AUTO
Η μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης των αυτοκινήτων, λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών, μειώνει τα ποσά των διαφημίσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών
Η μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης των αυτοκινήτων, λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών, οδηγεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην απόφαση της μείωσης των ποσών που θα δαπανήσουν για διαφήμιση τα ερχόμενα Χριστούγεννα. Όσα πιο λίγα αυτοκίνητα τόσο πιο λίγοι οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν τους υποψήφιους πελάτες στους εκθεσιακούς χώρους. Πλέον, η διαφήμιση των νέων μοντέλων έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Είναι γεγονός ότι πολλές αντιπροσωπείες στην Ελλάδα σήμερα έχουν στις βιτρίνες τους αυτοκίνητα που είναι ήδη πουλημένα και δεν τα παραδίδουν στους κατόχους τους, γιατί απλά περιμένουν πρώτα την αντικατάστασή τους. Το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο και οι dealers δεν παραδίδουν τα ελάχιστα αυτοκίνητα που έχουν στη διάθεσή τους, γιατί αν το πράξουν ουσιαστικά οι εκθέσεις τους θα μείνουν άδειες.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε τις προηγούμενες ημέρες το Reuters, διαπιστώθηκε ότι οι διαφημίσεις στα ψηφιακά μέσα μειώθηκαν κατά περίπου 10% το προηγούμενο καλοκαίρι και το φθινόπωρο, ενώ μείωση κατά 5% υπήρξε και στις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Τώρα που διανύουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα παραδοσιακά για τον χώρο του αυτοκινήτου περίοδο, τίθεται το δίλλημα για το αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι dealers θα πρέπει να κάνουν διαφήμιση των νέων μοντέλων τους. Λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού και τις «αρρυθμίες» λειτουργίας πολλών εργοστασίων παραγωγής που έχουν αναστείλει αρκετές βάρδιες, η διαφήμιση αλλάζει στόχο και η μείωση των διαφημιστικών ποσών έχει τεθεί επί τάπητος.
Η εταιρεία Analytics Pathmatics διαπίστωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν τις δαπάνες τους για ψηφιακή διαφήμιση περίπου 10% από τα τέλη Ιουλίου έως τα τέλη Οκτωβρίου, σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα πριν από την πανδημία. Μια άλλη εταιρεία ανάλυσης, η EDO, διαπίστωσε ότι οι δαπάνες στις τηλεοπτικές διαφημίσεις μειώθηκαν και αυτές κατά 5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Όμως παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα αυτοκίνητα, σύμφωνα με την έρευνα της Pure Cars, οι έμποροι που μείωσαν τις διαφημιστικές τους δαπάνες μεταξύ Μαρτίου και Αυγούστου φέτος είχαν μεγαλύτερη συνολική πτώση πωλήσεων σε σχέση με τους αντιπροσώπους που συνέχισαν την διαφήμιση. Διαπιστώθηκε ότι οι αντιπρόσωποι που μείωσαν το ποσό που δαπανούσαν για διαφημίσεις μεταξύ 50%-89% είχαν μέση πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 28%, ενώ άλλοι έμποροι που αύξησαν τις διαφημιστικές τους δαπάνες είχαν πολύ μικρή πτώση.
Το σίγουρο είναι ότι η αγορά αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα. Οι παραδόσεις των περισσοτέρων μοντέλων ξεπερνούν τους 6 μήνες και σε περίπτωση που ζητηθεί επιπλέον εξοπλισμός και θα πρέπει να μπουν σε ειδική λίστα, η αναμονή φθάνει ακόμη και στους 8 μήνες. Οι περισσότεροι Έλληνες πωλητές αναφέρουν ότι οι παραγγελίες που γίνονται αυτές τις ημέρες θα ικανοποιηθούν το ερχόμενο Πάσχα. Το διάστημα είναι μεγάλο και αποθαρρύνει τους υποψήφιους αγοραστές. Από την άλλη το επόμενο κύμα της πανδημίας δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας και ουσιαστικά αναβάλλει τις όποιες αποφάσεις των καταναλωτών για αγορά νέου αυτοκινήτου…
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ5 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Ο καιρός τύπου «Π» φέρνει βροχές, καταιγίδες και χιόνια στα ορεινά – Σε υψηλά επίπεδα η θερμοκρασία
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου