Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δημόσια διαβούλευση για το νέο «Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου»

Το Υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θέτει σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) με αντικείμενο τον καθορισμό των προδιαγραφών λειτουργίας επισκέψιμων τυροκομείων αλλά και της διαδικασίας απονομής του νέου σήματος “Επισκέψιμου Τυροκομείου”. 
https://mintour.gov.gr/diavoyleysi-simatos-episkepsimoy-tyrokomeioy/
Με την εν λόγω απόφαση, για πρώτη φορά καθορίζονται οι συγκεκριμένες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν οι εγκαταστάσεις των τυροκομείων, προκειμένου να αποκτήσουν το νέο τουριστικό σήμα του Υπουργείου Τουρισμού, ενώ τίθενται σαφείς προδιαγραφές για τις παρεχόμενες από αυτά υπηρεσίες, στην κατεύθυνση της διασφάλισης της ποιότητας της εμπειρίας του επισκέπτη. Το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου θα χορηγείται από την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) του Υπουργείου Τουρισμού, στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η  εγκατάσταση για την οποία υποβάλλεται η αίτηση. 
Η διαβούλευση θα έχει διάρκεια μέχρι και την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023 (ώρα 23:59), ενώ απευθύνεται σε κάθε άμεσα ή έμμεσα ενδιαφερόμενο παράγοντα. Σκοπός της είναι η συγκέντρωση σχολίων και παρατηρήσεων από όλους τους εμπλεκόμενους θεσμικούς φορείς και ενώσεις, τις επιχειρήσεις και τους παραγωγούς, προκειμένου τόσο το ίδιο το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου αλλά και η διαδικασία απόκτησής του να είναι ελκυστικά και προσιτά σε κάθε τυροκομική εγκατάσταση της χώρας. 
Επισημαίνεται ότι το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου διασφαλίζει την επισκεψιμότητα σε χώρους όπου παράγονται τυροκομικά και γαλακτοκομικά προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας, εστίασης και γευσιγνωσίας.
Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία αποτελεί την τρίτη κατά σειρά ενέργεια, ύστερα από τα νέα Σήματα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου και Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου, στην οποία προχωρά το Υπουργείο Τουρισμού την τελευταία διετία στην κατεύθυνση της ουσιαστικής διασύνδεσης του ελληνικού αγροδιατροφικού τομέα με τον κλάδο της φιλοξενίας και της περαιτέρω διαφοροποίησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Στην ίδια κατεύθυνση, υπενθυμίζεται ότι με πρόσφατη τροπολογία του αρ. 105 του ν. 4982/2022 του Υπουργείου Τουρισμού, προβλέφθηκε η παράλληλη λειτουργία χώρων εστίασης και μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων (όπως ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες κ.α.) στις εγκαταστάσεις που λαμβάνουν Σήμα Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου, Ζυθοποιείου ή Τυροκομείου.
Η αρμόδια Υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσε σχετικά: «Απευθύνουμε ένα ανοικτό κάλεσμα σε όλους τους φορείς, ενώσεις, παραγωγούς και επιχειρήσεις τυροκομικών και γαλακτοκομικών προϊόντων να διαμορφώσουμε μαζί το πλαίσιο των νέων επισκέψιμων τυροκομείων. Με το νέο σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου, το τρίτο κατά σειρά που θεσμοθετήσαμε και αφορά την εκλεκτή ελληνική παραγωγή, συνεχίζουμε δυναμικά το έργο μας για την προώθηση του ελληνικού αγροτουρισμού και φυσικά, την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Με την ελληνική παραγωγή να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουμε ως χώρα, επενδύουμε στρατηγικά στοχεύοντας στην ενθάρρυνση της ουσιαστικής συμμετοχής της στην τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας με τρόπο βιώσιμο και δίκαιο, που να αφορά κάθε γωνιά της πατρίδας μας.
Ερχόμαστε έτσι στην πράξη να αναδείξουμε μοναδικούς προορισμούς της χώρας μας με σημαντική δραστηριότητα στον πρωτογενή τομέα, αλλά και να ενισχύσουμε τους παραγωγούς του τόπου μας δημιουργώντας νέες ευκαιρίες εξωστρέφειας και αύξησης του εισοδήματός τους. 
Το στοίχημα της ένταξης του αγροδιατροφικού τομέα στο ελληνικό τουριστικό προϊόν οφείλει να κερδηθεί καθώς σε αυτήν κρύβονται σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίο περισσότερα από 17 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα διατεθούν σε δράσεις προώθησης του αγροτουρισμού και του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα, με ψηφιακές πλατφόρμες, χάρτες, εφαρμογές, ενέργειες branding και marketing για την προώθηση νέων, αυθεντικών εμπειριών στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται τη χώρα μας.»

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ