Connect with us

AUTO

Το ελληνικό κοινό προτιμά τα SUV, παρά το γεγονός ότι το κόστος απόκτησης είναι υψηλότερο από όσο ενός hatchback

Το 57,1% των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα τον πρoηγούμενο μήνα ήταν SUV, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την παντοδυναμία αυτής της κατηγορίας. Φυσικά αυτό δεν είναι αποκλειστικό φαινόμενο στη χώρα μας, αλλά είναι παγκόσμιο γεγονός που ως ιδέα γεννήθηκε στις ΗΠΑ και κατόπιν έγινε σημείο αναφοράς όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της JATO για το 2020, το κόστος απόκτησης ενός SUV στην Ευρώπη είναι κατά 59% υψηλότερο απ’ ό,τι ενός hatchback. Όμως αυτό δεν πτοεί τους καταναλωτές που επιθυμούν να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου. Οι κατασκευαστές σε αυτή την κατηγορία βρίσκουν τη μαγική συνταγή της επιτυχίας και τα SUV δίνουν υπερκέρδη κέρδη. Προσαρμόζοντας και την ηλεκτροκίνηση, ανεβαίνει η υπεραξία των εταιρειών, ενώ παράλληλα πετυχαίνουν τους στόχους τους για μείωση των εκπομπών ρύπων. Οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους υψηλότερη θέση οδήγησης, αρκετά μεγάλους χώρους και άνεση, όπως επίσης και δυνατότητες να κινηθούν σε διαδρομές εκτός… χάρτη.

Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν, πριν από δύο περίπου δεκαετίες οι πωλήσεις αυτής της κατηγορίας κατείχαν ένα ισχνό ποσοστό και κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει τι θα επακολουθήσει. Από το 2005 σταδιακά η κατηγορία αύξησε το μερίδιο αγοράς αγγίζοντας ένα ποσοστό κοντά στο 5% πανευρωπαϊκά, ενώ την επόμενη πενταετία το ποσοστό άγγιξε το 10%. Ήταν η στιγμή που ξεκινούσε η παντοκρατορία των Sport Utility Vehicles (SUV), και μέχρι και το 2020 στην κατηγορία αντιστοιχούσε το 45% του συνόλου των πωλήσεων.

Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την οδηγική οντότητα ενός sedan, το οποίο επί πολλές δεκαετίες ήταν αυτό που κυριαρχούσε στις πωλήσεις, προσφέροντας χώρους, άνεση και επιδόσεις.

Στην Ελλάδα αξιολογώντας τις πρόσφατες ταξινομήσεις διαπιστώνουμε ότι η αγαπημένη κατηγορία παραμένει η B SUV όπου καταλαμβάνει το 26,6% των συνολικών πωλήσεων για να ακολουθήσει η αμέσως επόμενη κατηγορία (C) με ποσοστό 25,6%. Τον Οκτώβριο του 2021 υπήρξε αύξηση της τάσης για αγορά μικρών οχημάτων της κατηγορίας Α, δείχνοντας τη διάθεση πολλών για άνετη μετακίνηση εντός πόλης ή ακόμη και για αγορά ενός δεύτερου αυτοκινήτου καθαρά για μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού. Ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες μέσα στο γενικότερο κλίμα της πτώσης ακολούθησαν την ίδια πορεία, υπήρξε αύξηση και στην κατηγορία των μεγάλων (premium) αυτοκινήτων, δείχνοντας ότι δεν έχουν επηρεαστεί από το γενικότερο κλίμα της πανδημίας και της μεγάλης αναμονής παράδοσης αυτοκινήτων που σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες είναι μικρότερη.

Τέλος, πτωτική παρέμεινε η κίνηση των αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο τη βενζίνη και το πετρέλαιο (-5,6% και -10,1% αντίστοιχα), ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνωρίζει σημαντική αύξηση με 5,5% και 9,8% αντίστοιχα, δείχνοντας ότι η στροφή στην ηλεκτροκίνηση ή στη μετακίνηση με οχήματα χαμηλών ρύπων έχει γίνει αυτοσκοπός των περισσοτέρων οδηγών. Αύξηση σημείωσαν και οι πωλήσεις των μοντέλων που στηρίζονται σε διπλό καύσιμο, καθώς υπάρχουν εταιρείες που συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτή την τεχνολογία, αλλά και γιατί μέσα στο κλίμα των τελευταίων ετών οι οδηγοί θέλουν χαμηλότερο κόστος μετακίνησης.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ