Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Live η συζήτηση από τη Βουλή για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τις υποκλοπές

Σε εξέλιξη βρίσκεται στη Βουλή η συζήτηση μετά από αίτημα του ΠΑΣΟΚ για σύσταση εξεταστικής επιτροπής σχετικά με τις υποκλοπές.

Ζήτημα απόλυτης πλειοψηφίας έθεσε η ΝΔ για να εγκριθεί η Εξεταστική Επιτροπή. Δηλαδή να υπερψηφιστεί από 151 βουλευτές αντί για 120. Η συζήτηση ήδη από την αρχή ξεκίνησε με ένταση και πυροδότησε νέα πολιτική σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης μετά και την απόρριψη της πρότασης για προανακριτική για Λιβανό και Αραμπατζή.

Ο Μάκης Βορίδης από την πλευρά της πλειοψηφίας ζήτησε στην αρχή της συνεδρίασης το λόγο προκειμένου να θέσει παρεμπίπτων ζήτημα και να υποστηρίξει ότι η διαδικασία με την οποία εισάγεται η συζήτηση της πρότασης εξεταστικής και κυρίως ο χαμηλός πήχης των 120 «υπέρ» για την έγκρισή της παραβιάζει το Σύνταγμα.

Αυτό προκάλεσε την αντίδραση του Δημήτρη Μάντζου από το ΠΑΣΟΚ ο οποίος φώναζε ότι αυτό τίθεται αιφνιδιαστικά.

«Ξεκίνησε το πραξικόπημα», φώναζε επίσης ο Σωκράτης Φάμελλος.

«Αν η σημερινή συνεδρίαση είχε ένα τίτλο θα ήταν ότι κακοποιούν την δημοκρατία για να διατηρήσουν την εξουσία», είπε ο Νίκος Ανδρουλάκης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υποβαθμίζει τη δημοκρατία. Έκανε λόγο για έναν πρωθυπουργό αδύναμο και πρόσθεσε: «Ήρθε ο κ. Βορίδης ο οποίος χρωστάει χάρη στον κ. Μητσοτάκη για να καταθέσει επιχειρήματα που δεν έχουν σχέση με τον ορθό λόγο». Επιτέθηκε στον Νικήτα Κακλαμάνη για την στάση του το 2022 που ήταν διαφορετική όπως είπε από τη σημερινή σε αντίστοιχη εξεταστική. «Θα εγερθείτε σήμερα κ. Κακλαμάνη αντικρούοντας τον ίδιο σας τον εαυτό το 2022;», διερωτήθηκε και πρόσθεσε: «Ο Νίξον της Ελλάδας ο κ. Μητσοτάκης έπρεπε να είναι εδώ σήμερα». Ο κ. Κακλαμάνης παίρνοντας τον λόγο επιφυλάχθηκε να απαντήσει καθώς δεν επιτρέπεται από τον κανονισμό της Βουλής.

Αποχώρησε το ΠΑΣΟΚ

Λίγη ώρα μετά και παίρνοντας τον λόγο για την κύρια ομιλία του ο κ. Ανδρουλάκης σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους και χρησιμοποιώντας και χαρακτηρισμούς είπε μεταξύ άλλων: «Όποιος παίζει με αυτά τα θέματα θα έχει κόστος. Η χώρα θα γίνει κανονική ευρωπαϊκή χώρα που δεν θα έχει α λα καρτ δικαιοσύνη. Βάλτε τους αναλυτές, τα νεροπίστολα της δημοσιογραφίας και τα χιλιάδες τρολ του διαδικτύου να πουν το νέο αφήγημα ότι εγώ δεν μπορώ να γίνω πρωθυπουργός γιατί λέω την αλήθεια. Ε ας μείνει πρωθυπουργός ένας διεφθαρμένος ψεύτης που σας επιτρέπει να υπονομεύετε τον κοινοβουλευτισμό».

Και κατέληξε: «Θα σας αφήσουμε μόνους σας σε αυτόν τον ολισθηρό κατήφορο χωρίς τέλος. Το φως της αλήθειας θα λάμψει, οι ένοχοι θα τιμωρηθούν και η παράταξη της ΝΔ θα ηττηθεί». Το ΠΑΣΟΚ αποχώρησε από τη Βουλή.

«Ο Μητσοτάκης πρέπει να έρθει και να μας απαντήσει πότε έμαθε για το Predator. Τι εντολές έδωσε μετά που έμαθε την υπόθεση; Ζήτησε έρευνα; Η μη διερεύνηση ήταν επιχειρησιακή αδράνεια ή πολιτική επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη; Ζητήσατε αποτίμηση κινδύνου για το ποιες διαβαθμισμένες πληροφορίες μπορεί να έχουν διαρρεύσει; Αν όχι πώς διασφαλίσατε την εθνική ασφάλεια; Ενημερώσατε πρόσωπα ότι είχαν στοχοποιηθεί; Ελέγχθηκαν οι συσκευές τους; Αν δεν ελέγχθηκαν πώς μπορεί να αποκλειστεί η διαρροή; Ενημερώθηκε το ΚΥΣΕΑ; Αν όχι πώς μπορεί κάποιος να υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει σοβαρή εθνική απειλή; Αυτά δεν είναι θέμα Ανδρουλάκη, είναι ζήτημα εθνικής προδοσίας!», είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Παίρνοντας τον λόγο ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης, κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι διαλέγει ποιο τμήμα της δικαιοσύνης δεν της αρέσει.

«Όλα όσα έχουν μεσολαβήσει», είπε, «είναι όλα όσα αφορούν την συνταγματική λειτουργία της χώρας ότι δηλαδή επιλήφθηκε του ζητήματος η δικαιοσύνη. Την έρευνα ανέλαβε αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Εξέδωσε δυο πορίσματα και η δίκη που έγινε στο Μονομελές έγινε από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και όχι από εσάς. Εάν θεωρείτε ότι η δικαιοσύνη κάνει καλά τη δουλειά της θα πρέπει να ομολογήσετε ότι αυτό οφείλεται στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου».

Επίσης πρόσθεσε: Με αυτό που ζητήσατε για την κλήση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου στη Βουλή μας λέτε ότι όποτε δεν σας αρέσει μια απόφαση της δικαιοσύνης, σε εσάς τους υποστηρικτές του κράτους δικαίου θα καλείτε τους εκπροσώπους της για εξηγήσεις.

Από την ολομέλεια αποχώρησε και το ΚΚΕ μετά την ομιλία του Δημήτρη Κουτσούμπα. Τον λόγο έχει ζητήσει ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς.

Δείτε live από τη Βουλή

Ειδικότερα, το αίτημα αφορά «για την εξέταση του ειδικού ζητήματος δημοσίου συμφέροντος της παράνομης χρήσης του παράνομου λογισμικού Predator στην Ελληνική επικράτεια (87 επαληθευμένες στοχεύσεις σε βάρος φυσικών προσώπων), της εικαζόμενης συμμετοχής της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) σε υποθέσεις παραβίασης του απορρήτου των επικοινωνιών και παράνομης επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, της χειραγώγησης της Εξεταστικής Επιτροπής που συνεστήθη σύμφωνα με την από 29 Αυγούστου 2022 απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής και την έρευνα για την ύπαρξη ευθυνών του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και κάθε άλλου εμπλεκομένου φυσικού ή νομικού προσώπου κατά τα άρθρα 68 παρ.2 εδ. γ΄ του Συντάγματος και 144 παρ.5 εδ. β΄ του Κανονισμού της Βουλής».

Η κυβέρνηση της ΝΔ προσανατολίζεται στο να αιτηθεί να ενεργοποιηθεί το άρθρο 144 του Κανονισμού της Βουλής, σε συνδυασμό με το άρθρο 68 του Συντάγματος, τα οποία προβλέπουν ότι για αιτήματα σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής που άπτονται θεμάτων εθνικής ασφάλειας (λόγω της εμπλοκής της Ε.Υ.Π.) απαιτείται απόλυτη πλειοψηφία 151 βουλευτών και όχι 120 ψήφοι. Κάτι που θα «μπλοκάρει» τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ακόμη και αν συνταχθούν όλα με το αίτημα του ΠΑΣΟΚ, να «επιβάλλουν» τη νέα έρευνα, σε επίπεδο Εξεταστικής, από τη Βουλή.

NEWSIT

Live η συζήτηση από τη Βουλή για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τις υποκλοπές

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μ. Χρυσοχοΐδης: Θα συνεχιστεί η κατασκευή του φράχτη στον Έβρο (βίντεο)

«Σε λίγες μέρες ξεκινάει μία νέα φάση κατασκευής ενός τμήματος (του φράχτη), προκειμένου να καλυφθούν κάποια κενά που υπάρχουν», τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, επιθεωρώντας τμήμα του έργου στους Ψαθάδες Διδυμοτείχου Έβρου. «Και βεβαίως», προσέθεσε, «θα συνεχίσουμε την κατασκευή του φράχτη, όπως έχει πει ο Πρωθυπουργός, έτσι ώστε όλη η μεθόριος του Έβρου να εξασφαλιστεί πλήρως, να είναι οχυρωμένη».

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη υπογράμμισε τον ρόλο του φράχτη, για την καλύτερη φύλαξη των συνόρων και την ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών. «Εδώ, από αυτόν τον φράχτη, όπου αρχίζει η ελληνική επικράτεια, εδώ λοιπόν καθημερινά δίνονται μάχες για την ασφάλεια της χώρας. Και αυτό το οφείλουμε στους άνδρες και στις γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεων, στους άνδρες και στις γυναίκες της Ελληνικής Αστυνομίας, που με αυτοθυσία καθημερινά φυλάσσουν εδώ τα σύνορά μας, μαζί με τους εξοπλισμούς της νέας τεχνολογίας, όλα τα αναγκαία μέσα και εργαλεία, προκειμένου η Ελλάδα και οι Έλληνες να είναι ασφαλείς».

«Οι ροές είναι σχεδόν ασήμαντες, είναι πολύ χαμηλές. Δεν έχουμε, δηλαδή, μεταναστευτικό πρόβλημα», συνέχισε ο κ. Χρυσοχοΐδης και συμπλήρωσε:

«Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι έχουν μειωθεί πάρα πολύ οι ροές από την πλευρά της γείτονος Τουρκίας, αλλά ταυτόχρονα η φύλαξη, η εποπτεία και ο έλεγχος των συνόρων, όπως σας είπα, είναι καθημερινή και δεν επιτρέπει αυτές τις ροές».

Ο υπουργός σημείωσε ακόμη ότι ενισχύεται και η συνοριοφυλακή, τόσο στον Έβρο, όσο και στην ενδοχώρα, κατά μήκος των συνόρων: «Θέλω να σας πω, ότι ενισχύουμε περαιτέρω τις συνοριακές υπηρεσίες εδώ στον Έβρο και ταυτόχρονα ενισχύουμε τις υπηρεσίες στη δεύτερη γραμμή, δηλαδή στη Ροδόπη, στην Ξάνθη, στην Καβάλα, έτσι ώστε όλο το μήκος της Εγνατίας και όλα τα σύνορα με τις υπόλοιπες χώρες, όπως είναι η Βουλγαρία, να είναι ασφαλή».

Τέλος, ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και στην παράλληλη λειτουργία του έργου, ως τεχνητό ανάχωμα απέναντι σε πλημμυρικά φαινόμενα. «Είναι πάρα πολύ σημαντικό και ενθαρρυντικό το γεγονός ότι αυτό το έργο που βλέπετε πίσω μου, ο φράχτης, κατά τη διάρκεια των μεγάλων πλημμυρών, πριν από μόλις δύο μήνες, όχι μόνο άντεξε, αλλά λειτούργησε και σαν αντιπλημμυρικό, με αποτέλεσμα πραγματικά οι ζημιές που έγιναν στην περιοχή, αναγκαία λόγω των πλημμυρών, να είναι πολύ λιγότερες», τόνισε.

Τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη συνόδευαν ο γενικός περιφερειακός αστυνομικός διευθυντής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ταξίαρχος Λάμπρος Τσιάρας, ο αστυνομικός διευθυντής Ορεστιάδας Αθανάσιος Μανταρλής, ο αστυνομικός διευθυντής Αλεξανδρούπολης Χρήστος Αξής και ο δήμαρχος Διδυμοτείχου Ρωμύλος Χατζηγιαννόγλου.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης θα προεδρεύσει το μεσημέρι σε υπηρεσιακή σύσκεψη της Ελληνικής Αστυνομίας, στην Αλεξανδρούπολη.

Φάνης Γρηγοριάδης

ΦΩΤΟ και ΒΙΝΤΕΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞΟΥΔΗΣ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης για τη γυναικοκτονία στην Καλαμάτα: Έχουμε 3.850 συλλήψεις για ενδοοικογενειακή βία τους πρώτους 4 μήνες του 2026

Για την αποφυλάκιση του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου, τη γυναικοκτονία της 39χρονης στην Καλαμάτα που έχει προκαλέσει σοκ στο πανελλήνιο αλλά και τα συνεχιζόμενα περιστατικά βίας ανηλίκων μίλησε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Αταίριαστοι» στον ΣΚΑΪ, το πρωί της Τρίτης (2.6.26).

«Υπάρχει μια προσφυγή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Οι αρμόδιοι δικαστές θα βρουν τη λύση μέσα από τους κανόνες που εφαρμόζουν», τόνισε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

«Εγώ δεν τα σχολιάζω αυτά, όχι γιατί δεν έχω άποψη ή αν είχα μια άποψη θα την έλεγα εν πάση περιπτώσει, προφανώς διαφωνώ. Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι δείχνουν αμετανόητοι για τις πράξεις τους, και αυτή η συμπεριφορά είναι τόσο απαράδεκτη και τόσο αντιδημοκρατική, που αυτό που τους αξίζει είναι η δημοκρατική περιφρόνηση», ανέφερε.

Για τη δράση της τρομοκρατικής οργάνωσης τόνισε επίσης ότι «κάποιοι από τις νεότερες γενιές που επιχείρησαν να συνεχίσουν αυτό το έργο, και κάποιοι ακόμα που σήμερα συνεχίζουν και φιλοδοξούν να τους διαδεχθούν, κι αυτοί θα πάνε στη φυλακή, να το γνωρίζουν, διότι δεν υπάρχει περίπτωση με τα σημερινά δεδομένα να αφήσει κανέναν ατιμώρητο η αστυνομία και η δικαιοσύνη» τόνισε.

Σχετικά με το νέο περιστατικό γυναικοκτονίας στην Καλαμάτα, επισήμανε πως τα περιστατικά που κάποτε συνέβαιναν συνεχώς και καθημερινά πλέον έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ χαρακτηριστικά τόνισε ότι «έχουμε 3.850 συλλήψεις για ενδοοικογενειακή βία τους πρώτους 4 μήνες του 2026».

«Υπάρχει ένα συνολικότερο ζήτημα βίας που δεν είναι ζήτημα αστυνομικό, στενά αστυνομικό, ας κοιτάξουμε κατάματα λίγο ως κοινωνία τον εαυτό μας στον καθρέφτη και να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτό το θέμα».

Για τη βία των ανηλίκων, τόνισε αρχικά ότι πρέπει να αυστηροποιηθεί περισσότερο η τιμωρία των γονέων, ενώ παράλληλα πρέπει και η έκτιση της ποινής από τον ανήλικο να είναι ήπια και να γίνει αυτή που πρέπει, περιλαμβάνοντας ακόμα και κοινωνική εργασία, προκειμένου να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος που δημιουργεί.

Σχετικά με τη χρήση καμερών στους δρόμους, ανέφερε ότι είναι η αρχή μιας νέας εποχής, και ότι είναι φυσιολογικό να εμφανίζονται κάποια προβλήματα με υπερβολικές κλήσεις. «Ελπίζω ότι σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Περιφέρειας, μέχρι τέλη του μηνός θα έχουν τοποθετηθεί όλες οι κάμερες. Σημαντικό είναι ό, τι καταγράφεται, να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα»,

Για τη νέα νομοθεσία σχετικά με τα ηλεκτρικά πατίνια, τόνισε ότι προχωράει η ρύθμιση, «με στόχο να αποτραπούν, πρώτα-πρώτα, τα ατυχήματα για τους ανηλίκους, και δεύτερον, τα ατυχήματα που σχετίζονται με πεζούς».

Για τις δηλώσεις του κ. Ντίλιαν σχετικά με την εξεταστική επιτροπή για τις υποκλοπές, τόνισε ότι αυτή η απόφαση βρίσκεται ενώπιον των δικαστηρίων, ενώ αναφέρει ότι το ζήτημα αυτό «έχει συζητηθεί πάρα πολύ στη δημόσια σφαίρα. Όποιος έχει να εισκομίσει κάτι καινούριο, ας το εισκομίσει».

Για την δημιουργία των νέων κομμάτων όπως αυτών της κ. Καρυστιανού και του κ. Τσίπρα, τονίζει ότι μετά την περίοδο της κρίσης, «βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου κόμματα διαλύονται, και κόμματα γεννιούνται», και αυτό σε μία δύσκολη εποχή δεν κάνει καλό για τη χώρα. Γι’ αυτό και πάνω απ’ όλα χρειάζεται μια «εναλλακτική πρόταση εξουσίας», η οποία δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή.

«Νιώθω ότι πρέπει να μοιάσουν στο πρώτο κόμμα κι άλλοι και να εμφανιστούν ως εναλλακτική λύση σταθερότητας, και πορείας προς τα μπρος, ανάπτυξης, ευημερίας και ασφάλειας».

Σε ερώτηση σχετικά με την πιθανότητα συγκυβέρνησης, τόνισε ότι «δεν είναι δουλειά μου εμένα να κάνω τέτοιες υποθέσεις. Η δουλειά μου είναι η κοπέλα που κυκλοφορεί έξω το βράδυ να μην φοβάται που κυκλοφορεί. Αυτή είναι η δική μου αποστολή. Όλα τα άλλTα τώρα δεν έχουν καμία αξία».

NEWSIT

https://www.newsit.gr/ellada/mixalis-xrysoxoidis-gia-ti-gynaikoktonia-stin-kalamata-exoume-3-850-syllipseis-gia-endooikogeneiaki-via-tous-protous-4-mines-tou-2026/4692117/?utm_source=nst&utm_medium=sidebar&utm_campaign=sb&utm_id=2

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης: Αξιοποιούμε το δημοσιονομικό περιθώριο για στοχευμένα μέτρα ανακούφισης

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη με τον Gideon Rachman, Chief Foreign Affairs Commentator των «Financial Times», στο podcast «The Rachman Review» αναφέρθηκε στις οικονομικές επιπτώσεις του πολέμου στο Ιράν, στον πόλεμο στην Ουκρανία, στον ρόλο της Ευρώπης αλλά και στη θέση της Ελλάδας.

«Πιστεύω ότι είναι υποχρέωσή μας ως Ευρώπη να προετοιμαστούμε για μια αρνητική εξέλιξη» είπε σημειώνοντας ότι η Ελλάδα έχει επιτύχει πολύ εντυπωσιακό πρωτογενές πλεόνασμα για το 2025, οπότε, όπως ανέφερε, διαθέτουμε πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο. «Αξιοποιούμε αυτό το δημοσιονομικό περιθώριο για στοχευμένα και προσωρινά μέτρα ανακούφισης, αλλά φυσικά γνωρίζουμε ότι αυτό δεν θα είναι αρκετό» τόνισε.

«Αντιπροσωπεύουμε το 25% της παγκόσμιας ναυτιλίας, αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο έχουμε παρουσία και στην Ερυθρά Θάλασσα. Η Επιχείρηση «ASPIDES», μια ευρωπαϊκή επιχείρηση με στόχο τη διασφάλιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα, υπό ελληνική ηγεσία» ανέφερε ο πρωθυπουργός.

«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται μέσω πλοίων. Επομένως, οποιοδήποτε επιπλέον κόστος για τις θαλάσσιες μεταφορές, ή ακόμη και η πιθανότητα ότι η ελευθερία της ναυσιπλοΐας θα χρησιμοποιηθεί ως μέσο επίτευξης γεωπολιτικών σκοπών, ουσιαστικά θα κατέστρεφε όσα έχουμε πετύχει εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες, διασφαλίζοντας ότι η ελευθερία της ναυσιπλοΐας είναι μια έννοια που δεν πρέπει ποτέ να αμφισβητείται» συμπλήρωσε.

Για τις σχέσεις Ελλάδας -Ισραήλ ο πρωθυπουργός, αφού υπογράμμισε ότι αποτελούν μια σταθερή επιλογή εξωτερικής πολιτικής που υιοθέτησαν και προηγούμενες κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένων αριστερών κυβερνήσεων, σημείωσε ότι έχουμε επίσης τη δυνατότητα να εκφράζουμε ειλικρινά τη γνώμη μας στους Ισραηλινούς φίλους μας όποτε θεωρούμε ότι κάνουν λάθη. «Ήμασταν αρκετά επικριτικοί για όσα συνέβησαν στη Γάζα. Ήμασταν αρκετά επικριτικοί δημοσίως για όσα συνέβαιναν στον Λίβανο, και χαιρετίζω την κατάπαυση του πυρός και τις απευθείας συνομιλίες μεταξύ των δύο χωρών» είπε.

Ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι ήρθε η ώρα να συμφωνήσουμε στην Ευρώπη τι ακριβώς σημαίνει το άρθρο 42, παράγραφος 7. «Μπορώ να σας πω ότι αυτό που συνέβη στην Κύπρο ήταν ουσιαστικά μια de facto, αλλά όχι de jure, ενεργοποίηση αυτού του άρθρου, μέσω μιας «συμμαχίας προθύμων». Σειρά ευρωπαϊκών χωρών πρόσφεραν την έμπρακτη στήριξή τους στην Κύπρο. Πρέπει να αντλήσουμε διδάγματα από αυτό το παράδειγμα και να χτίσουμε πάνω σε αυτό» ανέφερε.

«Δεν μιλάω για αντικατάσταση του ΝΑΤΟ ή κάτι τέτοιο. Πρέπει, ωστόσο, να κατανοήσουμε ότι, ως έναν βαθμό, το να διαθέτουμε κάποιες στοιχειώδεις δυνατότητες συντονισμού όσον αφορά τις αποφάσεις που πρέπει να λαμβάνουμε σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης θα είναι χρήσιμο για τη δική μας έννοια της στρατηγικής αυτονομίας. Θα στείλει επίσης ένα μήνυμα στις ΗΠΑ ότι παίρνουμε σοβαρά υπόψη την άμυνά μας. Πιστεύω, λοιπόν, ότι πρόκειται για μια πρόταση από την οποία όλοι βγαίνουν κερδισμένοι» συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στην οικονομική κατάσταση της Ελλάδας ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε: «Μέχρι το τέλος του 2026, δεν θα είμαστε πλέον η πιο χρεωμένη χώρα στην Ευρώπη. Και αυτό είναι μία πολύ σημαντική παρακαταθήκη για την επόμενη γενιά, γιατί πάντα μας «στοίχειωνε» το χρέος μας και η αδυναμία μας να βάλουμε σε τάξη τα δημοσιονομικά μας. Παράγουμε υγιή πρωτογενή πλεονάσματα. Το κατορθώνουμε ενώ ταυτόχρονα έχουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, μειώνουμε τους φόρους, προσελκύουμε επενδύσεις και μειώνουμε την ανεργία».

«Αν καταφέρω να κερδίσω την επόμενη θητεία, η πραγματική πρόκληση θα είναι να συνεχίσουμε αυτή την πορεία προς την πραγματική σύγκλιση με την Ευρώπη. Να ολοκληρώσουμε ή να συνεχίσουμε τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, κάποιες από τις οποίες βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, ειδικά όσον αφορά τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, και να προετοιμάσουμε τη χώρα για τις μεγάλες τάσεις που θα μας επηρεάσουν όλους: τις δημογραφικές αλλαγές, την ανάδυση της τεχνητής νοημοσύνης ως δύναμης που επιφέρει ανακατατάξεις, την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, που είναι επείγον ζήτημα» πρόσθεσε.

Επίσης ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί η αναζωπύρωση του λαϊκισμού είναι, πρώτα απ’ όλα, να αποδεχτούμε ότι ορισμένα από τα παράπονα στα οποία βασίζονται οι λαϊκιστές είναι πραγματικά, αλλά οι λύσεις που προσφέρουν συνήθως δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.

«Και βέβαια, όσον αφορά τη δημοσιονομική πειθαρχία, αν έχετε συνεχώς πρωτογενή ελλείμματα εν τέλει θα σας βλάψουν. Δεν θα επιτρέψω ποτέ, όσο έχω την ευθύνη να ηγούμαι αυτής της χώρας, να βρεθεί η Ελλάδα σε αυτή τη θέση. Διότι όταν έχεις ένα υγιές πρωτογενές πλεόνασμα είναι μεγάλος ο πειρασμός να ξοδέψεις περισσότερα. Αυτό προτείνει η αντιπολίτευση. Δεν θα το κάνω, θα σεβαστώ τους δημοσιονομικούς κανόνες. Οι ευρωπαϊκές κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά τη δημοσιονομική μας απόδοση είναι πάρα πολύ σαφείς. Θα ξοδέψω μόνο όποιον δημοσιονομικό χώρο μπορώ να δημιουργήσω πέρα από τους στόχους που έχω δεσμευτεί να τηρώ απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση» πρόσθεσε.

* Επισυνάπτεται η συνέντευξη του πρωθυπουργού στο podcast «The Rachman Review»

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ