ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: «Ο σταθμάρχης ήταν σε σύγχυση, είχε πελαγώσει» λέει εκπαιδευτής μηχανοδηγών

Αποκαλυπτικός είναι ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νίκος Τσουρίδης, σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και οδήγησαν στην φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ενώ για ακόμη μια φορά τονίζει ότι ο σταθμάρχης Λάρισας δεν είχε καμία εμπειρία και δεν θα έπρεπε να τον τοποθετήσουν σε αυτό την κρίσιμη θέση.

Συγκεκριμένα, ο Νίκος Τσουρίδης μιλώντας στην τηλεόραση του Mega, σχολίασε τα τελευταία ηχητικά ντοκουμέντα που είδαν το φως της δημοσιότητας από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη: «Τα βίντεο τα είδα σήμερα το πρωί. Η παλινδρόμηση που έκανε η αμαξοστοιχία είναι γιατί είχε μπει σε λάθος γραμμή. Άκουσα τον σταθμάρχη, που ήταν τελείως άπειρος και δεν έπρεπε να είναι εκεί πέρα, να λέει ότι “φλασάρει το κλειδί”. Αυτό τι σημαίνει, ότι δε λειτουργούν οι αιχμές, δεν είναι σίγουρος ότι οι αιχμές δουλεύουν κανονικά και μπορεί να τις πάει δεξιά ή αριστερά. Αυτή η αλλαγή γίνεται ηλεκτρονικά μέσα από τον πίνακα του σταθμού. Εάν υπάρχει βλάβη, πάει κάποιος και το σταθεροποιεί ή στέλνει τον κλειδούχο με το σύστημα ασφάλειας πάει και το αποσυνδέει και το γυρίζει χειροκίνητα».

«Αυτός ήταν σε σύγχυση ο άνθρωπος, ήταν στον σταθμό έβλεπε την κονσόλα και δεν ήξερε τι του γινόταν με την απειρία του. Είχε τύχει και το άλλο το συμβάν νωρίτερα και είχε πελαγώσει. Ό,τι και να έβλεπε εκείνη τη στιγμή στον πίνακα, νόμιζε ότι καλώς το έχει κάνει, δεν λειτουργούσε το μυαλό του. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να έχει πατήσει το πόδι του καθόλου στον σταθμό αυτόν, για να κάνει οποιαδήποτε υπηρεσία υπευθύνου. Οι παλιοί σταθμάρχες που είχαμε συνεργαστεί, δεν πάταγαν το πόδι τους στην Λάρισα εάν δεν είχαν προϋπηρεσία 4-5 χρόνια, για να αναλάβουμε καθήκοντα υπευθύνου» είπε.

«Οι εταιρείες μεταξύ τους δεν τα πάνε και καλά»

«Στις βάρδιες πρέπει να είναι οπωσδήποτε 2. Παλιά θυμάμαι ήταν στις βάρδιες ο κεντρικός σταθμάρχης, ο σταθμάρχης κυκλοφορίας, ο βοηθός και ένας βοηθός και από πάνω ο επιθεωρητής. Κανονικά η βάρδια είναι 2-10 δεν ξέρω εάν τους έγραφαν υπερωρίες και έπρεπε να είναι μέχρι τις 11 η ώρα», συμπλήρωσε ο κ. Τσουρίδης.

Για το κλειδί που «φλάσαρε» είπε: «ήταν ανάποδα το κλειδί. Γι΄αυτό ο προϊστάμενος του λέει “πες μου για να ενημερώσω”, εννοεί τους Ιταλούς, την Hellenic Train. Το προσωπικό που είναι στις αμαξοστοιχίες είναι σε άλλη εταιρεία και ο σταθμάρχης σε άλλη εταιρεία (στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Οι εταιρείες μεταξύ τους δεν τα πάνε και καλά. Έχουν καταλάβει οι άλλοι ότι έχει κάνει κάτι στραβά και του μιλάνε. Αυτός λέει ότι του φλάσαρε το κλειδί. Το φλασάρει σημαίνει ότι οι ενδείξεις πάνω, αν αναβοσβήνει και δεν είναι σίγουρος εάν έχουν ασφαλίσει ή όχι οι αιχμές».

«Να λειτουργήσει ξανά το γραφείο του ρυθμιστή»

«Οι μηχανοδηγοί πρέπει να είναι ψύχραιμοι, γι’ αυτό και περνάνε και ψυχομετρικές εξετάσεις. Να σας πω για την δουλειά του ρυθμιστή. Μέχρι το 2020, υπήρχε στην Καρόλου στον 3ο όροφο, ένα γραφείο, ο ρυθμιστής. Εκεί ήταν ένας σταθμάρχης, ο προϊστάμενος των μηχανοδηγών και έλεγχαν επί 24ώρου βάσεως 365 μέρες τον χρόνο, την κυκλοφορία. Αυτό σταμάτησε να λειτουργεί, υπολειτουργεί γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέσυρε τους μηχανοδηγούς, τους προϊσταμένους που ήταν εκεί πέρα, θα έκανε δικό της συντονιστικό κέντρο στη Συγγρού και από εκεί και πέρα δεν ξέρω τι έγινε. Επιβάλλεται το συγκεκριμένο γραφείο να επαναλειτουργήσει πάση θυσία», σημείωσε.

«Υπήρχαν τηλέφωνα και ραδιοτηλέφωνα που απευθείας μιλούσαμε με όλους τους σταθμούς. Είχαμε έναν πίνακα στον τοιχίο και γράφαμε κάθε λεπτομέρεια από τα δρομολόγια. Δεν υπήρχε ηλεκτρονικό σύστημα, ξέραμε όμως ανά πάσα ώρα και στιγμή και το παρακολουθήσαμε. Η τηλεδιοίκηση θα εξάλειφε όλα τα λάθη», κατέληξε ο κ. Τσουρίδης.

NEWSIT

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Exit mobile version