Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Η Σμύρνη, το 4ο Matrix και τα ζώα της φάρμας

Δύο αναμενόμενες εμπορικές ταινίες, η ελληνική “Σμύρνη μου Αγαπημένη” και το δημοφιλές “The Matrix Resurrections”, μπαίνουν στη μάχη των εισιτηρίων, έχοντας να αντιμετωπίσουν την τελευταία περιπέτεια του Spiderman, που ανέλπιστα, προκαλώντας μία έκρηξη, ξεπέρασε την προηγούμενη εβδομάδα κάθε προσδοκία, με περισσότερους από 150.000 θεατές, σε 187 αίθουσες σε όλη τη χώρα. Επίσης, πρεμιέρα κάνουν το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ “Gunda” και το παιδικό animation “Φεγγαρόσκονη”.

     Σμύρνη μου Αγαπημένη. Δραματική ιστορική ταινία, ελληνικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη, με τους Λεωνίδα Κακούρη, Μιμή Ντενίση, Κατερίνα Γερονικολού, Burak Hakki, Κρατερό Κατσούλη, Ταμίλα Κουλίεβα, Χρήστο Στέργιογλου, Αναστασία Παντούση, Ντίνα Μιχαηλίδου, Daniel Crossley, Duncan Skinner, Γιάννη Βογιατζή, Έφη Γούση κ.ά.

   Ένα γεγονός τεράστιας ιστορικής σημασίας, η σημαντικότερη πληγή του 20ου αιώνα, για τη Ρωμιοσύνη, ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη, με την υπερπαραγωγή, για τα ελληνικά δεδομένα, της Μιμής Ντενίση, που έχει συγγράψει το σενάριο με τον Μάρτιν Σέρμαν, βασισμένη φυσικά στο θεατρικό έργο τής Ντενίση που έσπασε τα ταμεία πριν μερικά χρόνια στη σκηνή και σε σκηνοθεσία του Γρηγόρη Καραντινάκη.

   Το μεγάλο και βαρύ συναισθηματικά θέμα της ταινίας, είναι έτσι κι αλλιώς ελκυστικό και με τη διαφήμιση που έχει προηγηθεί, θα αποδώσει λογικά στα ταμεία, απειλώντας ίσως και τη φετινή εισπρακτική επιτυχία “Ο Άνθρωπος του Θεού”.

   Η ταινία στηρίζεται, εκτός του ενδιαφέροντος θέματός της, στο ότι είναι η μεγαλύτερη ελληνική παραγωγή, στην πρόσφατη θεατρική επιτυχία, στο πολυπρόσωπο καστ και στο στερεότυπο των μεγαλείων που χάθηκαν.

   Όμως, ο κινηματογράφος δεν λειτουργεί με καθιερωμένες φόρμες, χαρακτηριστικά και προϋποθέσεις, συγκεκριμένα στάνταρ, που άμα τα βάλεις στη σειρά θα αποδώσουν. Το έχουμε δει ουκ ολίγες φορές και σε μεγάλες υπερπαραγωγές του Χόλιγουντ με τεράστιες υπογραφές σκηνοθετών, σε ταινίες με πολλούς αστέρες καταξιωμένους πρωταγωνιστές ή ακόμη και θεατρικές επιτυχίες που χάσανε εντελώς τη δυναμική τους στο λευκό πανί. Και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, που προφανώς έγιναν απ’ όλους τους συντελεστές, σε δύσκολες συνθήκες και κυρίως από την Μιμή Ντενίση και κάποιες συμπαθητικές στιγμές, εδώ έχουμε ακόμη μία φορά την περίπτωση της χαμένης ευκαιρίας. Οι αστοχίες και ορισμένες ανυπέρβλητες δυσκολίες για μία ελληνική παραγωγή -ακόμη και τη μεγαλύτερη στο ελληνικό σινεμά- εμποδίζουν την βαθύτερη ανάδειξη ενός ιστορικού γεγονότος και το κυριότερο μιας στρωτής αφηγηματικά και αποτελεσματικά συγκινητικής ταινίας.

   Το στόρι ξετυλίγει τις “μνήμες” μίας γυναίκας για τα τελευταία έξι χρόνια πριν την καταστροφή της Σμύρνης, με αφορμή την άφιξη της ηλικιωμένης πλέον εγγονής της στη Λέσβο για να συμπαρασταθεί στους πρόσφυγες από τη Συρία. Η ταινία ξεκινά με μία νοσταλγική κοσμοπολίτικη ματιά, μιας ανέμελης εποχής, όπου οι λαμπερές βεγγέρες έδιναν και έπαιρναν, η όπερα ήταν διαδεδομένη ψυχαγωγία, η οικονομική ευμάρεια ξεχείλιζε. Ένα στερεότυπο, με το οποίο μεγάλωσαν γενιές και γενιές, αγνοώντας το πλήθος των Ρωμιών βιοπαλαιστών, που ξεριζώθηκαν από τα σπίτια τους, την πατρίδα τους και μαζί τους και οι πλούσιοι αστοί, καθώς στα μεγάλα γεωπολιτικά συμφέροντα, τελικά αποδείχτηκε ότι ήταν όλοι αναλώσιμοι. Πάντως, το σενάριο προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες και αποστάσεις από υπερπατριωτικές κορώνες, ορισμένες φορές ακόμη και εις βάρος της δραματουργίας.

   Μέχρι να φτάσουμε στην κορύφωση της τραγωδίας, η ταινία μπαίνει στην οικογένεια της κεντρικής ηρωίδας Φιλιώς Μπαλτατζή. Το πολυφορτωμένο στόρι, με την εμφάνιση πολλών, περισσότερων απ’ όσο αντέχει ο θεατής, προσώπων και τις επιμέρους ιστορίες τους, τελικά λειτουργούν αποσπασματικά, σε συνδυασμό με το γρήγορο μοντάζ. Αποτέλεσμα να χαθεί το κέντρο βάρους από τους πραγματικούς πρωταγωνιστές, αφήνει, σε μεγάλο βαθμό, ξεκρέμαστους και τους χαρακτήρες, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που η χρήση τεχνολογικών ευκολιών δεν συμβαδίζουν με μια υπερπαραγωγή: οι δραματικές κορυφώσεις είναι σαν να πέφτουν στην τύχη ή με λάθος τρόπο, τα πλάνα είναι αδύναμα, η ατμόσφαιρα μια αλλοτινής εποχής, οι μνήμες περιορίζονται στο εύρημα της θαμπής και σκοτεινής φωτογραφίας. ‘Οσον αφορά στις ερμηνείες, με εξαίρεση τον Τούρκο ηθοποιό Μπουράκ Χακί και κάποια περάσματα γκεστ, όπως του χαλκέντερου Γιάννη Βογιατζή, στο σύνολό τους λείπει ο σχεδιασμός και η κατεύθυνση, έχεις την αίσθηση ότι σχεδόν ο κάθε ηθοποιός παίζει στη δική του ταινία.

   Με δυο λόγια, μία υπερφιλόδοξη παραγωγή, που θα κρατήσει το ενδιαφέρον ή θα συγκινήσει αυτούς που βλέπουν μία φωτογραφία από το λιμάνι της Σμύρνης και δακρύζουν.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Φιλιώ Μπαλτατζή, μια ηλικιωμένη Ελληνοαμερικανίδα, σπεύδει στη Μυτιλήνη με την εγγονή της για να συμπαρασταθεί στους Σύριους πρόσφυγες. Κανείς δε ξέρει την καταγωγή της, κανείς δε ξέρει ότι η Σμυρνιά γιαγιά της βρέθηκε κάποτε στο ίδιο νησί ως κατατρεγμένη πρόσφυγας. Στο τετραδιάκι με τις συνταγές της, η γιαγιά κατέγραψε την πολυτάραχη ιστορία τής κοσμοπολίτικης οικογένειας Μπαλτατζή, όπως διαμορφώνεται από τις τραγικές διεθνείς εξελίξεις που καθόρισαν τη μοίρα ολόκληρων λαών.

      The Matrix Resurrections. Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, αμερικάνικης παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Λάνα Γουατσόφσκι, με τους Κιάνου Ριβς, Κάρι Αν Μος, Λόρενς Φίσμπερν, Γιάχια Αμπντούλ-Ματίν, Τζέσικα Χένγουικ, Τζόναθαν Γκροφ, Νιλ Πάτρικ Χάρις κ.ά.

   Το αμερικάνικο σινεμά αν συνεχίσει με αυτή τη λογική, σε λίγο θα έχουμε μόνο τα σίκουελ, τα πρίκουελ, τα ριμέικ ή και τις αναγεννήσεις διαφόρων “πετυχημένων” φραντσάιζ – κατά κύριο λόγο περιπέτειες φαντασίας, κόμικς και υπερήρωες- μέχρι τελικής πτώσης.

   Όπως συμβαίνει εδώ, με το 4ο Matrix, που μετά από την πρώτη εξόχως ενδιαφέρουσα ταινία, αλλά και τις δύο κατώτερες έως αδιάφορες συνέχειές της, απέφερε στην Warner πάνω από τρία δισ. δολάρια! Κέρδη που ζαλίζουν και δεν θα άφηναν αδιάφορο οιονδήποτε, πόσο μάλλον τους τεχνοκράτες που κάνουν κουμάντο τις τελευταίες δεκαετίες στα μεγάλα αμερικάνικα στούντιο.

   Έτσι, η αρχική ιδέα, για τον αγώνα των ηρώων και του κύριου Άντερσον (Ρίβς) ενάντια σε δεσπόζουσες μηχανές, που έχουν υποδουλώσει την ανθρωπότητα, υπό την επήρεια ενός προηγμένου συστήματος εικονικής πραγματικότητας, είναι φανερό ότι εξαντλήθηκε, για να κυριαρχήσουν οι σαματατζίδικες περιπέτειες, οι χορευτικές μονομαχίες, οι συνταγές δράσης οι θεαματικές εικόνες εντυπωσιασμού, με τα περίτεχνα σπέσιαλ εφέ.

   Κάτι που βλέπουμε ως ένα σημείο και στην τελευταία συνέχεια της Λάνα Γουατσόφσκι, όπου υπάρχουν ψήγματα νέων ιδεών, μία προσπάθεια ανανέωσης του μύθου, με μια αναιμική ιστορία έρωτος και αφηγηματικής βελτίωσης, καθώς όσο η ταινία μπαίνει πιο βαθιά στον ψηφιακό κόσμο της εικονικής πραγματικότητας, τόσο το γήινο κυριαρχεί στις σκηνές δράσης. Μικροβελτιώσεις σε σχέση με τα δύο προηγούμενα φιλμ, αλλά τελικά το 4ο Matrix παραμένει πολύ μακριά από το πρωτότυπο.

   Ένα φιλμ, καταιγιστικής δράσης, τραβηγμένων σκηνών καταδίωξης, ορισμένες φορές χαοτικό και μετά από ένα σημείο χωρίς ούτε την απαραίτητη αληθοφάνεια και με ένα χιούμορ που λίγες φορές πετυχαίνει στόχο. Οι αμύητοι το πιθανότερο δεν θα καταλάβουν και πολλά, εν αντιθέσει με όσους έχουν δει κάποιο από τα προηγούμενα και θα έχουν την αίσθηση ότι αυτά που βλέπουν στην οθόνη κάπου τα έχουν ξαναζήσει.

   Οι λεπτομέρειες για την επιστροφή στο σύμπαν του “Matrix” λίγη σημασία έχουν για το νεανικό κοινό που το περίμενε εναγωνίως και θα σταθεί, ούτως ή άλλως, στην ουρά για να κόψει εισιτήριο. Για τους υπόλοιπους που θέλουν να δοκιμάσουν την εμπειρία μας πολυδιαφημισμένης περιπέτειας επιστημονικής φαντασίας, μάλλον θα μείνουν με την απορία (“γιατί ξετρελαίνονται, με τι συγκινούνται οι νέοι απ’ αυτό το ψηφιακό σαματά;”) και με μία ζαλάδα στο κεφάλι.

   Όσον αφορά τον Κιανού Ριβς, έναν υπερεκτιμημένο ηθοποιό, που έγινε σταρ και τυποποιήθηκε με το Matrix και βίαιες περιπέτειες τύπου “John Wick”, δεν τα πάει άσχημα, ακολουθώντας τη μανιέρα που τον καθιέρωσε. Πάντως, ξεχωρίζει δίπλα του η ταλαντούχα Κάρι Αν Μος, ενώ και το υπόλοιπο καστ στέκεται επαρκώς.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Επιστροφή σε έναν κόσμο με δύο πραγματικότητες. Η μία είναι η καθημερινότητα. Η άλλη κρύβεται πίσω της. Για να ανακαλύψει αν η δική του πραγματικότητα υφίσταται ή είναι ένα νοητικό κατασκεύασμα, για να γνωρίσει τον πραγματικό του εαυτό, ο κύριος Άντερσον (Κιανού Ριβς) πρέπει να ακολουθήσει ξανά τον λευκό λαγό. Και αν ο Τόμας ή ο Νίο έχει μάθει κάτι καλά, είναι ότι αυτή η επιλογή, ακόμα κι αν είναι ψευδαίσθηση, είναι ο μόνος τρόπος για να βγει ή να μπει στο Matrix. Φυσικά, ο Νίο ξέρει ήδη τι πρέπει να κάνει. Αυτό που δεν ξέρει ακόμα είναι ότι το Matrix έχει ισχυροποιηθεί και έχει γίνε πιο επικίνδυνο από ποτέ. Όλα αυτά του θυμίζουν κάτι. Déjà vu.

      Gunda. Ντοκιμαντέρ, νορβηγικής και αμερικανικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Βίκτορ Κοσακόφσκι.

   Έξοχο ντοκιμαντέρ για όλη την οικογένεια, του Ρώσου Βίκτορ Κοσακόφσκι, με ειδικότητα στο είδος, που ξεκίνησε τη θριαμβευτική του πορεία από το Φεστιβάλ Βερολίνου, ταξίδεψε σε πολλά άλλα φεστιβάλ, βραβεύτηκε ως το καλύτερο ντοκιμαντέρ στα ευρωπαϊκά κινηματογραφικά βραβεία και το στήριξε ως παραγωγός ο Χοακίν Φίνιξ, ο οποίος ενθουσιάστηκε μαζί του.

   Ο Κοσακόφσκι, κινηματογραφεί σε ασπρόμαυρο, χωρίς διαλόγους και άλλους ήχους πέρα από αυτούς της φύσης, αφαιρώντας κάθε ανθρώπινη παρουσία κι έχοντας ως μοναδικούς πρωταγωνιστές μια γουρουνίτσα, με τα μικρά της, δυο αγελάδες κι ένα κουτσό πετεινό, παραδίδει μία σπλαχνική καταγραφή της σύντομης ζωής τους. Εξαιρετική δουλειά ακόμη και στις λεπτομέρειες, με εθιστικές εικόνες που μαγεύουν όλες τις αισθήσεις και ρίχνουν φως στον απλό, ήρεμο, φυσικό χώρο μιας φάρμας.

   Ταυτόχρονα, ο Κοσακόφσκι αναδεικνύει, με την ευαίσθητη και διεισδυτική του ματιά το μυστήριο της συνείδησής των ζώων, που δεν είναι και πολύ μακριά από την ανθρώπινη, για να επισημάνει διακριτικά ότι τα ζώα της φάρμας, όπως και οι άνθρωποι, αποτελούν μία αναλώσιμη πρώτη ύλη…

      Προβάλλεται ακόμη η ταινία:

      Φεγγαρόσκονη (“Moonbound”). Ταινία κινουμένων σχεδίων, γερμανοαυστρικής παραγωγής του 2021, που γύρισε ο Αλι Σαμαντί Αχάντι. Χαριτωμένοι ήρωες που θα ταξιδέψουν τους μικρούς μας φίλους στο φεγγάρι και σε άλλες ευφάνταστες περιπέτειες, ενώ ταυτόχρονα θέλει να μιλήσει για το μπούλιγνκ, το θάρρος που πρέπει να βρουν τα παιδιά, για να κυνηγήσουν το όνειρό τους. Το φιλμ προβάλλεται και μεταγλωττισμένο στα ελληνικά.

   *Φωτογραφία από την ταινία “The Matrix Resurrections”

      Χάρης Αναγνωστάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πρόγραμμα Προβολών Σινέ Αθήναιον Θεσσαλονίκης (17/10 ως 23/10/2024)

Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ ΜΟΥ | MY SUNSHINE

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 20:15
Δευτέρα στις 20:15
Τρίτη στις 20:15
Τετάρτη στις 20:15

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Πέμπτη στις 20:15
Σάββατο στις 20:15
Κυριακή στις 20:15

THE APPRENTICE

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμπτη στις 22:00
Σάββατο στις 22:00
Κυριακή στις 22:00
Παρασκευή στις 21:30
Δευτέρα στις 21:30
Τρίτη στις 21:30
Τετάρτη στις 21:30

Η ΠΛΕΞΟΥΔΑ 

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμπτη στις 19:00
Σάββατο στις 19:30

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παρασκευή στις 19:30
Δευτέρα στις 19:30
Τρίτη στις 19:30
Τετάρτη στις 19:30

ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ | ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμπτη στις 21:15

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παρασκευή στις 18:00
Σάββατο στις 18:45
Κυριακή στις 18:15
Δευτέρα στις 18:00
Τρίτη στις 18:00
Τετάρτη στις 18:00

LEE

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 22:00
Δευτέρα στις 22:00
Τρίτη στις 22:00
Τετάρτη στις 22:00

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 18:30
Σάββατο στις 21:30
Δευτέρα στις 18:30
Τρίτη στις 18:30
Τετάρτη στις 18:30

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Πέμπτη στις 18:30

PEPPA’S CINEMA PARTY

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Σάββατο στις 14:30

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Κυριακή στις 14:30

200% ΛΥΚΟΣ | 200% WOLF

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παρασκευή στις 17:00
Σάββατο στις 15:00 και 18:00

ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Κυριακή στις 16:30

BUFFALO KIDS – ΜΙΚΡΟΙ ΗΡΩΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ

ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Σάββατο στις 16:30

ΑΙΘΟΥΣΑ  2
Κυριακή στις 15:00

Κινηματοθέατρο Αθήναιον
(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη)

Πληροφορίες και κρατήσεις:
6906467283

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής” – Ένα κωμικό μουσικό παραμύθι για μεγάλους στο Θέατρο Αθήναιον

Στη σκηνή ένας τραγουδιστής που παίζει, μια ηθοποιός που τραγουδάει, μια συγγραφοηθοποιός και μια σκηνογράφος – ενδυματολόγος που επεμβαίνει… μα… σε όλα;

Και τι σχέση μπορεί να έχουν ένας λογοθεραπευτής, ένας ψυχίατρος, ένας ψυχολόγος και μία λουλουδού;

Ερωτική ιστορία… τρέλα… παραλογισμός… και πολλή μουσική;

Τί θα μας σερβίρουν τελικά οι “Ομιλούσες Νότες”;

Λέμε όλοι «Ήμαρτον» και πάμε στο Αθήναιον της Θεσσαλονίκης για να δούμε με τα ματάκια μας, να ακούσουμε με τα αυτιά μας και να γελάσουμε με την ψυχή μας….

Θα γίνει το έλα να δεις…

Πάρτε το ποτό σας από το μπαρ και μπείτε να διασκεδάσετε με την ψυχή σας!

Συντελεστές της παράστασης:
Κείμενα & Στίχοι: Μαρία Δεμίσογλου
Μουσική: Ιωάννης Λάκης, Αλέξανδρος Τσακιρίδης
Σκηνοθεσία: Νικόλας Παπάζογλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Αντωνία Δροσινάκη
Κίνηση: Νικόλας Παπάζογλου, Βίκυ Γιαννακού
Επικοινωνία: Έρη Χριστοφορίδου

Ερμηνεύουν:
Ιωάννης: Ιωάννης Λάκης
Μαριάνθη: Βίκυ Γιαννακού
Μαμά: Μαρία Δεμίσογλου

Στο πιάνο ο Αλέξανδρος Τσακιρίδης

Συμμετέχουν επίσης: Ένας λογοθεραπευτής, ένας ψυχίατρος, ένας ψυχολόγος, μία λουλουδού

Πληροφορίες:
Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής
Πρεμιέρα:
Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024, 21:00
Κινηματοθέατρο Αθήναιον 
(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη, ΤΚ 54641)
Πληροφορίες και κρατήσεις:
6906467283 και 2310  690 646
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Κυριακή 24 Νοεμβρίου,  21:00
Κυριακή 01 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 08 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 15 Δεκεμβρίου, 21:00
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, 21:00
Διάρκεια:
90 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: €15.00
Μειωμένο: €12.00
Early Bird έως τις 10 Νοεμβρίου: €10.00
https://www.more.com/theater/traulos-ithopoios-faltsos-tragoudistis/
Ειδικές τιμές για συλλόγους και γκρουπ άνω των 20 ατόμων.
Προπώληση εισιτηρίων: Στο ταμείο του θεάτρου, στο more.com και στη goldmall.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ανδρέας Καρακότας «Λαϊκές Μελωδίες στο Φως της Σκηνής»

Αυτόν το χειμώνα ο Ανδρέας Καρακότας ενώνει τις δυνάμεις του με τέσσερις σπουδαίους μουσικούς για να παρουσιάσει μία μοναδική μουσική εμπειρία στη Μικρή Σκηνή. Με κοινό όραμα και απόλυτη αφοσίωση, οι καλλιτέχνες δημιουργούν μια παράσταση γεμάτη ένταση και μελωδία, με στόχο την βαθιά σύνδεση με το κοινό μέσω των κορυφαίων λαϊκών τραγουδιών.

Μουσικοί:
Σάκης Λάιος:
 πιάνο πνευστά
Κώστας Ματσίγκος: Κιθάρα
Λευτέρης Τσικουρίδης: μπουζούκι, έγχορδα
Γιώργος Τσιατσούλης: κοντραμπάσο, ακορντεόν.

Συμμετέχει η Αιμιλία Χαλκιά στο τραγούδι ενώ την σκηνοθεσία και την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει ο Θωμάς Βελισσάρης 

Παραστάσεις

Κάθε Σάββατο από τις 12 Οκτωβρίου 2024 στις 22:00

Στην «Μικρή Σκηνή»
Επταλόφου 14
Κάτω Τούμπα
Τηλ: 6944503542
Γραφιστικά: CreatADV, Ανδρέας Βούλγαρης, Αρετή Γκάκη

Ανδρέας Καρακότας
Ο Ανδρέας Καρακότας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Η συνάντησή του με το Μάνο Χατζιδάκι έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην πορεία του.

Από το 1987 τραγουδά σε συναυλίες και παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ συμμετείχε σε 15 διεθνείς διοργανώσεις (1996-2017).

Έχει δισκογραφήσει 38 δίσκους, με σημαντικούς Έλληνες δημιουργούς και Πρώτες εκτελέσεις εκτός των άλλων με Μάνο Χατζιδάκι, Απόστολο Καλδάρα, Νίκο Μαμαγκάκη και Γιώργο Καζαντζή.

Συνεργάστηκε σε συναυλίες, παραστάσεις και τηλεοπτικές παραγωγές με τους σημαντικότερους συνθέτες της εποχής του, όπως: Μάνο Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρο Ξαρχάκο, Νίκο Μαμαγκάκη, Σταύρο Κουγιουμτζή, Γιάννη Σπανό, Μανώλη Ρασούλη κ.α., και τους μουσικούς: Γρηγόρη Μπιθικώτση, Μαρία Φαραντούρη, Γιώργο Νταλάρα, Δημήτρη Μητροπάνο, Δήμητρα Γαλάνη, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα, κ.α.

Στο θέατρο έχει πρωταγωνιστήσει σε παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη(«Ιχνευτές» του Σοφοκλή και «Πέρσες» του    Αισχύλου), όπως και «Ωδή στον Αλέκο Παναγούλη» σε κείμενο του Δ.  Αβδελιώδη (2010- 2014).

Στο χορόδραμα έχει πρωταγωνιστήσει στην παράσταση του Δημήτρη Παπαιωάννου «Ενός λεπτού σιγή», με την «Ομάδα Εδάφους», τη Ζουζού Νικολούδη και την Αγγελική Στελλάτου (1994).

Για τις συναυλίες και τις μουσικές παραστάσεις του, υπάρχει πλήθος αναφoρών στον τύπο από το 1987, ενώ συμμετείχε σε πλήθος ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών Εκπομπών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σάκης Λάιος
Ο Σάκης Λάιος γεννήθηκε στη Βέροια το 1975 και σπούδασε πιάνο, κλαρινέτο και φούγκα σε ωδεία της Θεσσαλονίκης. Έχει πτυχία από το Α.Π.Θ. (Μουσικών Σπουδών), το City University του Λονδίνου (Master στη Μουσικολογία) και M.Sc. στα Προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών.

Έχει επαγγελματική εμπειρία ως μουσικός, ενορχηστρωτής, επιμελητής μουσικών εκδόσεων και καθηγητής στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Διδάσκει πιάνο, ρυθμική πρακτική, κρουστά και ινδική ρυθμολογία.

Μελετά συστηματικά την λόγια μουσική της Βόρειας Ινδίας από το 2000, ενώ συνεργάστηκε με το Banaras Hindu University για τη δημιουργία λεξικού μουσικών όρων. Διατηρεί ιστότοπο με υλικό και έρευνες για την Ινδική μουσική.

Κώστας Ματσίγκος
Ο κορυφαίος Έλληνας δεξιοτέχνης της λαϊκής κλασικής κιθάρας γεννήθηκε στη Νιγρίτα Σερρών. Μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη και είναι Διπλωματούχος Κλασικής Κιθάρας και Ανώτερων Θεωρητικών. Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Τούμπας Κ. Ματσίγκου.

Έχει μεγάλη δράση στη δισκογραφία και έχει συνεργαστεί σε συναυλίες με σπουδαίους συνθέτες, στιχουργούς, ερμηνευτές και με την Συμφωνική Ορχήστρα Κρατική και Δημοτική Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως εκτελεστής κιθάρας-μπάσου-μαντολίνου και άλλα και ως ενορχηστρωτής.

Διετέλεσε Μαέστρος και συνεργάτης των Σταύρου Κουγιουμτζή και Γιώργου Νταλάρα, ενώ ενδεικτικά συνεργάστηκε και με τους Roland Dyens, Γιώργος Καζαντζής, Νίκος Παπάζογλου, Μανώλης Ρασούλης, Αντώνης Καλογιάννης, Βασίλης Λέκκας κ.α.

Γιώργος Τσιατούλης
Ο Γιώργος Τσιατσούλης, γεννημένος στην Αθήνα το 1975, παίζει ακορντεόν από 8 ετών και έχει σπουδάσει κλασική μουσική, jazz και ελληνική λαϊκή μουσική. Απέκτησε πτυχίο ακορντεόν το 1994, συνέχισε με σπουδές πιάνου και αρμονίας, και σήμερα παρακολουθεί μαθήματα Ανατολικής μουσικής.

Από το 1995 εργάζεται ως επαγγελματίας μουσικός, συμμετέχοντας σε ηχογραφήσεις με καλλιτέχνες όπως ο Παντελής Θαλασσινός και ο Σταύρος Ξαρχάκος.

Το 2006 δημιούργησε το GoJam Group και κυκλοφόρησε το πρώτο του album ως συνθέτης. Από το 2012 είναι μέλος των Gadjo Dilo, με τους οποίους ηχογράφησε δύο album gypsy jazz.

Παίζει επίσης κοντραμπάσο σε παραστάσεις και διδάσκει ακορντεόν και θεωρητικά από το 2010. Το 2017 παρέδωσε σεμινάρια jazz για ακορντεόν στο Φεστιβάλ Σύρου.

Λευτέρης Τσικουρίδης 
Γεννήθηκε στη Δράμα. Από μικρός παρακολούθησε μαθήματα ελληνικών παραδοσιακών χορών, λίγα χρόνια αργότερα μαθήματα μπουζουκιού και έπειτα έκανε ωδειακές σπουδές (θεωρία και κλασσικό βιολί), καθώς και μαθήματα στο ούτι. Τις πανεπιστημιακές του σπουδές ολοκλήρωσε στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Σήμερα ζει στη Θεσσαλονίκη και εργάζεται ως Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπου διδάσκει στην Κατεύθυνση Παραδοσιακής Μουσικής Ηχογεωλογικά Τοπία του Ελληνικού Χώρου, Ερμηνεία και Εκτέλεση, καθώς επίσης και τις Ειδικεύσεις Τρίχορδο Μπουζούκι και Ταμπουρά.

Αιμιλία Χαλκιά
H Αιμιλία Χαλκιά γεννήθηκε το 1999 στην Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο οποίο φοίτησε με εξειδίκευση στο Δημοτικό Τραγούδι και με υπεύθυνο καθηγητή τον Ανδρέα Καρακότα.

Άρχισε να ασχολείται με το τραγούδι επαγγελματικά από το 2017, κάνοντας εμφανίσεις σε διάφορες μουσικές σκηνές της Θεσσαλονίκης. Έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους και διεθνώς αναγνωρισμένους μουσικούς όπως ο Πετρολούκας Χαλκιάς, ο Σωκράτης Σινόπουλος, ο Βασίλης Κώστας, ο Λουδοβίκος των Ανωγείων κ.α. Από το 2022 μέχρι σήμερα έχει επισκεφτεί αρκετές φορές τις ΗΠΑ, δίνοντας συναυλίες αφιερωμένες στην Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική.

Από το 2023 είναι μέλος του Επίλεκτου Ηπειρωτικού Ensemble, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Μητρόπολης Ιωαννίνων, στα πλαίσια του οποίου της απονεμήθηκε υποτροφία για σπουδές στο Berklee College of Music των ΗΠΑ.

Τέλος, για αρκετά χρόνια ήταν διδάσκουσα στο Baby Artist, το πρώτο Πρόγραμμα Μουσικής Ανάπτυξης Βρεφών και Νηπίων στην Ελλάδα.

Θωμάς Βελισσάρης
Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής ομάδων από το 2000.

Αποφοίτησε από την Ανωτέρα Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου το 1999. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Τέχνης “Ακτίς Αελίου” (βραβείο καλύτερου Περιφερειακού Θεάτρου 2006). Το 2007 ήταν υποψήφιος για το βραβείο καλύτερου Νέου Δημιουργού της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και το 2011 υποψήφιος για το βραβείο Κάρολος Κουν καλύτερου ηθοποιού σε νεοελληνικό έργο.

Εργάστηκε ως δάσκαλος υποκριτικής και διευθυντής Σπουδών σε Δραματικές Σχολές της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας και την Ακαδημαϊκή χρονιά 2022-2023 δίδαξε υποκριτική και κίνηση στο Πανεπιστήμιο ΝΟΒΙΑ στην πόλη Γιάκομπστατ της Φινλανδίας στο πρόγραμμα Θεατροπαιδαγωγικής.

Τελείωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές πάνω στην Εκπαίδευση, στην Παιδαγωγική της Υποκριτικής και στην Πολιτιστική Επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο του Όουλου και στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών στο Ελσίνικι, στην Φινλανδία όπου έζησε και εργάστηκε για τρία χρόνια δουλεύοντας σε παιδαγωγικά πρότζεκτ συνδυάζοντας την (μιμική) υποκριτική  και το χτίσιμο πολυπολιτισμικών κοινοτήτων.

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ