Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Η Φάλαινα, M3GAN, η Μεγάλη απάτη κι άλλες δυο ταινίες από σήμερα στα σινεμά

Το 2023 μας υποδέχεται στα σινεμά με έξι νέες ταινίες και μία επανέκδοση. Το κοινό αναμένεται να τραβήξουν η κομεντί «Ένας Άνθρωπος που τον Έλεγαν Όττο», με τον Τομ Χανκς, η δυναμική περιπέτεια «Operation Fortune: Η Μεγάλη Απάτη» του Γκάι Ρίτσι με τον Τζέισον Στέιθαμ και το συγκινητικό δράμα «Η Φάλαινα», με την σπαραξικάρδια ερμηνεία του Μπρένταν Φρέιζερ.

Στα σινεμά προβάλλονται επίσης το αξιοπρόσεκτο ρωσικό θρίλερ, «Ο Σύντροφος Βολκονόγκοφ Απέδρασε», το παιδικό animation «Μάρμαντιουκ» και σε επανέκδοση η ταινία – ντεμπούτο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Αναπαράσταση».

Ένας Άνθρωπος που τον Έλεγαν Όττο

Κομεντί, αμερικανικής παραγωγής τού 2022, σε σκηνοθεσία Μαρκ Φόρστερ, με τους Τομ Χανκς, Μαριάννα Τρεβίνιο, Ρέιτσελ Κέλερ, Κάμερον Μπράιτον κ.ά.

Από τις ευπρόσωπες καλοδουλεμένες αμερικάνικες ταινίες, που προσπαθούν να κρύψουν τη βαθύτατη κρίση που περνά το Χόλιγουντ, κυρίως σε έλλειψη σεναρίων και έμπνευσης, καθώς για ακόμη μια φορά, κάτι που καταντά κουραστικό, πρόκειται για ένα ριμέικ, μιας ευρωπαϊκής παραγωγής και μάλιστα πρόσφατης.

Ο Τομ Χανκς, που κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο και στον οποίο κρέμεται πάνω του όλη η ταινία, βρίσκεται πίσω και από την παραγωγή, μαζί με τη σύζυγό του, πήρε τη σουηδική επιτυχία του 2015 «Ο Κύριος Όβε» του Χάνες Χολμς (υποψήφια και για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας), τη μετέφεραν στο Πίτσμπουργκ, την έβαλαν σε ένα ωραίο πακέτο και την πλάσαραν στην «αγορά». Ανέθεσαν τη σκηνοθεσία και στον έμπειρο Μαρκ Φόρστερ («Quantum of Solace», «Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ») επέλεξαν και ένα ικανό καστ και έτοιμη η συνταγή.

Αν στα παραπάνω συνυπολογιστεί και το θέμα της ταινίας, που βασίζεται στο μπεστ σέλερ του Φρέντρικ Μπάκμαν και σε έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, έναν συντηρητικό γρουσούζη, απ’ αυτούς που χαίρεσαι να μισείς, θυμίζοντας κάτι από τον ανεπανάληπτο γκρινιάρη Γουόλτερ Ματάου, είναι φανερό ότι η ταινία θα ικανοποιήσει το ευρύ κοινό. Και όχι μόνο, διότι και θα το συγκινήσει με την ανθρωπιά που κρύβει αυτός ο φαινομενικά μισάνθρωπος Όττο, αλλά και για ορισμένες εύστοχες και στρογγυλεμένες, παρατηρήσεις για την αμερικάνικη κοινωνία.

Το στόρι περιστρέφεται γύρω από τον κ. Όττο, έναν γκρινιάρη, μοναχικό άνθρωπο, που έχει χάσει τη γυναίκα του και όταν δεν επιχειρεί – με μια ιδιαίτερη έφεση στην αποτυχία – να αυτοκτονήσει, για να βρεθεί δίπλα στην αγαπημένη του σύζυγο, παρατηρεί τους γείτονες και πετάει πικρόχολες παρατηρήσεις ή σχόλια. Ένας άνθρωπος που θα ξαναβρεί τη ζωντάνια του, όταν θα μετακομίσει δίπλα στο σπίτι του, μία απρόβλεπτη οικογένεια και ειδικά μια γλυκιά ετοιμόγεννη Λατίνα.

Μια γλυκόπικρη κομεντί, που μπορεί να είναι εντελώς προβλέψιμη, αποκαλύπτοντας την ανθρώπινη προσωπική ιστορία του Όττο, αλλά η στρωτή αφήγηση, οι σωστοί ρυθμοί και η μετρημένη ερμηνεία του Χανκς, κρατούν την ταινία πάνω από τα συνηθισμένα, απ’ αυτά που μας έχουν κουράσει να βλέπουμε από το αμερικάνικο σινεμά τα τελευταία χρόνια. Εντάξει, υπάρχει και το σχεδόν εκβιαστικό χάπι εντ, αλλά μην τα θέλετε και όλα από μία αμερικάνικη ταινία που, μάλιστα, απευθύνεται στο ευρύ κοινό.

https://youtube.com/watch?v=vQRSeuHi7VU%3Ffeature%3Doembed

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο σχολαστικά οργανωμένος και μοναχικός κόσμος του Όττο, ενός γκρινιάρη ηλικιωμένου, δέχεται ένα δυνατό ταρακούνημα όταν μια νέα ζωηρή οικογένεια μετακομίζει στο απέναντι σπίτι. Ο Όττο συναντά το ταίρι του στην έξυπνη και έγκυο Μαρισόλ κι οδηγούνται σε μια απίθανη φιλία που θα ανατρέψει την καθημερινότητά του.

Η Φάλαινα

Δραματική ταινία, αμερικανικής παραγωγής τού 2022, σε σκηνοθεσία Ντάρεν Αρονόφσκι, με τους Μπρένταν Φρέιζερ, Χονγκ Τσάου, Σέιντι Σινκ, Σαμάνθα Μόρτον κ.ά.

Από τις ταινίες του τύπου «πάρτε και δεύτερο πακέτο χαρτομάντιλων μαζί σας», είναι τούτο δω το βαρυφορτωμένο δράμα του ανεξέλεγκτου εκφραστικά σκηνοθέτη Ντάρεν Αρονόφσκι («Μαύρος Κύκνος»). Παρά ταύτα, θεωρείται βέβαιο ότι το «δακρυγόνο» φιλμ του Αρονόφσκι θα χαρίσει μία υποψηφιότητα για τα Όσκαρ στον πρωταγωνιστή του Μπρένταν Φρέιζερ, που έχουμε συνηθίσει σε εύθυμες ταινίες και περιπετειούλες, δεδομένου ότι μπαίνοντας σε ένα κορμί 270 κιλών καταφέρνει να μας δείξει τη μεγάλη του καρδιά, τις ευαισθησίες ενός ανθρώπου που θέλει να έρθει κοντά με την αποξενωμένη του κόρη.

Η ταινία – βασισμένη στο ομότιτλο θεατρικό έργο του Σάμουελ Ντ. Χάντερ – εκτυλίσσεται μέσα σε ένα μικρό διαμέρισμα, όπου βρίσκεται καθηλωμένος ο κεντρικός χαρακτήρας του, ένας υπέρβαρος ερημίτης, ένας φιλόλογος, που ξέρει να χειρίζεται τις λέξεις αλλά όχι και τις σχέσεις του με τους ανθρώπους. Ο Αρονόφσκι, παραδόξως, αποφεύγει τις σαρωτικές υπερβολές, τις υστερίες, χωρίς βεβαίως να ξεφεύγει από το προσωπικό του ύφος,

Με τη γνώριμη μαεστρία του, ο Αρονόφσκι θα καταφέρει να καθηλώσει τον θεατή, παρότι η θεατρική δομή και το περιορισμένο σκηνικό εύρος τής ταινίας στέκονται εμπόδια. Εφευρίσκει συνεχώς τρόπους να τραβά το ενδιαφέρον του θεατή, να ανοίγει σιγά σιγά τον χώρο του δράματος, ένα μικρό διαμέρισμα, να αποφεύγει τη στατικότητα των πλάνων, να τοποθετεί την κάμερα απέναντι από τον δυστυχή ήρωά του, στα βουρκωμένα του μάτια ή στην προσπάθειά του να αναπνεύσει.

Ωστόσο, η σκηνοθετική του δεξιοτεχνία έχει και ταβάνι και γίνεται εμφανές ότι η ταινία αποσκοπεί, βασισμένη και στην σπαραξικάρδια ερμηνεία τού Φρέιζερ, στη συγκίνηση, ενώ και οι υπόλοιποι σχηματικοί χαρακτήρες, δίνουν περισσότερο την εντύπωση ότι βλέπουμε ένα θεατρικό μεταφερμένο στη μεγάλη οθόνη, παρά μία αληθινή και υπερβολική ιστορία.

Ο Μπρένταν Φρέιζερ, φορτωμένος με τόνους μακιγιάζ πάνω του, αξιοποιεί πλήρως τον αβανταδόρικο ρόλο, απ’ αυτούς που πάντα συγκινούν την Αμερικάνικη Ακαδημία και κάνει ό,τι μπορεί για να προκαλέσει δάκρια στα μάτια, αλλά πιθανώς το τελευταίο χαρτομάντιλο να πάρει μαζί και τη συγκινησιακή φόρτιση του θεατή, σαν αυτά που χρησιμοποιούνται στο ντεμακιγιάζ…

https://youtube.com/watch?v=QgmWCoPhz_s%3Ffeature%3Doembed

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ.. Ένας ερημίτης καθηγητής αγγλικών που πάσχει από σοβαρή παχυσαρκία, προσπαθεί να συνδεθεί ξανά με την αποξενωμένη κόρη του, σε μία τελευταία απόπειρα να εξιλεωθεί.

M3GAN

Ταινία τρόμου, αμερικανικής παραγωγής τού 2022, σε σκηνοθεσία Τζέραρντ Τζόνστοουν, Άλισον Γουίλιαμς, Μπράιαν Τζόρνταν Άλβαρεζ, Βάιολετ ΜακΓκρό, Άμι Ντόναλντ, Τζένα Ντέιβις κ.ά.

Μπορεί η τεχνολογία και τα «θαύματα» της τεχνητής νοημοσύνης να καλύψουν τις ανάγκες και τις αδυναμίες του ανθρώπου, μπορεί να βασιστεί η ανθρωπότητα, με θρησκευτική ευλάβεια, πάνω τους; Η ταινία του Νεοζηλανδού Τζέραρντ Τζόνστοουν και σε σενάριο της Ακέλα Κούπερ και Τζέιμς Γουάν, απαντά με τον απόλυτο τρόμο, καθώς μια κούκλα, το πιο αγαπημένο παιχνίδι των κοριτσιών, μετατρέπεται σε ένα εξάρτημα δολοφονιών και φρίκης.

Όχι, στην ταινία, δεν συμβαίνει κάτι το υπερφυσικό, όπως συνήθως συμβαίνει στις ταινίες του είδους, αλλά, όπως θέλει το σενάριο, μία εξπέρ της ρομποτικής, που αναλαμβάνει την επιμέλεια της ανιψιάς της, μετά τον απροσδόκητο χαμό των γονιών της, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα και αδυνατώντας να τη φροντίσει, θα δημιουργήσει μία κούκλα τεχνητής νοημοσύνης, για να τη συντροφεύει και να την προστατεύει.

Η ταινία, συνδυασμός τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, μπορεί να μην επεξεργάζεται σε βάθος το πρόβλημα της εξάρτησης του ανθρώπου από τις νέες τεχνολογίες, αλλά με απλό, μερικές φορές απλοϊκό, τρόπο, προειδοποιεί για τους κινδύνους που παραμονεύουν, όταν η επιστήμη και η τεχνολογία λαμβάνουν διαστάσεις του τύπου «πίστευε και μη ερεύνα».

Και μάλιστα σε μια εποχή, που παρά τους προβληματισμούς που αναπτύσσονται για τις νέες τεχνολογίες και την επιρροή τους στην ανθρωπότητα, τα «καλούδια» τής υψηλής τεχνολογίας, μπαίνουν χωρίς δεύτερη σκέψη στο βάθρο μιας θεότητας.

Όμως, η αποτελεσματικότητα του φιλμ, βασίζεται και στην ιδέα ότι ο τρόμος έρχεται από κάτι που στα μάτια τού ανθρώπου είναι ό,τι πιο αθώο, μία κούκλα. Δεν είναι ούτε ο Φρέντι Κρούγκερ ούτε ο Μάικλ Μάγιερς, αυτοί που σπέρνουν τον τρόμο, αλλά μια λευκή κούκλα, ξαδέλφη τη Μπάρμπι…

Από κει και πέρα, ο Τζόνστοουν, που έχουμε γνωρίσει από τα τηλεοπτικά «Saw» και «Insidious», γνωρίζει πώς θα δώσει ρυθμό, θα κλιμακώσει το σασπένς, θα προκαλέσει στον σωστό χρόνο, ανατριχίλες, θα αναγκάσει τον θεατή να στρέψει το βλέμμα ενός τον διπλανό του. Θα χρησιμοποιήσει βεβαίως και τα κλισέ και τα γνώριμα τρικ του είδους αλλά σίγουρα θα καταφέρει να κάνει μία αξιοπρόσεκτη ταινία, που δεν θα ικανοποιήσει μόνο ενός λάτρεις του κινηματογραφικού τρόμου.

https://youtube.com/watch?v=Hj1vP05HGOg%3Ffeature%3Doembed

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η M3GAN είναι ένα θαύμα τεχνητής νοημοσύνης, μια κούκλα που μοιάζει να έχει κανονική ζωή και έχει προγραμματιστεί να είναι ο καλύτερος σύντροφος ενός παιδιού και ο μεγαλύτερος σύμμαχος ενός γονιού. Σχεδιασμένη από την πανέξυπνη ρομποτολόγο μιας εταιρείας παιχνιδιών, η M3GAN μπορεί να ακούει, να παρακολουθεί και να μαθαίνει, καθώς γίνεται φίλη και δασκάλα, συμπαίκτης και προστάτης για το παιδί με το οποίο συνδέεται.

Operation Fortune: Η Μεγάλη Απάτη 

Περιπέτεια, αμερικανικής παραγωγής τού 2023, σε σκηνοθεσία Γκάι Ρίτσι, με τους Τζέισον Στέιθαμ, Όμπρεϊ Πλάζα, Τζος Χάρτνετ, Χιου Γκραντ, Κάρι Έλγουις, Μπάγκσι Μαλόουν κ.ά.

Όταν ο Γκάι Ρίτσι συναντά τον Τζέισον Στέιθαμ, το μυαλό όλων πηγαίνει σε μία καταιγιστική διασκεδαστική περιπέτεια, όπου οι φάπες πάνε και έρχονται, διανθισμένες πάντα με τα γνώριμα «βρόμικα» αστεία, στα οποία μας έχει συνηθίσει ο Βρετανός σκηνοθέτης στην πλούσια κινηματογραφική του πορεία. Έτσι γίνεται και σε αυτή την πέμπτη συνεργασία τους, χωρίς ουδεμία έκπληξη, με τη διαφορά ότι οι σεναριογράφοι έχουν απαλύνει το χαρακτηριστικό χιούμορ των ταινιών του Ρίτσι.

Εδώ, ο Στέιθαμ, στον ρόλο ενός υπέρ-κατασκόπου πρέπει να σταματήσει την πώληση μιας νέας θανατηφόρας τεχνολογίας από έναν εκατομμυριούχο, θα συνεργαστεί με τους καλύτερους μυστικούς πράκτορες, αλλά το σημαντικότερο είναι να προσεγγίσουν τον εκατομμυριούχο και αυτό θα γίνει στρατολογώντας έναν χολιγουντιανό σταρ, που θα τους φέρει κοντά του.

Ο Γκάι Ρίτσι, χωρίς να μπορεί να αποφύγει τα κλισέ, που στο κάτω- κάτω ο ίδιος καθιέρωσε στις ταινίες του, θα προσπαθήσει να ανανεώσει το είδος ως ένα σημείο, θα καταφέρει να κρατήσει τους ρυθμούς του καυτούς μέχρι τέλους και τελικά να παραδώσει μία δυναμική περιπέτεια, που έχει την πλάκα της και θα ικανοποιήσει τους φανατικούς του θαυμαστές.

Κεφάτος ο Τζέισον Στέιθαμ, ενώ δίπλα του φαίνεται να το διασκεδάζουν περισσότερο και οι Χιου Γκραντ, Τζος Χάρτνετ, Όμπρεϊ Πλάζα, Μπάγκσι Μαλόουν και Μαξ Μπίσλι.

https://youtube.com/watch?v=rW2ZYX8FpLc%3Ffeature%3Doembed

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο υπερ-κατάσκοπος Όρσον Φόρτουν πρέπει να εντοπίσει και να σταματήσει την πώληση μιας νέας θανατηφόρας τεχνολογίας από τον εκατομμυριούχο Μπρόκερ Γκρεγκ Σάιμοντς. Αναγκασμένος να συνεργαστεί με μερικούς από τους καλύτερους μυστικούς πράκτορες, ο Φόρτουν και η ομάδα του στρατολογούν τον μεγαλύτερο Χολιγουντιανό σταρ Ντάνι Φραντσέσκο για να τους βοηθήσει να σώσουν τον κόσμο.

Ο Σύντροφος Βολκονόγκοφ Απέδρασε

Δραματικό θρίλερ, ρωσικής και γαλλικής παραγωγής τού 2022, σε σκηνοθεσία Αλεξέι Τσουπόφ και Νατάσα Μερκούλοβα, με τους Γιούρι Μπορίσοφ, Τιμοφέι Τρίμπουνστεφ, Αλεξάντρ Γιατσένκο κ.ά.

Η μεγάλη παράδοση του ρώσικου σινεμά, που ξεκινά από τον σοβιετικό ρεαλισμό και φτάνει στο σήμερα, σε συνδυασμό με τη κινηματογραφική φρεσκάδα των νέων δημιουργών, συμπυκνώνεται σε αυτό το συναρπαστικό πολιτικό θρίλερ δράσης.

Μπορεί η ταινία των Αλεξέι Τσουπόφ και Νατάσα Μερκούλοβα, που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, να εγείρει αρκετές ενστάσεις γύρω από το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο αναπτύσσεται το στόρι, ωστόσο διαθέτει μία αξιοπρόσεκτη σκηνοθεσία, με ψαγμένα πλάνα και καταιγιστικούς ρυθμούς, καθώς και ένα στοχασμό, ορισμένες φορές με ένα υποδόριο χιούμορ, για έναν κόσμο που πολύ εύκολα μπορεί να γλιστρήσει στην τρέλα της εξουσίας, παραδομένος στον αμοραλισμό.

Ο νεαρός λοχαγός Βολγκονόγκοφ, πιστός στο κόμμα, επί Στάλιν, και αποτελεσματικός ανακριτής, το σκάει ξαφνικά για να μην κατηγορηθεί, όπως πολλοί συνάδελφοί του, αναίτια για προδοσία, αφήνοντας έναν στενό του φίλο να βασανιστεί μέχρι θανάτου. Η συνείδησή του θα προβάλει με τη μορφή του φαντάσματός του και θα του πει ότι πρέπει να λάβει συγχώρεση από κάποιον που έχει βασανίσει ο ίδιος αν δεν θέλει να πάει στην κόλαση. Την αγωνιώδη προσπάθεια του Βολγκονόγκοφ προς τη συγχώρεση θα προσπαθήσει να ματαιώσει ο ανελέητος ταγματάρχης Γκαλόβνια.

Το στόρι τοποθετείται στην πιο μαύρη περίοδο της Σοβιετικής Ένωσης, της δεκαετίας του ‘30, όταν ο Στάλιν έκανε εκτεταμένες εκκαθαρίσεις, σε αντικαθεστωτικούς και μη και που εκτιμάται ότι στοίχισαν τη ζωή σε 600.000 ανθρώπους.

Το σενάριο αν και ορισμένες φορές μοιάζει εμμονικό, δαιμονοποιώντας ακόμη και το κόκκινο χρώμα, ανοίγει μια γοητευτική ιστορία φόβου και ανασφάλειας, αγωνίας και λύτρωσης, κάτι που αξιοποιούν οι Τσουπόβ και Μερκούλοβα, με τη σαγηνευτική τους σκηνοθεσία, τους ρυθμούς, το σασπένς που μπαινοβγαίνει στα κόκκινα, αλλά χωρίς να χάνουν την ποιητική τους ματιά, καθώς επιπροσθέτως, συνταιριάζουν τον μαγικό ρεαλισμό με το μεταφυσικό, ενώ μέσα από την αγωνιώδη περιπέτεια του ήρωά τους, θέτουν και υπαρξιακά ζητήματα.

Ίσως γι’ αυτό και το πιο τρομαχτικό στοιχείο της ταινίας, πέρα από τα απεχθή βασανιστήρια, που έκαναν οι αξιωματούχοι τού σταλινικού καθεστώτος, ήταν ο κίνδυνος που αντιμετώπιζαν και οι ίδιοι να μεταβληθούν από θύτες σε θύματα στη διάρκεια της μεγάλης εκκαθάρισης.

Όμως, υπάρχει και ο Βολκονόγκοφ, ένας ήρωας βγαλμένος, θα ‘λεγε κανείς, από τις σελίδες του Ντοστογιέφσκι, που ψάχνοντας τη συγχώρεση, θα πρέπει να αντιμετωπίσει όχι μόνο τους συγγενείς των θυμάτων του αλλά κυρίως την ίδια τη συνείδησή του, ό,τι χειρότερο για έναν άνθρωπο που καταλαβαίνει ότι τα εγκλήματά του προσπαθούσε να τα καλύψει στο δικό του το κεφάλι, όπως η γάτα τα περιττώματά της.

Στα θετικά της ταινίας και η δουλειά που έχει γίνει στο τεχνικό μέρος, με τη φροντισμένη παραγωγή, την αναπαράσταση της εποχής, την εξαίρετη φωτογραφία και το μοντάζ αλλά και στις ερμηνείες που είναι φανερό ότι έχουν μπει στο πνεύμα και στο πετσί των χαρακτήρων.

https://youtube.com/watch?v=msWx2ghE7FE%3Ffeature%3Doembed

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Καπετάν Φίοντορ Βολκονόγκοφ, ένα σεβάσμιο και πειθήνιο όργανο του νόμου της Σοβιετικής Ένωσης, γίνεται μάρτυρας κάποιων ύποπτων ανακρίσεων από τις οποίες περνούν οι συνάδελφοί του. Καθώς νιώθει πως η σειρά του πλησιάζει, δραπετεύει και σύντομα τρέπεται σε φυγή, κυνηγημένος από τους πρώην συναδέλφους του. Ευάλωτος και απελπισμένος, συνειδητοποιεί τι έχει κάνει και ότι η εξιλέωση είναι ο μόνος τρόπος να γλιτώσει την αιώνια Κόλαση. Όμως ο χρόνος του τελειώνει και ο κλοιός τού ανθρωποκυνηγητού κλείνει ασφυκτικά.

Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

Μάρμαντιουκ

Χαριτωμένη κωμική παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, αμερικανικής παραγωγής τού 2022, σε σκηνοθεσία Μαρκ Ντιπέ, που θα απολαύσουν οι μικροί μας φίλοι. Δώδεκα χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση του διάσημου μολοσσού, οι τρελές περιπέτειες επιστρέφουν για τον απείθαρχο, γκαφατζή και αξιαγάπητο σκύλο, όταν ένας θρυλικός εκπαιδευτής σκύλων πιστεύει ότι μπορεί να τον μεταμορφώσει και να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σκύλων.

https://youtube.com/watch?v=DKocbi1gjto%3Ffeature%3Doembed

Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά με τις φωνές των Γιώργου Σκουφή, Άννα Σταματίου, Τάκη Σακελλαρίου, Αφροδίτη Αντονάκη, Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο κ.ά.

Αναπαράσταση

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Θόδωρου Αγγελόπουλου (1970), σε επανέκδοση. Ένα δράμα που θα ξαφνιάσει το κοινό της εποχής, καθώς εν μέσω χούντας, θα αλλάξει τα μέχρι τότε κινηματογραφικά δεδομένα και στερεότυπα, διαγράφοντας τα συνηθισμένα ευχάριστα, ανέμελα, ηθογραφικά ή και φωσκολικά δράματα, φέρνοντας στο προσκήνιο τον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο, με τα θετικά και αρνητικά του. 

https://youtube.com/watch?v=IB7pvJmLpDk%3Ffeature%3Doembed

Θα μιλήσει για μια Ελλάδα πολύ διαφορετική απ’ αυτή που παρουσιαζόταν κατά κόρον στον ελληνικό κινηματογράφο, χρησιμοποιώντας ως αφετηρία την Ορέστεια και τοποθετώντας την ιστορία του στην επαρχία, και συγκεκριμένα σε ένα χωριό της Ηπείρου. Εκεί όπου επιστρέφει μετά από χρόνια ένας μετανάστης, ο οποίος θα δολοφονηθεί από τη γυναίκα του και τον εραστή της, το έγκλημα θα αποκαλυφθεί και ο δικαστής θα προσπαθήσει να εξηγήσει επιχειρώντας μια αναπαράσταση.

Πρωταγωνιστούν Θάνος Γραμμένος, Τούλα Σταθοπούλου, Γιάννης Τότσικας, ενώ η φωτογραφία είναι του Γιώργου Αρβανίτη, η σκηνογραφία του Μικέ Καραπιπέρη και το μοντάζ του Τάκη Δαυλόπουλου.

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Η Αθηνά Λινού κατέθεσε μήνυση κατά του Παύλου Πολάκη

Στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας προσήλθε σήμερα η Αθήνα Λινού για να καταθέσει μήνυση για ψευδή καταμήνυση και συκοφαντική μήνυση κατά του Παύλου Πολάκη για όσα της έχει καταλογίσει για διασπάθιση δημοσίου χρήματος άνω των πέντε εκατομυρίων ευρώ από το ινστιτούτο πως όπως είπε η κυρία Λινού διατηρεί για 33χρόνια.

Η κυρία Λινού συνοδευόμενη από το δικηγόρο της, Χρήστο Μυλωνόπουλο πέρα από μήνυση της προσκόμισε και δεκάδες έγγραφα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, 20 κούτες με πάνω από 50.000 έγγραφα, προσήλθε σήμερα στην εισαγγελία πρωτοδικών της Αθήνας για να καταθέσει τη μήνυση ενώ προσκόμισε και πλήθος στοιχείων, σύμφωνα με πληροφορίες.

«Κατέθεσα μήνυση διότι έχει πει πολλά συκοφαντικά ψέματα κατά εμού και ινστιτούτων που ίδρυμα πριν 33 χρόνια το οποίο συνεχίζει να εργάζεται για το καλό της χώρας» είπε η κυρία Λινού.

«Έφερε παραπάνω από 55.000 έγγραφα και την έκθεση ελεγκτικής εταιρίας που δείχνουν ότι όσα λέει είναι ανυπόστατα» είπε ο κατηγορούμενος.

Η κυρία Λινού ρωτήθηκε και για την επόμενη ημέρα στον ΣΥΡΙΖΑ και είπε «έχει ο Θεός είμαι καλά ως ανεξάρτητη».

Υπενθυμίζεται ότι ο Παύλος Πολάκης είχε πει μετά την κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς στον Άρειο Πάγο τον περασμένο Σεπτέμβριο, πως η κυρία Λινού με το με το προκάλυμμα της φιλανθρωπίας καταναλώνει μεγάλα ποσά δημοσίου χρήματος από Περιφέρειες-Δήμους και προγράμματα και ζητούσε από την εισαγγελέα να πράξει τα δέοντα.

NEWSIT

«Έχει πει πολλά ψέματα» λέει η Αθηνά Λινού που μήνυσε τον Παύλο Πολάκη – «Όσα λέει είναι ανυπόστατα»

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ειρήνη Μουρτζούκου: Με το κινητό στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια

Ειρήνη Μουρτζούκου: Με το κινητό στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια

Με ένα κινητό τηλέφωνο στο χέρι προκειμένου να συνομιλεί με τη συνήγορό της και σε σχετικά ήρεμη κατάσταση πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια του τμήματος Νέας Φιλαδέλφειας η Ειρήνη Μουρτζούκου.

Η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά και την τελευταία μήνυση που κατετέθη σε βάρος της μεταφερόταν από χθες το μεσημέρι από τμήμα σε τμήμα για να καταλήξει τελικά στα γυναικεία κρατήρια του τμήματος Νέας Φιλαδέλφειας μέχρις ότου να δικαστεί στο αυτόφωρο για να δικαστεί για το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr, το χρονικό της σύλληψής της ξεκίνησε όταν χθες πήγε να καταθέσει μήνυση στο ΑΤ Αμπελοκήπων σε βάρος του δημοσιογράφου Πέτρου Κουσουλού για συκοφαντική δυσφήμηση. Περνώντας το κατώφλι της υπηρεσίας ήταν σε έξαλλη κατάσταση, φωνάζοντας ότι θέλει να μηνύσει τον δημοσιογράφο προκειμένου να συλληφθεί.

Όμως οι αστυνομικοί κοιτάζοντας τα σήματα είδαν ότι εκρεμούσε σε βάρος της σύλληψη καθώς την είχε μηνύσει ο πατριός της για τις κατηγορίες που εκτόξευσε σε βάρος του από τον τηλεοπτικό αέρα. Πρόκειται για την μήνυση η οποία έγινε στις 12:30 το μεσημέρι καθώς η προηγούμενη που είχε καταθέσει ο πατριός είχε λήξει μισή ώρα πριν.

Όταν οι αστυνομικοί την ενημέρωσαν για τη σύλληψη, η Ειρήνη Μουρτζούκου εκνευρίστηκε και άρχισε να φωνάζει λέγοντας ότι θέλει πρώτα να προλάβει να μηνύσει τον Πέτρο Κουσουλό για να συλληφθεί, ενώ παράλληλα καλούσε νευρικά από το κινητό της τηλέφωνο τη δικηγόρο της Βούλα Δημητριάδου, η οποία όμως ήταν σε τηλεοπτική εκπομπή.

Όταν την ενημέρωσαν ότι πρέπει να πάει στο ΑΤ Χαλανδρίου, καθώς εκεί είχε κάνει τη μήνυση ο πατριός της και έπρεπε εκεί να τη μεταφέρουν, έγινε έξαλλη. Όπως χαρακτηριστικά λένε οι αστυνομικοί, άρχισε για μια ακόμα φορά να εκρήγνυται γιατί νόμιζε ότι θα τη μεταφέρουν στο Ανθρωποκτονιών, όμως τελικά της εξήγησαν ότι πρέπει να τη μεταφέρουν στο Χαλάνδρι και ηρέμησε.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταφοράς της από το τμήμα των Αμπελοκήπων σε αυτό του Χαλανδρίου ήταν νευρική και όταν αποβιβάστηκε από το όχημα της αστυνομίας έλεγε στους αστυνομικούς ότι δεν ήθελε να της φορέσουν χειροπέδες. Και αυτός ήταν ο λόγος που έκρυβε τα χέρια της με το μπουφάν της. Ενώ στη θέα των δημοσιογράφων εκτόξευσε απειλές.

Η Ειρήνη Μουρτζούκου αν και αρχικά ήταν να μεταφερθεί στα κρατητήρια της ΓΑΔΑ, λόγω έλλειψης χώρου αποφασίστηκε τελικά να μεταφερθεί στο τμήμα της Νέας Φιλαδέλφειας.

Όπως λένε οι αστυνομικοί ήταν ήρεμη και δεν ζήτησε κάτι ιδιαίτερο, παρά μόνο το κινητό της τηλέφωνο, το οποίο της το έδιναν ανά διαστήματα, προεκειμένου να συνομιλεί με τη δικηγόρο της.

Σε λίγη ώρα αναμένεται να οδηγηθεί στον εισαγγελέα προκειμένου να δικαστεί για το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης.

Αυτό που κάνει εντύπωση στους αστυνομικούς είναι το γεγονός ότι παρόλο που πρόκειται για ένα αδίκημα πλημμεληματικής φύσεως, όπου συνήθως οι κατηγορούμενοι αφήνονται ελεύθεροι με προφορική εντολή εισαγγελέα και πάνε στη συνέχεια να δικαστούν, η Ειρήνη Μουρτζούκου με εντολή εισαγγελέα κρατήθηκε και πέρασε τη νύχτα στο τμήμα της Νέας Φιλαδέλφειας.

Σε ότι έχει να κάνει με τη μήνυση του Πέτρου Κουσουλού, που κατέθεσε η Ειρήνη Μουρτζούκου, ο εισαγγελέας ενημερώθηκε και ζήτησε να σχηματιστεί κανονικά δικογραφία για τον δημοσιογράφο πλην όμως τους είπε να μην προχωρήσουν στη σύλληψή του.

NEWSIT

Με το κινητό στο χέρι πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια η Ειρήνη Μουρτζούκου

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κυρ.Μητσοτάκης: Ακόμη περισσότερες ελαφρύνσεις στους μισθωτούς με μεσαία εισοδήματα έως το 2027

«Πιστεύω ότι τα στοιχεία της δημοσκόπησης της pulse επιβεβαιώνουν την ορθότητα της πολιτικής μας. Οι πολίτες είναι πάντα καχύποπτοι, πόσο μάλλον όταν είχαν ακούσει πολλές φορές στο παρελθόν για τη διασύνδεση των Pos με τις ταμειακές μηχανές. Μιλάμε για έσοδα που το κράτος θα έπρεπε να εισπράττει και δεν τα εισπράττει. Μια φορολογική διοίκηση, η οποία γίνεται πιο φιλική προς τον πολίτη και πιο αυστηρή στην επιβολή της νομιμότητας», απάντησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συζήτηση με την δημοσιογράφο Έλενα Λάσκαρη στην εκδήλωση του υπουργείου εθνικής οικονομίας και της ΑΑΔΕ για τον εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης και της εξυπηρέτησης του πολίτη.

Νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη

Ερωτηθείς για το πολιτικό κόστος, ο Πρωθυπουργός υπενθύμισε πως ο περιορισμός της φοροδιαφυγής ήταν κεντρική προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. «Πιστεύω ότι το ισοζύγιο, το οικονομικό και το πολιτικό, είναι θετικό για την κοινωνία. Τα πρόσθετα έσοδα, τα οποία μπορέσαμε και συγκεντρώσαμε από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, επιστρέφουν στην κοινωνία δημιουργώντας πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο για περαιτέρω μειώσεις φόρων. Τα πρόσθετα έσοδα ήρθαν από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και από την αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας. Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής. Όσο τα διαρθρωτικά αυτά μέτρα έχουν μόνιμο χαρακτήρα, τόσο μας δίνεται η δυνατότητα και μετά το 2025 να προγραμματίσουμε και άλλες μόνιμες μειώσεις φόρων και θα στρέψουμε την προσοχή μας στην περαιτέρω ανακούφιση της μεσαίας τάξης. Αυτή η πολιτική επιστρέφει το μέρισμα των πρόσθετων εσόδων πίσω στην κοινωνία», υπογράμμισε.

Σε ερώτηση αν μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερες μειώσεις φόρων ο κ. Μητσοτάκης θύμισε ότι στον προϋπολογισμό έχουμε ήδη 12 μειώσεις φόρων. Και πρόσθεσε: «Με την αλλαγή των δημοσιονομικών κανόνων η χώρα έχει πια οροφές δαπανών. Αν έχουμε σταθερή υπεραπόδοση από διαρθρωτικά μέτρα , ναι, μπορούμε να μειώσουμε τους φορολογικούς συντελεστές. Έχει σημασία να φανεί ότι αυτά τα διαρθρωτικά μέτρα ότι αποδίδουν μόνιμα. Η επιμονή μας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Όλες οι παρεμβάσεις από την ΑΑΔΕ είναι μέτρα που από τη μία διευκολύνουν και από την άλλη μας επιτρέπουν να εντοπίζουμε την πραγματική φορολογητέα ύλη. Σήμερα η Ελλάδα πετυχαίνει δημοσιονομικούς στόχους, μειώνει το χρέος, έχει τριπλάσια ανάπτυξη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και μειώνει τους φόρους». Ο κ. Μητσοτάκης είπε πως αυτό που έχουμε πετύχει είναι αρκετά ιδιαίτερο και θετικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα και είναι δικαίωση της φορολογικής πολιτικής και το 2027 το οικονομικό αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής θα είναι ορατό σε όλους. «Και στη μεσαία τάξη, οι μισθωτοί έχουν δει φορολογικές μειώσεις, αλλά μπορούμε να είμαστε ακόμα πιο προσηλωμένοι στην ελάφρυνσή τους μέχρι το 2027. Πρέπει να δούμε την εφαρμογή των μέτρων το 2025. Είναι μέτρα διαρθρωτικού χαρακτήρα. Έχουμε πάρει και έκτακτα μέτρα. Αυτή η κυβέρνηση δεν δίστασε να φορολογήσει τα υπερκέρδη στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας και να επιστρέψουμε τα χρήματα στους πολίτες. Η κυβέρνηση δεν δίστασε να φορολογήσει τα διυλιστήρια. Αυτά είναι έκτακτα μέτρα τα οποία δεν μας αρέσουν κατά κανόνα. Μας αρέσουν τα διαρθρωτικά».

Σε επόμενη ερώτηση για τον ΦΠΑ και αν έχει φύγει από το τραπέζι η μείωση των συντελεστών ο πρωθυπουργός ανέφερε πως «μια μονάδα μείωσης στο ΦΠΑ στοιχίζει περίπου 1,5 δις στα έσοδα και πως είμαστε μια χώρα σε αρκετές κατηγορίες σε χαμηλότερα ποσοστά ΦΠΑ».

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι «όσο έχουμε ευχάριστες εκπλήξεις τόσο περισσότερα περιθώρια ελιγμών θα έχουμε στα τελευταία δύο χρόνια της θητείας μας».

ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ