Connect with us

AUTO

Η Ολλανδία και η Γερμανία έχουν το 42% όλων των σημείων φόρτισης της ΕΕ

Σχεδόν το 42% όλων των σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΑCEA): Στην Ολλανδία που έχει 111.821 δημόσιους φορτιστές και στη Γερμανία που ακολουθεί 87.674 φορτιστές.

Αυτές οι δύο χώρες στο σύνολό τους αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της Ευρώπης. Οι υπόλοιποι φορτιστές είναι διάσπαρτοι στο υπόλοιπο 90% της επιφάνειας της περιοχής. Η Ολλανδία, που είναι η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο υποδομής, έχει σχεδόν 70 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη Ρουμανία (1.658), που είναι περίπου επτά φορές μεγαλύτερη.

Από τις υπόλοιπες μεγάλες αγορές αυτοκινήτου η Γαλλία έχει 83.317 φορτιστές, η Ιταλία 37.186 φορτιστές και η Ισπανία 34.380 φορτιστές. Από την άλλη οι χώρες με τους λιγότερους δημόσιους φορτιστές είναι η Λετονία με 660 φορτιστές, η Λιθουανία με 477, η Εσθονία με 300, η Κύπρος με 69 και η Μάλτα με μόλις 13 φορτιστές.

Στην Ελλάδα γίνεται μεγάλη προσπάθεια αύξησης των υποδομών φόρτισης. Σήμερα υπάρχουν συνολικά 1.021 φορτιστές, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΑCEA. Ωστόσο, σύμφωνα με την ACEA το μεγαλύτερο ποσοστό των φορτιστών της ΕΕ είναι 22Kw, γεγονός που σημαίνει αργή φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, άρα και μεγάλη αναμονή στην φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Οι αλλαγές στους κανονισμούς για το 2023

Ενώ οι κανονισμοί της Φόρμουλα Ένα παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ίδιοι το 2023, ύστερα από τις… σαρωτικές διαφοροποιήσεις τους την περυσινή χρονιά, υπάρχουν ακόμη αλλαγές στη «νομοθεσία» του πρωταθλήματος σε τεχνικό και αθλητικό επίπεδο που αξίζει να αναφερθούν ενόψει της νέας σεζόν. Αναλυτικά:

1. Νέα μέτρα για το “porpoising”
Επειδή ορισμένες ομάδες αντιμετώπισαν πέρυσι το φαινόμενο του “porpoising” (σ.σ. τα μονοθέσια ταλαντώνονταν και αναπηδούσαν στις υψηλές ταχύτητες, φαινόμενο που αποδόθηκε στα ελληνικά ως «δελφινισμός») με την έλευση των μονοθεσίων με τις νέες προδιαγραφές της Φόρμουλα Ένα, στα οποία χρησιμοποιείται το αεροδυναμικό φαινόμενο που είναι γνωστό ως “ground effect”, ένα σύνολο μέτρων ευελιξίας και παρακολούθησης με βάση το πάτωμα των αυτοκινήτων τέθηκε σε εφαρμογή για το δεύτερο μισό της σεζόν του 2022 και άλλα ετοιμάζονται για το 2023.

Εν ολίγοις, τέσσερις επιπλέον αλλαγές θα μπουν φέτος στο… παιχνίδι: οι άκρες του δαπέδου έχουν ανυψωθεί κατά 15 χιλιοστά, το ύψος του «λαιμού» του διαχύτη έχει αυξηθεί, η ακαμψία της άκρης του διαχύτη έχει αυξηθεί και θα τοποθετηθεί ένας επιπλέον αισθητήρας για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του φαινομένου του “porpoising”.

Αυτές οι προσαρμογές θα πρέπει, θεωρητικά, να καταστήσουν το σημαντικό “porpoising”… παρελθόν και, ως εκ τούτου, να διατηρήσουν την προσοχή στη συναρπαστική δράση που πρόσφεραν πέρυσι οι αλλαγές κανονισμών στη Φόρμουλα Ένα.


2. Πιο δυνατά roll hoops μετά το ατύχημα του Ζου
Παράλληλα με τις αλλαγές που στοχεύουν στην καταπολέμηση του “porpoising”, υπάρχουν τροποποιήσεις στα πρότυπα ασφαλείας για τα roll hoops των μονοθεσίων της Φόρμουλα Ένα μετά το τρομακτικό ατύχημα που βίωσε ο Γκουανγιού Ζου στην εκκίνηση του βρετανικού γκραν πρι, με αποτέλεσμα η Alfa Romeo να αναποδογυρίσει και να συρθεί κατά μήκος της πίστας.

Οι τεχνικοί κανονισμοί του 2023 ορίζουν πλέον ότι απαιτείται μια στρογγυλεμένη κορυφή στο roll hoop, η οποία θα μειώσει την πιθανότητα αυτό να «σκάψει» το έδαφος κατά τη διάρκεια ατυχήματος, ενώ διασφαλίζουν επίσης και ένα ελάχιστο ύψος για το σημείο εφαρμογής της δοκιμής πιστοποίησης.

Επιπλέον, θα υπάρξει μια νέα δοκιμή φυσικής πιστοποίησης, όπου το φορτίο σπρώχνει το roll hoop προς τα εμπρός.


3. Μείωση στο ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου
Το βάρος του μονοθεσίου της Φόρμουλα Ένα ήταν ένα σημαντικό σημείο συζήτησης ενόψει της σεζόν του 2022, με τις ομάδες να παλεύουν να φτάσουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στο όριο των 798 κιλών (χωρίς καύσιμα), εν μέσω μιας από τις μεγαλύτερες αλλαγές κανονισμών στην ιστορία του αθλήματος.

Καθώς η νέα εποχή της Φόρμουλα Ένα εξελίσσεται, μια μείωση κατά 2 κιλά -ήτοι στα 796 κιλά- εφαρμόζεται για το 2023, όπερ σημαίνει ότι οι σχεδιαστές θα προσπαθήσουν να μειώσουν ακόμη περισσότερο το βάρος των νέων μονοθεσίων τους.


4. Αλλαγές στους καθρέφτες για να βελτιωθεί η ορατότητα των οδηγών
Σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ορατότητα των οδηγών προς τα πίσω, θα υπάρξει μια αλλαγή στους καθρέφτες των μονοθεσίων της Φόρμουλα Ένα για το 2023, με το πλάτος της ανακλαστικής επιφάνειας να αυξάνεται κατά 50 χιλιοστά και από τα 150 να φτάνει τα 200 χιλιοστά.

Μετά από τεστ της Red Bull και της Mercedes σε Ουγγαρία και Βέλγιο, αντίστοιχα την περυσινή σεζόν, όλες οι ομάδες δοκίμασαν μεγαλύτερους καθρέφτες στο ολλανδικό γκραν πρι και οι σχετικές αλλαγές έχουν πλέον περιληφθεί στους κανονισμούς.


5. Διπλασιασμός των αγώνων σπριντ
Μια συναρπαστική εξέλιξη για το 2023 βλέπει τον αριθμό των αγώνων σπριντ να διπλασιάζεται από τρία σε έξι. Αζερμπαϊτζάν (Baku City Circuit), Αυστρία (Red Bull Ring), Βέλγιο (Spa-Francorchamps), Κατάρ (Losail Circuit), ΗΠΑ (Circuit of The Americas) και Σάο Πάουλο (Interlagos) είναι οι… έδρες που επελέγησαν, ύστερα από εκτεταμένη έρευνα για την καταλληλότητά τους.

Στο μεταξύ, το επίδομα ζημιών από ατυχήματα στους αγώνες σπριντ θα είναι πλέον ένα προκαθορισμένο ποσό ανά ομάδα, για κάθε αγωνιστικό τριήμερο που περιλαμβάνει αγώνα σπριντ. Το… τίμημα για κάθε αγώνα σπριντ θα διπλασιαστεί και θα φτάσει τις 300.000 λίρες από το 2023 και μετά, ενώ όλα άλλα τα επιδόματα για ζημιές σε αγώνες σπριντ θα καταργηθούν.

Παράλληλα, οι κανονισμοί αναφορικά με το καθεστώς parc ferme στα τριήμερα με αγώνα σπριντ είναι υπό εξέταση για το 2023, με στόχο να απλουστευθεί η διαδικασία για το «κλείδωμα» του στησίματος των μονοθεσίων, αφού η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) επικαλέστηκε μια «σημαντική αύξηση σε αιτήματα που αφορούν το καθεστώς parc ferme» ανάμεσα στα δοκιμαστικά της Παρασκευής και τον αγώνα σπριντ του Σαββάτου.


6. Μείωση ωρών εργασίας στα πάντοκ
Ο αριθμός των ωρών εργασίας για τα μέλη των ομάδων της Φόρμουλα Ένα στα τριήμερα των αγώνων θα μειωθεί τις επόμενες σεζόν. Έτσι, η τρίτη από τις τρεις «περιορισμένες περιόδους» ή “Restricted Periods” (σ.σ. τίθεται σε ισχύ το απόγευμα της Παρασκευής) θα αρχίζει φέτος μια ώρα νωρίτερα, ενώ άλλη μια ώρα θα «κοπεί» στη σεζόν του 2024. Μετά την εξέλιξη αυτή, το 2023 η RP3 της Παρασκευής θα ξεκινάει 14 ώρες πριν από την έναρξη του τρίτου μέρους των ελεύθερων δοκιμαστικών (FP3), ενώ το 2024 η χρονική απόσταση ανάμεσα στην RP3 και το FP3 θα ανέβει στις 15 ώρες.

Για να συμπληρωθεί η κίνηση, ο αριθμός των εξαιρέσεων από την απαγόρευση εργασίας -ή τζόκερ- που επιτρέπονται για την RP1 (απόγευμα Τετάρτης) και την RP2 (απόγευμα Πέμπτης) θα μειωθεί επίσης στο μισό, από οκτώ σε τέσσερις για την RP1 και από έξι σε τρεις για την RP2. Το 2024 προγραμματίζεται ακόμη μια… περικοπή γι’ αυτές τις εξαιρέσεις, οι οποίες θα μειωθούν σε δύο, τόσο για την RP1 όσο και για την RP2.


7. Δοκιμές στο σύστημα διεξαγωγής των δοκιμαστικών και το DRS
Ένα «αναθεωρημένο σύστημα διεξαγωγής των δοκιμαστικών» (“Revised Qualifying Format” ή RQF) θα λάβει χώρα σε μέχρι δύο αγώνες το 2023 «με σκοπό να αξιολογηθεί εάν οι αναθεωρήσεις είναι κατάλληλες για επόμενα πρωταθλήματα» – σύμφωνα με τους ενημερωμένους κανονισμούς.

Βάσει αυτού, θα επιβάλλεται η υποχρεωτική χρήση ελαστικών για κάθε ένα από τα τρία μέρη των επίσημων δοκιμαστικών: σκληρή γόμα μόνο στο Q1, μέση μόνο στο Q2 και, τελικά, μαλακά ελαστικά μόνο στο Q3. Τα ενδιάμεσα λάστιχα και τα ελαστικά βροχής θα επιτρέπονται, αν οι περίοδοι του RQF κριθούν βροχερές.

Σε αγώνες με RQF, κάθε οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει όχι περισσότερα από 11 σετ ελαστικών για ξηρό καιρό, τέσσερα σετ ενδιάμεσων ελαστικών και τρία σετ ελαστικών για βροχερό καιρό. Σε ένα… συνηθισμένο αγωνιστικό τριήμερο, κάθε «πιλότος» έχει στη διάθεσή του 13 σετ «στεγνών» ελαστικών, τέσσερα σετ ενδιάμεσων και τρία σετ ελαστικών βροχής.

Όσον αφορά στο DRS, θα αξιολογηθεί επίσης η ενεργοποίησή του μετά την εκκίνηση, την επανεκκίνηση του αγώνα ή την επανεκκίνησή του με αυτοκίνητο ασφαλείας, με την Επιτροπή της Φόρμουλα Ένα να διερευνά την πιθανότητα να τη μεταθέσει κατά ένα γύρο νωρίτερα στην έναρξη ενός γκραν πρι ή ενός αγώνα σπριντ ή στην επανεκκίνηση με αυτοκίνητο ασφαλείας.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ανακοίνωσε ότι «αυτό θα δοκιμαστεί στη διάρκεια κάθε αγώνα σπριντ το 2023, με σκοπό να τεθεί σε εφαρμογή για όλους τους αγώνες το 2024».


8. Τροποποιήσεις γύρω από τις αλλαγές του κιβωτίου ταχυτήτων
Ενώ οι αλλαγές στα πιστοποιημένα κιβώτια ταχυτήτων των ομάδων επιτρέπονταν στο παρελθόν μόνο «για την επίλυση προβλημάτων αξιοπιστίας» ή «για εξοικονόμηση κόστους, στην έναρξη κάθε σεζόν», επιτρέπονται πλέον οι τροποποιήσεις «σε περίπτωση που υλικά, διαδικασίας ή ιδιόκτητα μέρη καθίστανται μη διαθέσιμα».

Ωστόσο, σε όλες τις περιπτώσεις πρέπει να παρέχεται σαφής τεκμηρίωση που θα δικαιολογεί την αλλαγή, πρέπει να λαμβάνεται προηγούμενη έγκριση από τη FIA και η τροποποίηση δεν πρέπει να δίνει κάποιο πλεονέκτημα στην απόδοση. Στη συνέχεια μια περίληψη της τροποποίησης θα διανεμηθεί σε όλες τις ομάδες από τη FIA.


9. Μια κίνηση για να ξεκαθαρίσει η σύγχυση γύρω από τις ποινές θέσεων στην εκκίνηση
Οι ποινές θέσεων στην εκκίνηση ήρθαν στο επίκεντρο στο περυσινό ιταλικό γκραν πρι. Τότε αρκετοί οδηγοί πήραν ποινές που σχετίζονταν με αλλαγές εξαρτημάτων στη μονάδα ισχύος ή του κιβωτίου ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να έρθουν τα… πάνω κάτω στη σειρά εκκίνησης. Αφού προκλήθηκε κάποια σύγχυση αναφορικά με το πως θα εφαρμόζονταν αυτές οι ποινές θέσεων στην εκκίνηση, ενημερώθηκε η σχετική διατύπωση στους κανονισμούς.

Η σχετική ενότητα αναφέρει τώρα: «Οι οδηγοί που έχουν καταταγεί και οι οποίοι έχουν πάρει αθροιστικά ποινές μεγαλύτερες των 15 θέσεων στην εκκίνηση ή οι οποίοι έχουν τιμωρηθεί να εκκινήσουν από τις τελευταίες θέσεις, θα εκκινήσουν πίσω από κάθε άλλον οδηγό που έχει καταταγεί. Η σχετική θέση τους θα καθοριστεί σύμφωνα με την κατάταξη τους στα δοκιμαστικά».


10. Μεγαλύτερη ευελιξία στην ψύξη του καυσίμου
Είναι μία μικρή αλλαγή στα χαρτιά που θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στην αξιοπιστία το 2023, ειδικά σε αγώνες που διεξάγονται σε πιο υψηλές θερμοκρασίες, με κάποια επιπλέον ελευθερία να δίνεται στις ομάδες αναφορικά με την ψύξη του καυσίμου. Ύστερα από θέματα με τη θερμοκρασία καυσίμου που προέκυψαν αρκετές φορές στη διάρκεια της σεζόν του 2022, κατά την οποία το καύσιμο δεν έπρεπε να είναι πιο κρύο από τους 20 βαθμούς Κελσίου, από το 2023 η θερμοκρασία καυσίμου δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 10 βαθμών κάτω από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, σε κάθε στιγμή που το μονοθέσιο βρίσκεται εν κινήσει αφού φύγει από το γκαράζ. Σε κρύο καιρό, θα ισχύει συνολική ελάχιστη θερμοκρασία 10 βαθμών Κελσίου. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος θα καταγράφεται μια ώρα πριν από μια περίοδο δοκιμαστικών ή τρεις ώρες πριν από τον αγώνα από μετεωρολογική υπηρεσία που θα ορίζεται από τη FIA.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Ο Χάμιλτον εξαιρέθηκε από την απαγόρευση κοσμημάτων στους οδηγούς

Οι αγωνοδίκες της Φόρμουλα Ένα εξαίρεσαν σήμερα (3/3) τον Λιούις Χάμιλτον από την απαγόρευση που ισχύει για τους οδηγούς να φορούν κοσμήματα στο γκραν πρι του Μπαχρέιν, με το οποίο «ανοίγει η αυλαία» της σεζόν, καθώς αποδέχθηκαν ότι κινδυνεύει με παραμόρφωση, εάν αφαιρεθεί το σκουλαρίκι που έχει στη μύτη του. Η απαγόρευση κοσμημάτων στη διάρκεια ενός αγώνα έχει επιβληθεί για λόγους ασφαλείας και ορίζεται στον Διεθνή Αθλητικό Κώδικα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), αλλά δεν εφαρμόστηκε αυστηρά μέχρι πέρυσι, όταν έγινε θέμα στα πρωτοσέλιδα. Οι κανόνες αναφέρουν ότι «η χρήση κοσμημάτων με τη μορφή piercing στο σώμα ή μεταλλικών αλυσίδων στο λαιμό απαγορεύεται κατά τη διάρκεια του αγώνα και ως εκ τούτου μπορεί να ελεγχθεί πριν από την έναρξη».

Ο 38χρονος Χάμιλτον έχει εδώ και χρόνια ένα μόνιμο σκουλαρίκι στο αριστερό ρουθούνι, ενώ φωτογραφίες του Βρετανού στο Μπαχρέιν τον δείχνουν με ακόμη ένα στο δεξί. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής εξήγησε στο γκραν πρι της Σιγκαπούρης τον περασμένο Οκτώβριο, όταν επίσης του δόθηκε εξαίρεση, ότι βγάζοντας το αριστερό σκουλαρίκι προκλήθηκε μόλυνση.

Οι αγωνοδίκες στο Μπαχρέιν αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους ότι συμβουλεύθηκαν τον ιατρικό εκπρόσωπο της FIA, ο οποίος εξέτασε τον Χάμιλτον και συμφώνησε με το αίτημα για συνέχιση της εξαίρεσης. «Έχουμε αποφασίσει να μην προβούμε σε περαιτέρω ενέργειες, καθώς υπάρχουν ανησυχίες για παραμόρφωση με συχνές προσπάθειες αφαίρεσης» εξήγησαν οι αγωνοδίκες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Υψηλή απόδοση προσφέρει η Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4

Η υβριδική τεχνολογία εξασφαλίζει υψηλή ποσότητα ενέργειας ακόμη και όταν ο θερμικός κινητήρας έχει σχετικά περιορισμένη χωρητικότητα.

Ένα ακόμη δείγμα της εξέλιξης της υβριδικής τεχνολογίας είναι η νέα Alfa Romeo Plug-in Hybrid Q4 Tonale.

Η κορυφαία έκδοση της Tonale συνδυάζει υψηλή απόδοση και έντονα σπορ στοιχεία. Η ιταλική μάρκα ανακοίνωσε ότι αυτή η έκδοση του νέου μοντέλου προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία για περισσότερα από 80 χλμ. σε αστικές συνθήκες και συνολική αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χλμ. Οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μόλις 26γρμ./χλμ., στοιχείο που εξασφαλίζει ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο της Αθήνας και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Χάρη στο αποκλειστικό Plug-in Hybrid Q4 σύστημα κίνησης, η Tonale έχει συνολική απόδοση 280 ίππων. Το υβριδικό σύστημα απαρτίζεται από έναν Turbo βενζινοκινητήρα 1.3 απόδοσης 180 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτρικό κινητήρα μέγιστης απόδοσης 90kW (122 ιππων) και 250 Nm ροπής που κινεί τους πίσω τροχούς. Εφοδιάζεται και με σύστημα τετρακίνησης Q4.

Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 6,2”, ενώ η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 135 χλμ./ώρα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και τα 206 χλμ./ώρα στην υβριδική λειτουργία.

Το σύστημα λειτουργεί σε τάση 306V και η μπαταρία litium-ion χωρητικότητας 15,5kWh παρέχει την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 80 χλμ. σε αστικές συνθήκες.

Ο τιμοκατάλογος της Tonale Plug-in Hybrid Q4, ξεκινά από τα 58.100 ευρώ.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ