υψηλή επίβλεψη του έργου με ιδιωτική security, μοντέρνα γραφεία και ένα πλήθος μικρών κα μεγάλων υποδομών που κατέστησαν το Νέο Λιμάνι Πάτρας ελκυστικό για την μεταφορά κοντέινερς όπως σύντομα θα αποδειχθεί με αύξηση της κίνησης και νέες συνεργασίες.
γ) Να δημιουργηθούν οι πρώτες σημαντικές υποδομές, για την αναμενόμενη έλευση της γραμμής του εμπορικού τρένου
Η νέα αυτή δραστηριότητα πρόσθεσε δεκάδες θέσεις εργασίας, αύξησε τα έσοδα του ΟΛΠΑ ενώ επικύρωσε τις υψηλές ικανότητες της Romanos που δείχνει ότι μπορεί να ανοίγει και νέους δρόμους. Επιπλέον κατέστησε το νέο Λιμένα Πατρών σημαντικό κόμβο στον κλάδο των Διεθνών Μεταφορών.
ΣΠΥΡΟΣ ΡΩΜΝΑΝΟΣ – ΔΗΛΩΣΗ
“Η Πάτρα δεν έχει συνειδητοποιήσει τις μεγάλες δυνατότητες του Λιμένα της, παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν σχεδόν ολόκληρη η οικονομική ζωή της στηρίχθηκε σε αυτό. Δεκάδες βιομηχανίες εγκαταστάθηκαν εδώ, η Πάτρα έγινε εμπορικός κόμβος και Πύλη προς τη Δύση, ενώ ξεκίνησε και η επιβατική γραμμή με την Ιταλία όπου κυριάρχησαν ελληνικές εταιρείες. Χιλιάδες οι εργαζόμενοι σε όλους τους κλάδους.
Το Λιμάνι είναι πάντα η Πόρτα του σπιτιού μας και σήμερα, σε μια εποχή μεγάλων προκλήσεων και στις Μεταφορές, έχει σίγουρα περίοπτη θέση, στον διεθνή χάρτη. Η στρατηγική της θέση ανάμεσα σε Ασία και Ευρώπη ακόμα και Αφρική της δίνει μεγάλα πλεονεκτήματα.
Τι πρέπει να γίνει; Να συνυπάρξει το Λιμάνι αρμονικά με την πόλη. Τότε, θα εκδηλωθούν όλες εκείνες οι ενέργειες που θα το αναδείξουν και θα φέρουν κι άλλες δραστηριότητες”.
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ημέρες ago
Θανατηφόρο τροχαίο τα ξημερώματα στην περιφερειακή Υμηττού
-
ΕΠΙΣΤΗΜΗ3 ημέρες ago
Έρχεται ο «Hellas Sat 5»- Οι τελευταίες εξελίξεις στις ευρωπαϊκές διαστημικές τηλεπικοινωνίες
-
ΔΙΕΘΝΗ2 ημέρες ago
Ο Ερντογάν θέλει να συναντηθεί με τον Τραμπ μέχρι τα τέλη Απριλίου – «Αγκάθι» οι S-400 και το Ισλαμικό Κράτος
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ3 ημέρες ago
Ν. Ρωμανός για ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή δήλωση του ευρωβουλευτή Νίκου Παππά
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Καιρός: Πορτοκαλί προειδοποίηση για χιόνια, ισχυρές βροχές και τσουχτερό κρύο – Έκτακτο δελτίο από την ΕΜΥ
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Οι ΗΠΑ συνεχίζουν τις επιδρομές εναντίον των Χούθι της Υεμένης
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Θρίλερ στην Ομόνοια με τον τουρίστα που βρέθηκε νεκρός – Τα δεμένα χέρια, η σακούλα στο κεφάλι, η φιάλη οξυγόνου και το ερωτικό challenge
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ2 ημέρες ago
Το στοίχημα της Σαντορίνης και τα μηνύματα του Βερολίνου