Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Στα σύνορα φίλιας και τέχνης το πρώτο συμπόσιο γλυπτικής μάρμαρου

Ως ένα πετυχημένο εγχείρημα καλής συνεργασίας με στόχο την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Δράμας και την ανάδειξη του μαρμάρου, ως ένα υλικό τέχνης και πολιτισμού, χαρακτηρίζουν οι διοργανωτές το πρώτο συμπόσιο μαρμαρογλυπτικής, με την ονομασία «Marble Peak», που αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στον ακριτικό δήμο του Κάτω Νευροκοπίου Δράμας.

   Έχοντας δίπλα του τα λατομεία του Βώλακα, (από τα μεγαλύτερα στη χώρα, όπου εξορύσσεται το μοναδικό λευκό δολομιτικό μάρμαρο με τεράστια ζήτηση παγκοσμίως, λόγω του ιδιαίτερου συνδυασμού χρώματος και μοτίβων), ο δήμος Κ. Νευροκοπίου αποφάσισε να δώσει τη δυνατότητα στο ευρύ κοινό να γνωρίσει το μάρμαρο της περιοχής. Όχι όμως μόνο ως μια κερδοσκοπική δραστηριότητα των επιχειρήσεων, αλλά και ως μια μορφή παραγωγής τέχνης και πολιτισμού που υφίσταται εδώ και χιλιάδες χρόνια.

   Όπως τονίζει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο δήμαρχος Κ. Νευροκοπίου Γιάννης Κυριακίδης «η ιδέα της διοργάνωσης προήλθε μέσα από μια πρόταση που κατέθεσαν από κοινού η Ένωση Ξενοδόχων Δράμας και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης. Την υιοθετήσαμε με χαρά και σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να φιλοξενούμε στην περιοχή μας έξι αξιόλογους γλύπτες από ισάριθμες χώρες που μέσα από τη δουλειά και την τέχνη τους δίνουν «ζωή» σε τεράστιους όγκους μαρμάρου. Η συνεργασία των τοπικών φορέων και η συνύπαρξη των καλλιτεχνών, σε συνδυασμό με τη μεγάλη αποδοχή που έχει αυτή η δράση από τον κόσμο, δημιούργησαν ένα όμορφο κλίμα γιορτής που έχει και παιδευτικό χαρακτήρα».

   «Η φετινή διοργάνωση» συνεχίζει ο δήμαρχος, «αποτελεί για εμάς ένα εγχείρημα καθώς γίνεται κάτω από δύσκολες συνθήκες λόγω του κορονοϊού που δεν επέτρεψαν οργανωμένα τον κόσμο και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να έρθουν να επισκεφθούν το συμπόσιο. Νομίζω όμως ότι θέσαμε τις βάσεις για κάτι που θα αποδώσει καρπούς στο μέλλον και θα βοηθήσει σημαντικά στην προβολή της περιοχής και του μαρμάρου. Βέβαια, και οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν μέχρι στιγμή σύμμαχός μας αλλά έτσι είναι ο δήμος Νευροκοπίου καθώς όλοι προετοιμαζόμαστε για το χειμώνα. Ο δήμος, και οι συνδιοργανωτές εξασφάλισαν στους προσκεκλημένους μαρμαρογλύπτες την πλήρη φιλοξενία και τις αμοιβές τους, τους έδωσε τη θεματολογία για το φετινό πρώτο συμπόσιο που είναι «τα σύνορα της τέχνης» και τους αφήσαμε ελεύθερους να δημιουργήσουν τα έργα τους τα οποία στη συνέχεια θα μείνουν για να κοσμούν περιοχές του δήμου μας».

   Έξι γλύπτες,6 χώρες

   Οι έξι γλύπτες που συμμετέχουν προέρχονται από έξι διαφορετικές χώρες ( Giorgie Cpajak – Σερβία, Viktar Kopach – Λευκορωσία, Nilhan Sesalan – Τουρκία, Ciprian Hopirtena – Ρουμανία, Kamen Tanev – Βουλγαρία, και από την Ελλάδα ο Προσοτσανιώτης στην καταγωγή Οδυσσέας Τοσουνίδης). Και οι έξι αναμετρώνται καθημερινά με τεράστιους όγκους μαρμάρων από 4 έως 12 τόνους για να δημιουργήσουν δικά τους έργα με θέμα «τα Σύνορα».

   Σκεπασμένοι με μαρμαρόσκονη, μοιάζουν οι ίδιοι με αγάλματα. Με όρεξη και φαντασία εργάζονται καθημερινά ακόμα και κάτω από άσχημες καιρικές συνθήκες για να παρουσιάσουν τη δική τους δουλειά μέσα στο χρονικό διάστημα του ενός μήνα, όσο δηλαδή διαρκεί το πρώτο διεθνές συμπόσιο μαρμαρογλυπτικής Marble Peak. Ο καθένας από αυτούς έχει χαράξει τη δική του καλλιτεχνική πορεία την οποία μετέφερε μέχρι το Κ. Νευροκόπι συμμετέχοντας «στη γιορτή τέχνης και πολιτισμού».

   Γεννημένος στα σύνορα Λευκορωσίας – Πολωνίας 

   «Μακρύς ήταν ο δρόμος μου προς την Ελλάδα – το ναό της γλυπτικής», ανέφερε μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο» 104.9 FM, ο Λευκορώσος γλύπτης Βίκτορ Κόπατς (Victar Kopach), που βρέθηκε πρώτη φορά στη χώρα μας. «Είναι από τις λίγες φορές που αισθάνομαι τόσο ελεύθερος. Δεν μου ζήτησε εδώ κανείς να δώσω εξηγήσεις για το έργο που δημιουργώ. Είμαι απόλυτα ελεύθερος να εκφράσω την ιδέα μου στο θέμα «τα σύνορα», λέει ο καλλιτέχνης που έχει γεννηθεί, στα σύνορα μεταξύ Λευκορωσίας και Πολωνίας. «Είμαι Πολωνός στην καταγωγή, αλλά νιώθω Λευκορώσος. «Τα σύνορα» γα μένα είναι τόπος και τρόπος ζωής. Τη συνοριακή ακριτική ζωή την έζησα από μικρός». Ο Βίκτορ Κόπατς που έχει πάρει μέρος στα περισσότερα από 70 συμπόσια σε 30 χώρες του κόσμου, δηλώνει ενθουσιασμένος με το ελληνικό συμπόσιο μάρμαρου και για το γεγονός ότι το Marble Peak βρίσκεται μόλις λίγα λεπτά δρόμου από τα λατομεία μαρμάρων. “Ακόμα κι αυτό, πιστεύω, εμπνέει τους καλλιτέχνες” λέει ο κ. Κόπατς.

   «Για μένα δεν υπάρχουν σύνορα»

   Αν ο Βίκτορ Κόπατς βρέθηκε στην Ελλάδα πρώτη φορά, ο Ρουμάνος Κυπριάν Χοπερτιάν (Ciprian Hopirtean) έχει διασχίσει τα σύνορα Ρουμανίας – Ελλάδας πολλές φορές, αφού 10 χρόνια έμεινε στη Θεσσαλονίκη. «Εργάστηκα στην Ελλάδα ως ζωγράφος και συντηρητής έργων. Για μένα η Ελλάδα είναι πολύ σημαντική στη ζωής μου», λέει. Ο Κυπριάν Χοπερτιάν έχει συμμετάσχει σε πάνω από 25 συμπόσια γλυπτικής σε διάφορες χώρες του κόσμου και θεωρεί το συμπόσιο στο Κ. Νευροκόπι μεγάλης σημασίας για την εποχή που ζούμε. «Για μένα δεν υπάρχουν σύνορα, είμαι άνθρωπος που έχω ζήσει σε διάφορους πολιτισμούς. Πιστεύω στην ελεύθερη μετακίνηση, στον κόσμο χωρίς σύνορα . Και όμως, στην εποχή που ζούμε, όταν δοκιμαζόμαστε από τον κορονοϊό, τα σύνορα κλείνουν ξανά λόγω πανδημίας », λέει ο γλύπτης, ενώ εκφράζει τη μεγάλη του χαρά, τονίζοντας ότι «η ύλη, το φωτεινό λαμπρό μάρμαρο, θα συμβάλει στο δικό μου δημιούργημα για έναν κόσμο χωρίς σύνορα”.

   «Ο χάρτης του κόσμου»

   Η μοναδική γυναίκα – γλύπτρια, που συμμετέχει στο Marble Peak είναι η Τουρκάλα Νιλχάν Σισαλάν (Nilhan Sesalan). Πιστεύει στη δύναμη της, πάνω σε μια δύσκολη και σκληρή τέχνη όπως η γλυπτική μάρμαρου. «Όσο σκαλίζω το μάρμαρο δεν με απασχολεί η φυσική μου ιδιότητα. Προσπαθώ να εκφράσω την ιδέα μου και αυτό είναι σαν να εξαφανίζομαι. Να μην είμαι παρούσα. Όταν αποχωρώ από τα εργαλεία μου και τη δουλειά επανέρχομαι πάλι στην καθημερινή μου ζωή ως γυναίκα, μητέρα, σύζυγος ή φίλη», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

   Πιστεύει ακράδαντα ότι στη γλυπτική υπάρχει θέση για τη γυναίκα. «Αναφέρω συνέχεια το ίδιο πράγμα στις γυναίκες που θέλουν να ασχοληθούν με την γλυπτική στην Τουρκία, στην Κίνα και στις Ινδίες . Η γλυπτική είναι ένα από τα βασικά είδη τέχνης. Επίσης μια συμβουλή σε όσες θέλουν να ασχοληθούν με την γλυπτική είναι να αθλούνται, να τρώνε υγιεινά, να σκέφτονται εποικοδομητικά. Η γλυπτική απαιτεί μια καλή φυσική κατάσταση».

   Η Νιλχάν ξεκίνησε από φοιτήτρια να συμμετέχει σε διεθνή συμπόσια . Αργότερα ή ίδια οργάνωσε διάφορα συμπόσια σε αρκετές πόλεις της Τουρκίας. «Με ενδιαφέρει η σύνδεση των τεχνών με την κοινωνική ζωή στη χώρα μου. Σχεδιάζουμε ένα διεθνές συμπόσιο το Σεπτέμβριο του 2022 σε συνεργασία με το εμπορικό επιμελητήριο και των σύνδεσμο μαρμάρων στην Muğla. Πρωτίστως δουλεύουμε εντατικά για το σχεδιασμό ενός σχολείου μαρμάρου όπως ήταν παλιά στην αρχαιότητα οι σχολές στην περιοχή. Ελπίζουμε επίσης στη συνεργασία με τον φίλο μου γλύπτη Οδυσσέα Τοσουνίδη, σε μια κοινή σύμπραξη Τεχνών και επιστήμης μεταξύ των πόλεων Δράμας και Muğla», λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.Το έργο που λαξεύει στο Κ.Νευροκόπι το ονόμασε “Ο χάρτης του κόσμου “. «Στο έργο αυτό αναζητώ, είπε, απαντήσεις για την έννοια συνόρων, θέτω ερώτηση για τον απεριόριστο του διαστήματος ή τα όρια του διαστήματος».

   Ο «Διάλογος» στα σύνορα

   Ο γλύπτης, που εκπροσωπεί την Ελλάδα στο συμπόσιο, ο Οδυσσέας Τοσουνίδης ζει και εργάζεται στην Προσοτσάνη. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Καλών Τεχνών, του συλλόγου εικαστικών καλλιτεχνών Β. Ελλάδος και του Επιμελητηρίου πλαστικών Τεχνών της Γεωργίας. Δηλώνει ενθουσιασμένος για το γεγονός που το συμπόσιο γίνεται στο Νευροκόπι. «Συμμετείχα σε πολλά συμπόσια ανά τον κόσμου, αυτήν την φορά νιώθω σαν οικοδεσπότης», λέει ο Έλληνας γλύπτης, που έχει μπροστά του δυο όγκους μαρμάρου από 4 τόνους. Το γλυπτό που φιλοτεχνεί στο πλαίσιο του πρώτου συμποσίου μαρμαρογλυπτικής ονομάζεται «Διάλογος στα σύνορα».

   «Δύο όγκοι μαρμάρου θα είναι τοποθετημένα κάθετα το ένα δίπλα στο άλλο. Το έργο θα έχει γεωμετρικές φόρμες οι οποίες με το φως του ήλιου θα δημιουργεί άλλες γεωμετρικές σκιές πάνω στο ίδιο το έργο που θα αλλάζουν συνέχεια. Οι δύο μαρμάρινοι όγκοι θα συνομιλούν μεταξύ τους, κάνουν διάλογο στα σύνορα…» μας λέει , αλλά διευκρινίζει ταυτόχρονα: «Είναι κ’ ένας διάλογος εσωτερικός- δικός μου . Ένας διάλογος ανάμεσα σε ανθρώπους, ανάμεσα σε ανθρώπους και την φύση. Ένας διάλογος μεταξύ ανθρώπων και Θεού. Ακόμα ένας συμπαντικός διάλογος».

   «Ο γλύπτης πρέπει να πηγαίνει με τα νερά του μαρμάρου»

   Ο γλύπτης Κάμεν Τάνευ (Kamen Taney) δεν έκανε μεγάλο ταξίδι για να φτάσει στο Κ. Νευροκόπι. Ήρθε από τη Βουλγαρία και δηλώνει λάτρης της αρχαιότητας. «Στα δικά μου γλυπτά ακόμα και στα πιο αφαιρετικά, δουλεύω με φόρμες και είναι επηρεασμένα απ την αρχαιότητα», λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ «Σαφέστατα και επηρεάζομαι απ την ιστορία του τόπου αν και αυτό έρχεται μετά το πέρας της εμπειρίας. Ερχόμαστε με ένα έτοιμο σχέδιο ήδη δουλεμένο εξ αρχής». Μιλώντας για την γλυπτική υπενθυμίζει ότι «ο Μιχαήλ Άγγελος έλεγε πως ο γλύπτης πρέπει να πηγαίνει πάντα με τα νερά του μαρμάρου. Είναι σαν το ποτάμι. Χρειάζεται να βλέπεις το υλικό σου και αυτό σημαίνει, πως αρκετές φορές μπορεί η αρχική ιδέα να αλλάζει και συνεχώς να μεταλλάσσεται λόγω πιθανών προβλημάτων που μπορεί να προκύπτουν».

   Ο Giorgie Cpajak από την Σερβία, μιλάει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ για τον αυτοσχεδιασμό πάνω στο μάρμαρο. «Όταν εργάζεσαι χωρίς σχέδιο πάνω στο μάρμαρο, συμβαίνει πολλές φορές το ίδιο το μάρμαρο να σου “μεταφέρει” ποια μορφή θα του δώσεις από τα νερά και το σχήμα που έχει. Σου το επιβάλει το σχέδιο με κάποιο τρόπο και μου έχει συμβεί αρκετές φορές να αλλάξω το σχέδιο, επηρεασμένος από τον όγκο που είχα μπροστά μου», επισημαίνει ο Σέρβος καλλιτέχνης. 

   Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Marble Peak, Βίκυ Κωνσταντινίδη μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εξέφρασε την ικανοποίησή της για το ξεκίνημα και την πορεία του συμποσίου που θα ολοκληρωθεί στις 29 Οκτωβρίου. «Το Marble Peak», σημειώνει, «είναι μια προσπάθεια ανάδειξης και προβολής τόσο της ελληνικής όσο και της διεθνούς μαρμαρογλυπτικής δημιουργίας, στην καρδιά του ελληνικού μαρμάρου», ενώ τόνισε τη ζωτική σημασία που έχει για την περιοχή αλλά και για τη ζωή των κατοίκων αυτή η διοργάνωση που γίνεται φέτος για πρώτη χρονιά αλλά φιλοδοξία των διοργανωτών είναι να έχει διάρκεια και να γίνει θεσμός».

   Το μάρμαρο της Δράμας

    Προσφέροντας 6000 θέσεις εργασίας και με το 70% της παραγωγής του μαρμάρου να εξάγεται, το μάρμαρο αποτελεί για την περιοχή της Δράμας μια σημαντική επαγγελματική δραστηριότητα. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Άγγελος Καλλιάς μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ «επιβάλλεται να υπάρχει μια εξωστρέφεια που θα βοηθήσει στην τουριστική προβολή του Κ. Νευροκοπίου και της Δράμας. Δράσεις όπως αυτή του συμποσίου συμβάλουν στην εξωστρέφεια που είναι το ζητούμενο, αλλά συμβάλουν και στην καλύτερη κατανόηση της πολιτιστικής διάστασης που έχει το μάρμαρο. Ομολογώ πως ήταν ένα ρίσκο αυτή η διοργάνωση σε καιρούς πανδημίας καθώς δεν επέτρεψε την επίσκεψη μαθητών, φοιτητών, νέων, που σπουδάζουν συναφή επαγγέλματα και μέσα από το συμπόσιο μαρμαρογλυπτικής αλλά και τις παράλληλες ενημερωτικές εκδηλώσεις θα μπορούσαν να κερδίσουν πολύτιμες εμπειρίες. Ωστόσο, πιστεύω, ότι έστω κι έτσι καταφέραμε να έχουμε μια καλή διοργάνωση με πολλές προοπτικές για τις επόμενες χρονιές».

   «Η τουριστική ταυτότητα του τόπου μας», συνεχίζει ο κ. Καλλιάς, «περιλαμβάνει και τα λατομεία μαρμάρων τα οποία επιβάλλεται να αναδείξουμε όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα και το μάρμαρο, ώστε να γνωρίζουν όλοι από πού προέρχεται αυτό το υλικό που ομορφαίνει τη ζωή μας. Μπορούμε να ανατρέψουμε την άσχημη εικόνα που έχει κάποιος για τα λατομεία. Αυτό το πετυχαίνουμε αν έρθει και επισκεφθεί την περιοχή και δει από κοντά τους καλλιτέχνες , τους γλύπτες, να δουλεύουν καθημερινά μεταμορφώνοντας έναν άψυχο όγκο σε ένα έργο που περικλείει μέσα αγάπη, μεράκι, φαντασία, έμπνευση. Υπό αυτό το πρίσμα θεωρώ ότι το συμπόσιο είναι μια επιτυχημένη διοργάνωση που έχει μέλλον. Για την επόμενη χρονιά μάλιστα σκεφτόμαστε να μεταφέρουμε τη διοργάνωση πιο κοντά στους χώρους παραγωγής ώστε να γίνεται ακόμα πιο κατανοητό πως από ένα λατομείο προκύπτει ένα έργο τέχνης».

   Η δράση Marble Peak πραγματοποιείται επίσης σε συνεργασία με την ΑΜΚΕ Emphasis και με την οικονομική υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού υπό την αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.

   Βασίλης Λωλίδης- Σοφία Προκοπίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Τροχαία: Αυξημένα μέτρα σε όλο το οδικό δίκτυο ενόψει της 28ης Οκτωβρίου

Αυξημένα μέτρα ενόψει της 28ης Οκτωβρίου λαμβάνει η Τροχαία σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας από την Παρασκευή (25.10.24) μέχρι και τη Δευτέρα (28.10.24), προκειμένου να επιτευχθεί η ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.

Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε με μέριμνα της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και περιλαμβάνει τις βασικές κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των μέτρων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, καθώς και τις επιμέρους παρεμβάσεις, με βάση τα τοπικά προβλήματα και τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν, ανά ευρύτερη περιοχή ή περιφέρεια.

Παράλληλα, ο σχεδιασμός προβλέπει τη διάθεση των αναγκαίων πόρων για την υλοποίηση των μέτρων, καθώς και τον απαιτούμενο συντονισμό και εποπτεία των εμπλεκομένων Υπηρεσιών, προκειμένου να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων, θα βρίσκονται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα τόσο το προσωπικό όσο και τα μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας, κυρίως των Υπηρεσιών Τροχαίας Αστυνόμευσης. Συγκεκριμένα, θα διατεθούν περιπολικά, μοτοσικλέτες και συμβατικά οχήματα, με το ανάλογο προσωπικό και εξοπλισμό για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας.

Τα μέτρα

Τα μέτρα οδικής ασφάλειας στοχεύουν στην προληπτική και αποτρεπτική παρουσία, αλλά και στη διενέργεια τροχονομικών ελέγχων και ελέγχου μέθης (αλκοτέστ) για την αντιμετώπιση των «επικίνδυνων» παραβάσεων, που αποτελούν τις βασικότερες αιτίες, κυρίως των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

Τα κεντρικά σημεία του σχεδιασμού περιλαμβάνουν:

Αστυνόμευση του οδικού δικτύου κατά τομείς, βάσει των ιδιαίτερων κυκλοφοριακών συνθηκών κάθε περιοχής.

Αυξημένη αστυνομική παρουσία και ενισχυμένη αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.

Αυξημένα μέτρα τροχαίας αστυνόμευσης στις εισόδους-εξόδους μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων.

Έγκαιρη εξασφάλιση συνεργασίας και συντονισμού με όλους τους συναρμόδιους Φορείς – Υπηρεσίες, όπου αυτό απαιτείται,
ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις, για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης,
συγκρότηση συνεργείων γενικών και ειδικών τροχονομικών ελέγχων (ιδιαίτερα για τη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων καθώς και παραβάσεων που βάσει στατιστικών στοιχείων ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονική προσπέραση, κ.λπ., χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση, μη χρήση προστατευτικού κράνους – ζώνης, φθαρμένα ελαστικά).

Αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί, κ.λπ.),
κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τόπους που θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις.

Έλεγχοι για αυθαίρετη κατάληψη δημόσιων χώρων και τμημάτων οδών και πεζοδρομίων για την εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης και
ενημέρωση των πολιτών μέσω των αρμοδίων Υπηρεσιών επικοινωνίας του Σώματος, σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η ευρεία πληροφόρηση του κοινού για την ύπαρξη τυχόν κυκλοφοριακών και άλλων προβλημάτων.

Σημειώνεται ότι, κατά την εορταστική περίοδο, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων.

Η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή την επικείμενη εορταστική περίοδο, υπενθυμίζει και πάλι σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες:

Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.

Να είναι ιδιαιτέρα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.

Να μη χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.

Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.

Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.

Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.

Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.

Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.

NEWSIT

Αυξημένα μέτρα της Τροχαίας σε όλο το οδικό δίκτυο ενόψει της 28ης Οκτωβρίου

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ειρήνη Μουρτζούκου: «Δεν υπάρχει κάποια κατηγορία εναντίον μου» λέει στο newsit.gr η 24χρονη για τον θάνατο των 4 παιδιών

Ειρήνη Μουρτζούκου: «Δεν υπάρχει κάποια κατηγορία εναντίον μου» λέει στο newsit.gr η 24χρονη για τον θάνατο των 4 παιδιών

Σε ένα πρωτόγνωρο θρίλερ με σοκαριστικές αποκαλύψεις που αδυνατεί να τις χωρέσει ο ανθρώπινος νους, εξελίσσεται η υπόθεση με την 24χρονη Ειρήνη Μουρτζούκου από την Αμαλιάδα που ήταν παρούσα στο θάνατο τεσσάρων βρεφών. Η ίδια μιλώντας στο newsit.gr αναφέρει ότι δεν υπάρχει κάποια κατηγορία εναντίον της και δίνει τις δικές της εξηγήσεις για τον θάνατο των παιδιών των δύο φίλων της.

Η υπόθεση τις τελευταίες ημέρες συγκλονίζει το πανελλήνιο, καθώς από το 2021 έως και το 2024 έχουν καταγραφεί τέσσερις θάνατοι βρεφών στην Αμαλιάδα, στους οποίους κατά «διαβολική σύμπτωση» η 24χρονη μητέρα ήταν μπροστά.

«Έχω κουραστεί να ακούω να λέγονται διάφορα. Άνθρωποι που με στηρίζανε τώρα με θάβουν. Είναι ωραίο αυτό; Δεν υπάρχει κάποια κατηγορία προς το πρόσωπο μου. Δεν καταλαβαίνω γιατί βγαίνει ο ένας και ο άλλος και λένε τα δικά τους. Ζω έναν εφιάλτη. Δεν μπορώ να βγω έξω από το σπίτι μου. Δεν μπορώ να πάω στην δουλειά μου, το ψυγείο μας είναι άδειο», λέει στο newist.gr η  Ειρήνη Μουρτζούκου.

Από τα τέσσερα παιδιά που πέθαναν τα δύο ήταν δικά της. Το πρώτο μωρό της 24χρονης, ένα κοριτσάκι μόλις 19 ημέρων «έσβησε» στις 19 Ιουνίου του 2022, ενώ το δεύτερο κοριτσάκι της έφυγε από τη ζωή στις 19 Οκτωβρίου του 2023.  Μάλιστα, πριν 10 χρόνια είχε πεθάνει και η μικρότερη αδερφή της. Όλα τα παραπάνω έρχονται να συνθέσουν μια μυστηριώδη υπόθεση, ενώ οι αποκαλύψεις των τελευταίων ημερών ότι ήταν μπροστά τη στιγμή που ξεψυχούσαν δύο μωρά φίλων της, έρχεται να προκαλέσει μεγαλύτερα ερωτηματικά.

Η αρχή για να παραγγείλει και νέα έρευνα ο εισαγγελέας της Πάτρας, έγινε όταν γνωστοποιήθηκε ότι η Ειρήνη βρισκόταν μπροστά σε έναν ακόμα θάνατο. Συγκεκριμένα, στις 5 Αυγούστου του 2024 η συγκάτοικός στην Αμαλιάδα, έχασε το μωράκι. Το αγοράκι ήταν μόλις  15 μηνών και τόσο η μητέρα του όσο και η Ειρήνη υποστηρίζουν ότι  ήταν ζωντανό όταν το πήγαν στο νοσοκομείο. Οι γιατροί του Γενικού Νοσοκομείου Αμαλιάδας, όμως αναφέρουν ότι το μωράκι δεν είχε σφυγμό όταν κλήθηκαν να το εξετάσουν και δεν κατάφεραν να το επαναφέρουν στη ζωή.

«Στο νοσοκομείο εμείς το παιδί το παραδώσαμε ζωντανό»

«Δεν μπορώ να καταλάβω τι έγινε με αυτό το παιδί, 15 μηνών. Στο σπίτι με το μωρό ήμασταν εγώ και η μητέρα του. Ήταν πρωί, το παιδί είχε φάει κάποιες ώρες πριν, το είχε ταΐσει η μητέρα του. Ήμασταν σε πανικό. Πήραμε την γιαγιά τηλέφωνο απευθείας, την μαμά της φίλης μου και μας είπε πηγαίνετε κατευθείαν στο κέντρο υγείας. Μπήκαμε στο αμάξι και πήγαμε. Δεν καλέσαμε ασθενοφόρο για να μην καθυστερήσουμε. Δεν κάναμε ούτε τρία λεπτά για να φτάσουμε. Το μωρό στο αυτοκίνητο το κρατούσε η μαμά του. Ήταν ζωντανό. Ανοιγόκλεινε τα μάτια του και βαριανάσαινε», λέει στο newsit.gr η Ειρήνη Μουρτζούκου και συνεχίζοντας υποστηρίζει:

«Στο νοσοκομείο εμείς το παιδί το παραδώσαμε ζωντανό. Μετά εγώ έφυγα, πήγα σπίτι να πάρω κάτι βιβλιάρια. Δεν έκανα ούτε 10 λεπτά να επιστρέψω και βγήκαν οι γιατροί από μέσα και μας είπαν ότι το παιδί είναι νεκρό. Μέσα σε 20 λεπτά από τη στιγμή που φτάσαμε το παιδί έφυγε από τη ζωή. Δεν καταλαβαίνω γιατί λένε οι γιατροί ότι έκαναν ανάνηψη μιάμιση ώρα. Ποια μιάμιση ώρα; Αφού κατά τα λεγόμενα τους τους πήγαμε ένα νεκρό μωρό γιατί δε μας είπαν εξαρχής ότι είναι νεκρό; Τι το πήραν μέσα; Κάποιος προσπαθεί να καλύψει κάτι. Ο πατέρας του παιδιού ήρθε μετά στο νοσοκομείο, ενώ το παιδί είχε φύγει».

Ο πρώτος θάνατος μωρού που πέθανε κι ενώ το πρόσεχε η Ειρήνη Μουρτζούκου ήταν το 2021. Πρόκειται για ένα μωράκι ηλικίας 6 μηνών το οποίο ήταν παιδί κουμπάρας και επιστήθιας φίλης της. Η μητέρα είχε βγει βόλτα με το σύντροφο της κι είχε αφήσει το βρέφος στην Ειρήνη, όταν πληροφορήθηκε από τρίτο πρόσωπο το θάνατο του παιδιού της.

Πλέον, η μητέρα δηλώνει αποφασισμένη να κινηθεί νομικά εναντίον της 24χρονης, ενώ ταυτόχρονα εκφράζει μια σειρά ερωτημάτων για τους περιέργους θανάτους των παιδιών.

«Έρχομαι και να ρωτήσω πως γίνεται; Είναι και τα τέσσερα σύμπτωση; Έχει κάνει κάτι; Εγώ έρχομαι να ρωτήσω σαν μάνα μόνο ένα “γιατί”».

«Άλλα έλεγε πέρυσι, άλλα λέει τώρα»

Από την πλευρά της η Ειρήνη Μουρτζούκου, μιλώντας στο newsit.gr κάνει λόγο για αλλαγή στη στάση της φίλης της.

«Άλλα έλεγε πέρυσι, άλλα λέει τώρα. Τώρα βγαίνει και με κατηγορεί. Γιατί το κάνει αυτό; Επειδή πλέον δεν μιλάμε και δεν έχουμε επαφές; Προσπαθεί να μου ρίξει ευθύνες. Το παιδί αυτό ήταν άρρωστο. Είχε επιληπτικές κρίσεις. Έπαιρνε φαρμακευτική αγωγή» λέει η 24χρονη και συνεχίζοντας συμπληρώνει:

«Η μητέρα του τώρα λέει ότι πήγε στο νοσοκομείο και οι γιατροί της είπαν ότι το παιδί είναι μια χαρά. Αυτό δεν ισχύει. Οι γιατροί της έδωσαν φαρμακευτική αγωγή για να την χορηγεί στο σπίτι στο παιδί. Καλό θα ήταν να ψαχτεί το θέμα από την πλευρά του νοσοκομείου για να μην  βγαίνει ο καθένας και λέει τα δικά του».

Ρεπορτάζ: Ειρήνη Πεϊβάνη 

NEWSIT

«Δεν υπάρχει κάποια κατηγορία εναντίον μου» λέει στο newsit.gr η Ειρήνη Μουρτζούκου για τον θάνατο των 4 παιδιών

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Οδηγός λεωφορείου κατέβασε εθελοντή πυροσβέστη επειδή φορούσε αρβύλες – «Μου είπε ότι θα χαλάσω το πάτωμα»

Σε μια απίστευτη καταγγελία προχώρησε εθελοντής πυροσβέστης στην Κηφισιά, καθώς όπως υποστηρίζει, οδηγός λεωφορείου τον κατέβασε από το όχημα επειδή φορούσε αρβύλες.

Όπως κατήγγειλε στον ΣΚΑΪ ο εθελοντής πυροσβέστης το πρωί του περασμένου Σαββάτου (19.10.24) επιβιβάστηκε στο λεωφορείο της γραμμής 509 στην Κηφισιά, προκειμένου να μεταβεί στην υπηρεσία του στον Άγιο Στέφανο.

Μόλις ο Σταύρος μπήκε στο λεωφορείο, επικύρωσε την κάρτα του και κάθισε στη θέση του, ο οδηγός του είπε ότι θα πρέπει να κατέβει γιατί «οι αρβύλες θα χαλάσουν το πάτωμα».

«Δεν μπορείς να καθίσεις, κατέβα κάτω. Οι αρβύλες θα κάνουν ζημιά στο πάτωμα» του είπε ο οδηγός όπως κατήγγειλε ο εθελοντής πυροσβέστης.

 

NEWSIT

Οδηγός λεωφορείου κατέβασε εθελοντή πυροσβέστη επειδή φορούσε αρβύλες – «Μου είπε ότι θα χαλάσω το πάτωμα»

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ