ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κυρ. Μητσοτάκης: Οι εκλογές θα γίνουν το 2027 – Πάμε μαζί για την Ελλάδα του 2030
Από τα 16 συνέδρια της ΝΔ τα 7 έχουν οργανωθεί υπό την προεδρία μου. Είμαι εδώ ως ένας από τους 3200 συνέδρους και παρατηρητές που έδωσαν πνοή στα σχέδιά μας για το μέλλον. Πριν από δύο ημέρες μίλησα για όσα έγιναν και γίνονται στον τόπο με εμάς στο τιμόνι. Αναφέρθηκα στα σύννεφα που σκοτεινιάζουν τον διεθνή ορίζοντα κάνοντας τη σταθερότητα προτεραιότητα. Περιέγραψα τις κεντρικές κατευθύνσεις για μία 3η κυβερνητική θητεία. Μόνο μέσα από αυτή περνάει ο σίγουρος δρόμος για την Ελλάδα του 2030», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία με την οποία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του συνεδρίου της ΝΔ.
«Θυμήθηκα και τη δική μου πρώτη συμμετοχή σε αυτή τη μεγάλη γιορτή του κόμματος. Ήταν το μακρινό 1986 στο 2ο συνέδριο της ΝΔ, τότε που εμπλουτίστηκαν οι ιδεολογικές μας αρχές και χαράκτηκε η πορεία που θα έφερνε νίκες. Πέρασα και τώρα αρκετό χρόνο συζητώντας με στελέχη. Διαπίστωσα την υπερηφάνεια για όσα έχουμε πετύχει αυτά τα 7 χρόνια. Διαπίστωσα την αποφασιστικότητα να κάνουμε πράξη όσα απομένουν να γίνουν, υγιή προβληματισμό για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι, ανησυχία για την παγκόσμια αβεβαιότητα και εσωτερική τοξικότητα. Κυρίως όμως είδα στα μάτια όλων την ακλόνητη πεποίθηση ότι η Ελλάδα αξίζει να συνεχίσει να κατακτά στόχους που μόνο η ΝΔ μπορεί να κάνει πράξη», υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι η ισχυρή οικονομία είναι προϋπόθεση της ισχυρής Ελλάδας.
«Συζητήσαμε για ένα σύγχρονο κράτος, μιλήσαμε για τα μεγάλα έργα υποδομής με την Ελλάδα να έχει μετατραπεί σε απέραντο εργοτάξιο, ενεργειακά έργα που αποδεικνύεται το δυνατό χαρτί, εστιάσαμε στην ανάγκη της σιγουριάς σε έναν αβέβαιο πλανήτη. Η πιο καθοριστική από τις διαφορές μας από τις άλλες δυνάμεις είναι η δυνατότητά μας να κοιτάμε τις προκλήσεις που έρχονται από το μέλλον. Ποιο άλλο κόμμα έχει δυνατότητα, διάθεση, επιθυμία να δούμε πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επιστρατευθεί για να γίνει το κράτος καλύτερο και να βάλουμε πλαίσιο ώστε να είναι στην υπηρεσία των ανθρώπινων αναγκών», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης.
«Πολλές από τις σκέψεις που κατατέθηκαν τελικά θα ενσωματωθούν στο πρόγραμμά μας», συμπλήρωσε και επισήμανε : «Το συνέδριό μας δεν αθροίζει μονολόγους αλλά συνθέτει απόψεις. Εμείς δεν έχουμε face control στην είσοδο, ούτε και μοιραζόμαστε σε «πλατείες» και «εξώστες». Είμαστε ένας οργανισμός ανοιχτός, «εργαστήριο» ιδεών και «ορμητήριο» δράσης. Την ιστορία την γράφουν μόνο οι παρόντες και μόνο οι συμμετέχοντες. Είμαστε πιο ενωμένοι από ποτέ. Όταν η ΝΔ ενώνεται, ενώνει και την Ελλάδα, όταν η ΝΔ νικά, μπορεί να νικά και η πατρίδα. Η δική μας συσπείρωση δεν είναι εντολή που δίνεται από την κορυφή, είναι επιλογή από την καρδιά, από τις αξίες μας, από τις διεκδικήσεις του αύριο».
«Ως κυβέρνηση δεν μπορούμε να κληρονομήσουμε στην επόμενη γενιά ένα μεγάλο χρέος, είναι εθνική ευθύνη και εθνική επιταγή η μείωσή του»
«Να θυμίσω το 2019 ποιος ήταν ο πρώτος στόχος; Να δημιουργήσουμε εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας με την ανεργία στο 18%. Και σήμερα έχουμε δημιουργήσει 600.000 θέσεις εργασίας. Δεν ήταν εύκολο», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος είπε πως είναι ένεση αισιοδοξίας η νέα πραγματικότητα που πολλοί νέοι που έφυγαν στο εξωτερικό τώρα θέλουν να επιστρέψουν.
«Τα παιδιά μας δεν θα σηκώσουν τα βάρη που σήκωσαν οι προηγούμενες γενιές. Ως κυβέρνηση δεν μπορούμε να κληρονομήσουμε στην επόμενη γενιά ένα μεγάλο χρέος, είναι εθνική ευθύνη και εθνική επιταγή η μείωσή του», τόνισε ο πρωθυπουργός ο οποίος αναφέρθηκε επίσης στην ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, στην αύξηση των επενδύσεων, στην αύξηση του κατώτατου μισθού, στην αύξηση του μέσου μισθού, στις αυξήσεις μισθών και συντάξεων.
«Τα είπαμε και τα κάναμε. Ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των αυξήσεων δυστυχώς εξουδετερώθηκε από τον πληθωρισμό. Όμως δεν μπορούμε να τάξουμε στους πολίτες μαγικές λύσεις που δεν υπάρχουν. Το ενισχυμένο εισόδημα, οι μειώσεις φόρων είναι το οριστικό ανάχωμα στην ακρίβεια», επισήμανε.
«Οι εκλογές θα γίνουν το 2027 το οποίο σημαίνει ότι έχουμε πολλή δουλειά ακόμα μπροστά μας. Διαχωρίζω τη δουλειά του κόμματος από τη δουλειά της κυβέρνησης. Από τώρα μέχρι τέλος Αυγούστου πρέπει να ολοκληρώσουμε όλες τις εκκρεμότητες του ταμείου ανάκαμψης. Τα έργα θα τα δείτε να εγκαινιάζονται και θα είναι εκατοντάδες. Χρέος μας είναι εκτός από τα μεγάλα ναι να λέμε ενίοτε και μεγάλα όχι. Η παράταξη αυτή δεν πρόκειται να ενδώσει στον πειρασμό της παροχολογίας πέρα από τις δυνατότητες του προϋπολογισμού οι οποίες είναι σημαντικές αλλά δεν είναι ατελείωτες», τόνισε ο Πρωθυπουργός.
Ο κ. Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση του μείωσε μία σειρά από φόρους στους οποίους αναφέρθηκε αναλυτικά.
«Όλες αυτές είναι σημαντικές επιτυχίες, συχνά τις ξεχνάμε. Ακούω, τι άλλο θα δώσετε;. Αυτά που μπορούμε αλλά μην ξεχνάμε αυτά που έχουμε κάνει τα οποία δεν είναι λίγα. Μόνιμες παρεμβάσεις», σημείωσε.
«Δίπλα στους δύο πρώτους κύκλους των κυβερνητικών θητειών μας, να ανοίξουμε έναν τρίτο που θα μας οδηγήσει μαζί στην ισχυρή Ελλάδα του 2030»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο συνέδριο της ΝΔ αναφέρθηκε σε πρωτοβουλίες της κυβέρνησης στην υγεία, στην εκπαίδευση.
«Είναι σημαντικό ότι σήμερα δεν υπάρχει ούτε μία ενεργή κατάληψη σε κανένα δημόσιο πανεπιστήμιο και κάθε φορά που ζητείται η συνδρομή της αστυνομίας είναι παρούσα και εκκενώνει», σημείωσε.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε επίσης στον νέο ΕΦΚΑ, στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και είπε πως αυτά τα πρόσθετα έσοδα επιτρέπουν να υπάρχουν πλεονάσματα για τη στήριξη της κοινωνίας και χρηματοδοτούν τα μαχητικά ραφάλ και τις μπελαρά.
«Αυτό το συμβόλαιο αλήθειας που υπογράψαμε πρέπει να ξαναγραφτεί ως συμβόλαιο αποτελέσματος. Δίπλα στους δύο πρώτους κύκλους των κυβερνητικών θητειών μας, να ανοίξουμε έναν τρίτο που θα μας οδηγήσει «μαζί στην ισχυρή Ελλάδα του 2030. Πάμε να κάνουμε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει, να κερδίσουμε 3η τετραετία. Να συνδιαμορφώσουμε έναν Οδικό Χάρτη με τρεις προτεραιότητες : Η πρώτη είναι η ευημερία που θα φθάνει σε όλους. Η ανεργία θα φτάσει στο 6%. Δεύτερη είναι μια πατρίδα ασφαλής. Τρίτη η θεσμική «αναγέννηση» του κράτους και της δημόσιας ζωής, με αιχμή όχι μόνο ένα νέο Σύνταγμα αλλά και γενναίες μεταρρυθμίσεις. Την ώρα που εμείς προσπαθούμε να σχεδιάσουμε μαζί με την κοινωνία το μέλλον κάποιοι επιχειρούν να μας γυρίσουν στο παρελθόν», τόνισε ο Πρωθυπουργός.
«Δεν μας αφορά ποιος θα είναι δεύτερος ή τρίτος. Η ΝΔ είναι πρώτη και η πρωτιά συνδυάζεται με μία λέξη, με τη λέξη «ευθύνη» που σημαίνει δουλειά και αποτέλεσμα. Για τους λαϊκιστές, τους πατριώτες του καναπέ , τους αφήνουμε αιχμάλωτους των κραυγών τους στα τηλεοπτικά πάνελ. Έχουμε πίστη στην κριτική σκέψη του κάθε νοικοκύρη πολίτη. Όσον αφορά αυτούς που μονίμως φαντάζονται μια πατρίδα αδύναμη από ό,τι είναι πραγματικά ας τους θυμίσουμε τις μεγάλες επιτυχίες. Αυτή η κυβέρνηση δεν ανήκει σε κανέναν. Ανήκει σε όλες τις Ελληνίδες , σε όλους τους Έλληνες», πρόσθεσε.
«Δεν είναι κομματικός σκοπός η νίκη της ΝΔ, είναι εθνική ανάγκη»
«Η ΝΔ είναι η παράταξη των πολλών. Σε όσους ψελίζουν ότι δήθεν δυσκολευόμαστε, ας ρίξουν μια ματιά εδώ», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η σημαία της νίκης θα έχει πάλι το γαλάζιο χρώμα που ενώνει όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες. Το 16ο συνέδριο απέδειξε την πολιτική ισχύ αυτών των ιδεών, της πατριωτικής, λαϊκής, φιλελεύθερης δύναμης που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής πριν από 52 χρόνια. Γιατί ξανά ΝΔ; Γιατί έχουμε σταθερή πυξίδα, γιατί έχουμε σύνθημα «το είπαμε , το κάναμε», δεν διαλέγουμε αντίπαλο, δικοί μας εχθροί τα προβλήματα. Δεν είναι κομματικός σκοπός η νίκη της ΝΔ, είναι εθνική ανάγκη. Ώστε να μην γυρίσουμε 3 τετραετίες πίσω και δεν θα βιώσει ο τόπος καταστάσεις ακυβερνησίας και πειραματισμών», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός ανέφερε επίσης ότι τον Ιούλιο του 2027 η πατρίδα αναλαμβάνει την προεδρία της ΕΕ και ας αποφασίσει καθένας ποιος ξέρει και μπορεί να διαπραγματευθεί τα εθνικά συμφέροντα.
«Θα επιχειρήσουν πολλοί να διατυπώσουν το δίλημμα των επομένων εκλογών ως Μητσοτάκης ή χάος. Όχι. Το δίλημμα είναι Μητσοτάκης ή Ανδρουλάκης ή Φάμελλος ή Κωνσταντοπούλου. ‘Ακουσα ότι η αντιπολίτευση ενοχλήθηκε επειδή έθεσα ένα ερώτημα. Αν στις 3 το πρωί χτυπήσει το πρωθυπουργικό τηλέφωνο ποιος θα το σηκώσει, ποιος θα συνεννοηθεί. Αυτά δεν είναι δύσκολα, ούτε εκβιαστικά, ούτε ακραία διλήμματα. Είναι η πραγματικότητα που θα πρέπει να λάβουν υπόψη οι πολίτες. Είναι χρέος μου να καταθέσω δημόσια αυτή τη θεση. Δεν είναι δουλειά μου να ωραιοποιώ καταστάσεις. Διαφορετικά δεν θα διέφερα από τους θυμωμένους αλλά επί της ουσίας αφελείς και ανέμελους αντιπάλους μας», συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Κλείνοντας ο πρωθυπουργός υπογράμμισε: «Και τώρα δράση. Μην περιμένετε την προεκλογική περίοδο. Από αύριο η θέση όλων είναι έξω, μιλήστε με την κοινωνία, μεταφέρετε εκεί τη φωτιά αυτού του συνεδρίου. Πάμε μαζί για την Ελλάδα του 2030».
Ν. Αρμένης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μ. Χρυσοχοΐδης: Θα συνεχιστεί η κατασκευή του φράχτη στον Έβρο (βίντεο)

«Σε λίγες μέρες ξεκινάει μία νέα φάση κατασκευής ενός τμήματος (του φράχτη), προκειμένου να καλυφθούν κάποια κενά που υπάρχουν», τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, επιθεωρώντας τμήμα του έργου στους Ψαθάδες Διδυμοτείχου Έβρου. «Και βεβαίως», προσέθεσε, «θα συνεχίσουμε την κατασκευή του φράχτη, όπως έχει πει ο Πρωθυπουργός, έτσι ώστε όλη η μεθόριος του Έβρου να εξασφαλιστεί πλήρως, να είναι οχυρωμένη».
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη υπογράμμισε τον ρόλο του φράχτη, για την καλύτερη φύλαξη των συνόρων και την ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών. «Εδώ, από αυτόν τον φράχτη, όπου αρχίζει η ελληνική επικράτεια, εδώ λοιπόν καθημερινά δίνονται μάχες για την ασφάλεια της χώρας. Και αυτό το οφείλουμε στους άνδρες και στις γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεων, στους άνδρες και στις γυναίκες της Ελληνικής Αστυνομίας, που με αυτοθυσία καθημερινά φυλάσσουν εδώ τα σύνορά μας, μαζί με τους εξοπλισμούς της νέας τεχνολογίας, όλα τα αναγκαία μέσα και εργαλεία, προκειμένου η Ελλάδα και οι Έλληνες να είναι ασφαλείς».
«Οι ροές είναι σχεδόν ασήμαντες, είναι πολύ χαμηλές. Δεν έχουμε, δηλαδή, μεταναστευτικό πρόβλημα», συνέχισε ο κ. Χρυσοχοΐδης και συμπλήρωσε:
«Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι έχουν μειωθεί πάρα πολύ οι ροές από την πλευρά της γείτονος Τουρκίας, αλλά ταυτόχρονα η φύλαξη, η εποπτεία και ο έλεγχος των συνόρων, όπως σας είπα, είναι καθημερινή και δεν επιτρέπει αυτές τις ροές».
Ο υπουργός σημείωσε ακόμη ότι ενισχύεται και η συνοριοφυλακή, τόσο στον Έβρο, όσο και στην ενδοχώρα, κατά μήκος των συνόρων: «Θέλω να σας πω, ότι ενισχύουμε περαιτέρω τις συνοριακές υπηρεσίες εδώ στον Έβρο και ταυτόχρονα ενισχύουμε τις υπηρεσίες στη δεύτερη γραμμή, δηλαδή στη Ροδόπη, στην Ξάνθη, στην Καβάλα, έτσι ώστε όλο το μήκος της Εγνατίας και όλα τα σύνορα με τις υπόλοιπες χώρες, όπως είναι η Βουλγαρία, να είναι ασφαλή».
Τέλος, ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και στην παράλληλη λειτουργία του έργου, ως τεχνητό ανάχωμα απέναντι σε πλημμυρικά φαινόμενα. «Είναι πάρα πολύ σημαντικό και ενθαρρυντικό το γεγονός ότι αυτό το έργο που βλέπετε πίσω μου, ο φράχτης, κατά τη διάρκεια των μεγάλων πλημμυρών, πριν από μόλις δύο μήνες, όχι μόνο άντεξε, αλλά λειτούργησε και σαν αντιπλημμυρικό, με αποτέλεσμα πραγματικά οι ζημιές που έγιναν στην περιοχή, αναγκαία λόγω των πλημμυρών, να είναι πολύ λιγότερες», τόνισε.
Τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη συνόδευαν ο γενικός περιφερειακός αστυνομικός διευθυντής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ταξίαρχος Λάμπρος Τσιάρας, ο αστυνομικός διευθυντής Ορεστιάδας Αθανάσιος Μανταρλής, ο αστυνομικός διευθυντής Αλεξανδρούπολης Χρήστος Αξής και ο δήμαρχος Διδυμοτείχου Ρωμύλος Χατζηγιαννόγλου.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης θα προεδρεύσει το μεσημέρι σε υπηρεσιακή σύσκεψη της Ελληνικής Αστυνομίας, στην Αλεξανδρούπολη.
Φάνης Γρηγοριάδης
ΦΩΤΟ και ΒΙΝΤΕΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞΟΥΔΗΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΕΛΛΑΔΑ
Μιχάλης Χρυσοχοΐδης για τη γυναικοκτονία στην Καλαμάτα: Έχουμε 3.850 συλλήψεις για ενδοοικογενειακή βία τους πρώτους 4 μήνες του 2026
Για την αποφυλάκιση του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου, τη γυναικοκτονία της 39χρονης στην Καλαμάτα που έχει προκαλέσει σοκ στο πανελλήνιο αλλά και τα συνεχιζόμενα περιστατικά βίας ανηλίκων μίλησε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Αταίριαστοι» στον ΣΚΑΪ, το πρωί της Τρίτης (2.6.26).
«Υπάρχει μια προσφυγή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Οι αρμόδιοι δικαστές θα βρουν τη λύση μέσα από τους κανόνες που εφαρμόζουν», τόνισε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
«Εγώ δεν τα σχολιάζω αυτά, όχι γιατί δεν έχω άποψη ή αν είχα μια άποψη θα την έλεγα εν πάση περιπτώσει, προφανώς διαφωνώ. Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι δείχνουν αμετανόητοι για τις πράξεις τους, και αυτή η συμπεριφορά είναι τόσο απαράδεκτη και τόσο αντιδημοκρατική, που αυτό που τους αξίζει είναι η δημοκρατική περιφρόνηση», ανέφερε.
Για τη δράση της τρομοκρατικής οργάνωσης τόνισε επίσης ότι «κάποιοι από τις νεότερες γενιές που επιχείρησαν να συνεχίσουν αυτό το έργο, και κάποιοι ακόμα που σήμερα συνεχίζουν και φιλοδοξούν να τους διαδεχθούν, κι αυτοί θα πάνε στη φυλακή, να το γνωρίζουν, διότι δεν υπάρχει περίπτωση με τα σημερινά δεδομένα να αφήσει κανέναν ατιμώρητο η αστυνομία και η δικαιοσύνη» τόνισε.
Σχετικά με το νέο περιστατικό γυναικοκτονίας στην Καλαμάτα, επισήμανε πως τα περιστατικά που κάποτε συνέβαιναν συνεχώς και καθημερινά πλέον έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ χαρακτηριστικά τόνισε ότι «έχουμε 3.850 συλλήψεις για ενδοοικογενειακή βία τους πρώτους 4 μήνες του 2026».
«Υπάρχει ένα συνολικότερο ζήτημα βίας που δεν είναι ζήτημα αστυνομικό, στενά αστυνομικό, ας κοιτάξουμε κατάματα λίγο ως κοινωνία τον εαυτό μας στον καθρέφτη και να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτό το θέμα».
Για τη βία των ανηλίκων, τόνισε αρχικά ότι πρέπει να αυστηροποιηθεί περισσότερο η τιμωρία των γονέων, ενώ παράλληλα πρέπει και η έκτιση της ποινής από τον ανήλικο να είναι ήπια και να γίνει αυτή που πρέπει, περιλαμβάνοντας ακόμα και κοινωνική εργασία, προκειμένου να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος που δημιουργεί.
Σχετικά με τη χρήση καμερών στους δρόμους, ανέφερε ότι είναι η αρχή μιας νέας εποχής, και ότι είναι φυσιολογικό να εμφανίζονται κάποια προβλήματα με υπερβολικές κλήσεις. «Ελπίζω ότι σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Περιφέρειας, μέχρι τέλη του μηνός θα έχουν τοποθετηθεί όλες οι κάμερες. Σημαντικό είναι ό, τι καταγράφεται, να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα»,
Για τη νέα νομοθεσία σχετικά με τα ηλεκτρικά πατίνια, τόνισε ότι προχωράει η ρύθμιση, «με στόχο να αποτραπούν, πρώτα-πρώτα, τα ατυχήματα για τους ανηλίκους, και δεύτερον, τα ατυχήματα που σχετίζονται με πεζούς».
Για τις δηλώσεις του κ. Ντίλιαν σχετικά με την εξεταστική επιτροπή για τις υποκλοπές, τόνισε ότι αυτή η απόφαση βρίσκεται ενώπιον των δικαστηρίων, ενώ αναφέρει ότι το ζήτημα αυτό «έχει συζητηθεί πάρα πολύ στη δημόσια σφαίρα. Όποιος έχει να εισκομίσει κάτι καινούριο, ας το εισκομίσει».
Για την δημιουργία των νέων κομμάτων όπως αυτών της κ. Καρυστιανού και του κ. Τσίπρα, τονίζει ότι μετά την περίοδο της κρίσης, «βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου κόμματα διαλύονται, και κόμματα γεννιούνται», και αυτό σε μία δύσκολη εποχή δεν κάνει καλό για τη χώρα. Γι’ αυτό και πάνω απ’ όλα χρειάζεται μια «εναλλακτική πρόταση εξουσίας», η οποία δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή.
«Νιώθω ότι πρέπει να μοιάσουν στο πρώτο κόμμα κι άλλοι και να εμφανιστούν ως εναλλακτική λύση σταθερότητας, και πορείας προς τα μπρος, ανάπτυξης, ευημερίας και ασφάλειας».
Σε ερώτηση σχετικά με την πιθανότητα συγκυβέρνησης, τόνισε ότι «δεν είναι δουλειά μου εμένα να κάνω τέτοιες υποθέσεις. Η δουλειά μου είναι η κοπέλα που κυκλοφορεί έξω το βράδυ να μην φοβάται που κυκλοφορεί. Αυτή είναι η δική μου αποστολή. Όλα τα άλλTα τώρα δεν έχουν καμία αξία».
NEWSIT
https://www.newsit.gr/ellada/mixalis-xrysoxoidis-gia-ti-gynaikoktonia-stin-kalamata-exoume-3-850-syllipseis-gia-endooikogeneiaki-via-tous-protous-4-mines-tou-2026/4692117/?utm_source=nst&utm_medium=sidebar&utm_campaign=sb&utm_id=2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Live η συζήτηση από τη Βουλή για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τις υποκλοπές
Σε εξέλιξη βρίσκεται στη Βουλή η συζήτηση μετά από αίτημα του ΠΑΣΟΚ για σύσταση εξεταστικής επιτροπής σχετικά με τις υποκλοπές.
Ζήτημα απόλυτης πλειοψηφίας έθεσε η ΝΔ για να εγκριθεί η Εξεταστική Επιτροπή. Δηλαδή να υπερψηφιστεί από 151 βουλευτές αντί για 120. Η συζήτηση ήδη από την αρχή ξεκίνησε με ένταση και πυροδότησε νέα πολιτική σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης μετά και την απόρριψη της πρότασης για προανακριτική για Λιβανό και Αραμπατζή.
Ο Μάκης Βορίδης από την πλευρά της πλειοψηφίας ζήτησε στην αρχή της συνεδρίασης το λόγο προκειμένου να θέσει παρεμπίπτων ζήτημα και να υποστηρίξει ότι η διαδικασία με την οποία εισάγεται η συζήτηση της πρότασης εξεταστικής και κυρίως ο χαμηλός πήχης των 120 «υπέρ» για την έγκρισή της παραβιάζει το Σύνταγμα.
Αυτό προκάλεσε την αντίδραση του Δημήτρη Μάντζου από το ΠΑΣΟΚ ο οποίος φώναζε ότι αυτό τίθεται αιφνιδιαστικά.
«Ξεκίνησε το πραξικόπημα», φώναζε επίσης ο Σωκράτης Φάμελλος.
«Αν η σημερινή συνεδρίαση είχε ένα τίτλο θα ήταν ότι κακοποιούν την δημοκρατία για να διατηρήσουν την εξουσία», είπε ο Νίκος Ανδρουλάκης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υποβαθμίζει τη δημοκρατία. Έκανε λόγο για έναν πρωθυπουργό αδύναμο και πρόσθεσε: «Ήρθε ο κ. Βορίδης ο οποίος χρωστάει χάρη στον κ. Μητσοτάκη για να καταθέσει επιχειρήματα που δεν έχουν σχέση με τον ορθό λόγο». Επιτέθηκε στον Νικήτα Κακλαμάνη για την στάση του το 2022 που ήταν διαφορετική όπως είπε από τη σημερινή σε αντίστοιχη εξεταστική. «Θα εγερθείτε σήμερα κ. Κακλαμάνη αντικρούοντας τον ίδιο σας τον εαυτό το 2022;», διερωτήθηκε και πρόσθεσε: «Ο Νίξον της Ελλάδας ο κ. Μητσοτάκης έπρεπε να είναι εδώ σήμερα». Ο κ. Κακλαμάνης παίρνοντας τον λόγο επιφυλάχθηκε να απαντήσει καθώς δεν επιτρέπεται από τον κανονισμό της Βουλής.
Αποχώρησε το ΠΑΣΟΚ
Λίγη ώρα μετά και παίρνοντας τον λόγο για την κύρια ομιλία του ο κ. Ανδρουλάκης σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους και χρησιμοποιώντας και χαρακτηρισμούς είπε μεταξύ άλλων: «Όποιος παίζει με αυτά τα θέματα θα έχει κόστος. Η χώρα θα γίνει κανονική ευρωπαϊκή χώρα που δεν θα έχει α λα καρτ δικαιοσύνη. Βάλτε τους αναλυτές, τα νεροπίστολα της δημοσιογραφίας και τα χιλιάδες τρολ του διαδικτύου να πουν το νέο αφήγημα ότι εγώ δεν μπορώ να γίνω πρωθυπουργός γιατί λέω την αλήθεια. Ε ας μείνει πρωθυπουργός ένας διεφθαρμένος ψεύτης που σας επιτρέπει να υπονομεύετε τον κοινοβουλευτισμό».
Και κατέληξε: «Θα σας αφήσουμε μόνους σας σε αυτόν τον ολισθηρό κατήφορο χωρίς τέλος. Το φως της αλήθειας θα λάμψει, οι ένοχοι θα τιμωρηθούν και η παράταξη της ΝΔ θα ηττηθεί». Το ΠΑΣΟΚ αποχώρησε από τη Βουλή.
«Ο Μητσοτάκης πρέπει να έρθει και να μας απαντήσει πότε έμαθε για το Predator. Τι εντολές έδωσε μετά που έμαθε την υπόθεση; Ζήτησε έρευνα; Η μη διερεύνηση ήταν επιχειρησιακή αδράνεια ή πολιτική επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη; Ζητήσατε αποτίμηση κινδύνου για το ποιες διαβαθμισμένες πληροφορίες μπορεί να έχουν διαρρεύσει; Αν όχι πώς διασφαλίσατε την εθνική ασφάλεια; Ενημερώσατε πρόσωπα ότι είχαν στοχοποιηθεί; Ελέγχθηκαν οι συσκευές τους; Αν δεν ελέγχθηκαν πώς μπορεί να αποκλειστεί η διαρροή; Ενημερώθηκε το ΚΥΣΕΑ; Αν όχι πώς μπορεί κάποιος να υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει σοβαρή εθνική απειλή; Αυτά δεν είναι θέμα Ανδρουλάκη, είναι ζήτημα εθνικής προδοσίας!», είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
Παίρνοντας τον λόγο ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης, κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι διαλέγει ποιο τμήμα της δικαιοσύνης δεν της αρέσει.
«Όλα όσα έχουν μεσολαβήσει», είπε, «είναι όλα όσα αφορούν την συνταγματική λειτουργία της χώρας ότι δηλαδή επιλήφθηκε του ζητήματος η δικαιοσύνη. Την έρευνα ανέλαβε αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Εξέδωσε δυο πορίσματα και η δίκη που έγινε στο Μονομελές έγινε από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και όχι από εσάς. Εάν θεωρείτε ότι η δικαιοσύνη κάνει καλά τη δουλειά της θα πρέπει να ομολογήσετε ότι αυτό οφείλεται στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου».
Επίσης πρόσθεσε: Με αυτό που ζητήσατε για την κλήση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου στη Βουλή μας λέτε ότι όποτε δεν σας αρέσει μια απόφαση της δικαιοσύνης, σε εσάς τους υποστηρικτές του κράτους δικαίου θα καλείτε τους εκπροσώπους της για εξηγήσεις.
Από την ολομέλεια αποχώρησε και το ΚΚΕ μετά την ομιλία του Δημήτρη Κουτσούμπα. Τον λόγο έχει ζητήσει ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς.
Δείτε live από τη Βουλή
Ειδικότερα, το αίτημα αφορά «για την εξέταση του ειδικού ζητήματος δημοσίου συμφέροντος της παράνομης χρήσης του παράνομου λογισμικού Predator στην Ελληνική επικράτεια (87 επαληθευμένες στοχεύσεις σε βάρος φυσικών προσώπων), της εικαζόμενης συμμετοχής της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) σε υποθέσεις παραβίασης του απορρήτου των επικοινωνιών και παράνομης επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, της χειραγώγησης της Εξεταστικής Επιτροπής που συνεστήθη σύμφωνα με την από 29 Αυγούστου 2022 απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής και την έρευνα για την ύπαρξη ευθυνών του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και κάθε άλλου εμπλεκομένου φυσικού ή νομικού προσώπου κατά τα άρθρα 68 παρ.2 εδ. γ΄ του Συντάγματος και 144 παρ.5 εδ. β΄ του Κανονισμού της Βουλής».
Η κυβέρνηση της ΝΔ προσανατολίζεται στο να αιτηθεί να ενεργοποιηθεί το άρθρο 144 του Κανονισμού της Βουλής, σε συνδυασμό με το άρθρο 68 του Συντάγματος, τα οποία προβλέπουν ότι για αιτήματα σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής που άπτονται θεμάτων εθνικής ασφάλειας (λόγω της εμπλοκής της Ε.Υ.Π.) απαιτείται απόλυτη πλειοψηφία 151 βουλευτών και όχι 120 ψήφοι. Κάτι που θα «μπλοκάρει» τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ακόμη και αν συνταχθούν όλα με το αίτημα του ΠΑΣΟΚ, να «επιβάλλουν» τη νέα έρευνα, σε επίπεδο Εξεταστικής, από τη Βουλή.
NEWSIT
Live η συζήτηση από τη Βουλή για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τις υποκλοπές
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες agoΝτ. Τραμπ: Συμφωνία με το Ιράν για τον τερματισμό του πολέμου θα μπορούσε να οριστικοποιηθεί «την επόμενη εβδομάδα»
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες agoΚαλαμάτα: «Ο γιος μου είχε μάθει διάφορα για τη γυναίκα του» προκαλεί η μητέρα του 41χρονου που κατακρεούργησε την 39χρονη σύζυγό του με 45 μαχαιριές
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες agoΒρετανία: Νοσηλευτές άφησαν να πεθάνει 20χρονη γιατί έβλεπαν ποδόσφαιρο – «Έκανε εμετό μαύρο υγρό»
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες agoΕπιθέσεις του Ιράν εναντίον Κουβέιτ και Μπαχρέιν – Πλήγματα των ΗΠΑ στο νησί Κεσμ του Ιράν
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες agoΚαλαμάτα: «Η Βασιλική είχε ψεύτικο προφίλ γιατί ο Άγγελος την ζήλευε» λέει φίλη της 39χρονης που δολοφονήθηκε από τον σύζυγό της
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες agoΜιχάλης Χρυσοχοΐδης για τη γυναικοκτονία στην Καλαμάτα: Έχουμε 3.850 συλλήψεις για ενδοοικογενειακή βία τους πρώτους 4 μήνες του 2026
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ5 ημέρες agoΗ ΑΑΔΕ τσάκωσε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» «ξεχασιάρη» ταξιδιώτη με 500.000 ευρώ αδήλωτα μετρητά
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες agoΑνάλυση: Η ειρήνη στη Μέση Ανατολή έγινε βάρος που κανείς δεν θέλει να σηκώσει – Τραμπ και Νετανιάχου «στα μαχαίρια»
