Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Διεθνής διάκριση για το Σουφλί στον διαγωνισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού Best Tourism Villages

Μια σημαντική διεθνή διάκριση κατέκτησε το ακριτικό Σουφλί επιτυγχάνοντας την ένταξή του στο δίκτυο των Best Tourism Villages (BTV), στον διαγωνισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, όπως ανακοινώθηκε σήμερα στη Μαδρίτη στο πλαίσιο ειδικής τελετής. Από τους 170 διαγωνιζόμενους από 75 χώρες του κόσμου, η Ελλάδα κατάφερε με το Σουφλί να είναι μια από τις 41 υποψηφιότητες που κατέκτησαν τη διάκριση.

«Μας δίνει μεγάλη χαρά ότι σήμερα το Σουφλί, ανάμεσα σε τόσους προορισμούς διεθνώς, επιλέγεται να αποτελέσει μέρος ενός παγκόσμιου δικτύου που προωθεί τα καλύτερα παραδείγματα βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης υπαίθρου. Το Σουφλί, ως ένας ιδιαίτερος τουριστικός προορισμός, έχει πολλά να προσφέρει αλλά και να αποκομίσει από το δίκτυο των Best Tourism Villages (BTV), στην ανταλλαγή εμπειριών, τεχνογνωσίας και βέλτιστων πρακτικών. Είμαστε ευγνώμονες για την εμπιστοσύνη του δικτύου BTV, και είμαι βέβαιη ότι αυτή θα είναι η αρχή μιας πολύ γόνιμης συνεργασίας και ενός πολύ ενδιαφέροντος ταξιδιού για το ακριτικό μας Σουφλί και τους κατοίκους του», δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη και προσέθεσε:

«Μια πολύμηνη προσπάθεια που ξεκινήσαμε πριν από το καλοκαίρι κλείνει με τον καλύτερο τρόπο! Υποσχόμαστε να συνεχίζουμε να προσπαθούμε για την ανάδειξη κάθε περιοχής της πανέμορφης χώρας μας όσο μικρή και απομονωμένη μπορεί να είναι. Συγχαρητήρια στον Δήμο Σουφλίου, τον δήμαρχο κ. Παναγιώτη Καλακίκο και τους συνεργάτες του για την προετοιμασία ενός εξαιρετικού φακέλου. Ελπίζω και εύχομαι η σημερινή επιτυχία να προστεθεί στις κοινές προσπάθειες στο τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για τη στήριξη του Έβρου και την τουριστική ανάπτυξη που του αξίζει».

Από την πλευρά του ο κ. Καλακίκος δήλωσε ότι «το ακριτικό Σουφλί αποτελεί πια την πρώτη και μοναδική περιοχή στην Ελλάδα που κατέκτησε το δικαίωμα χρήσης του σήματος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα ότι αποτελεί έναν ευλογημένο τόπο που κατοικείται από εξαίρετους ανθρώπους και συγκεντρώνει ενδιαφέροντα συγκριτικά πλεονεκτήματα ικανά να στηρίξουν κάθε προσπάθεια ανάπτυξης. Ας αποτελέσει αυτή η διάκριση τον λόγο να διαπιστωθεί η αξία αυτού του τόπου, και η αφορμή να τύχει της αρμόζουσας αντιμετώπισης από όλους και ειδικότερα τους κεντρικούς φορείς και υπεύθυνους της χώρας μας. Ευχαριστούμε από καρδιάς τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού για την ιδιαίτερη τιμή που μας έκανε και ανυπομονούμε να ξεκινήσει η κοινή μας συνεργασία».

Το Σουφλί είναι γνωστό για το μετάξι του, διαθέτει μάλιστα τρία σχετικά μουσεία, και αποτελεί μέρος του Δρόμου του Μεταξιού (Silk road), μιας διαδρομής που συνδέει τις χώρες που βρίσκονται στον ίδιο δίκτυο θαλάσσιων και χερσαίων διαδρομών που συνδέουν την Ανατολή με τη Δύση πολιτιστικά, οικονομικά και τουριστικά και αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για την περιοχή. Πρόκειται για έναν προορισμό του ακριτικού Έβρου με μεγάλη δυναμική ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού και της αυθεντικής εμπειρίας. Εκεί βρίσκονται το Εθνικό Πάρκο Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, το οποίο είναι μοναδικό ως προς τη βιοποικιλότητα και φιλοξενεί σπάνια αρπακτικά πτηνά και τη μοναδική αποικία Μαυρόγυπα στα Βαλκάνια. Εντός του εθνικού πάρκου βρίσκεται και το Απολιθωμένο Δάσος Λευκίμης ηλικίας 40 εκατομμυρίων χρόνων, το μοναδικό στην Ευρώπη που τα απολιθώματά του βρίσκονται διάσπαρτα μέσα στο καταπράσινο δάσος.

Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα συμμετείχε στο διαγωνισμό με τρεις υποψηφιότητες τις οποίες προέκρινε η ομάδα εργασίας του υπουργείου Τουρισμού, αφού αξιολόγησε τις αιτήσεις και την τεκμηρίωσή τους: των Δήμων Αλοννήσου, Δυτικής Σάμου και Σουφλίου.

Η επιλογή των φακέλων των δήμων έγινε μετά από ομόφωνη απόφαση ειδικής επιτροπής που συνέστησε η υφυπουργός Τουρισμού.

Ο διαγωνισμός αφορούσε την ανάδειξη τριών (3) χωριών ή δημοτικών κοινοτήτων της Ελλάδας, με πληθυσμό μέχρι 15.000 κατοίκους, που προωθούν τον αγροτουρισμό είχε τρεις πυλώνες: α) την απονομή σήματος «best tourism village», β) τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αναβάθμισης όσων υποψηφιοτήτων δεν κατάφεραν να πάρουν το σήμα και γ) τη συμμετοχή των υποψηφίων στο δίκτυο συντονισμού και ανάδειξης καλών πρακτικών.

Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ