AUTO

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κρατούν ισορροπίες στον σχεδιασμό των μοντέλων τους προκειμένου να ικανοποιούν τις ανάγκες ανδρών και γυναικών

Η πλειονότητα των αυτοκινήτων έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποπνέουν δυναμισμό και στιβαρότητα. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν κυρίως τους άνδρες. Από την άλλη ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για τις γυναίκες.

Αν και μέχρι πριν λίγα χρόνια το αυτοκίνητο ήταν κυρίως ανδρική υπόθεση, εντούτοις οι ισορροπίες έχουν αλλάξει. Τα δεδομένα δείχνουν πως τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες γυναίκες αποκτούν νέο αυτοκίνητο και ασχολούνται με αυτό. Πιο συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ το 60% των αγοραστών νέων οχημάτων ήταν γυναίκες, ενώ σε πολλές άλλες χώρες το αντίστοιχο ποσοστό κινείται κοντά στο 50%.

Παρά τις πιέσεις των τελευταίων ετών από το νέο καταναλωτικό κοινό που είναι κυρίως γυναίκες, η εξωτερική εμφάνιση των αυτοκινήτων δεν αλλάξει σημαντικά και συνεχίζει να ανταγωνίζεται σχέσεις και στερεότυπα που σχετίζονται κυρίως με τα θέλω και τον σχεδιασμό των ανδρών. Οχήματα επιβλητικά, με έντονα χαρακτηριστικά και σκληρές γωνίες τα οποία σχεδιάζονται κυρίως για άντρες.

Ίσως τα πράγματα σύντομα να αλλάξουν, αφού όλο και περισσότερο κατέχουν ηγετικές θέσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες γυναίκες όπου μπορούν να επηρεάσουν τον σχεδιασμό των μοντέλων.

Παρότι το εξωτερικό design παραμένει σχεδιαστικά για να ικανοποιεί τους άνδρες, το εσωτερικό των οχημάτων αλλάζει και στρέφεται κυρίως για να ικανοποιήσει τις γυναίκες. Πλέον υπάρχουν διαφορετικά φινιρίσματα, τολμηρά χρώματα, υλικά που προέρχονται από το interior design και περισσότερες υφασμάτινες υφές που προέρχονται από τις τάσεις μόδας και μεγάλων γυναικείων οίκων.

Τέλος, ως προς την εργονομία τα αυτοκίνητα αποκτούν περισσότερους χώρους για τις καθημερινές ανάγκες και την ασφάλεια, που είναι βασικό ζητούμενο του γυναικείου κοινού κατά την αγορά, σε αντίθεση με τους άντρες που αναζητούν άλλα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα βλέπουμε οι εταιρείες να δίνουν περισσότερες πληροφορίες για την προέλευση των υλικών κατασκευής, το ποσοστό ανακύκλωσης, τις πράσινες τεχνολογίες και γενικά πράγματα που απασχολούν περισσότερο τις γυναίκες, χωρίς όμως να γίνονται ουσιαστικές παρεμβάσεις στο εξωτερικό.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Exit mobile version