Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο εβδομαδιαίος τζίρος της Black Friday, για το 2021, αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 80-85% του 2019

Ο εβδομαδιαίος εκπτωτικός τζίρος της Black Friday, για το 2021, αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 80-85% του 2019, σύμφωνα με τις εφετινές εκτιμήσεις από την έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής (ΠΕΣΑ).

   Υπενθυμίζεται ότι ενόψει της “Black Friday”, την Παρασκευή στις 26 Νοεμβρίου, και της “Cyber Monday” την Δευτέρα 29 Νοεμβρίου, ήδη έχουν ξεκινήσει οι προσφορές σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα.

   Όπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση του επιμελητηρίου, η προβολή των στοιχείων κατανάλωσης του 2021, στην αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο, δείχνει περίπου 3 εκατ. καταναλωτές, με τον μέσο όρο ατομικής δαπάνης αυξημένο στα 160 ευρώ και τον ίδιο αριθμό επιλογής αγοράς 4 ειδών κατά μέσο όρο.

   Το Π.Ε.Σ. Αττικής, σύμφωνα με τις αυξήσεις του τζίρου το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο, εκτιμά πως ο εβδομαδιαίος εκπτωτικός τζίρος της Black Friday, για το 2021, αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 80-85% του 2019.

   Ο τρόπος πωλήσεων επανέρχεται και πάλι σε “Phygital”, δηλαδή υβριδικός με φυσικές και ηλεκτρονικές αγορές, ανάλογα με τις ηλικιακές αποκλίσεις, τις νέες γενιές καταναλωτών και την εξοικείωση με τις διαδικτυακές πληρωμές.

   Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τηλεφωνική έρευνα στην Αττική, από το τμήμα Μελετών του ΕΒΕΠ για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής, φαίνεται πως οι 8 στους 10 καταναλωτές στο Λεκανοπέδιο επιθυμούν να εκμεταλλευθούν τις ελκυστικές τιμές, στο μέτρο του δυνατού και όπου φανούν χρήσιμες και συμφέρουσες λίγο πριν τις οικογενειακές υποχρεώσεις των εορτών. Δυστυχώς, οι 2 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν αδυναμία κατανάλωσης και δεν εκδηλώνουν κανένα ενδιαφέρον για τον λόγο ότι δεν τους περισσεύει οικογενειακό εισόδημα για αγορές. Οι αυξήσεις στη λιανική δείχνουν συγκρατημένες, παρά το γεγονός πως οι ανατιμήσεις στις τιμές κυμαίνονται στο 16% για μεταλλικά προϊόντα, 14% για ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη, 10% για βιομηχανικά, 7% για κλωστοϋφαντουργικά, 6% για πλαστικά, 4% για προϊόντα ξύλου και 2% σε φαρμακευτικά είδη. Οι αυξήσεις που όμως «κακοφαίνονται» περισσότερο στα νοικοκυριά είναι στα τρόφιμα και τα καύσιμα.

   Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτει ότι, οι 9 στους 10 καταναλωτές της Black Friday & Cyber Monday έχουν ήδη κάνει έρευνα στα προϊόντα που έχουν στοχεύσει για τις προσωπικές αγορές. Οι 8 στους 10 θα ήθελαν “black friday τιμές” και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Οι 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται για ευκαιρίες σε ηλεκτρονικές συσκευές, παιχνίδια, smartphones, laptops, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού. Οι 6 στους 10 καταναλωτές έχουν προ επιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν. Οι 5 στους 10 προτιμούν να δαπανήσουν για αγορές οικογενειακών δώρων ενόψει εορτών σε συνδυασμό με προσωπικές αγορές. Οι 4 στους 10 κάνουν αγορές “Phygital” συνδυάζοντας την φυσική τους παρουσία με “digital” αγορές. Οι 3 στους 10 προτιμούν τις προσωπικές αγορές ρούχων, καλλυντικών, κοσμημάτων και τα ταξίδια. Οι 2 στους 10 προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού, πέρυσι, ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown. Τέλος, 1 στους 10 ενοχλείται από τους ελέγχους στην είσοδο και τον αποτρέπει να επισκεφτεί εμπορικό κατάστημα.

   Σχετικά με την ετοιμότητα της αγοράς, σημειώνονται τα εξής στην ανακοίνωση: «μετράει ανάποδα ο χρόνος για την φετινή Black Friday” και για την “Cyber Monday”, συνεχίζοντας και φέτος το «δημοφιλές εκπτωτικό τριήμερο» για τους καταναλωτές. Με την βραδυφλεγή βόμβα του πληθωρισμού να βρίσκεται σε εξέλιξη, πάνω από τα μισά ελληνικά νοικοκυριά, θα προσπαθήσουν να προλάβουν τις συγκρατημένες, αλλά αναπόφευκτες αυξήσεις τιμών λιανικής στην αγορά, μέσω του διπλού εκπτωτικού “market event” της τελευταίας εβδομάδας του Νοεμβρίου. Σε μία αγορά με «ανοιχτά μαγαζιά», ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι ιδιαίτερα έντονος για το ηλεκτρονικό εμπόριο, που πέρυσι είχε την τιμητική του, με τις μεγάλες αλυσίδες να κάνουν από τώρα προκρατήσεις αγοράς αγαθών και υπηρεσιών για τον Δεκέμβριο, ώστε να προωθήσουν τα προϊόντα τους ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων. Έτσι, φέτος, πολλά καταστήματα έχουν ήδη ετοιμάσει ειδικές φόρμες “online”, όπου οι καταναλωτές συμπληρώνουν στοιχεία για να ενημερωθούν, μέσω sms, για τις εορταστικές προσφορές. Με αυτόν τον τρόπο, η κάθε εμπορική επιχείρηση ευελπιστεί ότι θα πάρει καλύτερη θέση εκκίνησης, κερδίζοντας ένα προβάδισμα στο τέλος του έτους. Η αγορά της Αττικής φαίνεται πάντως να ολοκληρώνει την φετινή δύσκολη χρονιά, λειτουργώντας πολύ κοντά στην κανονικότητα».

   Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και Π.Ε.Σ.Α., Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει σε δηλώσεις του τον έντονο προβληματισμό που δημιουργεί εφέτος στους εμπόρους, περισσότερο η αγωνία για επάρκεια και ανατιμήσεις προϊόντων στα ράφια, λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρά τα νέα μέτρα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων για τον κορονοϊό. Επίσης, τονίζει πως, παρά τις μεγάλες ανατιμήσεις στις διεθνείς αγορές και τις δυσκολίες έγκαιρης προμήθειας εμπορευμάτων, οι προετοιμασίες για την κατανάλωση των τελευταίων ημερών του έτους στην ελληνική αγορά έχουν ολοκληρωθεί, χωρίς να επισημαίνονται εμφανείς ελλείψεις. Οι φόβοι για «μισογεμάτα ράφια» φαίνεται να απομακρύνονται, αλλά η αγωνία παραμένει για να διαπιστωθεί στην πράξη, εάν τελικά τα αποθέματα θα αποδειχθούν επαρκή στη φετινή ζήτηση από τώρα μέχρι και τις γιορτές. Επίσης, προβληματισμό δημιουργεί η πληθωριστική έκρηξη στο 4%, καθώς προκαλεί ανατιμήσεις και δημιουργεί αβεβαιότητα στο «κόστος αντικατάστασης», κυρίως των εισαγόμενων εμπορευμάτων. O πρόεδρος του Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Β. Κορκίδης, επαναλαμβάνει πως, στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό, ενώ παροτρύνει να προτιμηθούν και πάλι τα εγχώρια e-shops και τα τοπικά καταστήματα που παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Τονίζει πως, είναι προτιμότερο να διαχειριστούμε μια ανοιχτή πόρτα καταστήματος με διαδικασία ελέγχου, παρά να δούμε μια κλειστή πόρτα. Τέλος, θυμίζει πως, πέρυσι τον Νοέμβριο, τα φυσικά εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά για όλους, λόγω του γενικευμένου lockdown και των οριζόντιων περιοριστικών μέτρων ενώ, φέτος, είναι ανοιχτά σε όλους όσοι τηρούν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από το 4ο κύμα της πανδημίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πέναλτι» 100 % για τις ρευματοκλοπές

Στη διπλή τιμή από την τρέχουσα της αγοράς θα χρεώνεται η ηλεκτρική ενέργεια που εντοπίζεται πως έχει κλαπεί. Παράλληλα όσοι διαπράττουν ρευματοκλοπές θα πληρώνουν αναδρομικά για την κλαπείσα ενέργεια από την ημερομηνία που θεωρείται πως ξεκίνησε η κλοπή, ενώ θα καλύπτουν και τα διαχειριστικά κόστη για τον εντοπισμό της κλοπής (εργατικά, ανταλλακτικά κλπ.)

Αυτή είναι η πρόταση του Διαχειριστή του Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) προς τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων μετά τη διαπίστωση αφενός ότι το φαινόμενο της κλοπής έχει επεκταθεί και αφετέρου ότι η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας που είχε καθοριστεί το 2017 ως “πέναλτι” για τις ρευματοκλοπές σήμερα – με την αύξηση του κόστους που μεσολάβησε – είναι χαμηλότερη από την τρέχουσα της αγοράς.

“Το οφειλόμενο ποσό του καταναλωτή που έχει διαπράξει ρευματοκλοπή, όταν αυτή εντοπιστεί, είναι σημαντικά μικρότερο από το σημερινό κόστος που καλείται να

πληρώσει ο συνεπής καταναλωτής για την ηλεκτρική ενέργεια, γεγονός που καθιστά αναποτελεσματικό τον αποτρεπτικό και προληπτικό χαρακτήρα που πρέπει να έχει το οικείο κανονιστικό πλαίσιο περί ρευματοκλοπών”, αναφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ στην πρόταση που τέθηκε σε διαβούλευση από την ΡΑΑΕΥ.

Στην πρόταση προβλέπεται μεθοδολογία καθορισμού της τιμής με την οποία θα χρεώνεται η κλαπείσα ενέργεια ,με βάση τα τρέχοντα σταθερά και κυμαινόμενα τιμολόγια, συν τις λοιπές χρεώσεις (ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ, δίκτυα) ώστε το “πέναλτι” να αναπροσαρμόζεται ανάλογα με την εξέλιξη της αγοράς. Η τιμή που προκύπτει αυξάνεται στο διπλάσιο (συν 100 %) σε όλες τις περιπτώσεις εκτός από τους καταναλωτές που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Τιμολόγιο για τους οποίους η προσαύξηση είναι 50 %. Ενδεικτικά με τα δεδομένα του πρώτου εξαμήνου 2024 η κλαπείσα ενέργεια θα χρεωνόταν από 464 έως 520 ευρώ ανά μεγαβατώρα για οικιακούς και λοιπούς (επαγγελματίες) καταναλωτές αντίστοιχα και από 145 – 280 για τους δικαιούχους ΚΟΤ.

Οι οφειλές λόγω ρευματοκλοπής προτείνεται να ρυθμίζονται σε δόσεις ως εξής:

Μέχρι 600 Ευρώ, η εξόφληση θα γίνεται εφ’ άπαξ.

Από 601 Ευρώ έως 1.200 Ευρώ, η εξόφληση θα γίνεται σε δυο κατ’ ανώτατο δόσεις.

Από 1.201 Ευρώ μέχρι 2.400 Ευρώ, έως 4 δόσεις,

Από 2.401 Ευρώ έως 4.800 Ευρώ, ‘έως 8 δόσεις.

Από 4.800 ευρώ και πάνω έως 12 δόσεις.

Στα ποσά που προκύπτουν για την αξία του ρεύματος θα προστίθενται εργατοώρες και διοικητικά κόστη, 294-365 ευρώ ανά περίπτωση ανάλογα με το είδος της παροχής συν το κόστος αντικατάστασης του μετρητή όπου απαιτείται, από 66-250 ευρώ λαμβάνοντας υπόψη την αξία “έξυπνων” μετρητών.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι διαπιστωμένες ρευματοκλοπές από οικιακούς καταναλωτές αποτέλεσαν το 54,7% του συνόλου των διαπιστωμένων ρευματοκλοπών για την περίοδο 2018-2023, και περίπου το 40% του συνόλου της μη καταγραφείσας ενέργειας ρευματοκλοπής της αντίστοιχης περιόδου. Επίσης οι διαπιστωμένες ρευματοκλοπές από εμπορικούς καταναλωτές αποτέλεσαν το 86,7% των διαπιστωμένων ρευματοκλοπών των μη Οικιακών Καταναλωτών κατά την περίοδο 2018-2023.

Κ.Βουτσαδάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το 30% όλων των επαγγελματικών χώρων αναμένεται να είναι coworking spaces έως το 2030

Στα 37 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα ανέλθει η αξία της διεθνούς αγοράς Coworking Spaces (συνεργατικών χώρων εργασίας) μέχρι το 2028, γνωρίζοντας ανάπτυξη και στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζει την περαιτέρω ανάπτυξή της στην εγχώρια αγορά η ελληνική εταιρεία ViOS που δραστηριοποιείται στον τομέα των Coworking Spaces με την έναρξη λειτουργίας του νέου κτηρίου, τρίτου κατά σειρά, συνεργατικών χώρων εργασίας στο Μαρούσι, με στόχο να εξυπηρετήσει ανάγκες των σύγχρονων επαγγελματιών με έμφαση στην ευημερία, την τεχνολογία και την καινοτομία.

Πρόκειται για το ViOS Co-Lab, που απλώνεται σε μια έκταση 5.000 τετραγωνικών μέτρων με 650 θέσεις εργασίας, με πλήρως επιπλωμένους χώρους και ευέλικτες λύσεις εργασίας. Το κτήριο διαθέτει κοινόχρηστη αίθουσα συνεδριάσεων, τηλεφωνικούς θαλάμους και quiet working area, ενώ οι εγκαταστάσεις ευεξίας που βρίσκονται σε κοντινό κτήριο περιλαμβάνουν γυμναστήριο, σάουνα και δωμάτιο διαλογισμού. Επίσης, το Co-Lab προσφέρει υπερ-υψηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο, έξυπνα συστήματα φωτισμού και προηγμένες λύσεις επικοινωνίας για τη διασύνδεση των ομάδων. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το ViOS Co-Lab συνδυάζει προηγμένα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής, όπως η απολύμανση αέρα με υπεριώδεις λαμπτήρες και η παρακολούθηση των επιπέδων CO2 στον αέρα. Η ViOS είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία του κλάδου που απέκτησε το διεθνές πιστοποιητικό WELL που αποτελεί ένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο που αξιολογεί και πιστοποιεί χώρους εργασίας με βάση την επίδρασή τους στην υγεία, την ευεξία και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που τους χρησιμοποιούν. Επιπλέον, έχει λάβει την πιστοποίηση A Energy Level Plus, ευθυγραμμίζοντας τις υποδομές της με τα κριτήρια ESG (Environmental, Social, Governance). Η ViOS, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, δεν περιορίζεται μόνο στη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος υψηλής ποιότητας, αλλά επενδύει ενεργά στην ανάπτυξη των περιοχών στις οποίες δραστηριοποιείται. Μέσω της δημιουργίας χώρων που προσελκύουν επαγγελματίες και επιχειρήσεις, η ViOS συμβάλλει στην αναβάθμιση των περιοχών της, δίνοντας έμφαση στην τοπική ανάπτυξη και την κοινωνική δυναμική.

Στα 37 δισ. δολάρια θα ανέλθει η αξία της διεθνούς αγοράς Coworking Spaces

Στα 37 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα ανέλθει η αξία της διεθνούς αγοράς Coworking Spaces (συνεργατικών χώρων εργασίας) μέχρι το 2028. Το Global Coworking Survey της GCUC επισημαίνει ότι το 69% των εργαζομένων σε coworking χώρους έχουν αναπτύξει νέες δεξιότητες, ενώ το 68% έχουν βελτιώσει τις υπάρχουσες δεξιότητές τους. Το 30% όλων των επαγγελματικών χώρων αναμένεται να είναι coworking spaces έως το 2030, καθώς οι οργανισμοί αντιλαμβάνονται τη στρατηγική αξία που έχουν αυτοί οι χώροι για την παραγωγικότητα, την καινοτομία και την ευημερία των εργαζομένων. Τα coworking spaces προσφέρουν στους επαγγελματίες την ευκαιρία να εργαστούν σε ένα περιβάλλον που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της απομακρυσμένης εργασίας με την υποδομή ενός παραδοσιακού γραφείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγορά εμπορικών ακινήτων – Συνεχίζεται η ανοδική πορεία που ξεκίνησε το 2019

Σταθερά ανοδική πορεία γνωρίζει η αγορά εμπορικών ακινήτων στην χώρα μας με τις προοπτικές να συγκλίνουν ότι θα συνεχιστεί και την επόμενη πενταετία, με την πλειοψηφία των επενδύσεων στην ελληνική αγορά να εστιάζει σε κτίρια γραφείων και τουριστικά ακίνητα.

Όπως αναφέρει η Κορίνα Σαΐα, διευθύνων σύμβουλος της Premier Realty οι τιμές σημειώνουν σημαντική αύξηση από το 2019 και μετά. Ειδικότερα με βάση τα στοιχεία του «Σπιτογάτου», οι τιμές των γραφείων ανά τετραγωνικό μέτρο έχουν αυξηθεί κατά 47,3% στο κέντρο της Αθήνας, κατά 40,6% στα ανατολικά προάστια, κατά 49,9% στα νότια προάστια και κατά 33,3% στην δυτική Αθήνα. Η ζήτηση παραμένει ισχυρή για βιώσιμα, ενεργειακά αποδοτικά κτίρια γραφείων σε προνομιακές τοποθεσίες, ενώ τα υπόλοιπα γραφεία ενδέχεται να παρουσιάσουν μικρή μείωση της ζήτησης τα επόμενα χρόνια. Κατά την ίδια περίοδο, οι τιμές για τις αποθήκες και τους αποθηκευτικούς χώρους έχουν επίσης σημειώσει αξιοσημείωτες αυξήσεις: 45,7% στο κέντρο της Αθήνας, 52% στα ανατολικά προάστια, 39,3% στα νότια προάστια και 28,4% στην δυτική Αθήνα.

Σε απόλυτους όρους, οι τιμές των εμπορικών χώρων ανά τετραγωνικό μέτρο έχουν αυξηθεί από το 2019 έως το 2024, με το κέντρο της Αθήνας να σημειώνει αύξηση από 8 ευρώ σε 10,4 ευρώ, τα ανατολικά προάστια από 5 ευρώ σε 7,7 ευρώ, τα νότια προάστια από 7,8 ευρώ σε 10,7 ευρώ και τη Δυτική Αθήνα από 5,4 ευρώ σε 7,6 ευρώ.

Οι νέες τάσεις

Μια αναδυόμενη τάση στην ελληνική αγορά εμπορικών ακινήτων, τονίζει η Κορίνα Σαΐα, είναι η στροφή προς τα έξυπνα κτίρια. Η παγκόσμια αγορά έξυπνων κτιρίων αποτιμάται σε 108 δισ. δολάρια το 2023. Ένα έξυπνο κτίριο χρησιμοποιεί το διαδίκτυο (IoT) και αυτοματοποιημένες τεχνολογίες για τον έλεγχο διαφόρων συστημάτων, όπως ο φωτισμός, η ασφάλεια, η θέρμανση, ο εξαερισμός και ο κλιματισμός. Σύμφωνα με την κ. Σαΐα, μια άλλη τάση είναι η ανάπτυξη έργων μικτής χρήσης, τα οποία συνδυάζουν διαφορετικούς τύπους ακινήτων -όπως κατοικίες, χώρους λιανικού εμπορίου και γραφείων και κινηματογράφους- μέσα σε ένα ενιαίο συγκρότημα. Τα έργα μικτής χρήσης κερδίζουν δημοτικότητα επειδή προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ενοικιαστών, συνεπή ταμειακή ροή και προωθούν τη βιωσιμότητα, ενώ διατηρούν χαμηλά ποσοστά κενών κατοικιών, προσφέροντας κατοικίες σε διάφορες τιμές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ