Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Hellenic Train: 24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη

Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν την Πέμπτη (26.9.24) οι εργαζόμενοι στα τρένα (σωματεία ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ζητώντας, μεταξύ άλλων, άμεσες προσλήψεις, αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων καθώς και ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Με ανακοίνωσή τους για την απεργία, οι εργαζόμενοι στα τρένα επισημαίνουν πως «το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψή του από την πλευρά της πολιτείας».

«Τα σωματεία της Hellenic Τrain πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει», αναφέρουν στην ανακοίνωση.

Και προσθέτουν: «Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας».

Η ανακοίνωση των εργαζόμενων

«Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψη του από την πλευρά της πολιτείας.

Άλλωστε και η κυβέρνηση παραδέχθηκε ότι στην χώρα μας τα σιδηροδρομικά έργα και τα συστήματα που αφορούν στην ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, καθυστέρησαν σημαντικά (σύμβαση 717 κλπ) λόγω των συνεχών αλλαγών, παρατάσεων και κυβερνητικών παρεμβάσεων.

Δυστυχώς όμως λίγο πριν την ολοκλήρωση της τοποθέτησης και λειτουργίας αυτών των συστημάτων ασφαλείας (Σηματοδότηση- τηλεδιοίκηση- επικοινωνία) βιώσαμε την καταστροφική κακοκαιρία του Daniel, η οποία διέλυσε μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, δημιουργώντας παράλληλα πολλαπλά προβλήματα στην διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της Hellenic train, με τους εργαζόμενους να σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος από αυτό που τους αναλογούσε.

Προβλήματα που μετά από ενάμιση χρόνο της αποφράδος ημέρας του δυστυχήματος και της φυσικής καταστροφής παραμένουν, ενώ πολλά από αυτά, που αφορούν τον ΟΣΕ και την Hellenic train, διαιωνίζονται και βαλτώνουν.

Η μη ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραμμής στην Αθήνα έπειτα από 17 χρόνια, η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων στον σταθμό Λαρίσης, η παντελής έλλειψη σύγχρονων μέσων αντιμετώπισης των παραβατικών επιβατών, η τραγική κατάσταση των εγκαταστάσεων των μηχανεργοστασίων, η έλλειψη αξιόλογου σύγχρονου τροχαίου υλικού και κυρίως η ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, αναδεικνύουν την απουσία σχεδιασμού στην λειτουργία των εταιρειών, την απουσία κυβερνητικού σχεδίου, την διαχρονική εγκατάλειψη του Σιδηροδρόμου, τις ανερμάτιστες και εκ του προχείρου αλλαγές όλων των κυβερνήσεων, οι οποίες ευθύνονται για το αλαλούμ της ασυνεννοησίας, καθώς και το κλείσιμο του 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου, έφεραν τον σιδηρόδρομο στην τραγική κατάσταση που βιώνουμε όσοι εργαζόμαστε σε αυτόν και φυσικά την απαξίωση του τρένου στο επιβατικό κοινό.

Η ιδιωτικοποίηση δε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατόπιν της ΕΕΣΣΤΥ έναντι πολύ μικρού τιμήματος, που δήθεν θα λειτουργούσε ευεργετικά, αποδείχθηκε στην πράξη άλλη μια λανθασμένη πολιτική επιλογή, τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού.

Γερασμένο τροχαίο υλικό, έλλειψη ανταλλακτικών, υποστελέχωση της τεχνικής βάσης, έλλειψη σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις και μια σειρά άλλων προβλημάτων συνηγορούν στην δική μας εκτίμηση.

Παρά τα 65 εκατ. ευρώ/έτος κρατικής επιχορήγησης, οι εργαζόμενοι και κυρίως οι πολίτες-επιβάτες του μέσου δεν απολαμβάνουν σύγχρονες ευρωπαϊκού επιπέδου μεταφορές.

Οι ευθύνες όμως για την τραγική αυτή κατάσταση, καταλογίζονται και βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις και τις διορισμένες διοικήσεις που διαχειρίστηκαν τις τύχες της χώρας και του σιδηροδρόμου, που παρά τα δισεκατομμύρια ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων, η αξιοπιστία του στις μεταφορές, βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο από την έναρξη λειτουργίας του.

Σήμερα, αφενός αναγνωρίζουμε την προσπάθεια του ΟΣΕ να επισπεύσει τις εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής και λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας, όπως αναγνωρίζουμε και τις καλές προθέσεις της νέας διοίκησης της Hellenic train για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που της κληροδότησαν οι προκάτοχοί της, αφετέρου όμως, διαπιστώνουμε ότι η επιλογή παραχώρησης εργασιών με εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) όπως ο καθαρισμός των δένδρων και άλλων υλικών επί γραμμής από τον ΟΣΕ, καθώς και η παραχώρηση τεχνικών εργασιών λόγω ελλείψεως προσωπικού από την Hellenic train, δεν αποκατέστησε ούτε κατ’ ελάχιστο τα προβλήματα και την αξιοπιστία των εταιρειών απέναντι στο επιβατικό κοινό.

Με λίγα λόγια οι καλές προθέσεις από μόνες τους δεν είναι ικανές να λύσουν τα ζητήματα αξιοπιστίας και ασφαλείας… Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, σοβαρές επενδύσεις σε προσωπικό και τροχαίο υλικό!

Άλλωστε όλοι μας γνωρίζουμε πολύ καλά ότι “ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις”!!!

Τα σωματεία της Hellenic train πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει.

Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας.

Κατόπιν όλων των παραπάνω που αναφέρουμε και έπειτα από τα συμβάντα των τελευταίων ημερών, τα σωματεία μας, σε έκτακτη συνεδρίαση των Διοικητικών τους Συμβουλίων, αποφάσισαν ΟΜΟΦΩΝΑ την προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής Σιδηροδρομικής απεργίας την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου με τα κάτωθι αιτήματα: α)Άμεσες προσλήψεις προσωπικού ώστε να σταματήσει η εντατικοποίηση της εργασίας

β)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων

γ)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την αντιμετώπιση των παραβατικών συμπεριφορών επί των αμαξοστοιχιών καθώς και στους σταθμούς

δ)Αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων-Οι επιβάτες μας αξίζουν το καλύτερο!

ε)Να δοθούν άμεσα τα Μ.Α.Π.(Μέσα ατομικής προστασίας)

στ)Να προχωρήσει η εκπαίδευση των μηχανοδηγών και των τεχνιτών στο σύνολο του τροχαίου υλικού

ζ)Να θεσπιστεί η συνεχής εκπαίδευση των τεχνιτών και των συνοδών αμαξοστοιχιών

η)Άμεσες ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτωνστα μηχανεργοστάσια

θ)Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Για όλα τα παραπάνω αιτήματα απαιτούμε σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Αγαπητοί επιβάτες, συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Αυτή η κινητοποίηση μας αφορά ΟΛΟΥΣ, σας αφορά ΟΛΟΥΣ!

Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων είναι για εμάς πάνω από όλα!».

NEWSIT

24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη – «Τα προβλήματα παραμένουν» λένε οι εργαζόμενοι

 

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Δίκη Πέτρου Φιλιππίδη: Να κηρυχθεί αθώος λόγω αμφιβολιών και για τη δεύτερη απόπειρα βιασμού ζήτησε ο Εισαγγελέας

Την αθώωση λόγω αμφιβολιών και για τη δεύτερη κατηγορία για απόπειρα βιασμού που βαρύνει τον Πέτρο Φιλιππίδη, ζήτησε ο Εισαγγελέας του Μικτού Ορκωτού Εφετείου Ανδρέας Καραφλός.

Και για τη δεύτερη υπόθεση, ο κ. Καραφλός ανέφερε πως πάσχει από πλήρη έλλειψη αδιαμφισβήτητων αποδεικτικών στοιχείων, όπως θα ήταν μια ιατροδικαστική έκθεση.

Κατά τον Εισαγγελέα η κατάθεση της δεύτερης καταγγέλλουσας χαρακτηρίζεται από αναξιοπιστία.

Ο εισαγγελικός λειτουργός είπε πως σε αυτή τη δεύτερη υπόθεση που βαρύνει τον Φιλιππίδη, δεν έχουμε απλώς «πλείστες αμφιβολίες» αλλά έχουμε «πλέον των πλείστων αμφιβολιών», συμπληρώνοντας πως «τα πράγματα είναι χειρότερα εδώ, σε σχέση με την πρώτη υπόθεση».

Όπως ανέφερε, «Και οι δύο υποθέσεις δεν έχουν το πανηγυρικό στοιχείο για την απόδειξη: ιατροδικαστική έκθεση», ενώ τόνισε πως ουσιαστικά όλη η υπόθεση είναι δύο καταθέσεις, αυτές των δύο γυναικών.

«Αν τις δεχθείτε ως ακριβείς, αδιαμφισβήτητες τότε καταδικάστε!» είπε στους δικαστές.

Και σε αυτήν την καταγγελία, ο Εισαγγελέας εντόπισε 26 αντιφάσεις και σοβαρά θέματα στους ισχυρισμούς της καταγγέλλουσας. Αναφερόμενος σε ένα προς ένα, ο κ. Καραφλός έδωσε μεγάλη έμφαση στο ότι η καταγγέλλουσα δεν έχει προσδιορίσει σε ποιο από τα αυτοκίνητα του Φιλιππίδη έγινε η απόπειρα, κάτι που θα έλυνε πολλά ζητήματα σχετικά με το κεντρικό κλείδωμα και άλλα.

«Δεν ξέρουμε τι αυτοκίνητο είχε. Πως θα δικάσεις χωρίς τον τόπο του εγκλήματος; Πως θα δικάσουμε; Πως θα ελέγξουμε; Τι είμαστε; Κρεοπώληδες;» σημείωσε, ενώ λίγο αργότερα ανέφερε: «Εδώ πέρα, τις λεπτομέρειες ψάχνουμε για να δικάσουμε ή να αθωώσουμε. Πως να καταδικάσουμε; Γιατί το θέλουν τα κανάλια; Εγώ δεν λειτουργώ έτσι» υπογράμμισε.

Άλλο σοβαρό θέμα που εντόπισε ο Εισαγγελέας αφορά στον τόπο του εγκλήματος στο Ψυχικό, που η καταγγελουσα τον αναφέρει ως αδιέξοδο χωματόδρομο αλλά και ως οικόπεδο. Σε κάθε περίπτωση, κατά τον κ. Καραφλό, η ώρα και το σημείο του συμβάντος, απέναντι από το σπίτι του κατηγορούμενου «δεν στέκεται». Όπως ανέφερε: «Τέτοιας μορφής βία σε κοινή θέα, απέναντι από το σπίτι του, δεν στέκει στην κοινή λογική. Παραβιάζουμε ανοικτές πόρτες».

Σε άλλο σημείο ο Εισαγγελέας τόνισε επικαλούμενος πάντα την καταγγέλλουσα, ότι οι αντιδράσεις της, αφού ξέφυγε από τον κατηγορούμενο, δεν συνάδουν με κάτι τόσο σοβαρό.

«Είχε κινητό μαζί της. Βγαίνεις από το αυτοκίνητο. Βγάλε μια φωτογραφία του αυτοκινήτου να την έχουμε να τον πιάσουμε τον λεβέντη. Όταν δηλαδή είναι γνωστός ο βιαστής δεν κάνουμε τίποτα; Άμα γίνονται τέτοια πράγματα πάμε στην Αστυνομία», ανέφερε, ενώ επισήμανε πως το ίδιο βράδυ η καταγγέλλουσα έπαιξε σε παράσταση, πως δεν έγραψε τίποτα στο ημερολόγιο της και δεν ενημέρωσε τους δικούς της.

Και σε αυτήν την υπόθεση ο κ. Καραφλός είπε πως δεν διακρίνει εικόνα βιαστή στον κατηγορούμενο. «Η όλη του σεξουαλική εικόνα όπως μας τον παρουσιάζει η καταγγέλλουσα είναι ότι βρίσκεται σε έκσταση με κλειστά μάτια και αυνανίζεται. Ο κατηγορούμενος αρέσκεται στην αυτοικανοποίηση, με την  φαντασίωση ότι η γυναίκα φωνάζει. Δεν παραπέμπει σε βιαστή αλλά σε κάποιον που αρέσκεται να αυνανίζεται με την εικόνα μίας εξαρτημένης, παγιδευμένος γυναίκας» τόνισε.

Ο Εισαγγελέας παρότρυνε το δικαστήριο να ασχοληθεί στη διάσκεψή του με το «τι λένε και οι δύο καταγγέλουσες στο ΣΕΗ, τι αλλαγές έχουν γίνει στην συνέχεια». «Δώστε πολλή προσοχή! Ούτε με την μία ούτε με άλλη καταγγέλλουσα έγιναν έτσι τα πράγματα» ανέφερε.

Κλείνοντας την αγόρευσή του, διαβάζοντας ένα απόσπασμα του συγγραφέα Πασκάλ Μπρυκνερ, με αφορμή τις καταγγελίες του meToo, ο Εισαγγελέας παρότρυνε «να δούμε και τα προβλήματα που δημιουργεί».

AΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ξεκινά δίκη «μαμούθ» στη Θεσσαλονίκη: Στο εδώλιο 117 μέλη συμμοριών που κατηγορούνται για 553 κλοπές

Ένα μοναδικό περιστατικό εκδίκασης αναμένεται να ξεκινήσει την Τρίτη (01.07.2025) στη Θεσσαλονίκη. Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων θα εξετάσει 117 μέλη συμμοριών που κατηγορούνται για εκατοντάδες κλοπές.

Οι 117 φέρεται ανήκουν σε 14 διαφορετικές συμμορίες και φαίνεται πως είχαν ρημάξει από το 2020 μέχρι το 2024 όλη την Θεσσαλονίκη. Οι 57 από αυτούς είναι προφυλακισμένοι και κατηγορούνται ,μεταξύ άλλων, για 152 διαρρήξεις και 315 κλοπές αυτοκινήτων.

Η λεία τους φτάνει τα 2,6 εκατομμύρια ευρώ.

Η αρχή του τέλους για τις συμμορίες φαίνεται πως έγινε όταν μέλη σήκωσαν χρηματοκιβώτιο από σπίτι που περιείχε 1,1 εκατομμύρια ευρώ. Τότε ακριβώς ξεκίνησε και η έρευνα σε βάρος τους, αναφέρει η ΕΡΤ.

thessaloniki kathgoroumenoi klopes

Η δικογραφία φτάνει τις 20.000 σελίδες ενώ οι μάρτυρες είναι γύρω στους 300. Λόγω των πολλών κατηγορούμενων η δίκη αναμένεται να κρατήσει αρκετό καιρό αν και βιάζονται να την ολοκληρώσουν για να προλάβουν το 12μηνο της προφυλάκισης.

Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο

00:00
00:18

thessaloniki kathgoroumenoi klopes

Ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Θεσσαλονίκης, υποστράτηγος Γιώργος Τζήμας, μαζί με επιτελείς της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης, επισκέφθηκαν ήδη το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης με σκοπό να εξετάσουν τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο που διαμορφώθηκε για τις ανάγκες της δίκης.

Αστυνομικοί

Πέρα από αυτό έλεγξαν και τα μέτρα ασφαλείας που πάρθηκαν λόγω τον μεγάλο αριθμό κατηγορούμενων.

NEWSIT

Ξεκινά δίκη «μαμούθ» στη Θεσσαλονίκη: Στο εδώλιο 117 μέλη συμμοριών που κατηγορούνται για 553 κλοπές

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Μέγαρα: 37χρονος μαχαίρωσε τη μητέρα του, την αδελφή του και τον θείο του – Είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρική κλινική

Σε κατάσταση αμόκ ένας 37χρονος άνδρας στα Μέγαρα μαχαίρωσε το πρωί της Τρίτης (01.07.2025) σχεδόν όλη την οικογένειά του. Θύματα της επίθεσης είναι η 71χρονη μητέρα του, η αδελφή του αλλά και ο θείος του.

Η αιματηρή επίθεση έγινε στον Πευκενέα Μεγάρων μέσα σε σπίτι, λίγα λεπτά πριν τις 09:00 το πρωί. Ο δράστης που φέρεται πως αντιμετωπίζει σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, για άγνωστο –μέχρι στιγμής- λόγο, επιτέθηκε με αιχμηρό αντικείμενο στους συγγενείς του με αποτέλεσμα τα θύματα να μεταφερθούν στο Κέντρο Υγείας.

Ο θείος του φέρεται πως τραυματίστηκε ελαφριά ενώ οι 2 γυναίκες φέρουν πιο σοβαρά τραύματα.

Ο 37χρονος συνελήφθη από την πρώτη στιγμή και μεταφέρθηκε στο αστυνομικό τμήμα των Μεγάρων.

Από την έρευνα αποδείχθηκε πως στο παρελθόν είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρική κλινική.

NEWSIT

Μέγαρα: 37χρονος μαχαίρωσε τη μητέρα του, την αδελφή του και τον θείο του – Είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρική κλινική

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ