AUTO
Η Toyota ανακοίνωσε τους οδηγούς της για το 2024
Μια ημέρα αφότου πανηγύρισε το «1-2-3» στο Ράλι Ιαπωνίας, με το οποίο «έπεσε η αυλαία» της χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), η Toyota αποκάλυψε το… ρόστερ των οδηγών, οι οποίοι θα οδηγούν τα αυτοκίνητά της στη σεζόν του 2024. Η ιαπωνική ομάδα, η οποία πανηγύρισε το 2023 τον τίτλο σε οδηγούς (με τον Κάλε Ροβάνπερα) και κατασκευαστές (για τρίτη διαδοχική χρονιά), επέλεξε να μην προχωρήσει σε αλλαγές στο δυναμικό της. Έτσι, ο Ουαλός Έλφιν Έβανς θα «τρέξει» σε όλους τους αγώνες του 2024 με στόχο να πετύχει κάτι καλύτερο από την δεύτερη θέση που κατέκτησε φέτος στη βαθμολογία των οδηγών. Μαζί του σε κάθε αγώνα της χρονιάς με το δεύτερο GR Yaris Rally 1 θα είναι ο Ιάπωνας Τακαμότο Κατσούτα, ο οποίος εντυπωσίασε στον αγώνα της πατρίδας του, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στις εννέα από τις συνολικά 21 ειδικές.
Στο μεταξύ, ο Φινλανδός Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 2022 και το 2023 και έχει υπογράψει πολυετές συμβόλαιο με την Toyota, θα «τρέξει» σε επιλεγμένους αγώνες το 2024. Ο 23χρονος οδηγός επέλεξε να μη μετάσχει σε όλους τους αγώνες της νέας σεζόν, προκειμένου να «γεμίσει τις μπαταρίες» του και να επιστρέψει τα επόμενα χρόνια στη διεκδίκηση των τίτλων. Επίσης, ο Γάλλος οκτώ φορές πρωταθλητής του WRC, Σεμπαστιάν Οζιέ, παραμένει στην ομάδα και θα συνεχίσει να «τρέχει» σε επιλεγμένους αγώνες, έχοντας πανηγυρίσει τρεις νίκες στη διάρκεια του 2023.
Σε δηλώσεις του στο WRC.com, ο επικεφαλής της Toyota, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, επιβεβαίωσε ότι οι Ροβάνπερα και Οζιέ δεν θα μοιραστούν το ίδιο αυτοκίνητο το 2024. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις αναφορικά με το ποιόν οδηγό θα ορίζει η ομάδα για να παίρνει βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών σε κάθε αγώνα, ειδικά στην περίπτωση που ο Γάλλος και ο Φινλανδός θα μετέχουν στο ίδιο Ράλι. Σε αυτό το σενάριο, ενδέχεται να ζητηθεί από τον Κατσούτα να κάνει στην… άκρη για το εν λόγω δίδυμο στους αγώνες, στους οποίους θα «τρέχουν» και οι δύο.
«Ως κατασκευαστής, δεν είναι το πιο ωραίο πράγμα, όταν έχεις οδηγούς που τρέχουν στο μισό πρωτάθλημα, επειδή θέλουμε να έχουμε οδηγούς που μετέχουν σε ολόκληρο το πρωτάθλημα για τους τίτλους» είπε ο Λάτβαλα και συνέχισε: «Όμως, σε αυτή την περίπτωση, πρέπει επίσης να σκεφτούμε ότι επενδύουμε για το μέλλον. Ο “Τάκα” θα κάνει ολόκληρη τη σεζόν, αλλά ευτυχώς υπάρχει μια επιλογή που μπορούμε να “παίξουμε” λίγο με τους οδηγούς. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί, αν ο Σεμπ και ο Κάλε είναι μαζί στον ίδιο αγώνα, κάτι που είναι πολύ πιθανό. Ο Τάκα ήταν ήδη σε αυτή τη θέση φέτος, επομένως δεν είναι κάτι νέο γι’ αυτόν. Στην πραγματικότητα, νομίζω ότι θα είναι (προτεινόμενος για να κερδίζει βαθμούς) περισσότερο την επόμενη χρονιά ως τρίτος οδηγός απ’ ό,τι είναι φέτος».
Επίσης, ο Λάτβαλα παραδέχθηκε ότι, ενώ η ύπαρξη δύο οδηγών μερικής… απασχόλησης στην ομάδα μπορεί να “δουλέψει” για το 2024, δεν είναι μια συμφωνία, με την οποία θα ήθελε να συνεχίσει μακροπρόθεσμα: «Ταιριάζει πολύ καλά τώρα, γιατί ο Σεμπ θέλει να κάνει μισή σεζόν, αλλά στο μέλλον δεν ξέρουμε τι θέλει να κάνει. Θα έλεγα ότι, ειλικρινά, δεν είναι επιθυμία μας να συνεχίσουμε με δύο οδηγούς που θα κάνουν μισή σεζόν, αλλά, σε αυτό το σημείο, ταιριάζει».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ5 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Ο καιρός τύπου «Π» φέρνει βροχές, καταιγίδες και χιόνια στα ορεινά – Σε υψηλά επίπεδα η θερμοκρασία
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου