ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Αισιόδοξα μηνύματα για την εφετινή τουριστική κίνηση στέλνουν Μύκονος και Σαντορίνη, με αρχή το Πάσχα
Στην τελική ευθεία για να υποδεχθούν τους επισκέπτες τους βρίσκονται τα δυο εμβληματικά “Brands” του ελληνικού τουρισμού, η Μύκονος και η Σαντορίνη. Λίγες μέρες από τον εορτασμό του Πάσχα ο τουριστικός κόσμος των δυο νησιών δηλώνει έτοιμος να υποδεχθεί και εφέτος τους επισκέπτες και θαυμαστές συνάμα, των δυο νησιών, όπως τονίζουν.
H Μύκονος είναι έτοιμη εφέτος να επανακτήσει τον χαμένο χρόνο αλλά και τα χαμένα έσοδα, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ανδρέας Φιορεντίνος τ. πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων του νησιού και νυν τομεάρχης τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας υπογραμμίζοντας ότι όλοι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό στο νησί, δικαιολογημένα περιμένουν μία γόνιμη τουριστική περίοδο. Είναι γνωστό ότι η Μύκονος μαζί με την Σαντορίνη χαρακτηρίζονται ως οι πλέον αναγνωρίσιμοι ελληνικοί προορισμοί για τις διεθνείς διασημότητες και τους εν γένει ισχυρούς οικονομικά τουρίστες από τις ΗΠΑ αλλά και από όλο τον υπόλοιπο κόσμο, συμπληρώνει ο κ. Φιορεντίνος.
Εστιάζοντας στην περίοδο του Πάσχα τονίζεται ότι κατά κύριο λόγο το νησί των ανέμων θα κατακλυστεί από παραθεριστές του νησιού, δηλαδή αυτούς που έχουν σπίτι στην Μύκονο, ενώ η τουριστική οικογένεια των ξενοδόχων της Μυκόνου, είναι έτοιμοι να καλωσορίσουν σημαντικές ροές τουριστών, από την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου, όπου και ανοίγει πλέον το σύνολο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων του νησιού, σημειώνει ο κ. Φιορεντίνος. Πεποίθηση των ξενοδόχων του νησιού είναι το γεγονός ότι η Μύκονος θα έχει μια καλή σεζόν, τα έσοδα της οποίας θα επιτρέψουν να πλησιάσουν σε ικανοποιητικό ποσοστό τα ρεκόρ του 2019.
Αυτή τη στιγμή, οι προσδοκίες των επιχειρηματιών του νησιού βασίζουν τις εκτιμήσεις τους στο γεγονός ότι αποκαταστάθηκε η αεροπορική σύνδεση με τις ΗΠΑ και μάλιστα με 9 πτήσεις την εβδομάδα. Αν προστεθούν σε αυτές και άλλες 4 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση από τον Καναδά, τότε οι προσδοκίες των ανθρώπων του νησιού για μία χρονιά – ρεκόρ σε ότι αφορά τα έσοδα και τις αφίξεις είναι ρεαλιστικές. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε έρευνα που πραγματοποίησε η Lonely Planet για την εφετινή τουριστική περίοδο, το ενδιαφέρον των Αμερικανών τουριστών για την Ελλάδα είναι σχεδόν 5 φορές μεγαλύτερο από πέρυσι και ειδικά για την Μύκονο 11.6 φορές, αντίστοιχα. Στο ίδιο πνεύμα κινούνται και οι εκτιμήσεις του Lonely Planet αναφορικά με την Καναδική αγορά. Υπολογίζεται ότι εφέτος το ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι κατά 8 φορές υψηλότερο από ότι πέρυσι ενώ, αποκλειστικά για την Μύκονο είναι κατά 13.4 φορές μεγαλύτερο.
Σαντορίνη: Έτοιμο το νησί και για το καλοκαίρι – Μην δείτε τη Σαντορίνη ως καρτ ποστάλ
Στο ίδιο μήκος κύματος και τα μηνύματα για την Σαντορίνη που ήδη η πλειοψηφία των τουριστικών μονάδων έχει ανοίξει και περιμένει να υποδεχτεί σημαντικές ροές τουριστών από το Πάσχα. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος, πρώην δήμαρχος και οινοποιός σε ένα από τα επισκέψιμα οινοποιεία του νησιού, αφού τονίζει την ετοιμότητα του νησιού για την περίοδο τόσο του Πάσχα όσο και του καλοκαιριού, σημειώνει ότι η σαιζόν ξεκίνησε καλά και εκτίμησε ότι η Σαντορίνη θα έχει μια πολύ καλή τουριστική χρονιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές ξενοδοχειακές μονάδες έχουν ανοίξει και ήδη υποδέχονται κόσμο.
Μάλιστα ο κ. Ζώρζος κάλεσε τους επισκέπτες να μην δουν την Σαντορίνη ως “καρτ ποστάλ”, αλλά να ζήσουν και να γευτούν τα προϊόντα του νησιού και παράλληλα να ταξιδεύσουν στο χρόνο επισκεπτόμενοι τους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού. Σαντορίνη δεν είναι μόνο η “Καλντέρα”, σημείωσε μεταξύ άλλων. Αναφερόμενος τέλος στο φαινόμενο της υπερβολικής συγκέντρωσης τουριστών σε συγκεκριμένες ώρες, εφέτος σημείωσε εάν λειτουργήσει η χρονική κατανομή στα κρουαζιερόπλοια δεν θα υπάρξει ζήτημα. Σε κάθε περίπτωση ζήτησε από την πολιτεία να βάλει ένα φρένο στην οικοδόμηση του νησιού, ως μέτρο στα αστικού τύπου προβλήματα που εμφανίζονται.
Με το βλέμμα στραμμένο στην εποχή της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και διασυνδέσεων του τουρισμού με άλλους παραγωγικούς τομείς της εθνικής οικονομίας ο κ. Φιορεντίνος υπενθυμίζει ότι ήδη η πολιτική ηγεσία του τουρισμού έχει λάβει πρωτοβουλίες για την ολιστική μετάβαση των δύο εμβληματικών νησιών, της Μυκόνου και της Σαντορίνης στην βιωσιμότητα. Σε ένα άλλο μοντέλο τουριστικής οργάνωσης που θα είναι το πρότυπο και για άλλες περιοχές της χώρας μας. Σχεδιασμένο ώστε να αναβαθμίσει τις αντοχές του τουριστικού μας οικοσυστήματος, να συμβάλει στην αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό και επιπλέον να διασφαλίσει τον φυσικό πλούτο των τόπων μας για τις επόμενες γενιές, καταλήγει ο κ. Φιορεντίνος.
κ.χαλκ
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος
Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές
Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.
https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή», οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο, σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού, να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.
Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.
Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.
Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ7 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ3 ημέρες ago
“Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής” – Ένα κωμικό μουσικό παραμύθι για μεγάλους στο Θέατρο Αθήναιον
-
ΔΙΕΘΝΗ7 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Σε 24ωρη απεργία όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη