Μία σκηνή, δύο πιάνα και το ίδιο άτομο να παίζει και στα δύο …ταυτόχρονα. Δεν πρόκειται για κλωνοποίηση, ούτε για οφθαλμαπάτη. Είναι απλώς μία ακόμη ιδιαίτερη παράσταση που δίνει η Έλενα Ξυδιά, με βοηθό της αυτή τη φορά την τεχνολογία.
Πρόκειται για τη μουσικό που έχουμε δει να παίζει πιάνο στον αέρα πάνω από την Κοιλάδα των Τεμπών, μέσα στη λίμνη της Καστοριάς και σε άλλα μέρη της χώρας με απίστευτη φυσική ομορφιά. Το νέο της εγχείρημα, πάντα με τον σκηνοθέτη Πασχάλη Μάντη στο πλευρό της, απαιτεί να παίξει πιάνο με …τον εαυτό της και με άλλους μουσικούς που θα φαίνονται στη σκηνή, αλλά δεν θα βρίσκονται εκεί στην πραγματικότητα.
«Πρόκειται για μία μάχη μεταξύ δύο πιάνων, του αληθινού, του live, στο οποίο θα είμαι εγώ πάνω στη σκηνή και στον αντίποδα, απέναντί μου θα υπάρχει ένα ολογραμματικό πιάνο, με μια ολογραμματική Έλενα Ξυδιά» δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η καλλιτέχνιδα.
Οι …δύο γυναίκες, η Έλενα Ξυδιά και το ολόγραμμά της, θα έχουν μία διάδραση μεταξύ τους, σε μία παράσταση με τίτλο «Το κονσέρτο ενός παράδοξου κόσμου». «Δεν πρόκειται για συναυλία ούτε για μουσική παρουσίαση κάποιου έργου. Είναι μία παράσταση με αρχή, μέση και τέλος» εξηγεί.
Εκτός από την επικοινωνία που θα έχει με το ολόγραμμά της, θα συνοδεύει με το πιάνο της και άλλα μουσικά όργανα που θα τα παίζουν ολογράμματα μουσικών. «Θα είναι σαν να παρακολουθούμε ένα μουσικό σύνολο ζωντανά μπροστά μας, όμως στην πραγματικότητα αυτοί οι άνθρωποι δεν θα βρίσκονται εκεί, θα είναι ολογράμματα, σε κανονικό μέγεθος. Θα δούμε βιολί, ακορντεόν, φλάουτο…» λέει χαρακτηριστικά και δεν αποκλείει το γεγονός οι ίδιοι μουσικοί να βρίσκονται ανάμεσα στο κοινό, στις θέσεις των θεατών.
Η παράσταση θα περιλαμβάνει μουσική τόσο του διεθνούς όσο και του ελληνικού ρεπερτορίου, η οποία θα προκαλεί συναισθήματα και εικόνες στους θεατές, αφού και αυτή θα «συνομιλεί» με την τεχνολογία. «Η παράσταση έχει και πρόζα, κάποια λεγόμενα τα οποία θα λέω πάνω στη σκηνή, τα οποία θα συνδυάζονται τόσο με τη μουσική, όσο και με τα ολογράμματα. Για παράδειγμα, όταν παίξουμε το “χάρτινο το φεγγαράκι”, δίπλα θα εμφανιστεί ολογραμματικά ένα τεράστιο φεγγάρι», εξηγεί η Έλενα Ξυδιά.
Η μουσικός που ξεκίνησε να «πετά» στην καραντίνα και πάει παντού με το πιάνο της
Η βασική απασχόληση της δημοφιλούς μουσικού τα τελευταία χρόνια, είναι στο εστιατόριο του μουσείου της Ακρόπολης, όπου παίζει πιάνο για τους επισκέπτες. «Αυτό το τεράστιο ταξίδι που έχουμε κάνει όλα αυτά τα χρόνια, προήλθε στην πραγματικότητα από εκείνη την εικόνα: Τη δική μου με το πιάνο, ακριβώς κάτω από το βράχο της Ακρόπολης. Στην πρώτη καραντίνα το 2020 που είχαν κλείσει τα πάντα, μας ήρθε η ιδέα -γελώντας αρχικά- να πάρουμε το πιάνο να το πάμε και κάπου αλλού. Το ένα έφερε το άλλο και φτάσαμε σε αυτό το σημείο σήμερα» περιγράφει η κ. Ξυδιά.
Από τότε ξεκίνησε ένα ταξίδι με μουσικές περιπλανήσεις ανά τη χώρα, όπου το πιάνο της πέταξε στον αέρα, κολύμπησε σε λίμνες, στήθηκε κάτω από καταρράκτες, μπήκε σε σκάφη και διέσχισε τη θάλασσα. Μέσα από τα βίντεο κλιπ που γυρίστηκαν σε κάθε ένα από αυτά τα μέρη και κατάφεραν να αποκτήσουν χιλιάδες θεάσεις, προέβαλε την Ελλάδα και τις ομορφιές της. «Έχουμε καταφέρει να βγάλουμε ένα τόσο βαρύ και τόσο κλασικό μουσικό όργανο έξω από τα συνηθισμένα, έξω από κάποιο θέατρο ή κάποια μουσική σκηνή και να το μεταφέρουμε σε όμορφα σημεία με στόχο να προωθήσουμε με το δικό μας τρόπο τη χώρα μας, τη φυσική και πολιτιστική μας κληρονομιά, αλλά και να παρουσιάσουμε ήχους που δεν συνηθίζει κανείς να ακούει στις μέρες μας» αναφέρει.
Ο συνοδοιπόρος της σ’ αυτό το ταξίδι, ο συνεργάτης της και σκηνοθέτης Πασχάλης Μάντης, είχε την ιδέα αυτό το εγχείρημα να πάει σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο και επιστράτευσε την τεχνική του για να το επιτύχει. «Ο Πασχάλης μελετά και δουλεύει πάνω στη συγκεκριμένη τεχνολογία με τα ολογράμματα εδώ και περίπου 15 χρόνια. Τώρα ήρθε η ώρα να γίνει πράξη και πραγματικά πιστεύω ότι είναι κάτι πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα και όχι μόνο» λέει η κ. Ξυδιά.
Συγκίνηση, χαρά, αλλά και αγωνία για το καινούργιο, είναι -όπως λέει, τα συναισθήματα που τη διακατέχουν. Αυτό το καινοτόμο εγχείρημα όμως, αποφάσισε -χωρίς δεύτερη σκέψη, να το παρουσιάσει αρχικά στη Θεσσαλονίκη. «Η Θεσσαλονίκη ήταν πραγματικά η πρώτη επιλογή, καθώς είναι μία πόλη που την αγαπώ πάρα πολύ, είναι ζωντανή, γεμάτη ενέργεια, είναι μία πόλη του πολιτισμού, οπότε δεν ήταν καθόλου τυχαία η επιλογή να ξεκινήσει η παράσταση από εκεί» σημειώνει.
«Το κονσέρτο ενός παράδοξου κόσμου» θα παρουσιαστεί στη σκηνή του θεάτρου Αθήναιον στις 27 Δεκεμβρίου στις 20:00, ενώ στα μέσα Ιανουαρίου θα δοθεί η ίδια παράσταση και στην Αθήνα.
Βαρβάρα Καζαντζίδου
ΑΠΕ-ΜΠΕ