Connect with us

AUTO

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν τους προμηθευτές τόσο για πράσινα ανταλλακτικά και πρώτες ύλες όσο και για χαμηλότερες τιμές

Στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα και σε μοντέλα μηδενικών ρύπων, επιχειρούν τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Από την άλλη, πολλοί προμηθευτές ανταλλακτικών έχουν ήδη πιεστεί από τον πληθωρισμό, τις τιμές ενέργειας και την αύξηση των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα κάθε μήνα να καλούνται να λύσουν έναν γρίφο που έχει να κάνει με την σταθερότητα των τιμών ή και πολλές φορές με τη μείωση του κέρδους τους.

Γνωρίζουν πολύ καλά ότι αν δεν το πράξουν αυτό, ίσως τα επόμενα χρόνια να μην μπορούν να αντέξουν την πίεση των ανταγωνιστών. Έτσι επωμίζονται το επιπλέον κόστος, ενώ παράλληλα επιχειρούν να περάσουν στη νέα πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από την μετατροπή των εξαρτημάτων και των ανταλλακτικών τους σε περισσότερα «πράσινα» προϊόντα.

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί στην ΕΕ για πράσινους στόχους. Χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα «πράσινα» υλικά καθώς μεταβαίνουν προς την ηλεκτροκίνηση. Η BMW για παράδειγμα, έχει βάλει πλάνο για τις μπαταρίες της και αναμένει από τους προμηθευτές χάλυβα και αλουμινίου να παράγουν υλικά κατασκευασμένα με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ η Volvo στοχεύει σε 25% ανακυκλώσιμο πλαστικό στα αυτοκίνητά της μέχρι το 2025.

Κατά συνέπεια, πολλοί προμηθευτές πραγματοποιούν μεγάλες επενδύσεις για να αναβαθμίσουν τα ανταλλακτικά τους, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά και περισσότερο ανανεώσιμες πηγές ενέργειες.

Την ίδια στιγμή, πολλοί προμηθευτές αναφέρουν ότι δεν έχουν την πολυτέλεια να ανεβάσουν το κόστος των ανταλλακτικών που δίνουν σους κατασκευαστές, μετά από τις πιέσεις που δέχονται.

«Θα δούμε μια πραγματική μεγάλη αναταραχή τα επόμενα 5-10 χρόνια στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που ασχολείται με την έρευνα στον κλάδο του αυτοκινήτου, Auto Forecast Solutions και συνεχίζει: «Ζητείται από τους προμηθευτές να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες για να υποστηρίξουν τα EV και να επενδύσουν σε μια πιο πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι, αν θέλετε να γίνετε μέρος αυτής της νέας πράσινης επανάστασης, δώστε μας την καλύτερη δυνατή τιμή για να μην πάω στον ανταγωνισμό σας».

Οι προμηθευτές αναγκάζονται να κάνουν μεγάλες επενδύσεις προκειμένου να μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα, αλλά κυρίως για να μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικοί. Για τη βρετανική εταιρεία Autins, η οποία είχε έσοδα περίπου 23 εκατομμύρια λίρες (26 εκατομμύρια δολάρια) το περσινό οικονομικό έτος, στοχεύει σε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προκειμένου να κατεβάσει το λειτουργικό της κόστος. Η συγκεκριμένη εταιρεία προμηθεύει τη Volkswagen και τη Jaguar Land Rover ανακυκλώσιμο μονωτικό υλικό και αναγκάστηκε να κάνει επένδυση 50.000 λιρών.

Η εταιρεία κατασκευής πλαστικών και ελαστικών εξαρτημάτων Sigit, με ετήσια έσοδα περίπου 200 εκατομμυρίων δολαρίων, δαπάνησε 10 εκατομμύρια ευρώ το 2019-20 σε ένα ερευνητικό κέντρο στο Τορίνο όπου ανέπτυξε ένα ανακυκλώσιμο θερμοπλαστικό σύνθετο που είναι 90% ελαφρύτερο από το προηγούμενο μεταλλικό εξάρτημα. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Emanuele Buscaglione ανέφερε ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας «σκότωσαν τα περιθώριά μας και δημιούργησαν μεγάλη αναστάτωση στον κλάδο».

Η M. Busch, η οποία κατασκευάζει εξαρτήματα από χυτοσίδηρο (δισκόπλακες και κιβώτια ταχυτήτων) χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να αντικαταστήσει το αέριο για την επεξεργασία του μετάλλου. Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Andreas Guell αποκάλυψε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να συνεργάζονται μόνο με προμηθευτές που χρησιμοποιούν πράσινη ενέργεια. Ο Γερμανός προμηθευτής αλουμινίου Gerd Roeders, ιδιοκτήτης της εταιρείας GA Roeders, η οποία παρέχει πρώτες ύλες στον όμιλο VW και την Continental, θέλει να στραφεί σε ένα μείγμα ενέργειας που προέρχεται από υδρογόνο σε σχέση με το ακριβό φυσικό αέριο, αλλά χρειάζεται υποστήριξη από την κυβέρνηση και τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να μπορέσει να δημιουργήσει πράσινες υποδομές.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ