Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Μικρή Γοργόνα και άλλες οκτώ ταινίες από σήμερα στα σινεμά

Πέμπτη σήμερα (25.05.2023) και νέες ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά.

Πρεμιέρα κάνουν από απόψε η ταινία «Στα Άκρα», ένα το κοινωνικό θρίλερ επιβίωσης του Ισπανού Χουάν Μπότο και η μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του παραμυθιού του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «Η Μικρή Γοργόνα», διά χειρός Ρομπ Μάρσαλ.

Συνολικά οκτώ ταινίες «βγαίνουν» σήμερα στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Στα Άκρα (On the Fringe)

Κοινωνικό δράμα, ισπανικής και βελγικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Χουάν Ντιέγκο Μπότο, με τους Λουίς Τοσάρ, Πενέλοπε Κρουζ, Αντέλφα Κάλβο, Κριστιάν Τσέκα κα.

Κοινωνικό δράμα, που ο ρεαλισμός του συγκλονίζει και μετατρέπεται σε ένα θρίλερ επιβίωσης, αν και αφορά μια ιστορία καθημερινή, ένα καυτό ζήτημα που απασχολεί όλο και μεγαλύτερα κομμάτια του πληθυσμού σε πολλά σημεία του πλανήτη και ιδίως, στην Ευρώπη.

Πρόκειται για το σκηνοθετικό και αρκούντως ενθαρρυντικό, ντεμπούτο του Χουάν Ντιέγκο Μπότο, με το οποίο αποτίει φόρο τιμής στο κίνημα κατά των εξώσεων και το δικαίωμα στη στέγαση, που ξεκίνησε στη Βαρκελώνη το 2009 και που έλαβε παγκόσμιες διαστάσεις. Μια ταινία που έκανε πρεμιέρα στο τμήμα Οριζόντων του φεστιβάλ Βενετίας πέρσι και είχε μια πετυχημένη πορεία στη συνέχεια.

Η περιθωριοποίηση μεγάλων τμημάτων της κοινωνίας, τόσο στην Ισπανία όσο και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ήρθε με το σοκαριστικό χτύπημα των θεμέλιων της βάσης της ζωής, που είναι ένα πιάτο φαΐ κι ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι. Τα τραγικά αποτελέσματα των επιλογών, ενός επιθετικού ακραίου καπιταλισμού, που θεωρεί το δικαίωμα στη στέγαση υπερβολικό προνόμιο, όπως καταγγέλλει, αλλά με έναν ξεχωριστό τρόπο, η ταινία.

Η κερδοσκοπία, τα ανάλγητα προγράμματα διάσωσης των σπιτιών και οι ιδιωτικοποιήσεις που ακολουθήθηκαν, πολλές φορές έμειναν στο περιθώριο, εξαφανίστηκαν από τη δημόσια εικόνα. Μόνο στην Ισπανία πάνω 400.000 σπίτια βγήκαν στο σφυρί τα τελευταία δέκα χρόνια. Πίσω από τον εντυπωσιακό αριθμό βρίσκονται οικογένειες που διαλύθηκαν, κατεστραμμένοι άνθρωποι, παιδιά με βαριά ψυχικά τραύματα.

Αυτό καταγράφει με την κάμερά του ο Μπότο. Και μαζί, τους χιλιάδες ανθρώπους που έδωσαν μάχες, στάθηκαν αλληλέγγυοι στους πληγέντες. Ένας απ’ αυτούς είναι και ο κεντρικός ήρωας της ταινίας, που δίνει καθημερινές μάχες για τη σωτηρία των σπιτιών, αλλά τώρα θα πρέπει να κάνει ότι μπορεί μέσα σε ένα 24ώρο για να βρει την κόρη μίας μετανάστριας που πήραν οι αρχές με την αιτιολογία της αμέλειας.

Παράλληλα, ο ίδιος αντιμετωπίζει τα δικά του οικογενειακά προβλήματα, καθώς η σύζυγός του θεωρεί ότι την παραμελεί, τρέχοντας διαρκώς για τους «άλλους», ενώ ο έφηβος θετός γιος του, αντιδρά στα πάντα. Όμως, η περιπέτεια που θα ζήσουν μαζί, τη διάσωση του παιδιού από τις διαλυμένες κοινωνικές δομές και τη σωτηρία του σπιτιού μιας αγωνίστριας φτωχής μάνας, θα τους φέρει ανέλπιστα κοντά, καθώς το παιδί θα συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια σε αυτό που συμβαίνει.

Ο πρωτοεμφανιζόμενος Μπότο, αποφεύγοντας τις ευκολίες για ένα δακρύβρεχτο δράμα και δουλεύοντας με ακρίβεια πάνω στους χαρακτήρες, θα αφηγηθεί δεξιοτεχνικά και ψυχωμένα την ιστορία του, θα αναπτύξει με μέτρο και οργανικά το αίσθημα της απόγνωσης, θα βάλει στο επίκεντρο την ευθύνη που έχει το άτομο.

Ταυτόχρονα, συνεχώς ανεβάζει στροφές, αυξάνει την ένταση και την αγωνία, το φιλμ του μεταβάλλεται σε ένα θρίλερ, που θα μπορούσε να έχει ως θέμα μια ληστεία, όπως είναι και η αρπαγή ενός σπιτιού.

Μια ταινία, που καταφέρνει και να συγκινήσει με την αυθεντικότητα της ανθρωπιάς της και τη συμβολή των υπέροχων πρωταγωνιστών Λουίς Τοσάρ και Πενέλοπε Κρουζ, η οποία συνεχίζει να δείχνει την ευαισθησία της για τα κοινωνικά προβλήματα, ενώ θα μπορούσε να βολτάρει στα πλατό του Χόλιγουντ, παριστάνοντας τον «μελαχρινό πικάντικο πειρασμό» και να βγάζει εκατομμύρια.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Μια αντίστροφη μέτρηση για τρεις διαπλεκόμενους χαρακτήρες που προσπαθούν να μην καταρρεύσουν και να περάσουν 24 ζωτικές ώρες που θα αλλάξουν τη ζωή τους.

https://youtube.com/watch?v=zrpJgIjK4B0%3Ffeature%3Doembed

Η Μικρή Γοργόνα (The Little Mermaid)

Μιούζικαλ φαντασίας, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Ρομπ Μάρσαλ, με τους Χέιλ Μπέιλι, Τζόνα Χάουερ-Κινγ, Νταβίντ Ντιγκς, Μελίσα ΜακΚάρθι, Χαβιέρ Μπαρδέμ κα.

Χαριτωμένη διασκευή, σε live action της κλασικής ταινίας κινουμένων σχεδίων της Disney, από τον έμπειρο Ρομπ Μάρσαλ («Σικάγο», «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Σε Άγνωστα Νερά», «Η Μαίρη Πόπινς Επιστρέφει») και σε σενάριο του ιδίου και του Ντέιβιντ Μαγκί («Η Ζωή του Πι»).

Έτσι, το φημισμένο παραμύθι που έγραψε ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν το 1837 επανέρχεται στη μεγάλη οθόνη, αυτή τη φορά με μια πιο σύγχρονη ματιά, αναδεικνύοντας τη γυναικεία θέληση για ανεξαρτησία.

Η Άριελ, μια ζωηρή γοργόνα, που διψά για περιπέτεια, λαχταρά να μάθει περισσότερα για τον κόσμο έξω από τη θάλασσα και ερωτεύεται τον πρίγκιπα Έρικ. Αυτό, όμως απαγορεύεται στις γοργόνες, κάτι που θα αναγκάσει την Άριελ να κάνει μία συμφωνία με την κακιά μάγισσα της θάλασσας Ούρσουλα, για να ακολουθήσει την καρδιά της. Μια συμφωνία που θα βάλει σε κίνδυνο την ίδια και το στέμμα του πατέρα της, βασιλιά Τρίτωνα.

Το έξοχο παραμύθι για τη δύναμη της αγάπης, εδώ παίρνει διαστάσεις γυναικείας χειραφέτησης, ενώ αξιοπρόσεκτη είναι και η τοποθέτηση στον ρόλο της Άριελ μίας αφροαμερικανίδας, της ανερχόμενης 23χρονης τραγουδίστριας της ποπ και της μαύρης μουσικής Χέιλ Μπέιλι. Μια επιλογή, που δεν επηρεάζει τον μύθο και μεταδίδει την πεποίθηση ότι το παραμύθι ανήκει σε όλους και ιδιαιτέρως στους πιο καταπιεσμένους, όπως είναι οι αφροαμερικάνοι. Βεβαίως, κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι πίσω από την επιλογή της Μπέιλι, βρίσκονται και οι υπολογισμοί για την εμπορική επιτυχία της ταινίας.

Το φιλμ του Μάρσαλ, που τραβά λίγο περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε φτάνοντας τα 135 λεπτά, διαθέτει όλα τα στοιχεία του παραμυθιού, ενώ ταυτόχρονα δίνει μία αίσθηση ανανέωσης, η δουλειά που έχει γίνει στα γραφικά και στη φωτογραφία είναι ικανοποιητική, τα τραγούδια και η μουσική του Άλαν Μένκεν συμβάλουν στην ατμόσφαιρα και απευθύνονται κατά κύριο λόγο στις νεαρές ηλικίες, ενώ η μεταγλώττιση είναι ελαφρώς κατώτερη από την αυθεντική εκτέλεση.

Γλυκύτατη και γεμάτη ζωντάνια η Χέιλ Μπέιλι, επαρκέστατες οι ερμηνείες του υπόλοιπου καστ, ενώ τον ρόλο του βασιλιά Τρίτωνα κρατά ο επιβλητικός Χαβιέρ Μπαρδέμ.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η μικρότερη από τις κόρες του Βασιλιά Τρίτωνα και η πιο τολμηρή, η ζωηρή νεαρή γοργόνα Άριελ, λαχταράει να μάθει περισσότερα για τον κόσμο πέρα από τη θάλασσα κι ενώ επισκέπτεται την επιφάνεια, ερωτεύεται τον γεμάτο ζωντάνια Πρίγκιπα Έρικ. Παρόλο που οι γοργόνες απαγορεύεται να αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους, η Άριελ πρέπει να ακολουθήσει την καρδιά της. Κάνει συμφωνία με την κακιά μάγισσα της θάλασσας Ούρσουλα, αλλά τελικά βάζει τη ζωή της – και το στέμμα του πατέρα της – σε κίνδυνο.

https://youtube.com/watch?v=f1PN8lMFNrI%3Ffeature%3Doembed

Απίστευτο κι Όμως Αληθινό (Incroyable mais Vrai)

Κωμωδία, γαλλικής και βελγικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Κουεντίν Ντουπιέ, με τους Αλέν Σαμπά, Λέα Ντρικέρ, Μπενουά Μαζιμέλ κα.

Περίεργη σκωπτική κωμωδία από τον Παριζιάνο ιδιοσυγκρασιακό σκηνοθέτη Κουεντίν Ντουπιέ, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Ένα σύντομης διάρκειας φιλμ (70 λεπτών), μια ιδιότυπη σουρεαλιστική κωμωδία, απ’ έναν σκηνοθέτη που αρέσκεται να αφηγείται παράξενες εξωπραγματικές ιστορίες και στοχεύει περισσότερο στο κωμικό υπονοούμενο, παρά στα όσα διαδραματίζονται στην οθόνη.

Το στόρι, που υπογράφει ο ίδιος ο Ντουπιέ, αφορά ένα μεσήλικο ζευγάρι, που μετακομίζει σε ένα ωραίο σπίτι και σε ένα ήσυχο προάστιο, με τον μεσίτη να τους λέει ότι έχει ένα έξτρα κομφόρ, μια καταπακτή, που παίζει με τον χρόνο και χαρίζει νεότητα.

Ο Ντουπιέ μιλά με έναν δικό του τρόπο για τις ανθρώπινες σχέσεις, την παρακμή ενός ζευγαριού, καυτηριάζει τη θέληση για την αιώνια νεότητα, τη βαρύτητα που δίνουν κάποιοι στο φαίνεσθαι, χωρίς να προκαλεί το ξεκαρδιστικό γέλιο, αλλά ένα διαρκές μελαγχολικό μειδίαμα, εκτός από τη σουρεάλ και συνάμα αληθοφανή εκμυστήρευση ενός φίλου του ζεύγους, για το ηλεκτρονικό πέος που του τοποθέτησαν στην Ιαπωνία και τις περιπέτειες που είχε με αυτό.

Μια ταινία, που έχει τη χάρη της και σίγουρα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη, αλλά και αδυναμίες στην αφήγηση έχει και είναι φανερό ότι απευθύνεται κυρίως στο ενήλικο κοινό και γιατί όχι, στη δεξαμενή των μεσήλικων.

Το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Μανουέλ Σαμπά και Λεά Ντρικέρ δεν αποκτά ποτέ την απαραίτητη χημεία, ενώ εμφανώς ξεχωρίζει ο Μπενουά Μαζιμέλ.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Αλέν και η Μαρί μετακομίζουν σε ένα ήσυχο προάστιο. Στα έγκατα του νέου τους σπιτιού, βαθιά στο κελάρι, μια μυστηριώδης καταπακτή θα ανατρέψει τη ζωή τους.

https://youtube.com/watch?v=yv3880KEEsw%3Ffeature%3Doembed

Η Μέθοδος Κομπρομάτ (Kompromat)

Θρίλερ, γαλλικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Ζερόμ Σαλ, με τους Ζιλ Λελούς, Τζοάνα Κούλιγκ, Αλεξέι Γκορμπούνοφ, Ελίσα Λασόφσκι, Ιγκόρ Τζιτζίκιν κα.

Ψυχροπολεμικό θρίλερ, γαλλικής απόδοσης, από τον σχετικά αδιάφορο σκηνοθέτη Ζερόμ Σαλ («Το Ακρωτήρι της Βίας», «Η Οδύσσεια»), που βασίζεται σε μία αληθινή ιστορία. Η παραγωγή, ωστόσο, δεν κατάφερε να εξασφαλίσει την αυτοβιογραφία του Γιοάν Μπαρμπερό και αποφάσισε να μεταφέρει χαλαρά ορισμένα γεγονότα της αληθινής ιστορίας και το κυριότερο να μετατρέψει έναν καφκικό εφιάλτη σε ένα αγωνιώδες αλλά προσχηματικό και παρωχημένο θρίλερ δράσης.

Το στόρι θέλει έναν αφοσιωμένο Γάλλο διπλωμάτη, να τοποθετείται στο παγωμένο Ιρκούτσκ, ως επικεφαλής μιας γαλλικής εταιρίας της Σιβηρίας, έχοντας προβλήματα με τον γάμο του, να βρίσκεται κατηγορούμενος από τις τοπικές αρχές για ένα σοβαρό έγκλημα (κακοποίηση του παιδιού του και παιδική πορνογραφία), έχοντας δώσει ενοχοποιητική κατάθεση και η ίδια του η σύζυγος, που έχει διαφύγει στη Γαλλία. Γρήγορα συνειδητοποιεί ότι πρόκειται για μια στημένη υπόθεση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας της Ρωσίας και έχει μόνο μία επιλογή, να δραπετεύσει και μία μοναδική βοήθεια, από μία νεαρή Ρωσίδα.

Για τη γαλλική παράδοση, το φιλμ έχει μάλλον μια υπερβολική δόση αμερικάνικης επιρροής, ένα ψυχροπολεμικό μένος, καθώς οι χαρακτήρες των Ρώσων αξιωματούχων είναι τόσο κακοί και μονοδιάστατοι που φτάνουν στα όρια της καρικατούρας. Ο Σαλ, αντί να αναδείξει τους μηχανισμούς κυβερνητικής καταστολής, που παρατηρούνται σε κάθε γωνιά της γης, στήνει ένα, ως ένα σημείο αγωνιώδες, κοινότυπο όμως, θρίλερ, με εξωφρενικές καταστάσεις (ο ήρωας ξεφεύγει από τις πανίσχυρες μυστικές ρωσικές υπηρεσίες διασχίζοντας τη μισή Ρωσία είτε ως επιβάτης λεωφορείου, είτε ως συνεπιβάτης στο αυτοκίνητο ενός κληρικού και στο τέλος βγαίνοντας ζωντανός από ένα άγριο δάσος με λύκους μέσα στα μαύρα σκοτάδια!), ενώ η κριτική που ασκεί στη συντηρητική ρωσική κοινωνία, μοιάζει με χλιαρό ανέκδοτο.

Ο πάντα καλός Ζιλ Λελούς, προσπαθεί να είναι ο χιτσκοκικός ήρωας, σύμφωνα με τον Τριφό, «ένας αθώος σε έναν ένοχο κόσμο», αλλά μάταια, καθώς η ιστορία μπάζει απ’ όλες τις μπάντες, οι καταστάσεις αγγίζουν τη φαιδρότητα και οι «ένοχοι» αθωώνονται λόγω βλακείας.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… O Ματιέ, ένας ασυνήθιστος και αφοσιωμένος διπλωμάτης δέχεται μια απόσπαση στο Ιρκούτσκ ως επικεφαλής μιας εταιρείας στη Σιβηρία. Ελπίζει ότι η αλλαγή αυτή θα είναι καλή για την οικογένειά του και τον γάμο του. Σύντομα όμως, οι επιλογές του τον φέρνουν σε αντίθεση με τις τοπικές αρχές. Ξαφνικά βρίσκεται κατηγορούμενος για ένα τρομερό έγκλημα και πολύ σύντομα συνειδητοποιεί ότι η υπόθεση είναι κατασκευασμένη. Η υπεράσπιση του εαυτού του είναι αδύνατη, οι γαλλικές αρχές δεν μπορούν να τον βοηθήσουν και έχει μόνο μία επιλογή, να δραπετεύσει.

Kandahar: Σημείο Διαφυγής (Kandahar)

Περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Ρικ Ρόμαν Βο, με τους Τζέραρντ Μπάτλερ, Νέιβιντ Νέγκαμπαν, Αλί Φαζάλ, Νίνα Τουσάντ-Γουάιτ κα.

Τι να περιμένει κανείς από τον σκηνοθέτη Ρικ Ρόμαν Βο και τον τυποποιημένο σταρ δυναμικών περιπετειών Τζέραρντ Μπάτλερ, σε ακόμη μία ταινία τους;

Όχι και πολλά, καθώς στη νέα τους περιπέτεια τερατώδους δράσης, μεταφέρουν το «πνεύμα» του «Φύλακα Άγγελου» στο Αφγανιστάν, με ένα σχετικά παρόμοιο στόρι, με αυτό που είδαμε πριν λίγες ημέρες στην τελευταία ταινία «Άρρηκτος Δεσμός».

Όταν αποκαλύπτεται η ταυτότητα ενός πράκτορα της CIA στο Αφγανιστάν και η μυστική του αποστολή, θα έχει 30 ώρες για να δραπετεύσει και θα χρειαστεί τη βοήθεια του διερμηνέα του, του οποίου σκότωσαν το παιδί οι Ταλιμπάν.

Μπορεί οι αμερικάνικες δυνάμεις να έφυγαν κακήν κακώς από το Αφγανιστάν πριν από δυο χρόνια, αλλά φαίνεται ότι ο πόλεμος συνεχίζεται, τουλάχιστον, κινηματογραφικά και δίνει την ευκαιρία για μία θεαματική ρεβάνς.

Τα κυνηγητά, οι πυροβολισμοί, οι εκρήξεις, οι θεαματικές μάχες και οι παλικαριές συνεχίζονται αμείωτα, για την προστασία του πλανήτη από τους «βάρβαρους», όπως και τα κλισέ και οι σχηματικές δραματικές ευκολίες για τη σχέση του Αμερικάνου ήρωα με τον Αφγανό διερμηνέα, που νιώθει προδομένος από την υπερδύναμη.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Όταν η ταυτότητα ενός πράκτορα της CIA αποκαλύπτεται μαζί με την μυστική του αποστολή, θα δώσει μάχη με το χρόνο προκειμένου να δραπετεύσει προτού τον εντοπίσουν οι ειδικές δυνάμεις του Αφγανιστάν. Για να τα καταφέρει, θα χρειαστεί τη βοήθεια του διερμηνέα του, ο οποίος μπορεί να έχασε τον γιο του από τους Ταλιμπάν, αλλά κατηγορεί τις δυτικές δυνάμεις για τη συνέχιση του αιματοκυλίσματος.

https://youtube.com/watch?v=Ra7nn2WCVjE%3Ffeature%3Doembed

Μπάσταρδα

Δραματική ταινία, ελληνικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Νίκου Πάστρα, με τους Ναταλία Σουίφτ, Ζαχαρίας Γουέλα, Αφροδίτη Καποκάκη, Εριφύλη Κιτζόγλου, Χριστίνα Κυπραίου κα.

Το αξιοσημείωτο ντεμπούτο του Νίκου Πάστρα, βραβευμένου μοντέρ, εικονογράφου, γραφίστα και πολλά άλλα, που συνοδεύτηκε με τον Αργυρό Αλέξανδρο στο τμήμα Film Forward του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και δυο υποψηφιότητες Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, αυτές των πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη και για τη μουσική του Τζίμη Πολιούδη.

Ο Πάστρας, μαζί με δέκα αποφοίτους της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών, που έβαλαν όλοι απ’ τις οικονομίες τους για να γυριστεί η ταινία χαμηλού προϋπολογισμού – ακόμη και για τα ελληνικά δεδομένα και που πρωταγωνιστούν στην ταινία, θα επιχειρήσει να κάνει μια ωδή στη νεότητα και σε όλες τις εκφάνσεις της. Από την οργή και την αμφισβήτηση των πάντων και σίγουρα τον κόσμο των γονιών τους, μέχρι τον ελεύθερο έρωτα, τις καταχρήσεις, την άρνηση της ενηλικίωσης και την πλάκα.

Τα «μπάσταρδα», πέντε αγόρια και πέντε κορίτσια, μακριά από τα θέλω των γονιών τους, ζουν σαν να μην υπάρχει αύριο, σε ένα απομονωμένο σπίτι στην εξοχή, κάνοντας ό,τι τους γουστάρει, αλλά μέχρι να αρχίσουν οι τριγμοί ανάμεσά τους.

Πειραματισμός, φρεσκάδα, φαντασία, στιγμές ξεφαντώματος, με τα παιδιά να δείχνουν τη φυσικότητά τους, να μιλούν και να κινούνται όπως πολλοί νέοι δίπλα μας, αλλά και αφηγηματικές παραδοξολογίες, κομμάτια ερασιτεχνισμού, σκηνές αμηχανίας και ανολοκλήρωτους χαρακτήρες.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Πέντε αγόρια και πέντε κορίτσια, γύρω στα 20, μακριά από τους κανόνες μιας ασφυκτικής κοινωνίας, φτιάχνουν μια δική τους, κομμένη και ραμμένη στα δικά τους μέτρα. Κάνουν κατάληψη σε ένα μεγάλο απομονωμένο σπίτι στην εξοχή και αποφασίζουν να ζήσουν εκεί, με ό,τι έχουν ως εφόδια, παρακολουθώντας σε βάρδιες αν κάποιος ξένος πλησιάσει και διαταράξει την ηρεμία της νέας τους ζωής.

https://youtube.com/watch?v=n74LXWDh2_E%3Ffeature%3Doembed

Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες

Η Ζωγραφιά του Θεού

Ελληνική κωμωδία, με ιδιαίτερες ευαισθησίες, για τα παιδιά με αναπηρία, αλλά και την αντιμετώπισή τους από την οικογένειά τους και την κοινωνία, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Καλογερόπουλου. Ο αιφνίδιος θάνατος της μητέρας τους ξαναφέρνει τον Δημήτρη στην Ελλάδα. Σκοπός του να βάλει την ανάπηρη αδελφή του σε ίδρυμα και να ζήσει ευτυχισμένος με τη σύντροφο του στο πατρικό. Μέσα από συνεχόμενες κωμικές ανατροπές η κοσμοθεωρία του αλλάζει. Πρωταγωνιστούν οι Ιάκωβος Μυλωνάς, Νανά Τζαβάρα, Έυη Καραδήμα, Στεφανία Γκουρνέλου κα.

https://youtube.com/watch?v=DoS0XnmK4wY%3Ffeature%3Doembed

Ο Αθώος (L’Ιnnocente)

Δραματική ιταλική ταινία, που γύρισε το 1976 ο μέγας Λουκίνο Βισκόντι, βασισμένος στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γκαμπριέλε Ντ’ Ανούντσιο. Πρόκειται για το κύκνειο άσμα του «Κόκκινου Βαρώνου», για την απατηλή λάμψη και την παρακμή της ιταλικής αριστοκρατίας, που συνοδεύεται από την αλαζονεία της εξουσίας και το αδιέξοδο ενός κτητικού ερωτικού πάθους. Στη Ρώμη του 1891, ο αριστοκράτης Τούλιο ζητά από τη σύζυγό του κατανόηση για τις συζυγικές του απιστίες. Όταν διαπιστώνει, όμως, ότι η σύζυγός του φλερτάρει με έναν συγγραφέα, αρχίζει να ζηλεύει παθολογικά και θα κάνει τα πάντα για να την κάνει και πάλι δική του. Για μια ακόμη φορά, υπέροχος ο γοητευτικότατος Τζιανκάρλο Τζανίνι, ενώ η ερωτική αύρα της Λάουρα Αντονέλι αξιομνημόνευτη.

https://youtube.com/watch?v=MVRP3zfr7d8%3Ffeature%3Doembed

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πρόγραμμα Προβολών Σινέ Αθήναιον Θεσσαλονίκης (17/10 ως 23/10/2024)

Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ ΜΟΥ | MY SUNSHINE

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 20:15
Δευτέρα στις 20:15
Τρίτη στις 20:15
Τετάρτη στις 20:15

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Πέμπτη στις 20:15
Σάββατο στις 20:15
Κυριακή στις 20:15

THE APPRENTICE

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμπτη στις 22:00
Σάββατο στις 22:00
Κυριακή στις 22:00
Παρασκευή στις 21:30
Δευτέρα στις 21:30
Τρίτη στις 21:30
Τετάρτη στις 21:30

Η ΠΛΕΞΟΥΔΑ 

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμπτη στις 19:00
Σάββατο στις 19:30

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παρασκευή στις 19:30
Δευτέρα στις 19:30
Τρίτη στις 19:30
Τετάρτη στις 19:30

ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ | ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμπτη στις 21:15

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παρασκευή στις 18:00
Σάββατο στις 18:45
Κυριακή στις 18:15
Δευτέρα στις 18:00
Τρίτη στις 18:00
Τετάρτη στις 18:00

LEE

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 22:00
Δευτέρα στις 22:00
Τρίτη στις 22:00
Τετάρτη στις 22:00

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 18:30
Σάββατο στις 21:30
Δευτέρα στις 18:30
Τρίτη στις 18:30
Τετάρτη στις 18:30

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Πέμπτη στις 18:30

PEPPA’S CINEMA PARTY

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Σάββατο στις 14:30

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Κυριακή στις 14:30

200% ΛΥΚΟΣ | 200% WOLF

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 17:00
Σάββατο στις 15:00 και 18:00

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Κυριακή στις 16:30

BUFFALO KIDS – ΜΙΚΡΟΙ ΗΡΩΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Σάββατο στις 16:30

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Κυριακή στις 15:00

Κινηματοθέατρο Αθήναιον
(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη)

Πληροφορίες και κρατήσεις:
6906467283

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής” – Ένα κωμικό μουσικό παραμύθι για μεγάλους στο Θέατρο Αθήναιον

Στη σκηνή ένας τραγουδιστής που παίζει, μια ηθοποιός που τραγουδάει, μια συγγραφοηθοποιός και μια σκηνογράφος – ενδυματολόγος που επεμβαίνει… μα… σε όλα;

Και τι σχέση μπορεί να έχουν ένας λογοθεραπευτής, ένας ψυχίατρος, ένας ψυχολόγος και μία λουλουδού;

Ερωτική ιστορία… τρέλα… παραλογισμός… και πολλή μουσική;

Τί θα μας σερβίρουν τελικά οι “Ομιλούσες Νότες”;

Λέμε όλοι «Ήμαρτον» και πάμε στο Αθήναιον της Θεσσαλονίκης για να δούμε με τα ματάκια μας, να ακούσουμε με τα αυτιά μας και να γελάσουμε με την ψυχή μας….

Θα γίνει το έλα να δεις…

Πάρτε το ποτό σας από το μπαρ και μπείτε να διασκεδάσετε με την ψυχή σας!

Συντελεστές της παράστασης:
Κείμενα & Στίχοι: Μαρία Δεμίσογλου
Μουσική: Ιωάννης Λάκης, Αλέξανδρος Τσακιρίδης
Σκηνοθεσία: Νικόλας Παπάζογλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Αντωνία Δροσινάκη
Κίνηση: Νικόλας Παπάζογλου, Βίκυ Γιαννακού
Επικοινωνία: Έρη Χριστοφορίδου

Ερμηνεύουν:
Ιωάννης: Ιωάννης Λάκης
Μαριάνθη: Βίκυ Γιαννακού
Μαμά: Μαρία Δεμίσογλου

Στο πιάνο ο Αλέξανδρος Τσακιρίδης

Συμμετέχουν επίσης: Ένας λογοθεραπευτής, ένας ψυχίατρος, ένας ψυχολόγος, μία λουλουδού

Πληροφορίες:
Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής
Πρεμιέρα:
Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024, 21:00
Κινηματοθέατρο Αθήναιον 
(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη, ΤΚ 54641)
Πληροφορίες και κρατήσεις:
6906467283 και 2310  690 646
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Κυριακή 24 Νοεμβρίου,  21:00
Κυριακή 01 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 08 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 15 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, 21:00
Διάρκεια:
90 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: €15.00
Μειωμένο: €12.00
Early Bird έως τις 10 Νοεμβρίου: €10.00
https://www.more.com/theater/traulos-ithopoios-faltsos-tragoudistis/
Ειδικές τιμές για συλλόγους και γκρουπ άνω των 20 ατόμων.
Προπώληση εισιτηρίων: Στο ταμείο του θεάτρου, στο more.com και στη goldmall.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ανδρέας Καρακότας «Λαϊκές Μελωδίες στο Φως της Σκηνής»

Αυτόν το χειμώνα ο Ανδρέας Καρακότας ενώνει τις δυνάμεις του με τέσσερις σπουδαίους μουσικούς για να παρουσιάσει μία μοναδική μουσική εμπειρία στη Μικρή Σκηνή. Με κοινό όραμα και απόλυτη αφοσίωση, οι καλλιτέχνες δημιουργούν μια παράσταση γεμάτη ένταση και μελωδία, με στόχο την βαθιά σύνδεση με το κοινό μέσω των κορυφαίων λαϊκών τραγουδιών.

Μουσικοί:
Σάκης Λάιος:
 πιάνο πνευστά
Κώστας Ματσίγκος: Κιθάρα
Λευτέρης Τσικουρίδης: μπουζούκι, έγχορδα
Γιώργος Τσιατσούλης: κοντραμπάσο, ακορντεόν.

Συμμετέχει η Αιμιλία Χαλκιά στο τραγούδι ενώ την σκηνοθεσία και την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει ο Θωμάς Βελισσάρης 

Παραστάσεις

Κάθε Σάββατο από τις 12 Οκτωβρίου 2024 στις 22:00

Στην «Μικρή Σκηνή»
Επταλόφου 14
Κάτω Τούμπα
Τηλ: 6944503542
Γραφιστικά: CreatADV, Ανδρέας Βούλγαρης, Αρετή Γκάκη

Ανδρέας Καρακότας
Ο Ανδρέας Καρακότας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Η συνάντησή του με το Μάνο Χατζιδάκι έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην πορεία του.

Από το 1987 τραγουδά σε συναυλίες και παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ συμμετείχε σε 15 διεθνείς διοργανώσεις (1996-2017).

Έχει δισκογραφήσει 38 δίσκους, με σημαντικούς Έλληνες δημιουργούς και Πρώτες εκτελέσεις εκτός των άλλων με Μάνο Χατζιδάκι, Απόστολο Καλδάρα, Νίκο Μαμαγκάκη και Γιώργο Καζαντζή.

Συνεργάστηκε σε συναυλίες, παραστάσεις και τηλεοπτικές παραγωγές με τους σημαντικότερους συνθέτες της εποχής του, όπως: Μάνο Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρο Ξαρχάκο, Νίκο Μαμαγκάκη, Σταύρο Κουγιουμτζή, Γιάννη Σπανό, Μανώλη Ρασούλη κ.α., και τους μουσικούς: Γρηγόρη Μπιθικώτση, Μαρία Φαραντούρη, Γιώργο Νταλάρα, Δημήτρη Μητροπάνο, Δήμητρα Γαλάνη, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα, κ.α.

Στο θέατρο έχει πρωταγωνιστήσει σε παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη(«Ιχνευτές» του Σοφοκλή και «Πέρσες» του    Αισχύλου), όπως και «Ωδή στον Αλέκο Παναγούλη» σε κείμενο του Δ.  Αβδελιώδη (2010- 2014).

Στο χορόδραμα έχει πρωταγωνιστήσει στην παράσταση του Δημήτρη Παπαιωάννου «Ενός λεπτού σιγή», με την «Ομάδα Εδάφους», τη Ζουζού Νικολούδη και την Αγγελική Στελλάτου (1994).

Για τις συναυλίες και τις μουσικές παραστάσεις του, υπάρχει πλήθος αναφoρών στον τύπο από το 1987, ενώ συμμετείχε σε πλήθος ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών Εκπομπών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σάκης Λάιος
Ο Σάκης Λάιος γεννήθηκε στη Βέροια το 1975 και σπούδασε πιάνο, κλαρινέτο και φούγκα σε ωδεία της Θεσσαλονίκης. Έχει πτυχία από το Α.Π.Θ. (Μουσικών Σπουδών), το City University του Λονδίνου (Master στη Μουσικολογία) και M.Sc. στα Προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών.

Έχει επαγγελματική εμπειρία ως μουσικός, ενορχηστρωτής, επιμελητής μουσικών εκδόσεων και καθηγητής στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Διδάσκει πιάνο, ρυθμική πρακτική, κρουστά και ινδική ρυθμολογία.

Μελετά συστηματικά την λόγια μουσική της Βόρειας Ινδίας από το 2000, ενώ συνεργάστηκε με το Banaras Hindu University για τη δημιουργία λεξικού μουσικών όρων. Διατηρεί ιστότοπο με υλικό και έρευνες για την Ινδική μουσική.

Κώστας Ματσίγκος
Ο κορυφαίος Έλληνας δεξιοτέχνης της λαϊκής κλασικής κιθάρας γεννήθηκε στη Νιγρίτα Σερρών. Μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη και είναι Διπλωματούχος Κλασικής Κιθάρας και Ανώτερων Θεωρητικών. Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Τούμπας Κ. Ματσίγκου.

Έχει μεγάλη δράση στη δισκογραφία και έχει συνεργαστεί σε συναυλίες με σπουδαίους συνθέτες, στιχουργούς, ερμηνευτές και με την Συμφωνική Ορχήστρα Κρατική και Δημοτική Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως εκτελεστής κιθάρας-μπάσου-μαντολίνου και άλλα και ως ενορχηστρωτής.

Διετέλεσε Μαέστρος και συνεργάτης των Σταύρου Κουγιουμτζή και Γιώργου Νταλάρα, ενώ ενδεικτικά συνεργάστηκε και με τους Roland Dyens, Γιώργος Καζαντζής, Νίκος Παπάζογλου, Μανώλης Ρασούλης, Αντώνης Καλογιάννης, Βασίλης Λέκκας κ.α.

Γιώργος Τσιατούλης
Ο Γιώργος Τσιατσούλης, γεννημένος στην Αθήνα το 1975, παίζει ακορντεόν από 8 ετών και έχει σπουδάσει κλασική μουσική, jazz και ελληνική λαϊκή μουσική. Απέκτησε πτυχίο ακορντεόν το 1994, συνέχισε με σπουδές πιάνου και αρμονίας, και σήμερα παρακολουθεί μαθήματα Ανατολικής μουσικής.

Από το 1995 εργάζεται ως επαγγελματίας μουσικός, συμμετέχοντας σε ηχογραφήσεις με καλλιτέχνες όπως ο Παντελής Θαλασσινός και ο Σταύρος Ξαρχάκος.

Το 2006 δημιούργησε το GoJam Group και κυκλοφόρησε το πρώτο του album ως συνθέτης. Από το 2012 είναι μέλος των Gadjo Dilo, με τους οποίους ηχογράφησε δύο album gypsy jazz.

Παίζει επίσης κοντραμπάσο σε παραστάσεις και διδάσκει ακορντεόν και θεωρητικά από το 2010. Το 2017 παρέδωσε σεμινάρια jazz για ακορντεόν στο Φεστιβάλ Σύρου.

Λευτέρης Τσικουρίδης 
Γεννήθηκε στη Δράμα. Από μικρός παρακολούθησε μαθήματα ελληνικών παραδοσιακών χορών, λίγα χρόνια αργότερα μαθήματα μπουζουκιού και έπειτα έκανε ωδειακές σπουδές (θεωρία και κλασσικό βιολί), καθώς και μαθήματα στο ούτι. Τις πανεπιστημιακές του σπουδές ολοκλήρωσε στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Σήμερα ζει στη Θεσσαλονίκη και εργάζεται ως Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπου διδάσκει στην Κατεύθυνση Παραδοσιακής Μουσικής Ηχογεωλογικά Τοπία του Ελληνικού Χώρου, Ερμηνεία και Εκτέλεση, καθώς επίσης και τις Ειδικεύσεις Τρίχορδο Μπουζούκι και Ταμπουρά.

Αιμιλία Χαλκιά
H Αιμιλία Χαλκιά γεννήθηκε το 1999 στην Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο οποίο φοίτησε με εξειδίκευση στο Δημοτικό Τραγούδι και με υπεύθυνο καθηγητή τον Ανδρέα Καρακότα.

Άρχισε να ασχολείται με το τραγούδι επαγγελματικά από το 2017, κάνοντας εμφανίσεις σε διάφορες μουσικές σκηνές της Θεσσαλονίκης. Έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους και διεθνώς αναγνωρισμένους μουσικούς όπως ο Πετρολούκας Χαλκιάς, ο Σωκράτης Σινόπουλος, ο Βασίλης Κώστας, ο Λουδοβίκος των Ανωγείων κ.α. Από το 2022 μέχρι σήμερα έχει επισκεφτεί αρκετές φορές τις ΗΠΑ, δίνοντας συναυλίες αφιερωμένες στην Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική.

Από το 2023 είναι μέλος του Επίλεκτου Ηπειρωτικού Ensemble, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Μητρόπολης Ιωαννίνων, στα πλαίσια του οποίου της απονεμήθηκε υποτροφία για σπουδές στο Berklee College of Music των ΗΠΑ.

Τέλος, για αρκετά χρόνια ήταν διδάσκουσα στο Baby Artist, το πρώτο Πρόγραμμα Μουσικής Ανάπτυξης Βρεφών και Νηπίων στην Ελλάδα.

Θωμάς Βελισσάρης
Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής ομάδων από το 2000.

Αποφοίτησε από την Ανωτέρα Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου το 1999. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Τέχνης “Ακτίς Αελίου” (βραβείο καλύτερου Περιφερειακού Θεάτρου 2006). Το 2007 ήταν υποψήφιος για το βραβείο καλύτερου Νέου Δημιουργού της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και το 2011 υποψήφιος για το βραβείο Κάρολος Κουν καλύτερου ηθοποιού σε νεοελληνικό έργο.

Εργάστηκε ως δάσκαλος υποκριτικής και διευθυντής Σπουδών σε Δραματικές Σχολές της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας και την Ακαδημαϊκή χρονιά 2022-2023 δίδαξε υποκριτική και κίνηση στο Πανεπιστήμιο ΝΟΒΙΑ στην πόλη Γιάκομπστατ της Φινλανδίας στο πρόγραμμα Θεατροπαιδαγωγικής.

Τελείωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές πάνω στην Εκπαίδευση, στην Παιδαγωγική της Υποκριτικής και στην Πολιτιστική Επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο του Όουλου και στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών στο Ελσίνικι, στην Φινλανδία όπου έζησε και εργάστηκε για τρία χρόνια δουλεύοντας σε παιδαγωγικά πρότζεκτ συνδυάζοντας την (μιμική) υποκριτική  και το χτίσιμο πολυπολιτισμικών κοινοτήτων.

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ