AUTO
Οι πλευρικές συγκρούσεις μεταξύ αυτοκινήτων ευθύνονταν για το 23% των θανάτων στους δρόμους το 2019
Οι πλευρικές συγκρούσεις μεταξύ αυτοκινήτων ευθύνονταν για το 23% των θανάτων στους δρόμους το 2019, σύμφωνα με το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Επίσης, μια μελέτη του ίδιου οργανισμού που περιλαμβάνει δεδομένα της τελευταίας δεκαετίας (ξεκίνησε το 2011) διαπιστώνει ότι ένας οδηγός οχήματος που οδηγεί αυτοκίνητο με καλή βαθμολογία στα διάφορα τεστ που γίνονται από ανεξάρτητους οργανισμούς ασφάλειας έχει 70% λιγότερες πιθανότητες να τραυματιστεί θανάσιμα σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που έχει κακή βαθμολογία.
Τα δεδομένα των συγκρούσεων χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που καθημερινά βελτιώνουν και προσπαθούν να ανακαλύψουν τρόπους περιορισμού των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Για παράδειγμα, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός ασφάλειας Insurance Institute for Highway Safety (ΙΙΗS) έχει εισάγει ένα νέο, πιο σκληρό τεστ πλευρικής σύγκρουσης για την αντιμετώπιση ατυχημάτων, χρησιμοποιώντας μεγαλύτερη ταχύτητα στις δοκιμές. Στις πρώτες δοκιμές των οχημάτων 2020-21, μόνο ένα στα 20 μικρά SUV, το Mazda CX-5 του 2021, κέρδισε καλή βαθμολογία. «Αναπτύξαμε αυτό το νέο τεστ γιατί υποψιαζόμασταν ότι υπήρχε περιθώριο για περισσότερη πρόοδο και αυτά τα αποτελέσματα το επιβεβαιώνουν. Η καλή βαθμολογία για το CX-5 δείχνει ότι η ισχυρή προστασία σε πιο σοβαρή πλευρική σύγκρουση είναι εφικτή», λέει ο πρόεδρος του IIHS, Ντέιβιντ Χάρκι.
Εννέα οχήματα, σύμφωνα με τον οργανισμό IIHS, κερδίζουν αποδεκτές αξιολογήσεις και είναι τα Audi Q3, Buick Encore, Chevrolet Trax, Honda CR-V, Nissan Rogue, Subaru Forester, Toyota RAV4, Toyota Venza και Volvo XC40. Αλλα οκτώ (Chevrolet Equinox, Ford Escape, GMC Terrain, Hyundai Tucson, Jeep Compass, Jeep Renegade, Kia Sportage και Lincoln Corsair) κερδίζουν οριακές βαθμολογίες, ενώ τα Honda HR-V και Mitsubishi Eclipse Cross, λαμβάνουν κακές αξιολογήσεις. Όλα τα οχήματα ήταν μοντέλα του 2021, εκτός της Mitsubishi που χρησιμοποίησε μοντέλο του 2020.
Στις συγκεκριμένες δοκιμές χρησιμοποιήθηκε ένα βαρύτερο φάσμα αυτοκινήτων που ήταν βαρύτερα προσεγγίζοντας το βάρος των μεσαίων SUV, ενώ η σύγκρουση έγινε με υψηλότερη ταχύτητα (37 μίλια). Δηλαδή χρησιμοποιήθηκε 82% περισσότερη ενέργεια ώστε να ανταποκρίνεται σε πιο πραγματικά δεδομένα. Στα τεστ βαθμολογήθηκε η παράμετρος της ακεραιότητας για το πόσο καλά κρατά το σχήμα της η καμπίνα των επιβατών κατά τη διάρκεια της σύγκρουση. Στις δοκιμές έχουν χρησιμοποιηθεί ανδρείκελα τοποθετημένα στο κάθισμα του οδηγού, αλλά και στα πίσω καθίσματα, καταγράφοντας όλα τα δεδομένα, τα οποία θα μπορούν αργότερα να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο από τους κατασκευαστές.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ